Pff om moe van te worden!!

07-02-2010 20:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik moet ff mijn hart luchten hoor.

De moeder van mijn ex wil via een rechtzaak een bezoekregeling afdwingen. Daarbij heeft ze een soort van waarheidsgetrouw (hun woorden) dagboekje gevoegd.

Het lijkt eerder op een thriller, maar ik ben blij dat ze dit gedaan heeft.

De dingen die er in staan zijn gewoon bijna eng. Het is zogenaamd geschreven als herinnering voor mijn zoontje en het lijkt dus net alsof ze het tegen hem heeft. Het lijkt dus net alsof hij het niet leuk vindt bij mij en hij het liefst bij haar is. En dat hij haar huis als zijn thuis ziet. Ik wil daar ff bij voegen dat hij daar dus helemaal niet zo vaak is geweest. Dus dit zou ook wel erg raar zijn. Volgens haar wil hij bij helemaal niemand anders zijn (mensen waarvan ik weet dat hij daar gek op is) dan bij haar.

Er ontbreken dus ook dingen in het dagboek, dingen waarvan zij tegen mij zegt dat ze ze gedaan heeft met hem en waarvoor zij had gevraagd of hij langer mocht blijven.

De periodes dat hij daar kwam had hij ook driftbuien, die zijn nu weer over gelukkig.

Maar goed toch ben ik een beetje huiverig over de rechtzaak, ookal weet ik dat ik in mijn recht sta. Ik wil hem absoluut geen dag bij haar laten omdat zij hem gewoon opstookt tegen mij. Kijk ik moet haar ook niet hoor, maar ik laat het wel uit mijn hoofd om tegen hem lelijk te praten over haar. Maar hoe gek kan je zijn dat je allemaal dingen verzint en dan ook nog es mijn zoon in wil pikken. En dan overdrijf ik niet hoor. Maar goed iemand ooit zoiets meegemaakt??
Nee, geen ervaring, maar een moeder van een ex die een bezoekregeling af wil dwingen? Staat ze hierbij in haar recht?

Overigens zou ik me niet zo druk maken om dat dagboekje. Hoe zou zoiets ooit toegelaten kunnen worden als bewijs?
Jij bent zijn moeder toch?? Jij hebt de voogdij.
Hoe oud is je zoontje? Kan hij zelf aangeven of hij wel of niet naar z'n oma wil?
Ik denk zelf dat ze middels dat boekje wil laten zien wat voor een 'hechte' band ze heeft met mijn zoon. Alleen ben ik van plan haar eigen boekje tegen haar te gebruiken. Ja er staan echt dingen in waaruit je kan opmaken dat ze niet zo'n goede invloed heeft op mijn zoon. Zij denkt dat het een teken is dat zij een bijzondere band heeft met hem, maar ik zie alleen maar een geobserdeerde vrouw. Scary!!
Geschifte oma, werkelijk waar.

Sterkte!!
Mijn zoontje is 4 en hij heeft het nooit over haar. Maar ik wil niet beweren dat hij het niet leuk heeft gehad bij haar.
Voor zover ik weet hebben grootouders helemaal geen rechten met betrekking tot hun kleinkinderen. Maar misschien zit ik er naast.
waarom mag oma haar kleinkind niet zien? Serieuze vraag? Ik vind haar erg wanhopig overkomen.

Daarnaast weet ik niet of ze rechten heeft, maar ben ik wel van mening dat een kind recht heeft op zijn opa en oma tenzij ze slecht zijn voor het kind
quote:2Italy2 schreef op 07 februari 2010 @ 20:21:

Geschifte oma, werkelijk waar.

Sterkte!!Thanks
Sta je er er bij stil hoe dit alles voor je zoon is?

Misschien dat je het in de hitte van de strijd misschien vergeet?

Ik heb jaren geleden de band met mijn moeder verbroken maar mijn kind mocht daar altijd naar toe (wat overigens niet is gebeurd maar dat is een ander verhaal) .

Ik heb in grote lijnen verteld tegen mijn dochter hoe ik oma als moeder heb ervaren maar dat dat iets tussen oma en mij is en dat dit niks te maken heeft met oma en haar.
Als ik jou was zou ik een goede advocaat in de arm nemen en mij er verder niet te veel over opwinden.
quote:dangeensuus schreef op 07 februari 2010 @ 20:22:

waarom mag oma haar kleinkind niet zien? Serieuze vraag? Ik vind haar erg wanhopig overkomen.

Daarnaast weet ik niet of ze rechten heeft, maar ben ik wel van mening dat een kind recht heeft op zijn opa en oma tenzij ze slecht zijn voor het kind

Maar om zo'n recht nu af te dwingen via een rechtzaak?

Hoe heeft het zover kunnen komen?
quote:dangeensuus schreef op 07 februari 2010 @ 20:22:

Het contact is gestopt omdat zij zich steeds niet aan de afspraken hield en daarbij ook loog over vanalles. Als ik mijn kind bij iemand laat, dan moet ik wel op diegene kunnen vertrouwen.

Daarbij doe ik werk waar ik mijn koppie bij moet houden en dat lukt niet als ik niet weet waar mijn kind uithangt. Verder stookt ze m'n eigen kind tegen me op. Dat betekent dus dat ze hem schade toebrengt ookal is het niet lichamelijk. Als zij gewoon normaal had gedaan, dan was er niks aan het handje geweest. Maar ze heeft gewoon schijt aan mij!
Als er sprake van 'family life' is tussen jouw kind en zijn opa of oma, kunnen de opa of oma recht hebben op omgang.

Kijk anders even op onderstaande link, en laat je goed voorlichten door in eerste instantie het juridisch loket of een advocaat.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2355
Zou oma eventueel niet bereid zijn om kind te zien in jouw aanwezigheid?

Eventueel met iemand anders erbij om tussen jullie een beetje buffer te spelen.
Advocaat heb ik al. Die family life probeert ze dus aan te tonen, maar ik denk eerlijk gezegd dat hij daar te weinig is geweest om dat te kunnen hebben.

Verder heb ik ondanks mijn ervaringen met haar ook tijdens mijn relatie met haar zoon, altijd vanuit die kleine gehandeld en hem toch naar haar laten gaan. Maar ze wil alleen maar meer en meer. Zeg ik dat hij om een bepaalde tijd thuis moet zijn dan komt ze rustig 2 uur later zonder dat van te voren te zeggen. En dan ook niet bereikbaar zijn he. Knipt zijn haren af zonder dat ff te vragen en wel commentaar leveren als ik hem geknipt en al aflever, omdat ik bang ben dat ze er anders zelf weer de schaar in zet. Wat moet ik daar nou mee???
quote:Paddle schreef op 07 februari 2010 @ 20:30:

Zou oma eventueel niet bereid zijn om kind te zien in jouw aanwezigheid?

Eventueel met iemand anders erbij om tussen jullie een beetje buffer te spelen.Nou ik hoef dat mens niet meer te zien hoor!! Voor geen goud!! De dingen die ze zegt. Maar ik vind een omgangshuis wel iets. Dan kan zij hem zien en ben ik gerust.
quote:nannetje schreef op 07 februari 2010 @ 20:37:

[...]

Nou ik hoef dat mens niet meer te zien hoor!! Voor geen goud!! De dingen die ze zegt. Maar ik vind een omgangshuis wel iets. Dan kan zij hem zien en ben ik gerust.

Misschien ook handig om op de rechtzaak naar voor te halen? Toont toch je goede wil dat je oma wel een band gunt met kleinkind.

Hoe oud is je kindje trouwens? En waar is je ex in dit verhaal?
Een omgangshuis-regeling, daar moet je je echt eerst even goed in verdiepen hoor Nannetje, dat is namelijk niet zo maar wat voor een kind.
Mijn zoontje is 4 en mijn ex die komt bijna niet voor in het verhaal, maar die vraagt ook om een omgangsregeling dus, maar hij woont bij zijn moeder. Nou aan de hand van haar dagboekje kan je zien dat hij dus die keren dat hij daar is geweest dat hij een tosti met hem heeft gegeten en een keer heeft gedoucht. En hij heeft die kleine een paar keer opgehaald en weggebracht, maar voor de rest is oma de hele tijd met die kleine de hort op.
Wat vindt je advocaat er dan van?
Ja ik vind een omgangshuis ook niet ideaal, maar dan kunnen ze nog contact hebben en dan kan ze verder ook geen rare fratsen uithalen.

Ik weet nog niet wat mijn advocaat vindt van het feit dat zij ook om een omgangsregeling vraagt, maar ik zie hem binnenkort. Hij had wel al door dat het vooral om haar draait. Ik ging nl naar hem toe omdat mijn ex om een omgangsregeling vroeg en om het gezamenlijk gezag. Maar volgens mij zou elk weldenkend mens uit haar verhaal kunnen opmaken waar ze mee bezig is. Ze heeft ook nog verzonnen dat ik met mijn vriend een kind heb. Nou ik weet niet waar ze die vandaan wilt toveren. Maar goed ik denk dat ze een beetje overmoedig wordt omdat ze heel erg gelooft in zichzelf.
Dit verhaal komt me zo bekend voor Heb je dit niet al eerder gepost??

Lang leve het loepje, je hebt bijna hetzelfde verhaal in juli ook al gepost. Is het nu anders vanwege die rechtzaak? Heb geen zin om dat hele topic nu door te gaan spitten
Als jouw ex jullie kind het weekend heeft staat het hem toch vrij met 't kind naar opa en oma te gaan? Daar heeft ie jouw toestemming niet voor nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven