Patroon van foute mannen aantrekken of gewoon bad luck?

05-10-2008 14:33 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wil even m'n verhaal kwijt aan mensen die me niet kennen om wat objectieve meningen te horen en wellicht ook wat herkenning te vinden.

Ben 35 en heb sinds een maand of 8 iets met een jongen, zeg bewust iets omdat hij niet weet wat hij wil en ik een paar dagen geleden heb aangegeven hem een tijdje niet te willen zien maar het doet pijn, niet alleen omdat ik hem leuk vind en hij m'n gevoelens niet kan / wil beantwoorden maar ook omdat dit al de zoveelste teleurstelling op liefdesvlak is. Wil mezelf niet als slachtoffer van het leven zien en ben ook niet bitter maar ik word er soms wel een beetje moedeloos van. Ga niet ontkennen dat ik niet iemand in m'n leven zou willen waar ik speciaal voor ben maar ben er niet geforceerd naar op zoek, iemand komt op je pad of niet. Maar elke keer als iemand op m'n pad komt is het iemand die niet voor me kan gaan, brengt nodige verdriet ik moet mezelf weer bij de lurven pakken en na acceptatie en verwerking heb ik daarna zoiets van het is wel goed zo en heb 't voorlopig wel naar m'n zin als single zijnde totdat de volgende om de hoek komt kijken met precies zelfde verhaal. En wat me dan eigenlijk ook best kwaad maakt is dat de mannen waar ik wat serieus mee gehad heb mij belazerd hebben en vervolgens weer lekker doorgaan met iemand anders en ik moet blijkbaar elke keer weer een les leren. Anyway misschien beetje verwarrend verhaal en ik denk ook zeker dat er een bepaald patroon in zit maar weet niet hoe ik het moet doorbreken. Ben benieuwd of iemand zich hierin herkent.
quote:Liuvera schreef op 08 oktober 2008 @ 14:31:

[...]

De situatie met foute man wordt dan zo; "ja maar ik ben het geluk waard en jij hebt mij niet zo te behandelen dus ik zorg en wel voor dat jij zo wordt als ik dat wens want dit kan gewoon niet zo en ik wil jou niet kwijt dus je moet maar veranderen in hoe ik wens dat je gaat worden". Vrij banaal gezegd maar dit is wel de strekking.

Zelf heb ik jarenlang gehoopt dat anderen veranderden. En afgelopen jaar heb ik wat scharrels gehad. Ik kan het niet eens relaties noemen, want dat waren het niet. Goed voor de sex, leuke sex gehad, maar ik wilde meer. Eerst bleef ik mezelf afvragen waarom ik nou nooit die ene leuke vent tegenkwam. Nu besef ik dat je het zelf wel of niet in je leven toelaat. De volgende spreuk heeft me goed geholpen; Je relaties geven niet weer wat je waard bent, maar jouw overtuiging van wat je waard bent.

De oplossing is even simpel als lastig. Wees liever voor jezelf en accepteer eens dat niet iedereen jou weg in wilt slaan maar plaveit je eigen weg. Zoek dingen waar je gelukkig van wordt en waar niemand iets aan kan verprutsen (sport, avondje meidenfilms etc.) en bouw een leven op waar je terdege trots op bent (eigen huisje, geweldige baan etc.) dat je niemand toe laat het te verklooien voor je.

Juist.. als je eerst goed voor jezelf zorgt, bouw je een ontzettend leuk leven op, en denk je ook beter na wat welke man ook echt een aanvulling kan zijn. Nog een spreuk; Goed voor jezelf zorgen betekent allereerst dat je jezelf niet blootstelt aan dingen waar je slechter van wordt

Ik weet lastig maar er bestaat helaas geen pilletje voor..

Het is niet makkelijk om een patroon door te breken, maar niet onmogelijk. Het kost ook nog eens heel veel energie, maar als je lekker in je vel zit, veel positieve leuke mensen om je heen hebt en in een leuke relatie zit, maal je niet meer over wat je eerst saai dacht te vinden. Dan is het gewoon genieten van een weerspiegeling van jouw overtuiging van wat je waard bent.

NoYo weet het heel mooi (en kort) te omschrijven zie ik net.
quote:NoYo schreef op 08 oktober 2008 @ 18:41:

Hoe jij ECHT over jezelf denkt, dat zijn ook de mannen die je aantrekt en je daar ook naar zullen behandelen.

Bravo !!!

Hele goede opmerking !!

Deze opmerking heeft mij 4 jr geleden mega aan het denken gezet, en nu jaren later pluk ik daar de vruchten van !

(oke niet altijd gaat t nog roze geur en maneschijn , maar ik merk aan mijzelf dat ik liever voor mijzelf ben geworden , leuker voor mijzelf etc ennnn er zijn op eens hele andere mannen die voorbij komen, oke soms nog een rare uitschieter maaaaar afijn zo af en toe mag dat bovendien kan ik ze nu veel sneller signaleren en weer wegduwen, kon ook niet direct lopen , dat gebeurde ook met vallen en opstaan... )
quote:selly schreef op 08 oktober 2008 @ 23:12:

Ik raad jullie allemaal aan om het boek:

ALS HIJ MAAR GELUKKIG IS

te lezen. Ik garandeer je dat je erachter komt waarom je dit steeds doet en wat jouw patroon is. Ik kan het je ook wel vertellen, maar waarschijnlijk vind je dit onzin en zul je om het echt te begrijpen toch het boek moeten lezen:

zolang jij maar met die ander bezig bent hoef je niet naar je eigen pijn te kijken.

Dus; lezen! Als je durft. en anders kom je jezelf gewoon lekker weer iedere keer tegen. Eigen schuld, dikke bult

Het vereist moed om écht iets te willen veranderen in je leven.

Ik hoop dat het lukt! Vergeet niet hoe sterk je bent, want dat ben je! Je hebt al deze ellende doorstaan toch?! Succes!

Ik heb AL die boeken gelezen, Monsterverbond, Als hij maar.. etc etc. Het is er wel iets beter van geworden, ik herken het sneller, maar als ik niet-foute mannen tegenkom zijn ze erg saai. Dus even allebei niet: alleen blijven en geen vaste relatie aangaan is dan een optie. En af en toe eens de spanning van een foute man, waarvan ik weet dat het em niet wordt, maar die wel leuk tijdverdrijf is.

Ik zie niemand die er zo tegenaan kijkt...?
quote:bitterandsweet schreef op 13 oktober 2008 @ 22:05:

[...]

En af en toe eens de spanning van een foute man, waarvan ik weet dat het em niet wordt, maar die wel leuk tijdverdrijf is.

Ik zie niemand die er zo tegenaan kijkt...?

Ik zie het verband tussen tijdverdrijf en foute man niet. Foute man is in mijn ogen iets waar je niet beter van wordt, en je uiteindelijk ook niet gelukkig, blij van wordt. Dan bedoel ik ook op korte termijn.

Met een goede man, kun je ook tijdverdrijf hebben, zolang het leuk is. En daar is zeker niets mis mee als er maar eerlijkheid en openheid is. Daarmee respecteer je jezelf én die ander. Lijkt me beter voor je geluk en dat van de ander.

Maar dat is echt gewoon mijn mening hoor.
Ik maak een andere keuze op dit moment. Maar ja, ik hoef ook niet zonodig kinderen meer of een gezin... misschien is dat het. Ik ga voor never a dull moment, en dan moet je wel een ietsje foute man hebben vind ik. Mijn ervaring is dat een man die altijd wel wacht, alles pikt, dat ik me daarbij ga vervelen.

Beter voor mijn geluk? Vind ik een beetje zwaar op de hand hoor... ik word niet doodongelukkig hoor, van mijn "foute" mannen, ze zijn al een stuk minder fout dan vroeger. Ik ben gewoon momenteel niet op een vaste relatie uit.

En respect heb ik ook wel hoor, dat verband zie ik dan weer niet.
Ik zie mijn foute man niet als tijdverdrijf, want ik had er toch wel hele andere verwachtingen van. Daarbij vind ik frustratie, woede en huilbuien ook geen leuk tijdverdrijf.

Maar waar ik dan wel weer mee eens ben is de 'never a dull moment'- omschrijving. Ik heb blijkbaar die spanning en strijd nodig om te voelen dat ik leef. Alleen baal ik er wel van dat ik dat gevoel dus blijkbaar alleen maar op een manier kan hebben wanneer het ten koste gaat van mezelf
quote:bitterandsweet schreef op 13 oktober 2008 @ 23:50:

Ik maak een andere keuze op dit moment. Maar ja, ik hoef ook niet zonodig kinderen meer of een gezin... misschien is dat het. Ik ga voor never a dull moment, en dan moet je wel een ietsje foute man hebben vind ik. Mijn ervaring is dat een man die altijd wel wacht, alles pikt, dat ik me daarbij ga vervelen.

Beter voor mijn geluk? Vind ik een beetje zwaar op de hand hoor... ik word niet doodongelukkig hoor, van mijn "foute" mannen, ze zijn al een stuk minder fout dan vroeger. Ik ben gewoon momenteel niet op een vaste relatie uit.

En respect heb ik ook wel hoor, dat verband zie ik dan weer niet.

Klinkt alsof je er zelf wel tevreden over bent en dat is het belangrijkste. Met dat respect bedoel ik vooral dat er veel vrouwen zijn die eigenlijk niet bij een man willen zijn/blijven en dat toch doen. Daarvan denk ik dat ze zichzelf wat meer zouden moeten respecteren.

Zolang de keuze die je maakt een keuze is waar je helemaal achter staat is het prima toch! En ik ben het wel volledig met je eens dat je niet bij een man moet zijn waarbij je je verveelt. Dát zou ook respectloos zijn naar jezelf (en die ander).
quote:Madhe schreef op 14 oktober 2008 @ 10:00:

[...]

Klinkt alsof je er zelf wel tevreden over bent en dat is het belangrijkste. Met dat respect bedoel ik vooral dat er veel vrouwen zijn die eigenlijk niet bij een man willen zijn/blijven en dat toch doen. Daarvan denk ik dat ze zichzelf wat meer zouden moeten respecteren.

Zolang de keuze die je maakt een keuze is waar je helemaal achter staat is het prima toch! En ik ben het wel volledig met je eens dat je niet bij een man moet zijn waarbij je je verveelt. Dát zou ook respectloos zijn naar jezelf (en die ander).Edit; Ik wil nog aanvullen dat ik in die post bedoelde dat openheid en eerlijkheid vindt getuigen van respect. Dat verband zie je wel toch?
Madhe en 4 wheels:

Ik voel me weer begrepen

Huilbuien, depressies etc.: zover laat ik het ook niet meer komen hoor, ik ben nu wel tot het inzicht gekomen dat dat niet goed voor me is, ik trek nu wel net iets minder erge gevallen aan. Waar wel wat mee is, die wel boeiend zijn en soms onvoorspelbaar en een tikkie fout. Inderdaad, 4wheels, die spanning heb ik kennelijk ook nodig.
quote:4wheelsand1heart schreef op 14 oktober 2008 @ 08:48:

Ik zie mijn foute man niet als tijdverdrijf, want ik had er toch wel hele andere verwachtingen van. Daarbij vind ik frustratie, woede en huilbuien ook geen leuk tijdverdrijf.

Maar waar ik dan wel weer mee eens ben is de 'never a dull moment'- omschrijving. Ik heb blijkbaar die spanning en strijd nodig om te voelen dat ik leef. Alleen baal ik er wel van dat ik dat gevoel dus blijkbaar alleen maar op een manier kan hebben wanneer het ten koste gaat van mezelf Ik voel het precies zo. Maar ik kan ook echt niet zonder de spanning. En vaak vind ik de man ook niet zo fout, terwijl mensen in mijn omgeving mij maar blijven waarschuwen en hem de allerfoutste vinden. Bij mij is hij leuk en lief,...en tuurlijk heeft ie z'n scherpe kantjes, is ie een charmeur en zit ie waarschijnlijk in een midlife crisis. Ik kan me er goed bij voelen ondanks dat ik weet dat het niet goed is. Dat goede gevoel houdt ook eigenlijk alleen maar aan als ik bij hem ben...en daarna gaat het weer ten koste van me zelf. Maar de momenten dat ik bij hem ben wegen daar dan weer tegen op ofzo. Als ik dit zo lees....ik maak het mezelf ook wel heel moeilijk :S
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Nou, als hij bij jou leuk en lief is, dan zal het nog wel even duren voordat anderen jou overtuigd hebben dat hij fout is. Bij mij was het net andersom, hij is wel leuk en lief tegen anderen, maar niet tegen mij. En ik had een goed gevoel over onze relatie als hij er niet was, maar was dat meteen verdwenen zodra we samen waren.

En wat betreft je onderschrift: ben nu in een boek aan het lezen dat heet 'De ideale vrouw is een bitch!' Goed boek en niet bedoeld om het stereotiepe beeld van een bitch neer te zetten. Een bitch is een vriendelijke vrouw die haar grenzen kent en zich daar aan houdt. Ze wordt door de mannen gezien als een 'mentale uitdaging'.

De dingen die ik erin lees zijn herkenbaar en voor iedereen van toepassing.

4W
quote:bitterandsweet schreef op 14 oktober 2008 @ 10:05:

Madhe en 4 wheels:

Ik voel me weer begrepen

Huilbuien, depressies etc.: zover laat ik het ook niet meer komen hoor, ik ben nu wel tot het inzicht gekomen dat dat niet goed voor me is, ik trek nu wel net iets minder erge gevallen aan. Waar wel wat mee is, die wel boeiend zijn en soms onvoorspelbaar en een tikkie fout. Inderdaad, 4wheels, die spanning heb ik kennelijk ook nodig.

Maar waarom wil je geen vaste relatie meer? Uit zelfbescherming omdat je toch steeds op een foute man lijkt te vallen en je je op die manier dan maar afschermt?

Op dit moment ben ik er wel achter dat ik op een leeftijd ben gekomen dat ik geen single mannen zonder bagage meer zal tegenkomen. In die zin heb ik ook geen behoefte meer aan een vaste relatie.
Nou dit topic is ook echt voor mij van toepassing... Ik val iedere keer weer in dezelfde valkuil. Ik val elke keer op mannen die een uitdaging voor mij zijn. Voornamelijk dat ik het gevoel heb dat ze niet helemaal voor mij gaan, mij wel aandacht geven maar niet voor de volle 100% en iedere keer denk ik weer, dit komt wel goed. Nu ook weer iemand waarvan ik diep in mijn hart weet dat het niet gaat werken, hij komt net uit een hele lange relatie en heeft ook al gezegd dat hij graag van zijn vrijheid wil genieten maar mij ook leuk vind. En ik blijf er dan maar mee doorgaan omdat ik gewoon smoorverliefd op zo`n jongen ben. Maar nu wil ik er wel mee kappen want word er erg nerveus van, zit constant te wachten op telefoontje en dan hoop ik dat hij zegt dat ik het voor hem ben, maar ja, eigenlijk weet ik dat dat niet meer komt.

Stom is dat he, en als de mannen mij het hof maken, moet ik er niets van hebben en vind ik het overdreven, ik zoek dus echt die spanning op, maar gelukkig word je er niet van. Zou heel graag hier vanaf willen, maar je valt toch op een bepaald type man denk ik dan, hoe zou je dat dan toch kunnen veranderen?
quote:4wheelsand1heart schreef op 15 oktober 2008 @ 09:32:

[...]

Maar waarom wil je geen vaste relatie meer? Uit zelfbescherming omdat je toch steeds op een foute man lijkt te vallen en je je op die manier dan maar afschermt?

Op dit moment ben ik er wel achter dat ik op een leeftijd ben gekomen dat ik geen single mannen zonder bagage meer zal tegenkomen. In die zin heb ik ook geen behoefte meer aan een vaste relatie.

Ja, dat zou wel eens kunnen, zelfbescherming. Maar ook omdat ik me in mijn eentje ook prettig voel. Al de nodige vaste relaties achter de rug heb en een volwassen zoon heb. Wel heb ik dan af en toe aandacht nodig die speciaal is, en dat geeft me dan zo'n kortdurende relatie. Die aandacht verzorg ik dan voor mezelf. En de spanning van een ietsje foute man.

Waarbij ik wel mijn grenzen stel en me niet in de ellende stort, maar wel kan genieten van dat wat er wel is.

Trouwens, dat boek, de Ideale vrouw is een Bitch, heb ik ook gelezen en ik vond het erg goed!! Ik leef er ook zoveel ik kan naar, want het helpt echt!
De ideale vrouw is een bitch die ga ik dan ook maar eens lezen...Misschien kan ik er wat van leren, is dat ook toepasbaar op tijdens de relatie met een man? Ik ben namelijk in 'real life' een sterke vrouw (voor anderen vaak een Bitch dus) maar in relationele sferen ben ik net een zachtgekookt eitje af en toe...

@ roosje, als je terug leest in deze topic zulf je verschillende tips vinden om 'ervan af' te komen. Maar het gaat vooral om wat je zelf écht wilt en of je zelf je patronen wilt doorbreken. Sommigen hier zijn daar goed in geslaagd en sommigen niet...:S
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
B&S: Dan heb je het toch al veel beter p een rijtje dan ik, want ik stel me behoorlijk afhankelijk op. Daardoor blijf ik maar in dat cirkeltje zitten.

Roosje: net als jij heb ik toch ook wel verwachtingen dat zo'n man ooit wel het licht gaat zien en dan helemaal voor me gaat. Hoe slopend en naïef is dat... Want zou je dat eigenlijk wel willen? Ik geloof het niet. Want wanneer het erop lijkt dat hij alle schepen achter zich verbrandt, dan krijg ik het spaansbenauwd, want dat is de bedoeling nou ook weer niet! Ik wil wat te vechten hebben, terwijl dat voor mijn gezondheid helemaal niet goed is..
quote:4wheelsand1heart schreef op 15 oktober 2008 @ 11:10:

Roosje: net als jij heb ik toch ook wel verwachtingen dat zo'n man ooit wel het licht gaat zien en dan helemaal voor me gaat. Hoe slopend en naïef is dat... Want zou je dat eigenlijk wel willen? Ik geloof het niet. Want wanneer het erop lijkt dat hij alle schepen achter zich verbrandt, dan krijg ik het spaansbenauwd, want dat is de bedoeling nou ook weer niet! Ik wil wat te vechten hebben, terwijl dat voor mijn gezondheid helemaal niet goed is..Ja, haha stom is dat he? Bij mijn ex had ik dat ook, dat heeft een jaar aan lopen modderen, toen was ik het zat. Toen verklaarde hij mij de liefde en wilde er serieus voor gaan, maar toen hoefde het voor mij niet meer.... Raar is dat toch....
Echt herkenbaar.... Ik zoek ze ook altijd op, lijkt wel alsof ik daar voelsprietjes voor heb, of een bordje op me kop heb. Ze zijn gewoon altijd Zoooo charmant en spannend. Ben ik in contact met een "normale" jongen, vind ik diegene weer saai. Ben sinds een paar maanden weer single en merk aan mezelf dat ik op het moment alleen voor de spanning ga, een vaste relatie hoef ik voorlopig niet. Maar ja wat als je verliefd wordt? Heb nu ook contact met een man waarbij alle alarmbellen al gaan rinkelen. Hij is nu niet super aantrekkelijk ofzo, maar trekt mij gigantisch aan.... Waarom heb ik dat niet bij Good Guys.
Kijk eens naar wat je werkelijk zoekt.

Liefde of "aandacht en bevestiging". Die mannen die zooo charmant en spannend zijn, geven je meetsal vooral dat laatste, in het begin. Heeft weinig met echte liefde te maken, maar vooral met wederzijdse egoboost van het versieren en scoren. meestal is dat van korte duur, want de kick voor hem zit in het veroveren en niet in de verovering. UIteindelijk moet je toch leren om door gladde praatjes heen te prikken en niet meer onder de indruk te zijn van dit type, omdat je weet "morgen zegt ie precies hetzelfde tegen de volgende "mooie meid". En als al je alarmbellen rinkelen, waarom ben je dan toch verliefd geworden? Ben je zo licht ontvlambaar dat je na drie mooie zinnetjes en/of drie drankjes al verliefd bent? Of negeer je je alarmbellen te lang? Voor de spnning gaan is leuk als je een onsje of een monsje wilt, maar als iemand geen relatiemateriaal is, houdt het dan bij maximaal 3x afspreken en/of zorg dat er langere tijd tussen zit, zodat de kans dat je je teveel gaat hechten wat kleiner is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven