Pijn, maar boeit vriend niet? [Lege OP]

05-04-2020 03:45 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-04-2020 23:30
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.23% gewijzigd
Als je je vriend al hebt verteld wat jij doormaakt en hem precies hebt uitgelegd wat je daarbij van hem verwacht, dan is het dus geen goede partner voor jou.

Ik heb geen idee wat je dan doormaakt en lees over een aanval van 12 uur. Dat is wel erg lang om in de standby modus te moeten staan en wachten tot iets over gaat. Dus zijn jouw verwachtingen richting je vriend wel realistisch? Degene die jij dan belt en die wel aan jouw verwachtingen voldoet is je moeder. Een liefdevolle moeder laat veel uit haar handen vallen als haar kind wat mankeert. Is dat wat je ook van je partner verwacht?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dus niet in de paniekaanval duidelijk communiceren maar op een rustig moment. In de top van de aanval is communiceren vaak moeilijk/ onmogelijk.

Wat doe je als je de paniek voelt opkomen? Wat heb je geleerd in therapie hierover?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
05-04-2020 08:16
Nee gewoon realistisch. Jij wil dat iedereen met je meehuilt omdat je denkt dat meeleven je probleem verlicht maar ik denk dat het dan erger wordt. Eenmaal warme aandacht dan wil je steeds meer en op het laatst is dan de enige die slaapt, jij.
Wat fijn dat je voor mij denkt en weet wat mijn intenties zijn zeg. Maar dat kan je beter aan mij zelf over laten ☺️ Nee, wil zeker niet dat iedereen met me mee huilt, verre van zelfs. Gaat niet eens om ‘meeleven’, als ik het zo hoor heb je het zelf nooit meegemaakt of vergis ik me daar in? Gaat om steun van je partner, zodat je je gewoon veilig voelt en je iemand naast je hebt.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
05-04-2020 08:16
Eens. En het was diep in de nacht dat TO dit postte, het zou mij ook niet lukken om wakker te blijven, ook al voel ik nog zo mee met iemand. Ik zat gisteravond om 22 uur al te vechten tegen de slaap. Misschien is het voor die vriend ook niet zo makkelijk om er dan wakker bij te gaan zitten.
Daarbij open je hier een klaagzang over je vriend. Ik vraag mij af: ben je zelf niet moe? Wil je niet slapen?

Wanneer je in staat bent om te forummen had je hier ook kunnen posten dat je je niet goed voelt en dan denken mensen vaak met je mee. Ook zijn er psychologische telefoonlijnen open in de nacht. Het komt nu vooral over alsof je met negativiteit aandacht vraagt van je vriend en dat je hem geen nachtrust gunt. Je gebruikt je paniekaanvallen om het leven van een ander te verzuren.

En voor je de "jij snapt het ook al niet kaart trekt". Ik heb zelf ook paniekaanvallen gehad en onverklaarbare fysieke klachten tgv psychische problemen. Ik heb daar echter zelf hulp voor gezocht, therapie gevolgd en aan mijn omgeving vooral gevraagd om mij rust te geven.
Het zou niet in mijn hoofd opkomen om een ander zijn nachtrust en leven daarmee te gaan verstoren.
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-04-2020 08:29
17.81% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ramy72 schreef:
05-04-2020 08:20
Als je je vriend al hebt verteld wat jij doormaakt en hem precies hebt uitgelegd wat je daarbij van hem verwacht, dan is het dus geen goede partner voor jou.
Volgens mij schort het daar juist aan. Waarschijnlijk heeft ze dat niet voldoende gedaan en daarnaast probeert ze het ook zo veel mogelijk te verbergen, om anderen niet teveel te hoeven lastigvallen. Mannen zijn over het algemeen nu eenmaal niet uitgerust met de gave om aan te voelen wat ze moeten doen bij dit soort (in hun ogen) ongrijpbare en onverklaarbare klachten. Dus, TO, probeer nog duidelijker aan te geven, wat je precies van hem verwacht als je je zo voelt. En dan op een moment dat je je goed voelt en er rustig over kunt praten.
wilhetnietweten wijzigde dit bericht op 05-04-2020 08:31
4.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kz-xx schreef:
05-04-2020 08:24
Wat fijn dat je voor mij denkt en weet wat mijn intenties zijn zeg. Maar dat kan je beter aan mij zelf over laten ☺️ Nee, wil zeker niet dat iedereen met me mee huilt, verre van zelfs. Gaat niet eens om ‘meeleven’, als ik het zo hoor heb je het zelf nooit meegemaakt of vergis ik me daar in? Gaat om steun van je partner, zodat je je gewoon veilig voelt en je iemand naast je hebt.
12 uur lang? Volgens mij vraag je echt te veel van je vriend. Sorry hoor, het is geen bevalling en je gaat niet dood. Het voelt naar (ervaring mee), maar je moet er toch echt zelf uit zien te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
05-04-2020 08:28
Volgens mij schort het daar juist aan. Waarschijnlijk heeft ze dat niet voldoende gedaan en daarnaast probeert ze het ook zo veel mogelijk te verbergen, om anderen niet teveel te hoeven lastigvallen. Mannen zijn over het algemeen nu eenmaal niet uitgerust met de gave om aan te voelen wat ze moeten doen bij dit soort (in hun ogen) ongrijpbare en onverklaarbare klachten. Dus, TO, probeer nog duidelijker aan te geven, wat je precies van hem verwacht als je je zo voelt.
Eens, behalve dan dat dat aanvoelen door mensen niet zo lukt. Mannen en vrouwen kunnen geen gedachten lezen.
Ik snap niet zo goed dat je, nadat de aanval over ging, niet gewoon bent gaan slapen. Getuigd niet echt van adequate zelfzorg en laat dat bij mentale problemen nou net zo belangrijk zijn.

Verder is 12u wel heel erg lang. Ik zou echt investeren in hoe je daar zelf uit komt want daar heb je schijnbaar iemand anders voor nodig die alles uit handen laat vallen (om half 4 's nachts, voor een situatie die niks anders tot gevolg heeft dan dat jij je rot voelt.)

Heeft hij je in die 12u tijd geen enkele knuffel gegeven? Of heeft hij het geprobeerd en was het niet genoeg? Wat wil je precies van hem?
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 08:33
29.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
05-04-2020 08:10
Echt, hij hoeft niet de hele tijd mijn handje vast te houden en te zeggen hoe erg hij het voor me vindt. Helemaal niet.
Maar me even vasthouden, zeggen hoe rot hij het voor me vindt en op een lieve toon zeggen dat het deze keer ook wel weer over gaat, geeft me een veilig gevoel en dan is het sneller weg. Dan kan hij daarna weer verder met zijn leven. .

Succes meid, al die paniek is echt klote.
Wat vervelend om te lezen dat je er ook last van hebt en ben het zeker met je eens van ‘hij hoeft niet constant m’n handje vast te houden’, gaat inderdaad meer om het veilige gevoel even. Wel fijn om ook te lezen dat ondanks een soort gelijk probleem wat bij jou ook speelt, jullie samen toch wat manieren hebben om er uit te komen. Dat doet me goed om te lezen en neem ik zeker mee. Oxazepam is zeker een aantal keer mijn redder geweest. Ja bizar hè wat die paniek allemaal met je kan doen. Bedankt voor je berichtje!
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
05-04-2020 08:30
Eens, behalve dan dat dat aanvoelen door mensen niet zo lukt. Mannen en vrouwen kunnen geen gedachten lezen.
Natuurlijk, maar toch zijn vrouwen hier over het algemeen beter in. Noem het vrouwelijke intuïtie,
Alle reacties Link kopieren
Even heel hard. Jullie zijn nog niet zo lang bij elkaar, hoeveel ruimte nemen jou klachten in, in jullie relatie dus? Je geeft aan dat je veel klachten voor je houdt, maar als je dat doet kunnen deze klachten natuurlijk nog wel veel effect op je doen en laten hebben. Is er genoeg tijd tussen jullie die niet wordt beïnvloed door jouw klachten (direct en indirect). Niet vervelend bedoeld hoor, ik snap dat dit soort klachten heel heftig kunnen zijn. Maar in het eerste begin van een relatie ben je mi nog echt aan het opbouwen zodat, als er wat mindere tijden zijn, je daarvoor een goede basis hebt. Met andere woorden, dan kan je relatie wel wat klappen aan. Los daarvan is ook een belangrijke factor, als je deze klachten hebt, dat je partner beschikt over een bepaalde mate van empathie. Heeft hij dit niet, dan wordt het ook een stuk lastiger.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-04-2020 08:26
Daarbij open je hier een klaagzang over je vriend. Ik vraag mij af: ben je zelf niet moe? Wil je niet slapen?

Wanneer je in staat bent om te forummen had je hier ook kunnen posten dat je je niet goed voelt en dan denken mensen vaak met je mee. Ook zijn er psychologische telefoonlijnen open in de nacht. Het komt nu vooral over alsof je met negativiteit aandacht vraagt van je vriend en dat je hem geen nachtrust gunt. Je gebruikt je paniekaanvallen om het leven van een ander te verzuren.

En voor je de "jij snapt het ook al niet kaart trekt". Ik heb zelf ook paniekaanvallen gehad en onverklaarbare fysieke klachten tgv psychische problemen. Ik heb daar echter zelf hulp voor gezocht, therapie gevolgd en aan mijn omgeving vooral gevraagd om mij rust te geven.
Het zou niet in mijn hoofd opkomen om een ander zijn nachtrust en leven daarmee te gaan verstoren.
Hier ga ik niet eens op in, waanzin. Je hebt een totaal verkeerd beeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook jaren paniekaanvallen gehad en toevallig afgelopen week weer 1 na jaren. Wat ik goed kan begrijpen is dat je het niet leuk vindt dat je vriend in slaap valt. Komt niet over alsof hij heel meelevend is. Want afleiding werkt op zo'n moment vaak het beste. Dat is ook het enige wat hij voor je kan doen in principe. Maar voor iemand die nooit een paniekaanval heeft gehad is het soms heel lastig te begrijpen. En misschien aangeven wat je op dat moment nodig hebt? Want misschien weet hij het zelf ook gewoon niet hoe hij je moet helpen.

Maar waar je wel voor moet uitkijken is dat hij niet je hulpverlener wordt. Dus dat je niet te veel op hem gaat steunen waarbij de balans uit je relatie zoek raakt.
Het is echt super vervelend voor jou dat je ze hebt, maar kijk er wel voor uit.
Alle reacties Link kopieren
Kz-xx schreef:
05-04-2020 08:37
Hier ga ik niet eens op in, waanzin. Je hebt een totaal verkeerd beeld.
Je hebt gelijk hoor...ik spoor niet. Ik ben echt waanzinnig.

Rust nemen en de juist hulp zoeken, nee joh idioot. Hoe kun je dat nou doen!
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-04-2020 08:48
0.53% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
05-04-2020 08:28
12 uur lang? Volgens mij vraag je echt te veel van je vriend. Sorry hoor, het is geen bevalling en je gaat niet dood. Het voelt naar (ervaring mee), maar je moet er toch echt zelf uit zien te komen.
12 uur lang zat ik zelf in die paniekaanval, heb ik ooit gezegd dat ik van hem verwacht dat hij die 12 uur lang naast me zit en wakker blijft? Nooooit, zou wel gek zijn. Vind het niet eens erg als hij gaat slapen maar meer de manier waar op, al zou hij maar zeggen van schat, ben erg moe denk je dat het lukt zo? Dan is het al gelijk heel anders. & dat heb ik dus al vaker met hem besproken maar het gebeurd toch dat hij dan na geen half uurtje ineens in slaap is zonder maar iets te zeggen verder, ook wanneer ik heb aangegeven dat het even echt niet goed gaat.
Aan de ene kant is het natuurlijk naar dat je vriend niets voor je kan en /of wil doen. Aan de andere kant kan hij dit ook niet oplossen. Volgens mij zijn jullie nog erg jong, aangezien je bij je ouders woont. Misschien verwacht je iets van je vriend wat hij gewoon niet kan?
Na 50 bezoekjes aan de huisarts zou ik toch denken aan hypochondrie ?!
Ik zou eerlijk gezegd ook afhaken als ik jou vriend was.
anoniem_63a0a8fa7b4b3 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 08:46
28.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het handig is als je inziet dat je vriend (hoewel slapend) bij jou in de buurt bleef. Hij liet je niet in de steek. Het was niet zo dat het hij naar bed vertrok omdat het hem niet boeide. Als je hem nodig had, had je hem dus kunnen wekken. Dat deed je uiteindelijk ook, maar toen gaf je aan dat hij maar beter kon vertrekken. Dan geef je zelf natuurlijk ook rare signalen af.

Jullie zullen hier van elkaar moeten leren. Die jongen bedoelt het vast niet slecht. Hij is er op zijn manier voor jou. Dichtbij je. Rustig. Als jij daarop leert vertrouwen, hoeft hij misschien niet úrenlang bij je te waken - want dàt trekt hij blijkbaar niet de hele tijd.

Bedenk ook dat het vrij logisch is dat de zorgen vermoeiend zijn en dat je meer aan iemand hebt die even een dutje doet en daarna fit is. Mensen slapen ook tijdens bevallingen of bij iemand die op sterven ligt. Als ze maar in de buurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een paniekaanval kan niet eens 12 uur duren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
To, ik zou eens met jouw vriend gaan praten over wat nu is gebeurd (vooral over nu, niet daarbij zaken uit het verleden gaan halen). En dat zonder verwijten en vanuit jouwzelf.

En dan ook vragen hoe hij het heeft ervaren en dan ook echt luisteren naar zijn kant.

Mensen in psychische nood hebben vaak de neiging om volledig vanuit zichzelf te gaan denken en totaal geen rekening meer te houden met de omgeving. Dat is niet erg, hoort bij het ziektebeeld, maar het is wel goed om je dat te realiseren, want dat maakt het ook weer makkelijker om vanaf dat punt terug te komen bij normaal.
Alle reacties Link kopieren
Kz-xx schreef:
05-04-2020 08:41
12 uur lang zat ik zelf in die paniekaanval, heb ik ooit gezegd dat ik van hem verwacht dat hij die 12 uur lang naast me zit en wakker blijft? Nooooit, zou wel gek zijn. Vind het niet eens erg als hij gaat slapen maar meer de manier waar op, al zou hij maar zeggen van schat, ben erg moe denk je dat het lukt zo? Dan is het al gelijk heel anders. & dat heb ik dus al vaker met hem besproken maar het gebeurd toch dat hij dan na geen half uurtje ineens in slaap is zonder maar iets te zeggen verder, ook wanneer ik heb aangegeven dat het even echt niet goed gaat.
Misschien kun je ook eens proberen je in te leven in hem. Sommige mensen hebben dat nou eenmaal, die denken dat ze wel wakker blijven maar slapen dan toch ineens. Niet iedereen is zoals jij.
En zorg eens wat beter voor jezelf, het is nu bijna 9 uur en je zou beter kunnen gaan slapen in plaats van op dit forum te hangen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-04-2020 08:41
Je hebt gelijk hoor...ik spoor niet. Ik ben echt waanzinnig.

Rust nemen en de juist hulp zoeken: nee joh idioot. Hoe kun je dat nou doen!
Niet over het laatste stukje wat je schreef, loop zelf ook al een jaar bij de psycholoog en heb er hulp bij dus dat doe ik zeker.

Maar ‘ je gebruikt je paniekaanvallen om het leven van een ander te verzuren.’ ? Dat is waanzin. Wie ben jij om dat over mij te zeggen? Überhaupt om zo iets te zeggen. Je hebt veel vooroordelen, kloppen niet helemaal.
viva-amber schreef:
05-04-2020 08:47
Een paniekaanval kan niet eens 12 uur duren.

Klinkt vooral alsof je het niet kent. Bleek al uit je eerdere posts ook.

Vooral een beetje schreeuwen is wat jij doet.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
05-04-2020 08:48
To, ik zou eens met jouw vriend gaan praten over wat nu is gebeurd (vooral over nu, niet daarbij zaken uit het verleden gaan halen). En dat zonder verwijten en vanuit jouwzelf.

En dan ook vragen hoe hij het heeft ervaren en dan ook echt luisteren naar zijn kant.

Mensen in psychische nood hebben vaak de neiging om volledig vanuit zichzelf te gaan denken en totaal geen rekening meer te houden met de omgeving. Dat is niet erg, hoort bij het ziektebeeld, maar het is wel goed om je dat te realiseren, want dat maakt het ook weer makkelijker om vanaf dat punt terug te komen bij normaal.
Yes ga ik zeker doen. Dankjewel voor je berichtje!
Alle reacties Link kopieren
To je bent volledig gefocust op je vriend. Hij mag niet slapen, hij mag niet op de bank slapen, je stuurt hem weg....Je kunt een probleem op heel veel manieren op lossen. Het hoeft niet via je partner. Je kan het ook zelf.

Volgende keer ipv je zo op je vriend te richten en een halve ruzie te starten bel even met de luisterlijn van Sensoor 0900 - 0767. Daar zitten mensen die je kunnen steunen in deze situatie wanneer je omgeving slaapt of wanneer je omgeving het even niet op kan brengen.

Je kan zelf ook adequate stappen zetten om met je aanvallen om te gaan.

Doe je aan yoga, meditatie?
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-04-2020 08:53
9.74% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven