Over mijn grenzen heen...

27-01-2020 07:55 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik merk dat ik er even een beetje doorheen zit.
Waarschijnlijk een combi van alles: drukke baan waar ik mijzelf voor de 100 procent voor geef, drukke peuter waar ik 200 procent voor geef, een 2e kinderwens die niet lukt en waarvoor we naar de huisarts moeten.
Elke kleine irritatie is er eentje teveel.
Nu zijn er al vaker dingetjes waaraan ik mij irriteer bij mijn schoonouders maar ditmaal voelde ik me echt geknakt. En kan ik niet meer relativeren.
Simpel gezegd komt het erop neer dat m'n schoonvader z'n schoenen weigert uit te doen. Daarom heb ik pantoffels gekocht maar uit zichzelf trekt hij deze niet aan. En dat irriteert me. We hebben een vloer waarop vlekken goed te zien zijn en het voelt als of erover mijn grenzen wordt heen gegaan. Eenmaal per 2 weken past m'n schoonmoeder op maar eigenlijk hoeft het van even niet zo. Schoonvader komt ook meestal even langs en dan weet ik dus dat er geen sloffen worden aangetrokken. Het gaat eigenlijk niet eens meer over de sloffen maar over het feit dat erover mijn grens wordt heen gegaan. Dat gebeurt weleens vaker: dochter appelsap geven terwijl ze dat nog nooit op heeft, onaangekondigd op onze vakantie staan.
Zucht...het lijkt misschien nergens over te gaan maar ik merk dat het mij mateloos irriteert.
Hoe ga ik hier op een normale manier mee om want het is ook zonde als dit de band gaat schaden..

Stel ik mij aan?

Totaal aantal stemmen: 187

Ja (47%)
Nee (24%)
Beetje (30%)
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik merk dat ik er even een beetje doorheen zit.
Waarschijnlijk een combi van alles: drukke baan waar ik mijzelf voor de 100 procent voor geef, drukke peuter waar ik 200 procent voor geef, een 2e kinderwens die niet lukt en waarvoor we naar de huisarts moeten.
Elke kleine irritatie is er eentje teveel.

Het gaat eigenlijk niet eens meer over de sloffen maar over het feit dat erover mijn grens wordt heen gegaan.

Je bent eigenlijk je eigen vijand, jij bent degene die het meest over jouw eigen grenzen gaat. Je bent heel erg onverstandig bezig met je 300 procent geven en alles maar tegelijk en perfect willen. En dan ook nog bezig voor een tweede kind, oei oei oei. Ga wel naar de huisarts maar niet voor die kinderwens, zet die aub een tijd in de koelkast en ga ipv daarvan aan je hoge eisen werken. Gaat niet geodkomen anders want je kunt nu al niets meer hebben.
To zit er zo doorheen dat ze een topic pont en niet meer terug komt?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
27-01-2020 08:15
Misschien heeft schoonpa wel stinkvoeten.
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven