Overdrijf ik?

donderdag 23 april 2009 om 15:28
Sinds twee maanden heb ik een relatie. Voorheen was hij een goede vriend van me. Ken hem dus al wat langer. Enfin, voor mij heeft hij een relatie van een jaar gehad. Deze vrouw en haar kinderen, met wie hij altijd een goed contact heeft gehad, komt hij een paar keer per week op het schoolplein tegen. Ook heeft hij tussentijds contact met haar. Vriendschappelijk. Zou ik mee kunnen leven, mits...hij niet altijd (ook tijdens hun relatie) zo negatief over haar zou zijn geweest. Af en toe spreken ze met elkaar af om thee te drinken en hij is nu gevraagd om bij haar en haar gezin te komen eten. Hij heeft nog niet verteld dat hij een nieuwe relatie heeft. En ik vind dat dus absoluut niet door de beugel kunnen. Heb hem dat gezegd en ook tot wat 'spoed gemaand' om haar te zeggen dat hij inmiddels een nieuwe vriendin heeft. Vanmiddag belde ik hem en was hij bij haar. Hij kon niet op een normale manier zeggen dat het even niet uitkwam en ik voelde me zo ongeveer zijn minnares op dat moment. En ben werkelijk ineens zo op hem afgeknapt. Dusdanig dat ik uberhaupt niet weet of ik verder met hem wil. Ik vertrouw hem, heb absoluut niet het idee dat hij nog iets met of van haar wil behalve vriendschappelijk, maar vind het van zo weinig ballen getuigen gewoon. Daar gezellig op de koffie terwijl zij misschien nog denkt dat het tussen hem en haar goedkomt. Heb het dus even met hem gehad. Heb een vriendin gebeld die me overdreven vond reageren, maar merk aan mezelf hier niet zo licht overheen te stappen. Daarom graag reacties.
donderdag 23 april 2009 om 15:34
Groot gelijk een ex is een ex dus exit!
Ik heb het zelfde probleem gehad en heb hem gewoon voor de keus gesteld, of gezellig met haar afspreken en mij laten gaan of haar zeggen dat hij geen contact meer wil met haar en ik blijf.
Nou het laatste is gebeurd, nu zei die ex ook altijd dingen over mij die niet altijd even vriendelijk waren en ik had al voor hem een probleem met haar, maar ik blijf erbij dat het niet voor niks je ex is. Tenzij je samen kinderen hebt met je ex en je daarvoor wel eens samen bijeen moet komen.
Ik heb het zelfde probleem gehad en heb hem gewoon voor de keus gesteld, of gezellig met haar afspreken en mij laten gaan of haar zeggen dat hij geen contact meer wil met haar en ik blijf.
Nou het laatste is gebeurd, nu zei die ex ook altijd dingen over mij die niet altijd even vriendelijk waren en ik had al voor hem een probleem met haar, maar ik blijf erbij dat het niet voor niks je ex is. Tenzij je samen kinderen hebt met je ex en je daarvoor wel eens samen bijeen moet komen.

donderdag 23 april 2009 om 15:37

donderdag 23 april 2009 om 15:42
@Kapara: dat stoort mij dus ook, ik vind em gewoon een eikel naar haar toe. En daar knap ik heel erg op af. Omdat we al vrienden waren voor we een relatie kregen, ken ik haar ook. Zij was heel verliefd op hem. Merkte dat ik straks bij mezelf zoiets had van nou, dat ie maar lekker naar haar terug gaat. Terwijl dat niet eens speelt. En dat pittig woordje ga ik echt hem heb hebben. Ben vrij makkelijk, hij heeft meer vriendinnen, maar dit...
Oh ja, we gaan morgen voor een week samen op vakantie. Heb daar werkelijk geen zin in nu.
Oh ja, we gaan morgen voor een week samen op vakantie. Heb daar werkelijk geen zin in nu.
donderdag 23 april 2009 om 15:56
Naar mijn mening overdrijf je niet, het is heel erg vervelend om het gevoel te hebben dat hij jullie relatie geheim wilt houden.
Alsof hij niet voor jullie durft uit te komen, heeft iets stiekems...
Mijn vriend heeft om bepaalde redenen in het begin van onze relatie zijn familie en vrieden ook niet over mij verteld en ik vond dat destijds erg kwetsend, ik had hem daar ook flink op aan gesproken en gelukkig heeft hij er wel naar gehandeld...
succes ermee meis!
Alsof hij niet voor jullie durft uit te komen, heeft iets stiekems...
Mijn vriend heeft om bepaalde redenen in het begin van onze relatie zijn familie en vrieden ook niet over mij verteld en ik vond dat destijds erg kwetsend, ik had hem daar ook flink op aan gesproken en gelukkig heeft hij er wel naar gehandeld...
succes ermee meis!
donderdag 23 april 2009 om 16:08
Je hebt het er maar even over gehad met hem, terwijl je dit zo'n groot probleem vindt?
Is het niet eens hoog tijd om eens een goed en opbouwend gesprek hierover te hebben?
Misschien beseft hij niet eens wat hij doet of wat dit met jou doet?
je kent hem al veel langer dan deze twee maanden, dan heeft hij toch wel iets meer krediet opgebouwd dan dit?
Alles waarover je het hebt is gebaseerd op gevoel en niet op feitelijkheden.
Hoog tijd voor een goed gesprek waarin jij zegt wat zijn houding met je doet, hoe jij dingen ziet en eens goed afwachten wat hij te zeggen heeft.
Is het niet eens hoog tijd om eens een goed en opbouwend gesprek hierover te hebben?
Misschien beseft hij niet eens wat hij doet of wat dit met jou doet?
je kent hem al veel langer dan deze twee maanden, dan heeft hij toch wel iets meer krediet opgebouwd dan dit?
Alles waarover je het hebt is gebaseerd op gevoel en niet op feitelijkheden.
Hoog tijd voor een goed gesprek waarin jij zegt wat zijn houding met je doet, hoe jij dingen ziet en eens goed afwachten wat hij te zeggen heeft.

donderdag 23 april 2009 om 17:57
@Pom: ik heb het vaker aangekaart, gevraagd of hij het niet vertelde omdat zij dan bijv. zou kunnen gaan huilen (hebben de meeste mannen een hekel aan), maar tot deze week wel in het midden gelaten wat hij ermee doet. Hij is een volwassen man. Inmiddels hebben we elkaar gesproken. Hij heeft zijn beweegredenen uitgelegd. Ik de mijne. Ik denk dat er ook een groot karakterverschil tussen ons hierbij naar voren komt. Ik ben van de hup, niet zeuren, is even moeilijk maar moet gebeuren. Hij is nogal voorzichtig. En daar kan ik dus niet altijd iets mee. Denk dat dat bij mij nu ook meespeelt en dat dit een voorbeeld ervan is.
donderdag 23 april 2009 om 19:56
donderdag 23 april 2009 om 23:15
donderdag 23 april 2009 om 23:17
Tenminste, da's ook mijn ervaring hoor. Toen ik een tijdje samen was met een jongen, toen hebben we het ook nog lang niet tegen iedereen verteld (we waren daarvoor ook heel goede vrienden, zelfde vriendengroep)
En toen mijn ex een nieuwe vriendin kreeg heeft het ook een hele tijd geduurd voordat hij dat tegen mij vertelde (ik wist het wel al van anderen, maar heb gewacht tot hij er zelf over begon) en ik zag of sprak hem toen ook wel wekelijks.
En toen mijn ex een nieuwe vriendin kreeg heeft het ook een hele tijd geduurd voordat hij dat tegen mij vertelde (ik wist het wel al van anderen, maar heb gewacht tot hij er zelf over begon) en ik zag of sprak hem toen ook wel wekelijks.

vrijdag 24 april 2009 om 09:05
vrijdag 24 april 2009 om 09:16
vrijdag 24 april 2009 om 09:20
Je overdrijft niet. Dat hij contact met zijn ex heeft: prima. Dat er in dit contact een bepaalde spanning is (dat moet bijna wel) omdat zij hem terug wil en dat expliciet aan hem uitspreekt, maakt dit al iets twijfelachtiger. Zijn reactie kan echt niet. Hij is niet open en eerlijk naar jullie beiden. Niet naar haar door niet te melden dat hij een nieuwe relatie heeft en niet naar jou door jou 'geheim' te houden. Ik vind het belachelijk.
Peas on earth!
vrijdag 24 april 2009 om 09:21

vrijdag 24 april 2009 om 09:36
@prinses: we hebben het er inmiddels over gehad (hij heeft het haar ook verteld gisteren) en het lag ook in praktische omstandigheden (meestal kinderen aanwezig). Ik had er vooral de afgelopen twee weken last van. Dat hij contact met haar heeft vind ik geen probleem. Maar wel op basis van eerlijkheid. Dan kan zij ook kiezen of ze nog contact met hem wil. Maar goed, de eerste hobbel is genomen. Dat van dat huilen kwam overigens van mij, dat had ik gevraagd of hij daar bang voor was.
vrijdag 24 april 2009 om 09:40