Patrner Zonder Geldige Verblijfs document
donderdag 4 december 2008 om 12:53
hallo allemaal,
ik zal me eventjes voor stellen ik ben karina 26 met 2 kinderen en ben al 7 jaar samen met de vader Allahji,
wij zijn al jaren bezig voor een verblijfsvergunning hij werkt ook vast en alles, hij heeft steeds negatief antwoord gekregen en tot voor vorige week had hij een w document zodat die zich kon legitimeren, maar helaas hebben ze hem die ingenomen omdat die al verllopen is, afgelopen weken zijn meerdere vrienden van ons opgepakt (ong zelfde situatie)
ik ben radeloos het ind wil ons niet helpen en de advocaat zegt ik kan er niet veel aan doen,
heeeft iemand een soort dergerlijke situatie meegemaakt? of iemand raad wat wij kunnen doen om bij elkaar te blijven?
mvg karina
ik zal me eventjes voor stellen ik ben karina 26 met 2 kinderen en ben al 7 jaar samen met de vader Allahji,
wij zijn al jaren bezig voor een verblijfsvergunning hij werkt ook vast en alles, hij heeft steeds negatief antwoord gekregen en tot voor vorige week had hij een w document zodat die zich kon legitimeren, maar helaas hebben ze hem die ingenomen omdat die al verllopen is, afgelopen weken zijn meerdere vrienden van ons opgepakt (ong zelfde situatie)
ik ben radeloos het ind wil ons niet helpen en de advocaat zegt ik kan er niet veel aan doen,
heeeft iemand een soort dergerlijke situatie meegemaakt? of iemand raad wat wij kunnen doen om bij elkaar te blijven?
mvg karina
donderdag 4 december 2008 om 12:59
Heb jij de Nederlandse nationaliteit? Je zou in België of een ander EU-land kunnen gaan wonen en werken. Dan zijn namelijk de regels van de EU op je van toepassing en die zijn heel erg soepel. Na verlopp van tijd kun je terugverhuizen naar Nederland met je partner.
Kijk eens op www.buitenlandsepartner.nl
Kijk eens op www.buitenlandsepartner.nl
donderdag 4 december 2008 om 13:22
Ah gelukkig, daar begint de discussie al.
Karina, je man zal een mvv aan moeten vragen in het land van herkomst of een ander land. En jullie zullen dan moeten voldoen aan de voorwaarden voor gezinsvorming.
Ik neem aan dat hij dus geen paspoort heeft, gezien het w-document? Heeft hij al geprobeerd om een paspoort te krijgen? Waar komt hij vandaan?
Karina, je man zal een mvv aan moeten vragen in het land van herkomst of een ander land. En jullie zullen dan moeten voldoen aan de voorwaarden voor gezinsvorming.
Ik neem aan dat hij dus geen paspoort heeft, gezien het w-document? Heeft hij al geprobeerd om een paspoort te krijgen? Waar komt hij vandaan?
donderdag 4 december 2008 om 13:29
Ik zou proberen de Belgie-route, zoals Cherrytomaatje voorstelt, te vermijden. Voornamelijk vanwege je kinderen. Die gaan hier naar school, hebben vriendjes hier enz. Zo snel mogelijk een MVV voor hem aanvragen. Officieel moet hij de beslissing daarvoor in het land van herkomst afwachten (er stond toch nergens Marokko, Driffa?), maar weet niet of dat strikt noodzakelijk is, danwel te omzeilen valt. De procedure duurt zo'n 3 maanden. Een tijd duurde het dan in de regel veel en veel langer, maar de laatste tijd is de IND, naar horen zeggen, erg snel. Hij zal ook een inburgeringstest moeten doen in het land van herkomst. Spreekt hij Nederlands? Hoop het maar. Anders zo snel mogelijk mee starten.
Kijk inderdaad eens op buitenlandsepartner.nl
Heel veel succes en hoop dat een oppakking/uitzetting jullie bespaard blijft. Wees heel voorzichtig en doe vooral geen dingen zoals zonder licht fietsen enzo.
Kijk inderdaad eens op buitenlandsepartner.nl
Heel veel succes en hoop dat een oppakking/uitzetting jullie bespaard blijft. Wees heel voorzichtig en doe vooral geen dingen zoals zonder licht fietsen enzo.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

donderdag 4 december 2008 om 16:52
hallo
hij weet er zelf van dat de naam er staat en het is zijn bij naam
hij is afkomstig uit sierra leone en heeft geen paspoort kan die ook nit krijgen,
een mvv mag die alleen afhalen in zijn eigen land maar er zijn 2 dingen
hij mag het land niet uit zonder een id kaar (paspoort) hij heeft gevraagt of hij dan terug gestuurd kan worden en dat weigeren ze ook omdat die ambasade geen mensen wil terug nemen (volgens het woord van het ind)
er staat veel info op de site die jullie hadden gegevn
bedankt ervoor
hij weet er zelf van dat de naam er staat en het is zijn bij naam
hij is afkomstig uit sierra leone en heeft geen paspoort kan die ook nit krijgen,
een mvv mag die alleen afhalen in zijn eigen land maar er zijn 2 dingen
hij mag het land niet uit zonder een id kaar (paspoort) hij heeft gevraagt of hij dan terug gestuurd kan worden en dat weigeren ze ook omdat die ambasade geen mensen wil terug nemen (volgens het woord van het ind)
er staat veel info op de site die jullie hadden gegevn

donderdag 4 december 2008 om 16:59
Als hij bereid is het risico te lopen terug te worden gestuurd en van daaruit proberen terug bij jou te komen kan hij zich beroepen op een buitenschuldsituatie. Lukt het de IND werkelijk niet om hem terug in Sierra Leone te krijgen dan zijn ze verplicht hem een verblijfsvergunning te geven. Ik denk dat deze optie niet open is als hij hier onder valse naam verblijft.
Lukt het de IND wel om hem terug in Sierra Leone te krijgen dan zal hij daar een mvv moeten aanvragen en moet jij dus aan inkomenseisen voldoen etc.
Lukt het de IND wel om hem terug in Sierra Leone te krijgen dan zal hij daar een mvv moeten aanvragen en moet jij dus aan inkomenseisen voldoen etc.
vrijdag 5 december 2008 om 11:08
Allereerst sterkte met de situatie Karina!
Ik maak op uit je posts dat je man in een asielprocedure zat? De procedure is nu geheel afgelopen? Aangezien je zegt dat hij geen w-document meer heeft. Helaas is de situatie niet zo zwart/wit. Aan een buitenschuldverklaring zitten ook haken en ogen, je moet dan echt aantonen dat je alles in het werk hebt gesteld om terug te keren.
Een MVV in Sierra Leone lijkt me geen optie, ze willen dus kennelijk geen laissez passer afgeven en als je wel terug kunt om een MVV aan te vragen is dat een extra reden voor de IND om geen beletselen tegen terugkeer te zien.
8 EVRM kan ook een optie zijn, maar de bewijslast is daar ook erg zwaar. Verder heb je natuurlijk de optie van bezwaar/beroep, maar ik neem aan dat jullie dat al geprobeerd hebben. Of een herhaalde asielaanvraag, maar dan moet je ook nieuwe feiten en omstandigheden aandragen.
Nogmaals veel sterkte met de situatie!
Ik maak op uit je posts dat je man in een asielprocedure zat? De procedure is nu geheel afgelopen? Aangezien je zegt dat hij geen w-document meer heeft. Helaas is de situatie niet zo zwart/wit. Aan een buitenschuldverklaring zitten ook haken en ogen, je moet dan echt aantonen dat je alles in het werk hebt gesteld om terug te keren.
Een MVV in Sierra Leone lijkt me geen optie, ze willen dus kennelijk geen laissez passer afgeven en als je wel terug kunt om een MVV aan te vragen is dat een extra reden voor de IND om geen beletselen tegen terugkeer te zien.
8 EVRM kan ook een optie zijn, maar de bewijslast is daar ook erg zwaar. Verder heb je natuurlijk de optie van bezwaar/beroep, maar ik neem aan dat jullie dat al geprobeerd hebben. Of een herhaalde asielaanvraag, maar dan moet je ook nieuwe feiten en omstandigheden aandragen.
Nogmaals veel sterkte met de situatie!
zaterdag 6 december 2008 om 12:01
Je schrijft dat je al 7 jaar samen bent met je partner, was zijn asielaanvraag voor 1 april 2001? Dan komt hij namelijk in aanmerking voor het generaal pardon. Hij moet dan aantonen dat hij in 2006 onafgebroken in NL heeft verbleven voor een burgemeestersverklaring. Met die burgemeestersverklaring en zonder contraindicaties (criminele antecedenten, asiel in ander land etc) krijgt hij dan een verblijfsvergunning.
Anders kan via MVV en genzinshereniging ook inderdaad, zoals Fille zegt. Je moet dan ook kunnen aantonen dat je al die jaren een 'duurzame' relatie hebt.
In Utrecht zit een organisatie waar ze mensen in dit soort situaties adviseren, www stil - utrecht nl zonder spaties en met de bekende twee punten.
Succes!
Anders kan via MVV en genzinshereniging ook inderdaad, zoals Fille zegt. Je moet dan ook kunnen aantonen dat je al die jaren een 'duurzame' relatie hebt.
In Utrecht zit een organisatie waar ze mensen in dit soort situaties adviseren, www stil - utrecht nl zonder spaties en met de bekende twee punten.
Succes!