Overdreven flirten - bedrog?
donderdag 21 september 2017 om 13:27
Hallo iedereen,
Mijn vriend en ik zijn al twee jaar gelukkig samen. 4 weken geleden ben ik erachter gekomen dat hij op een feestje heeft staan flirten met een ander meisje.
Verder dan wat gebabbel, zichtbare aantrekkingskracht en een knuffel is er niets gebeurd. Ze hebben wel een “momentje” gehad dat het kon gebeuren, maar hij heeft het toen niet gedaan.
Maar daarna heeft hij haar nog een paar berichtjes liggen sturen die in mijn ogen absoluut niet aanvaardbaar zijn.
- sorry, prinses jij en ik niet
- je maakt mijn kop zot
- ik vind u super
- je bent super mooi
- wat doe je me aan
- ik verwacht u op mijn terras (hij werkt in de horeca)
Het was niet een constant over en weer gesms en het duurde niet heel de dag lang, maar de dingen die hij natuurlijk heeft gezegd zijn niet oké. Het contact tussen hen heeft uiteindelijk wel maar 2 korte dagen geduurd totdat ik het te weten was gekomen en hij heeft toen ook meteen alle contact met haar verbroken.
Hij zegt ook dat hij totaal geen gevoelens voor haar had en nooit tot het fysieke zou gegaan zijn. Het meisje in kwestie is 3 jaar ouder en kende hij al van vroeger op school. Ze was altijd zo wat het onbereikbare en mooie meisje bij zijn vriendenkring en dat zij dan plots interesse in hem toonde streelde zijn ego enorm en het gaf hem een kick.
De vraag die mij nog altijd niet loslaat is:
Kan dit echt de enigste reden zijn voor dit soort bedrog? Zijn ego en de kick? Ik kan mij zelf niet voorstellen om dit ooit te doen... dus doet iemand dit niet enkel als hij of zij iets mist in de huidige relatie of hij toch niet 100% van zijn vriend/vriendin houdt? Als je iemand graag ziet, boeit een ander je toch niet? zelfs als je in de verleiding komt denk ik dan. Of zie ik het allemaal veel te rooskleurig en is dit ook maar menselijk dat dit eens kan gebeuren in een relatie?
Wat denken jullie?
Mijn vriend en ik zijn al twee jaar gelukkig samen. 4 weken geleden ben ik erachter gekomen dat hij op een feestje heeft staan flirten met een ander meisje.
Verder dan wat gebabbel, zichtbare aantrekkingskracht en een knuffel is er niets gebeurd. Ze hebben wel een “momentje” gehad dat het kon gebeuren, maar hij heeft het toen niet gedaan.
Maar daarna heeft hij haar nog een paar berichtjes liggen sturen die in mijn ogen absoluut niet aanvaardbaar zijn.
- sorry, prinses jij en ik niet
- je maakt mijn kop zot
- ik vind u super
- je bent super mooi
- wat doe je me aan
- ik verwacht u op mijn terras (hij werkt in de horeca)
Het was niet een constant over en weer gesms en het duurde niet heel de dag lang, maar de dingen die hij natuurlijk heeft gezegd zijn niet oké. Het contact tussen hen heeft uiteindelijk wel maar 2 korte dagen geduurd totdat ik het te weten was gekomen en hij heeft toen ook meteen alle contact met haar verbroken.
Hij zegt ook dat hij totaal geen gevoelens voor haar had en nooit tot het fysieke zou gegaan zijn. Het meisje in kwestie is 3 jaar ouder en kende hij al van vroeger op school. Ze was altijd zo wat het onbereikbare en mooie meisje bij zijn vriendenkring en dat zij dan plots interesse in hem toonde streelde zijn ego enorm en het gaf hem een kick.
De vraag die mij nog altijd niet loslaat is:
Kan dit echt de enigste reden zijn voor dit soort bedrog? Zijn ego en de kick? Ik kan mij zelf niet voorstellen om dit ooit te doen... dus doet iemand dit niet enkel als hij of zij iets mist in de huidige relatie of hij toch niet 100% van zijn vriend/vriendin houdt? Als je iemand graag ziet, boeit een ander je toch niet? zelfs als je in de verleiding komt denk ik dan. Of zie ik het allemaal veel te rooskleurig en is dit ook maar menselijk dat dit eens kan gebeuren in een relatie?
Wat denken jullie?
anoniem_355086 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 21:40
16.91% gewijzigd
donderdag 21 september 2017 om 13:33
Alleen jij kan bepalen of dit onder bedrog valt, wat een ander er van vindt doet er lijkt mij niet toe.
Op je andere vragen, ja mensen kunnen dit doen om hun ego te strelen, er hoeft niets achter te zitten en je hoeft niets te missen in een relatie om dit soort gedrag te vertonen.
De vraag is wat wil je er mee?
Wat ik zelf zou doen in jou plaats, ik zou er wel klaar mee zijn en de relatie stoppen. Maar ja dat is vanaf hier makkelijk roepen ik heb er geen gevoel bij.
Op je andere vragen, ja mensen kunnen dit doen om hun ego te strelen, er hoeft niets achter te zitten en je hoeft niets te missen in een relatie om dit soort gedrag te vertonen.
De vraag is wat wil je er mee?
Wat ik zelf zou doen in jou plaats, ik zou er wel klaar mee zijn en de relatie stoppen. Maar ja dat is vanaf hier makkelijk roepen ik heb er geen gevoel bij.
donderdag 21 september 2017 om 13:45
Snap die reacties wel dat mensen de relatie zouden stoppen.
De vraag is kan TO met deze fout leven? Niemand is perfect en fouten worden gemaakt.
Zijn domme gedrag zal net op de grens geweest zijn. Klinkt als een poging tot vreemdgaan.
En het kan voor de kick geweest zijn, zelfbevestiging. Van kijk die onbereikbare chick vroeger valt op MIJ.
Heeft ie wat te vertellen tegen z'n vrienden.
De vraag is kan TO met deze fout leven? Niemand is perfect en fouten worden gemaakt.
Zijn domme gedrag zal net op de grens geweest zijn. Klinkt als een poging tot vreemdgaan.
En het kan voor de kick geweest zijn, zelfbevestiging. Van kijk die onbereikbare chick vroeger valt op MIJ.
Heeft ie wat te vertellen tegen z'n vrienden.
donderdag 21 september 2017 om 13:46
ja,dat kan zeker. wij hebben een soort van open relatie waarin we met fases die spanning opzoeken voor de kick.er is niks mis met onze relatie (integendeel),maar het gevoel wat je krijgt van andermans aandacht komt in je eigen relatie gewoon niet meer terug na de eerste fase.
ik heb er dan ook geen problemen mee als mijn man zo flirt met andere vrouwen.ik weet dat het niks met mij te maken heeft,of ten nadele van mij is.
man had er andersom iets meer moeite mee en voelde zich op een gegeven moment daardoor schuldig naar mij toe, en toen zijn we ermee gestopt.omdat onze eigen relatie ons meer waard is dan dat gepeupel buiten de deur. het is niet iets waar we niet zonder kunnen.we hebben het samen ook heel fijn.
ik vindt dat je vriend heel positief reageert en het niet bagatelliseert wat het met jou doet.
vecht het uit en get over it. hij doet zn best om het goed te maken,dan moet je hem ook wel een eerlijke kans geven.of niet,maar dan moet je gaan.er niet in blijven hangen.
sterkte.het is niet leuk als zoiets stiekem gebeurd.
ik heb er dan ook geen problemen mee als mijn man zo flirt met andere vrouwen.ik weet dat het niks met mij te maken heeft,of ten nadele van mij is.
man had er andersom iets meer moeite mee en voelde zich op een gegeven moment daardoor schuldig naar mij toe, en toen zijn we ermee gestopt.omdat onze eigen relatie ons meer waard is dan dat gepeupel buiten de deur. het is niet iets waar we niet zonder kunnen.we hebben het samen ook heel fijn.
ik vindt dat je vriend heel positief reageert en het niet bagatelliseert wat het met jou doet.
vecht het uit en get over it. hij doet zn best om het goed te maken,dan moet je hem ook wel een eerlijke kans geven.of niet,maar dan moet je gaan.er niet in blijven hangen.
sterkte.het is niet leuk als zoiets stiekem gebeurd.
clueless17 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 13:49
Reden: foutje
Reden: foutje
2.76% gewijzigd
donderdag 21 september 2017 om 13:53
Alleen jij kan bepalen of dat voor jou bedrog is.
Zelf vind ik het erg onaantrekkelijk en zo'n vriend hief ik niet meer.
Is trouwens deze keer uitgekomen maar hoeveel keer al niet?
Vind het altijd eigenaardig dat zo'n berichten steevast beginnen met 'wij zijn dolgelukkig samen' of aanverwanten. Als een ander zo gemakkelijk zijn hoofd op hol brengt zou ik daar niet zo zeker van zijn. Je kan enkel voor jezelf spreken.
Zelf vind ik het erg onaantrekkelijk en zo'n vriend hief ik niet meer.
Is trouwens deze keer uitgekomen maar hoeveel keer al niet?
Vind het altijd eigenaardig dat zo'n berichten steevast beginnen met 'wij zijn dolgelukkig samen' of aanverwanten. Als een ander zo gemakkelijk zijn hoofd op hol brengt zou ik daar niet zo zeker van zijn. Je kan enkel voor jezelf spreken.
donderdag 21 september 2017 om 14:20
donderdag 21 september 2017 om 14:27
donderdag 21 september 2017 om 14:29
Hij blijkt onbetrouwbaar en daar zou ik in jouw plaats helemaal geen zin in hebben. Blijkbaar klopte het plaatje niet helemaal hé, want dan doe je zoiets niet. Het feit dat jullie omgeving jullie als droomkoppel beschouwt zou me daarbij geen barst interesseren. Jij moet ermee leven. Ik vind dit niet iets wat "wel eens kan gebeuren" binnen een relatie. Jij zelf blijkbaar ook niet.
Overigens als je het nu gaat accepteren, zet dat voor hem de deur open voor een volgende gelegenheid, hij kan zijn gang (verder) gaan want je accepteert het uiteindelijk wel.
Overigens als je het nu gaat accepteren, zet dat voor hem de deur open voor een volgende gelegenheid, hij kan zijn gang (verder) gaan want je accepteert het uiteindelijk wel.
donderdag 21 september 2017 om 14:32
Precies op die reactie reageer je wel? Niet zo aangebrand doen hoor, op een forum geven mensen nou eenmaal hun mening.
Daarnaast, als mensen zeggen dat anderen ze als een "droomkoppel" zien ga ik ook een beetje over m'n nek. Wat zegt dat nou en belangrijker, wat doet het er nou toe wat anderen vinden/denken.
On topic: ik zou er een fijne relatie niet om verbreken, over dit soort dingen valt voor mij te praten.
Maar goed, ik heb een relatie waarin we niet tegen elkaar schelden dus ik weet niet of je wat aan mijn mening hebt.
donderdag 21 september 2017 om 14:34
donderdag 21 september 2017 om 14:39
Nou nou.. je zet het op een openbaar forum hoor. En ik vind ook dat je je aanstelt.
Als je dit als enorm bedrog ziet en er niet mee kunt leven, dan moet je het uitmaken. Als je hebt gezegd dat je het hem vergeeft moet je er ook niet wékenlang over doorzagen en zo'n drama er van maken. Meer smaken zijn er niet, toch?
donderdag 21 september 2017 om 14:45
Dat hoeft niet persé. Hij wil gewoon zijn cake en hem op eten ook nog.d-purevision schreef: ↑21-09-2017 14:44Jullie relatie was in jouw ogen misschien super, maar zag hij dit ook zo? Ik denk het niet...