Overspelige ex heeft spijt

28-11-2011 19:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kort:

Ik ontmoette P. toen ik 18 was, hij was 25. Hij werd mijn eerste vriendje. We hadden beiden niet zoveel vrienden en deden eigenlijk alles samen. Na een echt fantastische relatie van 2,5 jaar veranderde dit toen ik bij een studentenvereniging ging. P. werd jaloers, we kregen veel ruzie. Niet kort hierna kreeg P. ook ineens veel vrienden en kon ik deze plotselinge aandachtshift van hem slecht aan. We kregen veel ruzie en gingen uiteindelijk na 3,5 jaar uit elkaar. Een week daarna had hij al spijt en miste me. Dit liep vervolgens een heel jaar zo door: we misten elkaar, waren weer even een paar maanden samen en vervolgens liep het weer mis.

In september kwamen we vervolgens weer bij elkaar en leek alles supergoed te gaan, het was weer vanouds gezellig en hij was weer heel lief en enthousiast. Ik kreeg dan ook de schrik van mn leven toen ik op zijn computer foto's vond waarop hij zoende met een andere meisje. P. verzekerde me dat dit slechts eenmailig was en niks te betekenen had. 2 weken later kwam ik erachter dat het wel degelijk meer was, namelijk dat hij met dat meisje al 3 maanden een relatie had, naast mij, en dat in augustus afgelopen was.

Ik voelde me zo vernederd, boos en gekwetst! Hoe kon hij me dit aandoen. Zeker omdat hij met haar wat begonnen was terwijl wij het net weer een paar weken aan het proberen waren in de zomer en alles goed en leuk leek te gaan! Ook kwam ik erachter dat hij dit hele jaar door achter mijn rug om met meisjes contact probeerde te zoeken, en dat hij ook al in eerdere relaties is vreemdgegaan. Hij kan/wil niet alleen zijn zegt hij. Toen hij met mij een relatie begon bleek hij ook gewoon nog samen te zijn met zijn met het meisje voor mij (zijn ex -dacht ik- dus!). Dat meisje had het uiteindelijk een paar weken nadat wij officieel een relatie hadden na een maand daten, uitgemaakt, dus niet eens hijzelf. Terwijl ik dacht dat wij heel gelukkig waren!

Duidelijke zaak denk je, probleem is dat ik hem (het is nu 2 maanden uit) nog steeds mis. Ik huil elke dag, mis hem en voel me alleen. Het gaat al wel beter dan eerst, maar nu komt P. dus terug dat hij me mist en dat hij naar een psycholoog gaat en wilt veranderen.

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen! Ik vind het zo vreselijk wat hij gedaan heeft, zeker ook omdat het dus niet eens de eerste keer is, maar ik mis hem en hou van hem, en denk dan weer terug aan hoe mooi onze relatie vroeger was en hoe leuk we het hadden die laatste maand. Ik vraag me af of hij echt kan veranderen, en of ik hem ooit nog kan vertrouwen, en of ik het hem, uberhaupt kan vergeven! We hadden zo'n mooie relatie, ik vraag me af of het ooit weer zo kan worden.. En of ik dat nog wil..

Maar ik kan hem maar niet vergeten en ben bang de verkeerde keuze te maken door hem te laten gaan, ik hou nog steeds heel veel van hem..
Als P. nu eens eerst een aantal maanden naar de psycholoog gaat en zeg in maart 2012 weer contact opneemt? Is dat een idee?

Ik bedoel echte liefde kan toch juist een aantal maanden uitgesteld worden? Dan heeft hij alle tijd en ruimte om aan zichzelf te werken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:_sweet_ schreef op 28 november 2011 @ 19:43:

We kregen veel ruzie en gingen uiteindelijk na 3,5 jaar uit elkaar. Een week daarna had hij al spijt en miste me. Dit liep vervolgens een heel jaar zo door: we misten elkaar, waren weer even een paar maanden samen en vervolgens liep het weer mis.

..........

2 weken later kwam ik erachter dat het wel degelijk meer was, namelijk dat hij met dat meisje al 3 maanden een relatie had, naast mij, en dat in augustus afgelopen was.

............

Ook kwam ik erachter dat hij dit hele jaar door achter mijn rug om met meisjes contact probeerde te zoeken, en dat hij ook al in eerdere relaties is vreemdgegaan. Hij kan/wil niet alleen zijn zegt hij. Toen hij met mij een relatie begon bleek hij ook gewoon nog samen te zijn met zijn met het meisje voor mij (zijn ex -dacht ik- dus!). Dat meisje had het uiteindelijk een paar weken nadat wij officieel een relatie hadden na een maand daten, uitgemaakt, dus niet eens hijzelf. Terwijl ik dacht dat wij heel gelukkig waren!

Het gaat al wel beter dan eerst, maar nu komt P. dus terug dat hij me mist en dat hij naar een psycholoog gaat en wilt veranderen.

Maar ik kan hem maar niet vergeten en ben bang de verkeerde keuze te maken door hem te laten gaan, ik hou nog steeds heel veel van hem..

Ja, liefdesverdriet doet pijn.

Nee, je moet hem niet terug nemen.

Nee, hij zal niet veranderen.

Ja, het verdriet en de pijn gaat over.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Geef het tijd, ga uit en over een jaar zie je dat er meer leuke mannen zijn dan P. Dit zijn afkick verschijnselen.
En dan heb jij de tijd om te bedenken of je hem mist of gewoon een vriendschap/aandacht etc. En of je je levensgeluk niet te veel aan 1 persoon ophangt
Niet alle mannen zijn hufters, dus zoek een echt leuke vent!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom denk je dat hij je terug wil? Hij kan/wil niet alleen zijn toch?
Je moet hier even doorheen. Het zal tijd nodig hebben om hem te vergeten (een plekje te geven), maar het zal je lukken!! Nu is de tijd om even sterk te zijn en niet op hem terug te vallen. Hij is fout en zal nooit 100% voor jou alleen kunnen gaan. Je hebt zelf de bewijzen in handen, houd dit maar voor ogen en besef je dat je echt van hem los moet komen.
Hij gaat naar een psycholoog dus dat is goed en reden om misschien de deur op een kiertje te laten. Maar therapie kost veel tijd en is zeker in het begin best moeilijk. Laat hem eerst maar een paar maanden naar de psycholoog gaan en laat hem dan met een bos bloemen aan je deur terug komen.

Als hij het echt meent dan kan hij wachten en richt hij nu al zijn aandacht op zichzelf (en niet op andere vrouwen).
En waarom precies zou jij hem terug willen?

Jij bent toch niet zoals hij dat je niet alleen kan en wil zijn?

Er komt vast ooit wel een betrouwbaarder iemand voorbij..
Typisch gevalletjes Wuiles... Uithuilen en opnieuw beginnen (maar niet met deze) en evengoed een knuffel
En spijt is wat de koe schijt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tip: sla alle antwoorden die hier staan op in je mailbox ofzo. Kan je het altijd nalezen als je een slechte dag hebt.

Laat hem los. The best predictor of future behavior is past behavior. (aldus Dr Phil ) Deze man is jou dus niet waard!

Kom tot jezelf, lijm je hartje en zet daarna je blik weer open naar écht leuke mannen.
Ik zou als ik jou was heel voorzichtig zijn met aan te nemen dat hij hier hulp in wilt..zijn paniek op dit moment is zo groot om alles aan te grijpen terug te kunnen naar jou..ook dit soort beloften. Trap er niet in..

Je vertrouwen is al beschaamd, wil je echt in een relatie rondlopen met altijd in het achterhoofd een stemmetje?
zo te lezen kan jij ook niet alleen zijn...
quote:Enn schreef op 28 november 2011 @ 19:48:

Als P. nu eens eerst een aantal maanden naar de psycholoog gaat en zeg in maart 2012 weer contact opneemt? Is dat een idee?

Ik bedoel echte liefde kan toch juist een aantal maanden uitgesteld worden? Dan heeft hij alle tijd en ruimte om aan zichzelf te werken.

Goeie Enn.

Wilde ik ook zeggen.

P. gaat fijn een poosje in therapie uitzoeken waarom hij verkerings zo lelijk voorliegt en een poosje dubbeldate en zo zonder dat netjes te melden en als hij er achter is kan hij netjes belet vragen.

Persoonlijk denk ik dat je juist een grote vergissing begaat door te blijven hangen aan deze man.

Dat van die therapie moet je ook nog maar zien, als jij nu toegeeft wed ik dat hij niet meer gaat. Zulke wanhoopsuitspraken zijn maar al te vaak gebakken lucht.

Jammer dat je zo aan hem verknocht bent, mijns inziens heeft hij jouw devotie niet bepaald verdiend.
Geen hand vol, maar een land vol...

Natuurlijk mis je hem. Jullie zijn lang samen geweest, hebben een groot deel van elkaars leven meegemaakt. Dat is niet niets. Het kost tijd om eraan te wennen dat het leven van toen niet meer het leven van nu is en die tijd moet je het gunnen. Verandering doet pijn. Maar pijn van verandering is iets anders dan pijn om de persoon die je kwijt bent. Het is alleen heel moeilijk om daar onderscheidt in te zien maken.

Hij moet eerst leren alleen te zijn en uit te zoeken wat hij tekort komt. Therapie is geen tovermiddel, uiteindelijk moet hij er toch echt zélf aan werken en ook dat kost (jaja, is-ie weer) tijd. Je moet ook hém de tijd gunnen.

Het heeft voor zowel jou als hem geen nut om jezelf een relatie in te storten waar jullie beide al lompe littekens van hebben. Zeker nu niet.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Hoeveel zelfrespect heb je?
Bedankt voor jullie advies! Mn verstand weet eigenlijk ook wel dat ik hem moet loslaten. Maar mn gevoel wil heel graag geloven dat hij inderdaad kan veranderen en dat we het weer zoals vroeger kunnen hebben.

Het is zo moeilijk om te geloven dat iemand waar ik zo veel van hou en zo lang zo'n mooie tijd mee heb gehad een foute man is! Dat lees je altijd over anderen, niet over jou vriend. Dit had ik echt nooit van hem verwacht, niemand! Hij was zo ontzettend lief, we hadden het zo fijn samen.

Het doet me zo'n pijn terug te denken aan hoe lief hij was vroeger, en dan aan wat hij gedaan heeft! Die 2 beelden kloppen gewoon niet met elkaar. Daarom is het voor mij soms nog steeds moeilijk te geloven. Ik heb/had echt het gevoel dat hij de liefde van mn leven is. Ik kan me echt niet voorstellen ooit iemand tegen te komen waar ik net zoveel om geef.

Wat ik ook niet begrijp van hem is dat zijn vader zijn moeder vroeger ook bedrogen heeft met een affaire, en dat hij dat zn vader nooit vergeven heeft. En dat hij nu zelf precies hetzelfde doet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven