Partner is een flapuit! Deel 2

30-05-2020 19:02 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was deze topic al eens gestart. De conclusie was toen dat het aan mij lag, dat ik te gevoelig ben. Daarna heb ik m'n tekst weggehaald en gedacht: ik moet me gewoon niet zo laten raken. Dat lukt dus niet....

Mijn partner zegt steeds alles wat er in hem opkomt. En dat stoort/kwetst me. Ik had deze week medicijnen gehaald bij de apotheek. Zijn reactie: kun je mooi een overdosis nemen! Ik schrik van zo'n, in mijn ogen, bizarre opmerking. Vraag ik het na, dan blijkt het een grap te zijn. Zojuist zegt mijn dochter tegen hem dat hij dik wordt. Zijn reactie: gelukkig heb ik nog niet zo'n dikke reet als je moeder! Ik heb hem net gevraagd waarom hij dit soort dingen zegt. Zijn reactie: doe niet zo moeilijk, het was een grap!

Jullie advies was al eens dat ik niet zo moeilijk moet doen. Ik doe mijn best, maar ik vind dit totaal niet grappig. Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Het lukt hem in ieder geval niet om te stoppen met zijn 'grappen'. Het lukt mij niet om mijn schouders op te halen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er niet om wat iedereen wel of niet grappig vindt maar wat jij grappig vindt.

Ik kan je overigens heel goed begrijpen want dit soort opmerkingen vind ik ook niet grappig.
Alle reacties Link kopieren
Oei, raar dat je zulke reacties hebt gekregen op je vorige topic. Ik snap best dat je man het misschien niet slecht bedoelt, maar zulke opmerkingen zouden mij toch ook raken. Het voelt ook wat passief-agressief.

Was hij altijd al zo in humor?
helena_z wijzigde dit bericht op 30-05-2020 19:07
Reden: dt-fout
0.41% gewijzigd
leeg
Je partner klinkt als een kleuter. Kinderachtige “humor” en geen enkele controle tussen zijn kleuterbrein en zijn mond.

Als dit al zo was toen je hem leerde kennen, zou het mijn partner nooit zijn geworden.
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 05-07-2020 11:10
94.87% gewijzigd
Ik heb je vorige topic niet gelezen, maar dit soort opmerkingen zijn onnodig kleinerend en kwetsend. Dus ja, ik snap dat je dit niet leuk vind. Ik zou hem duidelijk maken dat je dit echt niet fijn vind en verzoeken om hier mee te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 05-07-2020 11:11
97.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Uh daar zou ik echt niet tegen kunnen. Wat een laag niveau. Dat zijn geeneens grapjes, het zijn gewoon debiele opmerkingen. Hoe ben je bij hem uitgekomen dan? Want we selecteren partners graag op humor en nu zie je maar weer hoe belangrijk dat is. Uiterlijk vergaat, maar flauwe humor is voor altijd. Ik zou hier dus een Goed Gesprek over aangaan, duidelijk maken dat jij zulke opmerkingen als kwetsend ervaart en maar zien wat daar uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
30-05-2020 19:07

Was hij altijd al zo in humor?
Geen idee! Voorheen zei hij in ieder geval wel sneller sorry of gaf hij toe dat hij fout zat. Nu zegt hij dat ik me niet zo aan moet stellen. En ik word zelf natuurlijk ook ouder. Wat ik als puber grappig vond (we zijn al lang samen) vind ik nu blijkbaar niet meer zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 05-07-2020 11:11
97.14% gewijzigd
blogbabe schreef:
30-05-2020 19:11
Geen idee! Voorheen zei hij in ieder geval wel sneller sorry of gaf hij toe dat hij fout zat. Nu zegt hij dat ik me niet zo aan moet stellen. En ik word zelf natuurlijk ook ouder. Wat ik als puber grappig vond (we zijn al lang samen) vind ik nu blijkbaar niet meer zo leuk.
Tijd om harde grenzen te stellen. Je bent geen deurmat neem ik aan
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je bereiken met steeds topics te openen? Dat gaat jullie relatie niet leuker maken. Mooi voorbeeld ook voor je dochter. Raar dat ze die opmerking naar hem maakt, lijkt dat er tussen hen ook een spanningsveld is, hopelijk heb je je dochter er op gewezen dat ze zoiets niet moet zeggen.
Je hoeft niet in een relatie te zitten met deze man he.
Ben jij altijd het mikpunt van zijn spot? Of maakt hij dit soort 'grapjes' ook over anderen?
Want als het alleen over jou is krijg ik het gevoel dat het helemaal geen grapjes zijn, maar dat hij echt zo over je denkt.
Ik zou er een serieus gesprek aan wagen.
Die vent is gewoon een hork. Ik zou dit niet eens humor willen noemen, het is niet grappig maar kwetsend.
Flapuit ? Nou nee meer een botte hork en absoluut niet grappig .
Er zit ook wel een verschilletje tussen 'zit je vol, met je welvarende lijf' en 'kun je mooi een overdosis nemen'. Dat laatste kan natuurlijk absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je ook maar eens een tijdje alles er uit flappen maar wel van hetzelfde soort als waar hij jou mee bestookt. Veel kans dat hij het niet leuk vindt.
Je dochter neemt het al aardig over van hem.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
30-05-2020 19:17
Raar dat ze die opmerking naar hem maakt, lijkt dat er tussen hen ook een spanningsveld is, hopelijk heb je je dochter er op gewezen dat ze zoiets niet moet zeggen.
Mijn dochter is net zo'n flapuit! Ze zei het eigenlijk heel lief. Dat ie een dik buikje kreeg... iets in die trant! Tja, kinderen spreken de waarheid. Ik vind dat ze dat wel mag zeggen. Ook tegen mij!
Is hij de vader van je kind ?
Alle reacties Link kopieren
Lenteui schreef:
30-05-2020 19:17
Ben jij altijd het mikpunt van zijn spot? Of maakt hij dit soort 'grapjes' ook over anderen?
Want als het alleen over jou is krijg ik het gevoel dat het helemaal geen grapjes zijn, maar dat hij echt zo over je denkt.
Ik zou er een serieus gesprek aan wagen.
Hij heeft sowieso een grove humor. Soms lig ik ook in een deuk. Maar hij kan echt te ver gaan. En als het over mij of mijn familie gaat of als het iemand echt kwetst dan haak ik af!
blogbabe schreef:
30-05-2020 19:28
Mijn dochter is net zo'n flapuit! Ze zei het eigenlijk heel lief. Dat ie een dik buikje kreeg... iets in die trant! Tja, kinderen spreken de waarheid. Ik vind dat ze dat wel mag zeggen. Ook tegen mij!
Tot hoe oud mogen ze dat zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
30-05-2020 19:28
Is hij de vader van je kind ?
Ja
Alle reacties Link kopieren
blogbabe schreef:
30-05-2020 19:28
Mijn dochter is net zo'n flapuit! Ze zei het eigenlijk heel lief. Dat ie een dik buikje kreeg... iets in die trant! Tja, kinderen spreken de waarheid. Ik vind dat ze dat wel mag zeggen. Ook tegen mij!
In je OP staat dat je dochter heeft gezegd dat hij dik wordt. Dat is heel anders dan wat je hier zegt.
En nee kinderen moeten niet altijd ‘de waarheid’ zeggen. Ook al is ‘je bent dik/lelijk/dom/raar’ de waarheid, ze moeten leren dat ze dat niet altijd kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen flapuit. een flapuit zegt dingen die beter niet gezegd kunnen worden, maar er steekt niet echt kwaad achter, Zoals een kind kan roepen mama die meneer heeft een grote neus, buik oren wat dan ook. Van die "oeps"uitspraken, waarbij je je tong wel af zou willen bijten. Jouw man weet volgens mij heel goed wat hij gaat zeggen, en dat is gewoon horkerig,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven