overdrijf ik?

09-10-2012 11:22 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva-dames,

Sinds nu bijna twee jaar heb ik een vriend. Het eerste jaar samen was echt ontzettend leuk, ik heb nog nooit zo'n diepe connectie met iemand gevoeld en zoveel plezier met iemand gehad. Nog steeds doen we veel leuke dingen samen en houdt ik heel veel van hem, maar ik merk dat ik me de laatste tijd langzaam maar zeker onzekerder begin te voelen tegenover hem. Aan de ene kant komt dit denk ik omdat we soms ruzie maken, vooral miscommunicaties over wie regelt/doet wat etc. (denk aan eten, verjaardagen van familie etc). Aan de andere kant komt dit denk ik doordat hij mij de afgelopen tijd nogal teleurgesteld heeft....In een situatie waarin ik heb aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij meer voor mij op zou komen (ik kan hier denk ik niet te veel overzeggen ivm herkenbaarheid) heeft hij dit niet gedaan. En daarnaast gaat hij de laatste tijd veel om met een ander meisje. Voorheen had ik totaal geen problemen met haar of zijn andere vriendinnen, maar de laatste tijd heb ik een soort van gut-feeling dat er meer tussen hen speelt. Omdat ik het zo vervelend vond en vind dat ik dit gevoel heb, blijkbaar zo onzeker over hem en haar ben, heb ik, in de hoop dat het dan over zou gaan, dit gevoel ook naar mijn vriend uitgesproken. Hij heeft mij verzekert dat er niets tussen hen is, maar....mijn gut-feeling bleef. En nu heb ik iets stoms gedaan, waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee moet:

Toen mijn vriend even boodschappen ging doen en ik iets achter de computer op moest zoeken, zag ik nog een gesprek met haar openstaan...Ik had dat natuurlijk weg moeten klikken, denk ik, maar in plaats daarvan heb ik het gelezen. Het meeste ervan klonk gewoon vriendschappelijk, maar hij schrijft ook dingen aan haar als ' je bent de leukste', 'nee niet douchen want mijn camera's staan niet aan', 'andere jongens zijn niet zo leuk als ik' etc...:S Is dit een bevestiging van mijn gut-feeling? Of gewoon onschuldig geflirt? Overdrijf ik misschien? Moet ik hem vertellen wat ik heb gelezen? Ik heb de laatste dagen alles zo lopen analyseren, maar ik twijfel zo aan mezelf...En het was zo leuk en is ook nog steeds leuk tussen ons, denk ik, maar ik wordt hier zo onzeker van.
Ja, jullie hebben gelijk....waarom zou ik bij iemand willen blijven die zo doet, waarbij zo mijn innerlijke alarmbellen afgaan? Het zou veel beter voor me zijn om trouw te zijn aan mijn eigen gevoel en mijn eigenwaarde zo te beschermen. Maar overdrijf ik echt niet? Het na twee jaar uitmaken om een gevoel en drie zinnen? Sorry, ik heb gewoon even de steun nodig ofzo denk ik:S
Gaan je innerlijke alarmbellen continu af? Bij alles?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
'Je bent de leukste'? Dat hoort ie verdomme tegen jou te zeggen! Wat er ook achter zit, deze zin zou mij echt de woede op de hals halen.
Haha, nee gelukkig niet zeg. Nee, alleen bij dit, alleen bij haar. Als ik aan haar denk voelt het alsof hij mij min of meer aan het 'vervangen' is voor haar. Vroeger was ik naast zijn vriendin ook zijn beste vriend, het voelt alsof zij dat steeds meer wordt nu.
Waarom vertrouw jij niet op wat je weet? Waarom vertrouw jij wel op dat je het fout hebt en dus anders en vooral beter kan doen, als jij je maar aanpast? Hoe komt dat?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:tuya schreef op 11 oktober 2012 @ 23:35:

'Je bent de leukste'? Dat hoort ie verdomme tegen jou te zeggen! Wat er ook achter zit, deze zin zou mij echt de woede op de hals halen.Bij TO ook , even dan.
Die gaat niet om drie zinnen, maar om het feit dat hij jou niet respecteert en geen rekening houd met jouw gevoelens.

Als hij jullie relatie zo belangrijk vind, doet hij geen dingen achter je rug om en geeft je dan ook nog het gevoel dat het aan jou ligt.

Je verdient veel beter!!
Omdat ik zo'n bewondering ofzo voor hem had/heb en er zo'n vertrouwen in had dat hij mij de allergeweldigste vond. Ik moet echt hem van dat voetstuk laten vallen en mezelf erop zetten:P:S
Het lijkt me namelijk duidelijk dat de huisgenoot en jouw vriend er ook op vertrouwen dat jij zo reageert. Dus in zoverre is het wel weer handig voor in ieder geval twee mensen in jouw directe omgeving. Ook voor jou?
quote:kleinedraak schreef op 11 oktober 2012 @ 23:39:

Als hij jullie relatie zo belangrijk vind, doet hij geen dingen achter je rug om en geeft je dan ook nog het gevoel dat het aan jou ligt.

Je verdient veel beter!!

Eens.

Dan was hij zich rot geschrokken en had hij gezegd: 'Sorry ik heb er werkelijk niet bij nagedacht. Die miep gaat de chat prullenbak in'.

Dat doet hij niet.

Hij doet: Geef het kind koek en limo, zeg dat ze zich normaal moet gedragen en húp; klaar is het weer. Oh ja en ook nog even beloven nu álles te vertellen.

Lees:

* Functie : 'Chatlog opslaan' uitzetten en vanaf nu de computer altijd uitschakelen als ik weg ga*.
Om antwoord te geven op je eerste vraag:

Nee, je overdrijft niet!

Je alarmbellen rinkelen en dat is niet voor niets.

Zoals ik het lees draait hij alles om wat je vindt en zegt en zelfs dat wat je gelezen hebt.

Is hij nou helemaal gek geworden, wat een respectloze behandeling. Zoals Enn al zegt, hij probeert van jou een "psychiatrisch patiënt" te maken en daarmee de bliksemafleider te laten zijn van zijn eigen gedrag.

Daarnaast laat je je ook slachtoffer maken vind ik. En dat is eeuwig zonde, laat je niet zo in een hoek zetten en onzeker maken hoor!

Kom eens uit je angst en onzekerheid en stap eens in je woede alsjeblieft. Stel je eens voor dat je beste vriendin je dit verhaal zou vertellen ik denk zomaar dat je dan wél (plaatsvervangend) woest zou worden en haar adviseren zo snel mogelijk weg te wezen bij deze droeftoeter van een vent.

Wees je eigen beste vriendin, vandaag nog!
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Nee, want ik voel me alsof ik aan de ene kant degene ben die alles op moet lossen (door me in allerlei bochten te wringen) en aan de andere kant hartstikke onzeker omdat wat ik ook doe, het a) of bij het huis niet werkt of b) op een of andere manier op mij wordt afgeschoven. Terwijl ik bij anderen juist bekend sta als iemand die altijd zijn mind spreekt.....
Lisanne zeg je nu dat hij al vaker zaken heeft afgeschoven op jou? Kan je voorbeelden geven?
Wat is het dat je zo onzeker maakt? Hoe krijgt hij het voor elkaar dat je zo enorm aan jezelf gaat twijfelen terwijl je normaal gesproken je wel uitspreekt en stevig in je schoenen staat?

Ben je zo afhankelijk geworden van zijn goedkeuring?
quote:_nora_ schreef op 11 oktober 2012 @ 23:51:

Ben je zo afhankelijk geworden van zijn goedkeuring?quote:lisanne222 schreef op 11 oktober 2012 @ 23:40:

Omdat ik zo'n bewondering ofzo voor hem had/heb en er zo'n vertrouwen in had dat hij mij de allergeweldigste vond.@ _nora_: Zoals ik Lisanne lees denk ik het wel.
@Enn, denk het ook.

@Lisanne, klinkt "gemakkelijk" he? Forummers die je adviezen geven die als een soort stuurlui aan wal.

MIjn reden te reageren op je topic is omdat je overkomt als iemand die veel te leuk is om zich zo te laten behandelen en in hoek te laten wringen als waar je nu in zit.
Ik had een ex die vaak zei dat ik dingen verkeerd zag, en ben nu ook in therapie om aan mijn eigenwaarde en zelfvertrouwen te werken (nu ik er over na denk, ik heb bij ex ook mijn alarmbellen genegeerd). Mijn nu vriend heeft me na die ex echt geholpen mezelf bij elkaar te vegen, in mijn hoofd was/is hij altijd de wat meer sociaal vaardige van ons twee, en ik degene die daar nog wat dingen over te leren heeft. Maar als ik er nu zo over nadenk, plaatst hij mij door zo te reageren als hij vanmiddag heeft gedaan, in de 'patient- die niet goed kan oordelen positie' (waar ik mezelf eigenlijk ook heel erg in plaats)......en is dat echt ontzettend kut van hem. Bewust of onbewust inspelen op iets waarvan hij weet dat ik er gevoelig voor ben...

En zaken afschuiven op mij. Mijn vriend doet dat veelal niet expliciet, maar voor mijn gevoel wel impliciet. Vooral door erg passief en afwachtend te zijn. Dat zit hem in hele triviale zaken zoals geen beslissing kunnen maken over wat te koken/eten, maar dus ook in grotere dingen zoals niets doen aan de situatie in zijn huis (mijn vriend zegt dat hij het zelf ook als erg vervelend ervaart). Hij ondersteunt me vaak wel soort van, maar pas als ik de beslissing heb gemaakt. Ik voel me eigenlijk vaak een soort van gedwongen leider. Maar eigenlijk doe ik dat mezelf aan door in een situatie (wat betreft huis) te blijven waar ik me niet prettig bij voel en waarbij vriend blijkbaar het liefst gewoon zijn kop in het zand steekt.

Hij klinkt echt als een geweldige man zo:S
quote:_nora_ schreef op 12 oktober 2012 @ 00:01:

@Enn, denk het ook.

@Lisanne, klinkt "gemakkelijk" he? Forummers die je adviezen geven die als een soort stuurlui aan wal.

MIjn reden te reageren op je topic is omdat je overkomt als iemand die veel te leuk is om zich zo te laten behandelen en in hoek te laten wringen als waar je nu in zit.Haha, dankjewel:) Dat heb ik echt even nodig. Blegh. Hij is echt niet meer goed voor mij denk ik. Ik denk dat ik beter met mezelf aan mijn zelfvertrouwen/eigenwaarde kan gaan werken en dat bij mijn vriend opkomen voor wat ik voel en geloof daar ook weer een stap in is. Iemand met wat meer daadkracht en ballen dan hij, iemand die ook door zijn daden laat zien dat hij mij en zichzelf serieus neemt, klinkt zo aanlokkelijk.
Wat goed dat je in therapie bent, kun je dit item mooi met je behandelaar bespreken de eerstvolgende keer! ;)

Ik denk dat wat je zegt klopt, hij plaatst je exact daar waar je onzekerheid zit omdat hij heel goed weet (bewust of onbewust) waar hij je kan raken.

Als je dit topic (met alle adviezen en steun erbij) nog eens doorleest zie je dat je de situatie heel goed beoordeelt.

Laat je niet gek maken en vertrouw je intuitie altijd!
Ik denk dat het gewoon de verhouding is die er vanaf het begin al was. Hij luistert en is 'wijs' en jij zit ademloos naar zijn 'wijsheden' te luisteren.

Soort van rebound relatie die wellicht wel even goed gewerkt heeft voor je.Tot nu dus. Nu wil je het niet meer zo. Sja en draai dat maar eens terug. Jouw aandeel in deze relatie is misschien wel hetzelfde als in de relatie met je ex .

Ga het anders es zelf doen en niet relatie hoppen?
Hey,

Sorry dat ik gisteravond opeens weg was, mijn pc is gecrashed:s. Enn; mijn vriend is niet gelijk na mijn vorige relatie mijn vriend geworden. Hij stond wel gelijk in de rij, zegmaar:P, maar ik heb het een jaar lang afgehouden omdat ik vond dat ik (en hij ook trouwens) eerst stabieler en 'sterker' moest worden. Maar misschien heb je wel een beetje gelijk dat het een soort van rebound relatie is in de zin dat ik met mijn huidige vriend onder andere ben vanwege zijn eerder genoemde 'ruggengraadloosheid'. Eerst uitte zich dat in alles aan de kant zetten voor mij, luisteren, supporten, ALLES voor me doen, heel erg pleasen eigenlijk. Dat was wel fijn, na een vriend te hebben gehad waarbij alles niet goed was, maar nu merk ik dat ik dezelfde ruggengraadloosheid en de consequenties daarvan voor mij (onzekerheid over huis, een vriend die 'wegloopt'naar een andere vrouw) eigenlijk niet zo prettig vind en misschien inderdaad dezelfde fouten maak als in mijn vorige relatie.

In plaats van dat ik duidelijk ben en er 'consquenties' aan verbind als dingen niet gaan zoals prettig is voor mij en ook niet gaan veranderen, ga ik pleasen en mezelf wegcijferen en afhankelijk opstellen. Misschien komt dat inderdaad ook wel door - als ik het nu achteraf bekijk - ik doordat mijn nu vriend gelijk in de rij stond ik nooit ECHT alleen ben geweest. Somehow nog niet genoeg geleerd heb op mezelf en mijn eigen oordeel te vertrouwen. Ik denk dat het inderdaad goed is om het echt zelf te doen, ondanks, en eigenlijk misschien wel juist, omdat ik dat zo eng vind.

Sorry voor het warrige en lange verhaal. Ik zit gewoon even hardop na te denken en reflecteren enzo. Bedankt voor al jullie steun en feedback
Ik vind je verhaal helemaal niet zo warrig overkomen.

Steeds duidelijker eigenlijk. ;)

Go girl! Succes!
Misschien ben je hem ontgroeid... jij ontwikkelt jezelf met je therapie en gewoon ook doordat je wat ouder wordt. Hij klinkt erg puberaal en als iemand die enorm conflictvermijdend is. Dat ben jij ook, maar jij begint dat nu in te zien.

Fijn dat hij een goede vriend voor je was toen het uit ging met je ex. Fijn dat jullie "al" 2 jaar wat hebben. Maar dat verplicht je nog niet om je nu respectloos te laten behandelen en maar bij hem te blijven. Toen was hij er, toen was het fijn. Nu doet hij je verdriet, maakt je onzeker. Nu is hij gewoon niet meer goed voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven