patronen van verliefdheid?

26-04-2021 15:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een lange relatie weer single en weer aan het daten geslagen. En merk dat ik nu nogal anders omga met de dingen dan voorheen.

Vroegah werd ik zelden verliefd maar als ik verliefd werd dan was het steady en werd het ook meestal wel wat. Nu wordt ik en stuk sneller verliefd, projecteer werkelijk alles op het (arme) slachtoffer waarna ik nog veel vlugger de verliefdheid kwijtraak als ik de persoon beter leer kennen (want die voldoet natuurlijk helemaal niet aan mijn beeld van mr perfect)..

Heel opmerkelijk allemaal, en niet perse heel handig. Waar ik voorheen (denk ik) nogal over voorzichtig was, lijk ik nu wel de andere kant op te gaan.

Ok, ik overdrijf natuurlijk een beetje, maar de verandering is niet minder apart :lol:

Ik ben benieuwd, zijn er hier meer mensen bij wie hun patronen zo veranderen, en of zo wonderlijk snel verliefd worden als ik tegenwoordig?

Oh, enne, ik zeg maar steeds tegen mezelf 'het zal wel een fase zijn' en die gaat vast wel weer over :nut:
Nee, ik herken het niet eerlijk gezegd. Ik hecht me juist heel langzaam aan iemand en kan heel lang de kat uit de boom kijken. Maar als het gevoel er dan eenmaal is, dan kom ik er ook heel moeilijk van af. Wat overigens ook niet ideaal is. Want dan is die ander al afgehaakt tegen de tijd dat ik een keer gevoelens krijg.
Heb je niet gewoon huidhonger nu in deze tijden ? Ik merk dat ik bijvoorbeeld opeens "verliefd" wordt op jarenlange vrienden (leuke gasten maar in de friendzone voor een reden zeg maar)
hunkeren naar iets en dat dan op iemand projecteren is natuurlijk geen echte verliefdheid
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Je wil zo graag een leuke relatie dat je bij iedere date denkt " dit is 'm ". Als je een leuke relatie wil moet je serieus zoeken en kijken of iemand echt wel leuk is. Als je weet dat je te snel gaat moet je langzaam aan doen. Klinkt simpel, maar daar moet je dus moeite voor doen.
belgali schreef:
26-04-2021 15:26
Heb je niet gewoon huidhonger nu in deze tijden ? Ik merk dat ik bijvoorbeeld opeens "verliefd" wordt op jarenlange vrienden (leuke gasten maar in de friendzone voor een reden zeg maar)
hunkeren naar iets en dat dan op iemand projecteren is natuurlijk geen echte verliefdheid
Huidhonger :"-( :sick:
Je denkt dat het verliefdheid is maar het is gewoon spannend en leuk.
Ik herken wel iets hierin.
Ik werd nooit snel verliefd..dacht ik.
Maar trouwe hond als ik was stond daar in mijn 14jarige relatie ook niet voor open.
De relatie is sinds bijna 2jaar over en uit.
Ik werd verliefd en gooide mijn hele zaligheid erin.
Ik stortte mij er volledig in.
Alles draaide om die man, ik cijferde mijzelf weg, wat ik in relaties altijd doe, dat is een valkuil.
Maar mijzelf zo wegcijferen in de verliefdheid ken ik niet.
Nooit eerder gehad.

Verliefdheid ging over, weg man.
En ik ontmoette weer een man, en dacht nu echt rustig aan te doen, en weer heb ik de neiging om mij erop te storten.
Mijn verwachtingen zijn te groot zodat ik mijzelf laat teleurstellen, ook dit ken ik niet.

Dus na mijn 2 lange relaties van beide ong 14jr, is er in mijn gevoel en beleving wel het eea veranderd.
Bij mij komen gevoelens ook dubbel hard binnen, en beleef dat intens.
Huidhonger, ik krijg jeuk van dat woord, mijn ex gebruikte dat, omdat hij lijfelijk contact nodig had, brrr.

Ik vind het lastig om hierin een weg zien te vinden.
Sjaantje37 schreef:
26-04-2021 17:19
Je denkt dat het verliefdheid is maar het is gewoon spannend en leuk.
Ik denk dat het wel oprecht verliefdheid is.
Ik herken t wel van wat jaren terug naar. ik wilde graag een relatie en iedereen die ook er ook maar leuk uitzag kreeg ik dit al mee. Maar dat was voor de persoon te hebben leren kennen, was vooral uiterlijk en uitstraling. Meestal waren ze ook ergens onbereikbaar. Als de persoon mij leuk vond, haakte ik af. Ik denk dat ik toen te graag wilde, maar er eigenlijk niet aan toe was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven