Overdrijf ik nu of klopt dit niet?

12-07-2008 11:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al jaren samen met mn vriend en we hebben 2 kinderen. Mn vriend gaat vaak alleen stappen en omdat hij makkelijk contacten legt, ben ik er niet heel happy mee. Maar goed, heb me er redelijk bij neergelegd dat hij t nodig heeft om te ontspannen. Nu ging hij gisteren na werk nog even door naar een straatfeest zei hij. K vond het al niets, had de hele dag met de kinderen rondgerend en had behoefte aan hulp en een beetje rust. Maar goed, hij wou dus gaan en zou zo rond 8 u half 9 thuis zijn.

Op dat feestje trouwens is er altijd kans (weet ik uit ervaring) dat hij bekende ex-en tegenkomt en 2 dames waarvan ik uit het verleden weet verliefd op hem zijn.

Hij komt dus doodleuk pas om half 10 thuis. Heeft al gegeten op het feestje.

Ik was pissed off, omdat hij niet eens gebeld had, dat hij wat later zou komen. Alsof hij nog single is en geen gezin thuis heeft zitten.

Later vraag ik m: en, nog bekenden tegengekomen op t feestje?

Ben je me aan t verhoren? is zijn reactie. Oh k weet t niet meer.

Ik werd toen echt boos en zei dat t toch een hele normale vraag is, om te vragen of hij nog bekenden heeft ontmoet? Hij draaide toen steeds erom heen en wou t gewoon niet beantwoorden.

Ben ik nou gek en klopt t gewoon van geen meter of heeft hij gelijk en spoor ik niet met zo'n vraag. Want sta op t punt om t gewoon even allemaal even een timeout te geven hier.

Laat aub weten wat jullie ervan vinden.
Ik vind een uur later thuis komen daan afgesproken absoluut geen drama, maar ik heb niet het idee dat het hierom gaat. Jij loopt al veel langer met frustraties over zijn gedrag en dat uit zich nu in alles. Dus ook in dingen waar je normaal gesproken waarschijnlijk niet moeilijk over zou doen. Of je vraag overkomt als een verhoor is moeilijk te beoordelen. Het gaat niet alleen om wát je vraagt, maar ook hoe je houding en intonatie hierbij is. Of het als verhoor bedoelt was, weet je zelf waarschijnlijk het beste. Ik raad je aan om het beestje bij de naam te noemen. Vertel hem dat je hem nodig hebt en dat je graag wil dat hij je helpt met de kinderen en in het huis. Vertel hem ook dat je behoeft hebt aan zijn gezelschap.

Dit zijn de zaken waar het je, volgens mij, echt om gaat. Als jullie blijven kibbelen over de details, krijg jij niet wat je wilt en raakt je man alleen maar geïrriteerd.
The time is now
Tsja, het is wel een aparte reactie van hem maar om nu direct een time-out in te lassen? Is het vaker gebeurt dat hij niet wil vertellen wat hij heeft gedaan? Waar ben je nu precies bang voor? Dat hij gegeten heeft met andere vrouwen, of ook is vreemdgegaan?

Ik weet ook niet hoe jij die vraag hebt gesteld. Als het al geirriteerd was (en in je hoofd met ideeen over exen rondliep), dan kan ik me voorstellen dat hij het als een verhoor voelt. Daarnaast mag hij toch best even een hapje eten met een ex?
Ik begrijp wel dat jij het niet leuk vind aangezien je even rust wou en je de hele dag al had gerend maar van de andere kant is het misschien zo dat je vriend de tijd vergeten was en daarom een uur later thuis was. Het is nou ook weer niet zo dat hij een hele nacht niet thuis is gekomen ofzo.
Ik denk niet dat het te laat komen op zich jou zo stoorde, maar wel dat je niet weet wie hij daar allemaal is tegengekomen en je je daar in opgejaagd hebt. Toen hij dan ook nog later terugkwam, kreeg hij de volle laag.

Vertrouw je hem? Sommige mannen/vrouwen hebben dat flirterige in hen, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze er ook effectief iets mee gaan doen.

Ik denk dat jij meer van het 'huisje, boompje, tuintje' bent en je partner zet nog graag eens een stapje in de wereld. Zou het kunnen dat het daar wringt tussen jullie?
Ik snap je boosheid wel hoor. Maar ik denk dat dit al veel langer speelt en dat je misschien het gevoel hebt alleen verantwoordelijk te zijn voor jullie gezin, dat hij het niet zo serieus neemt als jij. Je vertrouwt hem klaarblijkelijk niet, anders zou zo'n straatfeestje en om half 10 thuiskomen geen probleem zijn. Waar komt dat wantrouwen vandaan? Denk je dat hij vreemdgaat? Of ben je bang dat hij vreemdgaat? Wat ik alleen teruglees in je stuk is dat hij "makkelijk" contacten legt, bedoel je dan dat hij snel met vrouwen aan de praat raakt? En dat er twee exen rondlopen die verliefd op hem zijn, maar dat zegt natuurlijk niks over zijn gevoel voor hen. Uiteindelijk heeft hij wel voor jou gekozen. Ik kan niet oordelen of dit wel of niet klopt. Wat ik je zou aanraden is om eens een goed gesprek te hebben met je man zonder dat je hem direct aanvalt. Gewoon uitleggen hoe je je voelt en wat je meer of minder van hem zou willen. Leg uit dat je zijn steun nodig hebt.
quote:mellie001 schreef op 12 juli 2008 @ 12:17:

Ik denk dat jij meer van het 'huisje, boompje, tuintje' bent en je partner zet nog graag eens een stapje in de wereld. Zou het kunnen dat het daar wringt tussen jullie?tja, noem je het meer van het huisje boompje beestje zijn, of gewoon de verantwoordelijkheid nemen voor je gezin...? Ik denk het laatste. Het is natuurlijk lekker makkelijk om de wereld in te stappen alsof je de single bachelor bent, als er iemand thuis is die alle taken op zich mag nemen. Natuurlijk moeten partners ook nog wel eens alleen van hun sociale leven kunnen genieten, maar als dit over de rug van de ander gaat, dan zit er toch iets niet goed in de onderlinge verhoudingen. Pionier wordt hier duidelijk niet gelukkig van, en heeft ook sterk de indruk dat haar partner tijdens deze uitjes lekker flirt, maar hier niet open over is tegenover haar. Een time out bespreken vind ik eigenlijk helemaal geen vreemde optie in deze situatie.
Ben je nu boos omdat je bang bent dat je vriend vreemdgaat, of ben je boos omdat hij je met de kinderen laat zitten nadat jij er al een dag van geren en gevlieg op hebt zitten?
.
Heb jij ook de ruimte ook eens wat leuks te gaan doen, naar een feestje of uit met vriendinnen? Want als hij dat vaak doet en jij nooit, dan kan ik me voorstellen dat jij je wat benadeeld voelt. En exen verdwijnen niet van de aardbodem, jij zult ze ook hebben. Alleen is dat minder een issue omdat jij misschien minder vaak alleen uitgaat.
Wat ík zou doen:

Een gesprek met hem aangaan, op een rustig moment. Kids niet in de buurt, maar je moet je ook rustig vóélen, als je een gesprek aangaat met een aanvallende / agressieve houding, draait het geheid op ruzie uit.

Zeggen wat je dwarszit. Dus geen verwijten, maar: ik vind het echt vervelend dat je later thuiskomt en dat je daar niet over belt. Begrijp je dat ik dan ongerust ben?

Ik zou het punt voor punt bijlangs gaan wat je dwarszit, en dat dus op een normale rustige manier uitleggen, wat je precies dwarszit en wat je anders van hem had verwacht.

Daarin zou ik ook het laatste punt meenemen, dat je in jouw ogen een normale vraag hebt gesteld (nog bekenden tegengekomen) en dat je niet begrijpt waarom hij -in jouw ogen- daar vreemd op reageert.

Jullie zijn volwassen mensen, ik ben van mening dat je dit met praten het beste op kunt lossen! En praten is in mijn anders iets anders dan verwijten maken/krijgen....
Het komt ook een beetje over alsof jij jaloers op zijn vrijheid bent, je noemt het "nog leven als een single". Maar dat willen we toch allemaal wel een beetje, als het gezinsleven met kleine kinderen wat zwaar wordt, je benadrukt ook nogal de verantwoordelijkheid namelijk, dat maakt het nog zwaarder het zo te benoemen. Kan me voorstellen dat dat wel eens wat benauwd wordt. Ook voor jou. Dus moet jij je vrijheid en je eigen momentjes ook opeisen. En dat bespreekbaar maken. En niet hem het misgunnen in plaats daarvan. Ik een zuur leven, dan hij ook.. zoiets.. terwijl het precies andersom kan. Kwestie van tijd en taken leuk verdelen zodat jullie beiden aan je trekken komen.

Daarnaast vind ik dat je gewoon je gevoelens had kunnen uiten voor dat hij naar het feestje ging: "Moet je eens luisteren, ik heb behoefte aan even adempauze na een dag met die kids. Dat is erg vermoeiend. En juist dan ga jij weg. Snap je dat ik dat lastig vind?" Dan had hij misschien wel toegezegd snel weer thuis te komen. Dat hij gewoon ook even ontspannen wilde.

En ja, komt daar nog bij als een extra irritatie: andere vrouwen, exen, etc. Dat maakt jullie wrijving verwarrend. Dat zou ik er los van koppelen. Daarin moet je hem wel of niet vertrouwen. In dat laatste geval: als er geen sprake is van vertrouwen dan is dat niet goed binnen een relatie. En dus een punt om aan te pakken, los van het ontspannings- en vrijetijdsissue. Daar hebben jullie gewoon beiden recht op. Ik zou die dingen gaan scheiden dus.
Bedankt voor jullie lieve en opbouwende reacties!

Ik krijg inderdaad niet veel de ruimte om zelf wat te ondernemen. En wanneer ik op een zaterdag bijv wat ga drinken met familie dan is het altijd: wanneer ben je thuis....Ik moet ook nog eruit...Kortom: kom snel weer terug. En samen s nachts gaan stappen hebben we ook al ruim 9 jaar niet meer gedaan. Heb t er 2 weken geleden nog over gehad dat ik ook wel s eruit wil s avonds. Hij zei toen: ok volgende keer gaan we samen. Week later zegt hij tussen neus en lippen door: ik ga straks eruit hoor. Ik zei hem toen dat afgesproken was, dat we de volgende keer samen zouden gaan. Kreeg toen als antwoord: je hebt toch geen oppas geregeld? Alsof hij met mij had afgestemd dat we die avond uit zouden gaan.

Laatst was k zo moe aan t einde v d dag dat k weer niet gekookt had. K dacht, nou we eten gewoon brood en stond toen lekker pannekoeken te bakken. Komt hij thuis, ik heb honger, heb je weer niet gekookt. stop die pannekoeken maar in je reet!

En mij verwijten dat ik altijd doe alsof ik t zo zwaar heb, want ik wou toch kinderen!!??? En dit zeggen waar de kinderen bij zijn. En ook nog naroepen dat k gewoon niet deug!

Ik ben toen zoooo boos geworden, en heb dit natuurlijk ook duidelijk gemaakt.

K weet t niet hoor.

Het is heel moeilijk te bepalen waar de grens ligt, van nu is t genoeg, en tot hoelang je dingen maar moet laten zoals ze zijn.

K had ook gezegd: ik ga dan ook wel alleen stappen, jij doet t nou dan wisselen we t af elke weekend. Kreeg k te horen: jij mag niet alleen gaan want je bent een vrouw. Dan ben je net een hoer als je als vrouw alleen naar een disco gaat. Een man kan dat wel gewoon doen.

en nu bespaar ik jullie nog t lezen van alle misstappen die hij heeft begaan van stiekem uit eten met iemand die verliefd op hem is, tot het s nachts gaan stappen met een andere vrouw en zijn eigen vrouw thuis latend.

pfffffffff, moeilijk hoor.

Bedankt voor t lezen in elk geval!
quote:Pionier3 schreef op 12 juli 2008 @ 17:32:

Bedankt voor jullie lieve en opbouwende reacties!

Ik krijg inderdaad niet veel de ruimte om zelf wat te ondernemen. En wanneer ik op een zaterdag bijv wat ga drinken met familie dan is het altijd: wanneer ben je thuis....Ik moet ook nog eruit...Kortom: kom snel weer terug. En samen s nachts gaan stappen hebben we ook al ruim 9 jaar niet meer gedaan. Heb t er 2 weken geleden nog over gehad dat ik ook wel s eruit wil s avonds. Hij zei toen: ok volgende keer gaan we samen. Week later zegt hij tussen neus en lippen door: ik ga straks eruit hoor. Ik zei hem toen dat afgesproken was, dat we de volgende keer samen zouden gaan. Kreeg toen als antwoord: je hebt toch geen oppas geregeld? Alsof hij met mij had afgestemd dat we die avond uit zouden gaan.

Laatst was k zo moe aan t einde v d dag dat k weer niet gekookt had. K dacht, nou we eten gewoon brood en stond toen lekker pannekoeken te bakken. Komt hij thuis, ik heb honger, heb je weer niet gekookt. stop die pannekoeken maar in je reet!

En mij verwijten dat ik altijd doe alsof ik t zo zwaar heb, want ik wou toch kinderen!!??? En dit zeggen waar de kinderen bij zijn. En ook nog naroepen dat k gewoon niet deug!

Ik ben toen zoooo boos geworden, en heb dit natuurlijk ook duidelijk gemaakt.

K weet t niet hoor.

Het is heel moeilijk te bepalen waar de grens ligt, van nu is t genoeg, en tot hoelang je dingen maar moet laten zoals ze zijn.

K had ook gezegd: ik ga dan ook wel alleen stappen, jij doet t nou dan wisselen we t af elke weekend. Kreeg k te horen: jij mag niet alleen gaan want je bent een vrouw. Dan ben je net een hoer als je als vrouw alleen naar een disco gaat. Een man kan dat wel gewoon doen.

en nu bespaar ik jullie nog t lezen van alle misstappen die hij heeft begaan van stiekem uit eten met iemand die verliefd op hem is, tot het s nachts gaan stappen met een andere vrouw en zijn eigen vrouw thuis latend.

pfffffffff, moeilijk hoor.

Bedankt voor t lezen in elk geval!

Deze toevoeging geeft mij toch wel een andere conclusie: namelijk, hij heeft geen respect voor je, voor vrouwen in het algemeen?! Wat een opmerking! En wat die kinderen betreft, daar was hij ook bij. Gemakkelijk om dat nu op jou te stoten.

De manier waarop hij met jou omgaat, zit je dwars (en terecht) en door die misstappen (hoe weet je dat? Wie heeft je dat verteld?) is het vertrouwen ook zoek.

Hij is ofwel geërgerd door de thuissituatie, hij mist daar iets en daarom vlucht hij zo graag naar buiten. Laat hij nog zien dat hij nog van je houdt? Hebben jullie nog leuke momenten samen? Staat hij nog achter jullie relatie?

Of/en hij kickt op de aandacht van en de omgang met andere vrouwen en durf mijn hand (na voorgaande wat je schreef) niet in het vuur steken dat er niets meer gebeurd.

Jij hebt het gevoel dat je voor alles alleen opdraait, vertrouwt hem niet (meer), mist respect van hem. Dat moet je niet toelaten.

Praten, zou ik zeggen en je zeker niet laten doen.

Groetjes
uhm ja, dit verandert het verhaal wel een beetje,
Dit klinkt niet echt als een leuke man maar meer als een man die in de oertijd is blijven hangen. Hou je (nog) van hem?
Waar blijf jij in dit verhaal? Jij zorgt, en hij gaat lekker zijn eigen gang en zodra jij het lef hebt om ook eens iets leuks te gaan doen, dan zijn de rapen gaar. Ik vind het niet gek dat je je niet zo prettig voelt. De manier waarop hij over vrouwen (en dus blijkbaar ook over jou) denkt, vind ik denigrerend en niet kunnen. Maar dit is wel de man met wie jij getrouwd bent. Is dit iets van de laatste tijd of was hij altijd al zo?
Deze situatie komt op mij over als een man, die dat gewauwel met kids eigenlijk helemaal niet wil. Hij ziet ze als een last en denkt: "als ik maar regelmatig uitga en feest lukt het wel." Maar ja.... dan moet jij niet zeuren, en toch zeker wel zorgen dat zijn prakkie klaarstaat.

En... elk weekend stappen? Ehm.... tja... noem me ouderwets hoor, maar als je samen kiest voor een gezin, ga je niet meer elk weekend stappen volgens mij. Je zou juist samen die dingen moeten doen! Even geen papa en mama zijn, voelen dat je nog een samen hebt, als partners.

Ook eens samen een zaterdagavond thuis zitten, leuke film erop als de kids in bed liggen of zo.

Natuurlijk heeft iedereen het recht, om zijn eigen ding te doen, ook eens apart met vrienden/vriendinnen stappen, maar zoiets doe je dan toch in overleg? Ik zie een gezin als een team, een samenwerking met wederzijds respect.

Als een man zulke uitspraken tegen mij doet: ben ik heel gauw klaar. Dan kan ie het bekijken, maar ik pikte het niet! Het huis was bij mij te klein, dat kan ik je wel zeggen.

Jouw optie voor een time out, vind ik dus helemaal niet raar en ik zou het serieus overwegen. (ik ben zelf gescheiden, maar nee, zelfs mijn ex heeft niet zulke vreselijke dingen tegen mij gezegd)
Oh, maar deze aanvulling maakt het verhaal wel even heel anders. het is dus inderdaad een druppel die de emmer deed overlopen.

Ik kan nu jouw idee over een timeout beter plaatsen. Blijkbaar draai jij voor het huishouden en de kinderen op, krijgt daar weinig (geen?) waardering voor en hij wil zijn leven van vroeger doorzetten. Tsja,...dat lijkt me niet reeel.

Hij zal moeten leren dat jij ook wel eens de deur uit wil (en nee, dan ben je geen hoer...), gezellig samen dingen wilt doen en het gevoel wil hebben er samen voor te staan. Als de enige manier om te te bereiken is door middel van een timeout, tsja dan moet dat maar.

Sterkte en succes!
Misschien enigszins rare vraag, die niet discriminerend bedoeld is, maar hij komt over als een (gemiddelde) Marokkaanse/Turkse man (goede uitzonderingen daar gelaten), gezien zijn uitspraak over een vrouw die alleen uitgaat, die dan een hoer is. Is dat zo? Dat zou m.i. veel verklaren, en dan kan ik je ook zeggen dat het niet veel zin heeft om daar verandering in te willen brengen.
Jeetje... hier is duidelijk wel wat meer aan de hand dan een ruzietje. Volgens mij al een slepend huwelijksconflict. Heeft hij vaker van dat soort uitroepen/uitbarstingen? In hoeverre meent hij dat/is hij wel goed bij zijn hoofd?

Wil je eigenlijk nog wel met deze man verder?

Voel je je uberhaupt nog wel geliefd/gerespecteerd ??
quote:Carlice schreef op 12 juli 2008 @ 12:28:

[...]

tja, noem je het meer van het huisje boompje beestje zijn, of gewoon de verantwoordelijkheid nemen voor je gezin...? Ik denk het laatste. Het is natuurlijk lekker makkelijk om de wereld in te stappen alsof je de single bachelor bent, als er iemand thuis is die alle taken op zich mag nemen. Natuurlijk moeten partners ook nog wel eens alleen van hun sociale leven kunnen genieten, maar als dit over de rug van de ander gaat, dan zit er toch iets niet goed in de onderlinge verhoudingen. Pionier wordt hier duidelijk niet gelukkig van, en heeft ook sterk de indruk dat haar partner tijdens deze uitjes lekker flirt, maar hier niet open over is tegenover haar. Een time out bespreken vind ik eigenlijk helemaal geen vreemde optie in deze situatie.Mee eens!
een hoer??? excuse me!!

hoe haalt ie het in z'n harses!

is er iets dat wel leuk is aan 'm? anders zou ik 'm lekker in z'n sop laten gaar koken, kinderen of geen kinderen, dit is niet echt een lekker voorbeeld voor ze,

sterkte ermee

jij mag niet alleen gaan want je bent een vrouw. Dan ben je net een hoer als je als vrouw alleen naar een disco gaat. Een man kan dat wel gewoon doen.

Of, om met de queen of soul te spreken

R-E-S-P-E-C-T

Find out what it means to me
quote:Carlice schreef op 12 juli 2008 @ 12:28:

[...]

tja, noem je het meer van het huisje boompje beestje zijn, of gewoon de verantwoordelijkheid nemen voor je gezin...? Ik denk het laatste. Het is natuurlijk lekker makkelijk om de wereld in te stappen alsof je de single bachelor bent, als er iemand thuis is die alle taken op zich mag nemen. Natuurlijk moeten partners ook nog wel eens alleen van hun sociale leven kunnen genieten, maar als dit over de rug van de ander gaat, dan zit er toch iets niet goed in de onderlinge verhoudingen. Pionier wordt hier duidelijk niet gelukkig van, en heeft ook sterk de indruk dat haar partner tijdens deze uitjes lekker flirt, maar hier niet open over is tegenover haar. Een time out bespreken vind ik eigenlijk helemaal geen vreemde optie in deze situatie.Goh, ik ben het helegaar met Carlice eens

Dit is toch niet serieus, hè?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven