Patroon van foute mannen aantrekken of gewoon bad luck?

05-10-2008 14:33 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wil even m'n verhaal kwijt aan mensen die me niet kennen om wat objectieve meningen te horen en wellicht ook wat herkenning te vinden.

Ben 35 en heb sinds een maand of 8 iets met een jongen, zeg bewust iets omdat hij niet weet wat hij wil en ik een paar dagen geleden heb aangegeven hem een tijdje niet te willen zien maar het doet pijn, niet alleen omdat ik hem leuk vind en hij m'n gevoelens niet kan / wil beantwoorden maar ook omdat dit al de zoveelste teleurstelling op liefdesvlak is. Wil mezelf niet als slachtoffer van het leven zien en ben ook niet bitter maar ik word er soms wel een beetje moedeloos van. Ga niet ontkennen dat ik niet iemand in m'n leven zou willen waar ik speciaal voor ben maar ben er niet geforceerd naar op zoek, iemand komt op je pad of niet. Maar elke keer als iemand op m'n pad komt is het iemand die niet voor me kan gaan, brengt nodige verdriet ik moet mezelf weer bij de lurven pakken en na acceptatie en verwerking heb ik daarna zoiets van het is wel goed zo en heb 't voorlopig wel naar m'n zin als single zijnde totdat de volgende om de hoek komt kijken met precies zelfde verhaal. En wat me dan eigenlijk ook best kwaad maakt is dat de mannen waar ik wat serieus mee gehad heb mij belazerd hebben en vervolgens weer lekker doorgaan met iemand anders en ik moet blijkbaar elke keer weer een les leren. Anyway misschien beetje verwarrend verhaal en ik denk ook zeker dat er een bepaald patroon in zit maar weet niet hoe ik het moet doorbreken. Ben benieuwd of iemand zich hierin herkent.
Je leert het ook nooit he Geleerd?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Geleerd schreef op 08 oktober 2008 @ 11:37:

@Marie: ook niet voor een ander?

Nee ook niet.
okee, verwijderd.
Foei!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Foei, Geleerd?
quote:-Bladora- schreef op 08 oktober 2008 @ 11:30:

Maar zelfs met mijn vorige (foute) man, dacht ik dat hij zo was en z'n leven op orde had. Natuurlijk heeft ie 2 exen en 3 kinderen maar hij had wel een geweldig goede baan, serieus zaken leven, etc. Ik heb hier zelfs nog een topic geopend omdat ik niet zeker wist dat ik verliefd was omdat het zo gewoon was en makkelijk en omdat het allemaal kon. Dus je hebt gelijk wat betreft de spanning. Maar goed, dat ie nog in een vakantie huisje woonde en een te grote auto onder z'n kont had had misschien toch de alarmbellen moeten laten rinkelen.hahaha, lijkt me wel ja. Daar zou je nu niet meer intrappen
.
Ja foei geleerd!

en @impala: Haha, ik kan dat soort dingen altijd heel erg voor mezelf goedpraten...hij had z'n vorige monsterlijk dure grote auto al ingeruild voor deze dus was op de goede weg. En zo'n vakantiehuisje is ook wel erg gezellig, je kan lekker aan het water zitten, de kampwinkel is altijd open....lol.
Oh, wat herkenbaar is dit allemaal!

Ik val ook altijd op dat soort 'foute' types (wat er dan precies fout aan is, weet ik eigenlijk niet goed te benoemen).

Yaya en Madhe, wat jullie zeggen is zo ontzettend waar allemaal, maar ik geloof dat ik het best moeilijk vind daarnaar te handelen. Ik heb ook zo'n gevoel van 'als ik maar volhou, dan komt het echt wel goed allemaal....'.

En wat Bitterandsweet zegt, herken ik al helemaal!!! Ik wil ook graag die spanning, never a dull moment, leven en genieten! (Terwijl je dan uiteindelijk zelf wel met de kater overblijft als die kerels zomaar opeens weer het hazepad kiezen).
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
quote:wuiles schreef op 05 oktober 2008 @ 14:56:

[...]

Wil je nou iemand die jou speciaal vindt of wil je iemand die jij speciaal vindt? Dat maakt bij de zoektocht veel verschil namelijk.Caps, als er ergens al een patroon is dan zou ik toch serieus het bovenstaande in overweging nemen. Trek je echt foute mannen aan of zoek je foute mannen op?
Bladora, haha, hier nog zo een, ik kan ook alles rechtpraten...
quote:JohnnyCake schreef op 08 oktober 2008 @ 11:53:

[...]

Caps, als er ergens al een patroon is dan zou ik toch serieus het bovenstaande in overweging nemen. Trek je echt foute mannen aan of zoek je foute mannen op?

Zit daar een verschil in dan? Ik heb het idee dat die foute mannen wel weten welke dames er vallen voor hun gladde praatjes en 'te dikke auto onder de kont' en andersom zijn de vrouwen die op dat soort 'spannende' mannen vallen doorgaans ook niet echt gecharmeerd van de 'saaie' man. Tenminste, als ik naar mezelf kijk, dan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de kriebels krijg van zo'n degelijke man die heel keurig iedere avond om 6 uur thuiskomt en vrouwlief in de keuken (heel ondeugend) een klap op haar billen geeft, en vervolgens studio sport aanzet, zeg maar.

Daarentegen word ik helemaal wakker van zo'n arrogante man met zo'n air van: Ik ben de beste, en dat weet je best.
Jongens er is hoop. Ik had het vroeger ook (veel lol, goeie seks maar ook veel stress). Viel niet voor mannen met dikke autos maar voor kerels waar op andere manier een steekje aan loszat (ik vond ze zo gevoelig en apart haha)

Ik ben nooit bij de psych geweest - wel veel zelfhulpboeken gelezen ;) maar ben er overheen gegroeid. Heb nu helemaal niks meer met zulke types, gatver.

Maar het duurde wel ff (tot ik begin 30 was ongeveer)

Heb nu al zes jaar een hele leuke en vooral niet saaie man.
.
quote:Miss thang schreef op 08 oktober 2008 @ 12:00:

[...]

Zit daar een verschil in dan? Ik heb het idee dat die foute mannen wel weten welke dames er vallen voor hun gladde praatjes en 'te dikke auto onder de kont' en andersom zijn de vrouwen die op dat soort 'spannende' mannen vallen doorgaans ook niet echt gecharmeerd van de 'saaie' man.Haha, die mannen die houden hun gladde praatjes tegen zo veel mogelijk vrouwen, het grote gros gaat er gewoon niet op in! Net zoals jij niet ingaat op de versierpoging van een in jouw ogen saaie man!
Goed om te weten dat er hoop is impala! Helaas als het net zo gaat als bij jou dan moet ik nog 6 jaren wachten...pffff
@Impala: heb je nog tips op het gebied van zelfhulpboeken?
quote:-Bladora- schreef op 07 oktober 2008 @ 22:08:

Liuvera dat klinkt wel erg herkenbaar. Heb je ook inzicht gekregen in hoe je dat patroon doorbreekt?

Wat Madhe eigenlijk ook al zegt; het is een gebrek aan eigenliefde maar ook een vorm van gewend zijn alles te krijgen (en dat wil niemand horen).

En deze combinatie is funest. Ik wilde dit nooit geloven want ik vind mijzelf een best leuk persoon en ik vind dat ik het geluk echt wel waard ben. Daarnaast vind ik mijzelf ook nog eens niet echt verwend.

De situatie met foute man wordt dan zo; "ja maar ik ben het geluk waard en jij hebt mij niet zo te behandelen dus ik zorg en wel voor dat jij zo wordt als ik dat wens want dit kan gewoon niet zo en ik wil jou niet kwijt dus je moet maar veranderen in hoe ik wens dat je gaat worden". Vrij banaal gezegd maar dit is wel de strekking.

De oplossing is even simpel als lastig. Wees liever voor jezelf en accepteer eens dat niet iedereen jou weg in wilt slaan maar plaveit je eigen weg. Zoek dingen waar je gelukkig van wordt en waar niemand iets aan kan verprutsen (sport, avondje meidenfilms etc.) en bouw een leven op waar je terdege trots op bent (eigen huisje, geweldige baan etc.) dat je niemand toe laat het te verklooien voor je.

Ik weet lastig maar er bestaat helaas geen pilletje voor..
[quote]Liuvera schreef op 08 oktober 2008 @ 14:31:

[...]

Wat Madhe eigenlijk ook al zegt; het is een gebrek aan eigenliefde maar ook een vorm van gewend zijn alles te krijgen (en dat wil niemand horen).

De situatie met foute man wordt dan zo; "ja maar ik ben het geluk waard en jij hebt mij niet zo te behandelen dus ik zorg en wel voor dat jij zo wordt als ik dat wens want dit kan gewoon niet zo en ik wil jou niet kwijt dus je moet maar veranderen in hoe ik wens dat je gaat worden". Vrij banaal gezegd maar dit is wel de strekking.

[quote]

Aiaiai klinkt erg herkenbaar, ik denk dat ik zoiets wel eens bijna letterlijk tegen een van m'n kerels heb gezegd!

Gebrek aan eigenliefde ben ik nog niet zo achter, maar gewend zijn alles te krijgen is ook wel weer herkenbaar, al kom je daar nooit zo snel voor uit anders ben je weer arrogant....

Vroeger heb ik nooit m'n best hoeven doen voor vriendjes, ik zocht een 'projectje' uit, stapte erop af, en binnen een avond/paar dagen/week had ik ze veroverd. Daar was de lol snel van af. Toen werden het jongens met vriendinnetjes, toch iets lastiger, daarna werden het oudere mannen, nog lastiger en toen werden het oudere mannen met vrouw, allerlastigst. Toen ging ik helemaal kapot en nu ben ik weer terug bij de oudere man...misschien als ik nog een tijdje door ga ben ik weer terug bij af en vind ik het nog leuk ook!

(ik klink als een heel vervelend mens als ik mezelf zo nalees)
Paar dagen weggeweest en topic loopt nog steeds;-) had al zo'n vermoeden dat ik niet de enige zou zijn die hier tegen aan loopt. Bij mij heeft het in ieder geval ook wel beetje te maken met gebrek aan eigenwaarde in zoverre vind mezelf ook een leuk persoon (vaak) maar te vaak ook momenten dat ik aan mezelf twijfel & om even dieper te gaan het heeft misschien ook wel te maken met het feit dat ik geen band met m'n vader heb en zodoende wellicht aandacht nodig denk te hebben van 't andere geslacht. Maar aan de andere ben ik ook vaak genoeg langere tijd single geweest en vond ik 't wel prima, heb m'n eigen leven, zelfstandig & financieel onafhankelijk en ben ook zeer aan m'n eigen vrije tijd gehecht. Moet wel zeggen, en dat zie ik dan weer als iets positiefs, dat ik wel steeds makkelijker afstand kan nemen van iemand, meer 't gevoel kunnen hebben van bekijk 't maar (voor zolang 't duurt;-)
Hoe jij ECHT over jezelf denkt, dat zijn ook de mannen die je aantrekt en je daar ook naar zullen behandelen.
groetjes
Bedankt voor de tip Amaya, Zal zeker de boeken halen!
Ik raad jullie allemaal aan om het boek:

ALS HIJ MAAR GELUKKIG IS

te lezen. Ik garandeer je dat je erachter komt waarom je dit steeds doet en wat jouw patroon is. Ik kan het je ook wel vertellen, maar waarschijnlijk vind je dit onzin en zul je om het echt te begrijpen toch het boek moeten lezen:

zolang jij maar met die ander bezig bent hoef je niet naar je eigen pijn te kijken.

Dus; lezen! Als je durft. en anders kom je jezelf gewoon lekker weer iedere keer tegen. Eigen schuld, dikke bult

Het vereist moed om écht iets te willen veranderen in je leven.

Ik hoop dat het lukt! Vergeet niet hoe sterk je bent, want dat ben je! Je hebt al deze ellende doorstaan toch?! Succes!
quote:NoYo schreef op 08 oktober 2008 @ 18:41:

Hoe jij ECHT over jezelf denkt, dat zijn ook de mannen die je aantrekt en je daar ook naar zullen behandelen.NoYo, dit lijkt me een erg zinnige opmerking!
(Als ik het nu nalees, is het net of ik het sarcastisch bedoel, maar dat is dus echt niet zo, ik vind het echt een goede opmerking!!:))
Je kunt het ook omdraaien.

Denk dat weinig mannen (van het type die redelijke stabiliteit en gelijkwaardigheid in een relatie willen) iets zien in een meisje die telkens weer in het patroon valt van totale zelfdestructie. Als je jong bent zijn de gevolgen nog relatief "onschuldig": korte of langdurige "scharrelrelaties", waar alleen de seks echt goed loopt. Kan gebeuren... Maar later, in het meer volwassen leven, komen daar andere zaken bij, zoals matig functioneren in het werk of machteloos/verblind door paniek zijn in diverse situaties, omdat je nooit beslissingen hebt kunnen/willen nemen.

Als je niet weer een "foute" man wil hebben, moet je kunnen aantonen dat je de vicieuze cirkel kan doorbreken, zodat je dat later in andere situaties ook makkelijker doet. Dan ontstaat er ook minder snel een ongelijkheid in relaties. Dat levert ongetwijfeld interesse op van de niet-foute man, die geen zin heeft om altijd de kastanjes voor je uit het vuur te halen en liever een vrouw heeft die voor zichzelf kan opkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven