Passieve vriend

11-04-2020 16:35 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag, ik heb sinds 5 jaar een vriend waarvan de eerste 3 jaar een latrelatie en nu 2 jaar samenwonend. Ik heb uit een eerdere relatie een dochter van 8 jaar en 2 hondjes. Heb met haar vader nog heel fijn contact en een goede regeling. Mijn vriend vindt dochter en honden vaak teveel en druk. Hij is er lief en vriendelijk tegen maar verdwijnt vaak uren om te fietsen, sluit zich op op slaapkamer om te internetten. Dit begint meer en meer aan mij te knagen. Ik zou in de toekomst graag nog een kindje willen en hij geeft aan dat dit voor hem geen optie is.
Ik vraag hem weinig tot niet om iets te doen met dochter en hondjes. Soms een keer buiten laten of dochter van school halen als hij eerder thuis is maar dan spreken we over hooguit eens in de week.

Seks is ook iets wat erg op en neer gaat. Soms is dit een keer in de week en soms maanden niet maar altijd op mijn iniatief en vraag. Hij heeft regelmatig last van erectie problemen en voordat er penetratie is moet ik bijna een hele orale reanimatie doen.

Voor mijn gevoel zijn wij meer broer en zus of hele goede vrienden dan partners. Herkent iemand dit.
Je móet er geen relatie mee, hè.
Is dit allemaal pas sinds jullie samenwonen? Was hij daarvoor wel actief met je dochter en je honden? Het is natuurlijk niet zijn kind, en niet zijn hondjes, maar als je de keuze maakt om samen te gaan wonen, dan zal je ook je deel moeten doen. Dan kun je niet meer zeggen: niet van mij.
Hoe ging dat dus hiervoor? De relatie klinkt niet echt leuk.
Klinkt helemaal niet als een 'gezin'. Maar als 'jij met kind en hondjes' en een vriend die bij jullie logeert. Jullie kunnen denk ik beter opnieuw gaan latten. En het verschil in kinderwens is natuurlijk ook een 'dingetje'. Mijn relatie zou het in elk geval niet zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik moet lachen om de zin 'sex is ook altijd iets dat erg op en neer gaat' :rofl:.

Ik zou hem vragen te vertrekken. Totaal geen meerwaarde in je leven of die van je dochter. Waarom wilde je een kind van hem, was er ooit iets wel leuk aan hem?
Orale reanimatie :rofl:

Maar, waarom hebben jullie nog een relatie?
Oef dat klinkt echt droevig. Voor je dochter ook, zoiets is prima aan te voelen. (Ongewenst zijn) Waarom verdienen jullie niet een leukere man?
jij wil een kind, hij niet.
Dan moet of hij of jij zich aanpassen met de kans dat je dat elkaar later gaat verwijten. Goede reden om te stoppen met de relatie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je écht van hem houdt kan je overwegen om de hondjes aan een ander liefdevol huisje te geven zodat je vriend zich ook kan ontspannen thuis. Misschien wilt hij wel naar de dokter voor zijn andere probleem?

Maar eerlijk er straalt geen liefde uit je post. Je gebruikt niet eens de standaard "ik hou onwijs veel van hem en zie een toekomst met hem maar..."
Het-groepje schreef:
11-04-2020 18:40
Ik moet lachen om de zin 'sex is ook altijd iets dat erg op en neer gaat' :rofl:.

Ik zou hem vragen te vertrekken. Totaal geen meerwaarde in je leven of die van je dochter. Waarom wilde je een kind van hem, was er ooit iets wel leuk aan hem?
Ik wilde hem er niet in gooien maar dacht meteen hetzelfde :biggrin:
(Hij is niet de vader van dochter. TO wil wel nog een kind, deze man niet).
hallohoihey567 schreef:
11-04-2020 18:44
Als je écht van hem houdt kan je overwegen om de hondjes aan een ander liefdevol huisje te geven zodat je vriend zich ook kan ontspannen thuis. Misschien wilt hij wel naar de dokter voor zijn andere probleem?

Maar eerlijk er straalt geen liefde uit je post. Je gebruikt niet eens de standaard "ik hou onwijs veel van hem en zie een toekomst met hem maar..."
Ik denk dat je zelf even naar de dokter moet. Of moet leren lezen. Koekoek!
oudblond wijzigde dit bericht op 11-04-2020 18:46
2.05% gewijzigd
Waarom is hij eigenlijk met jou samen gaan wonen? Hij onttrekt zich de hele tijd aan het gezinsleven!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Misschien is je vriend ook niet gelukkig, maar durft hij het niet te uiten. Zo te lezen vindt hij het fijn als er rust en structuur is. Is die er ook, of komt hij elke dag thuis in een chaotisch en ontploft huishouden waardoor hij zich liever terugtrekt op zijn eigen kamer?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
hallohoihey567 schreef:

Belachelijk!!
hallohoihey567 schreef:

Nou ik haat dieren maar ik vind het echt belachelijk om voor een volwassen man, die van te voren wist waar hij aan begon, deze honden weg te doen en to en haar dochter deze huisgenoten te ontnemen.
Ik heb het vermoeden dat deze man in alles nogal passief is en dacht een minder gewild vrouwtje te treffen met een kind die al blij mag zijn met welke man ooit, zoals in de jaren 30.
Hij doet echt op geen enkele manier zijn best zo te horen en lijkt allang blij onder de pannen te zijn
Ik zou hem verzoeken te vertrekken.
ik herken het niet
Ik zou in de toekomst graag nog een kindje willen en hij geeft aan dat dit voor hem geen optie is.

Dit is toch al genoeg om de relatie te beëindigen? Jullie passen niet bij elkaar.
Huh? En dan wil jij een kind met hem? Dat kan ik echt niet rijmen met wat je allemaal noemt in je OP.
RikM schreef:
11-04-2020 18:56
Dit is toch al genoeg om de relatie te beëindigen? Jullie passen niet bij elkaar.
En dit. Maar jullie zijn al 5 jaar samen, dan wist je toch allang dat hij geen kind wil neem ik aan?
Je wil in de toekomst een kind maar toch niet van deze man waarmee je niet gelukkig bent hoop ik. Verstandig van hem dat hij er in deze situatie geen wil.
Het lijkt erop dat jullie levens totaal niet passen. Waarom dan samen in een huis met kind. Ik begrijp daar helemaal niets van. Is dat voor de buitenwereld: om te laten zien dat jullie man vrouw kind zijn?

Heb je er wel eens bij nagedacht hoe dit voor jouw kind moet zijn?
Ik vind zo’n afwezige volwassene schadelijk voor je dochter. Zij zal namelijk denken dat zij niet de moeite waard is. Lijkt me geen goede basis voor haar toekomstige relaties met mannen.
Jezus, mensen doen ook alles om maar een relatie te hebben. Sjongejonge
Hij heeft jou geaccepteerd zoals jij bent, met alles erbij.
Maar gaat er wel op zijn eigen manier mee om, zo schikt hij zich in de situatie.
Hij klaagt immers niet, jij wel.

Dus jij zal zelf actie moeten ondernemen als jij hier niet langer mee wilt doorgaan, hij vindt het prima zoals het nu gaat.
Dat jij, met de huidige gang van zaken, over een kind begint is onbegrijpelijk....
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Ik snap niet dat je vriend bij je in is getrokken als hij je kind en honden niet trekt.
Denk dat hij er beter aan doet weer alleen te gaan wonen en als jij nog een nieuw kind wil dan kun je dus beter de relatie verbreken want met deze man wordt dat 'm duidelijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven