Plotseling opgeven van relatie

09-01-2017 17:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben nieuw op dit forum omdat ik toch wel de behoefte heb om wat meningen te horen over mijn issues...

We zitten inmiddels in 2017 en ik heb het gevoel dat er dit jaar veel gaat veranderen.

Om maar direct met het probleem te beginnen, is dat ik een vriendschap had/ een kennis/een relatie die ik eigenlijk helemaal niet meer wil zien, ergens vrij plotseling.

Dit komt omdat ik al een tijdje ergens mee zit. Deze kennis zoals ik hem zal noemen in dit verhaal, geeft mij weleens eten. Dan hoef ik niet te koken en kan ik zo wat uit de vriezer halen. ook at ik wel eens daar. Verder is het zo dat hij een relatie met mij wilt, dit heb ik op de meest vreemde manieren te horen gekregen, maar okay.

Laatst stond hij bij mij voor de deur, terwijl wij niks concreets hadden afgesproken, met eten.

Ik heb al meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik er absoluut niet van houd als hij onverwacht op de stoep staat.

Ik reageerde nogal heftig en begon tegen hem te schreeuwen dat hij wegmoest gaan. echt waar ik stond er op ! wat deed hojhier voor mijn huis met eten ik hoef het niet eens ga gewoon hier bij mij vandaan!!!!!!

(hij wil ook nogal eens knuffelen ed terwijl ik daar dus geen behoefte aan heb)

ik was eigenlijk nogal blij en opgelucht dat een voorbijganger mijn geschreeuw heeft opgemerkt, er zelfs voor terugfietste en vroeg wat er aan de hand was !!!

Gelukkig vertrok hij!!!!!

Dat ik zo in extra paniek was heeft te maken dat ik mijn verhaal eens heb verteld aan een andere vriend , toen ik dronken was kon ik de waarheid en mijn zorgen niet langer verbergen, en heb ik verteld wat die kennis dus eens bij mij heeft gedaan.

je kan het vast wel raden, iets waarin je je nogal machteloos voelt en de machtsverhoudingen behoorlijk scheef komen te liggen.

bovendien een aantasting op mijn veiligheid en gewoon mijn lichaam was even niet meer vanmij . dast had hij dus even in het bezit.

Nu blijft hij maar bellen bellen en bellen ik ben bang dat hij binnenkort weer op de stoep staat.

Hij heeft me financieel wel eens geholpen maar ik moet nu denk ik zonder hem.

ik wil echt niet met hem praten ik wil hem even niet zien niet horen niet appen

het is ook 2 jaar geleden ofzo dat dat is gebeurd en hij vraagts steeds wat er is.

het is bij mij echt naar bovengedrongen dat ik het niet meer aan kan om hem te zien, ik wil het gewoon ineens echt niet meer......

moet ik hem iets uitleggen ?
TO, om maar een directe vraag te stellen: Zijn er op eoa manier drugs in het spel?
quote:Magister schreef op 09 januari 2017 @ 18:05:

[...]

Wat weer irrelevant is als je simpelweg aan de forumleden wilt vertellen dat je verkracht bent.Ik heb de indruk dat zij ervan in de war is dat deze man een kennis was die voor haar zorgde en geen engerd die uit de bosjes sprong, ze daarna niet wist hoe ermee om te gaan en zich schaamde. Vandaar dat ze het pas kon vertellen toen ze dronken was.
TO, zijn er inderdaad drugs in het spel of in wat voor omgeving speelt zich dit af? Heb je zelf moeite je staande te houden in de maatschappij? Zo komt je OP een beetje over nl.
quote:Fee-de-Goede schreef op 09 januari 2017 @ 18:05:

[...]HUh? Waarom?

Ow was een quote van forummer die de OP kopierde.. Sorry.

Blijft de vraag staan aan TO: Wat is even in bezit hebben precies?
quote:Fee-de-Goede schreef op 09 januari 2017 @ 18:04:

[...]

Ja ....zo komt het bij mij ook over maar ik ben aan het twijfelen of ik het wel echt goed begrijp.

Ja nu ik beter lees zie ik dat ze het dronken aan weer een andere vriend/kennis heeft verteld..

Of ik begrijp het nog steeds niet goed kan ook
Zoals meerdere mensen voor mij is je verhaal mij niet helemaal duidelijk.

Er is een aantal jaar geleden iets gebeurd waarbij je verre van prettig bij voelt.

Het zou handig zijn geweest als je dat toen duidelijk had aangegeven dat dat onacceptabel was en verdere contact had afgehouden. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je nog contact met hem wilt. Het eten/geld argument klinkt als profiteren van, ik zou dat niet prettig vinden en erg onvolwassen reden om contact te houden.

Je kunt nu alsnog bij hem aangeven dat die gebeurtenis je dwars zit. (schrijf hem een brief als je het niet tegen hem direct durft te zeggen).

Daarnaast kun je dan ook meteen aangeven bij welke afspraken/contactvormen je op je gemak voelt.

Kun je hiermee verder?
You're a diamond dear, they can't break you
De vriend/kennis /relatie typering roept vragen op...

Het 'eten geven' roept vragen op...

En nogmaals ipv dat ze vertelt dat ze verkracht is vertelt ze dat ze het aan een vriend verteld heeft en dat vertelt ze weer aan de lezer in nogal bedekte termen...

Met zo weinig info wordt het gissen...
quote:Magister schreef op 09 januari 2017 @ 18:17:

De vriend/kennis /relatie typering roept vragen op...

Het 'eten geven' roept vragen op...

En nogmaals ipv dat ze vertelt dat ze verkracht is vertelt ze dat ze het aan een vriend verteld heeft en dat vertelt ze weer aan de lezer in nogal bedekte termen...

Met zo weinig info wordt het gissen...

Waar zegt ze dat precies in de OP?

Want ik vraag me nog steeds af wat to met dat vage stukje nu echt bedoeld dat er gebeurt is.
Misschien heb je het meeste aan een maatschappelijk werker, zowel voor je nare ervaringen met die kennis als het regelen van bijvoorbeeld geld en eten. Misschien heb je recht op subsidies of voedselbank oid.

Blijf er niet zelf mee lopen. Er zijn professionals die je kunnen helpen.
Als ik hem niet meer wil zien dan zou ik netjes de vriendschap beëindigen. Gewoon zeggen dat de liefde over is en dat je hem niet meer wil zien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Fee-de-Goede schreef op 09 januari 2017 @ 18:19:

[...]

Waar zegt ze dat precies in de OP?

Want ik vraag me nog steeds af wat to met dat vage stukje nu echt bedoeld dat er gebeurt is.Ze schrijft: je kan het vast wel raden. Tja dit is wat ik raadt cq gis (macht, veiligheid, lichaam) etc) Het kan natuurlijk ook een beeldhouwer zijn waar ze voor poseerde...
Ik vind eigenlijk dat jij je best een beetje mag schamen voor jouw gedrag TO. De beste man komt je eten brengen, iets dat vaker gebeurd, en dan reageer je zo overtrokken. Waarschijnlijk bedoeld hij het goed en is hij in de veronderstelling dat hij jou hiermee een plezier doet.

Als je niets van hem wil aannemen dan had je dat eerder moeten aangeven, op een normale manier. Als hij jou ooit onheus bejegend heeft in de zin van ongewenste aanrakingen, dan had je destijds aangifte moeten doen en het contact moeten verbreken. Niet hem achter de hand houden voor eten en geld.

Verder, biedt je verontschuldigingen aan aan hem en zeg dat je verder geen prijs meer stelt op contact. Daarnaast wil ik je adviseren om hulp te zoeken bij jouw gedrag.
Sorry, maar ik lees vooral dat je zelf de mafklapper bent in dit verhaal.
quote:Ik heb al meerdere malen duidelijk gemaakt dat ik er absoluut niet van houd als hij onverwacht op de stoep staat.Weet je wel zeker dat dit duidelijk was? Enfin; je hoeft niet te schreeuwen; je doet gewoon open en zegt dat je geen tijd hebt om hem te ontvangen. En daarna doe je de deur weer dicht. Geschenken hoef je ook niet aan te nemen. Zeg dat je je eten liever zelf maakt. Of, als je de relatie hebt uitgemaakt dan verwijs je daarnaar als je een geschenk weigert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Magister schreef op 09 januari 2017 @ 18:27:

[...]

Ze schrijft: je kan het vast wel raden. Tja dit is wat ik raadt cq gis (macht, veiligheid, lichaam) etc) Het kan natuurlijk ook een beeldhouwer zijn waar ze voor poseerde...

Kan hoor.. maar ook een foute beslissing van TO zelf geweest zijn. Misschien omdat ze makkelijk beinvloedbaar is of instabiel. Of drank/drugs in het spel.

Ik vind namelijk nogal bijzonder omschreven en rest van het verhaal is ook te vaag om echt advies of steun te geven. TO, ben je er nog?
Ik denk dat therapie wel een goeie voor je is. Er gaat nogal wat om in je hoofd. En die gozer voor nu gewoon negeren en de deur niet meer open maken tot je weet wat je ermee wil.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Zou handig zijn als je even terug komt om het te verduidelijken TO.

Zoals ik het nu begrijp is er 2 jaar geleden iets gebeurt ( niemand weet wat)

Blijkbaar ga je nog 2 jaar lang doodleuk bij hem langs, krijg je geld van hem en zorgt hij dat je eten hebt.

En vervolgens sta je ineens uit het niets als een gillende keukenmeid in je deuropening te krijsen dat hij weg moet.
Maar wat heeft die kennis nou gedaan?

Heb je seks met hem gehad? Heeft hij jou verkracht? Of heeft hij je aangerand?

Afijn,jij wilt niet meer met hem omgaan en dit heb je hem heel duidelijk gemaakt dus vanaf nu:

-Geen eten meer accepteren.

-Geen geld meer accepteren.

-Zodra hij weer voor de deur staat niet open doen en zeggen dat je de politie belt.

-Zijn telefoonnummer en e-mailadres blokkeren.

Ik kan eerlijk gezegd geen inschatting maken of jij nu wel of niet spoort. En alvast excuus voor deze harde woorden maar de jouwe komen op mij dusdanig onsamenhangend en verward over dat het niet in te schatten is. Feitelijk maakt dat verder ook allemaal niet uit, want jij bent bang en jij wilt die man niet meer in jouw buurt hebben. Dus bovenstaande kan helpen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
De man geeft aan een relatie met je te willen. Jij wil dat niet maar gaat wel bij hem eten en neemt eten van hem aan.

Eigenlijk ben jij dan een behoorlijk gemeen persoon die van hem profiteerd en hem aan het lijntje houdt. Zolang je eten aanneemt en daar naar toe gaat blijft hij hopen op een relatie.

En als hij bij jou aan de deur komt zoals hij wel vaker doet begin je vanuit het niets te schreeuwen terwijl je hem anders wel binnen laat / eten aanneemt.

Ik denk dat de boodschap dat je echt niets met hem wil nu wel duidelijk is.

Zo niet niets meer van hem aannemen. Niet meer binnenlaten en niet meer daar heen gaan.
Je moet me niet schreeuwen
To is niet helemaal duidelijk maar voor zover ik het begrijp is to 2 jaar geleden verkracht/aangerand door deze persoon, heeft ze het destijds genegeerd of niet erealiseerd dat het aanranding was en begint het nu door te dringen. Met als gevolg de overtrokken reactie dat hij ineens op de stoep staat. Ik hoop dat degene die voorstelde dat ze daar dr excuses voor gaat aanbieden niet doorhad dat het incident waarschijnlijk in de hoek van aanranden liggen.

En ik zie op dit forum redelijk snel dingen in twijfel getrokken worden; wanneer het inderdaad om verkrachting gaat is het vrij schadelijk om te doen. Huh waarom reageerde je zo en zo het is vast niet gebeurd of waarschijnlijk wilde je het zelf ook zijn redelijk standaardreacties en deels de reden dat het zo moeilijk is ermee naar buiten te komen of juridische stappen te nemen.

Juist bij iets dat je zo persoonlijk raakt als verkrachting is er geen 'normale' manier van reageren, en gebruikelijke reacties varieren van woede tot schuldgevoel tot proberen niet door te laten dringen wat er gebeurd is door de relatie met de dader zo normaal mogelijk te laten zijn. Of opnieuw seks met de dader hebben om zo de controle terug te nemen.

Het klinkt alsof het incident na lang weggedrukt te zijn zich begint op te dringen en dat het tijd wordt het te gaan verwerken. Aan de opbouw van het verhaal te zien heeft ze misschien nog steeds niet helemaal door dat de kern van het verhaal het incident is, niet het eten. Komt dat misschien doordat ze zich nog niet ten volle wil accepteren wat er gebeurd is? Het valt me ook op dat ze het niet bij de naam wil noemen, wat ook in het plaatje valt.

Ik raad aan om te gaan praten met een professional om het te verwerken, of anders online met andere die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik ben bang dat je hier op het forum misschien op een hoop onbegrip of in ieder geval onwetendheid stuit
quote:cactusss schreef op 09 januari 2017 @ 23:04:

To is niet helemaal duidelijk maar voor zover ik het begrijp is to 2 jaar geleden verkracht/aangerand door deze persoon, heeft ze het destijds genegeerd of niet erealiseerd dat het aanranding was en begint het nu door te dringen. Met als gevolg de overtrokken reactie dat hij ineens op de stoep staat. Ik hoop dat degene die voorstelde dat ze daar dr excuses voor gaat aanbieden niet doorhad dat het incident waarschijnlijk in de hoek van aanranden liggen.

En ik zie op dit forum redelijk snel dingen in twijfel getrokken worden; wanneer het inderdaad om verkrachting gaat is het vrij schadelijk om te doen. Huh waarom reageerde je zo en zo het is vast niet gebeurd of waarschijnlijk wilde je het zelf ook zijn redelijk standaardreacties en deels de reden dat het zo moeilijk is ermee naar buiten te komen of juridische stappen te nemen.

Juist bij iets dat je zo persoonlijk raakt als verkrachting is er geen 'normale' manier van reageren, en gebruikelijke reacties varieren van woede tot schuldgevoel tot proberen niet door te laten dringen wat er gebeurd is door de relatie met de dader zo normaal mogelijk te laten zijn. Of opnieuw seks met de dader hebben om zo de controle terug te nemen.

Het klinkt alsof het incident na lang weggedrukt te zijn zich begint op te dringen en dat het tijd wordt het te gaan verwerken. Aan de opbouw van het verhaal te zien heeft ze misschien nog steeds niet helemaal door dat de kern van het verhaal het incident is, niet het eten. Komt dat misschien doordat ze zich nog niet ten volle wil accepteren wat er gebeurd is? Het valt me ook op dat ze het niet bij de naam wil noemen, wat ook in het plaatje valt.

Ik raad aan om te gaan praten met een professional om het te verwerken, of anders online met andere die hetzelfde hebben meegemaakt. Ik ben bang dat je hier op het forum misschien op een hoop onbegrip of in ieder geval onwetendheid stuitMisschien ben jij een beter mens dan ik maar ik lees het echt heel anders. Het komt op mij over alsof het feit dat hij onaangekondigd voor de deur stond vooral was wat TO niet zinde. Pas daarna kwam het verhaal over "iets" dat gebeurd is in het verleden. Als dat de hoofdreden zou zijn dan zou het logischer zijn dat ze van streek was dat hij überhaupt voor de deur stond na wat er gebeurd is. Niet omdat het dit keer onaangekondigd was.
Ja dat kan alleen TO ophelderen.

En nogmaals wat wel of niet logisch is om te voelen is als buitenstaander lastig te bepalen.

Volgens mij is ze beter thuis bij iemand die ervaring heeft met hulpverlening hierin.

Of ik lees er teveel in en TO is raar maar ik de verwarde toon en woordkeuze en ook het ineens dingen niet meer kunnen hebben past wel precies in het plaatje
quote:cactusss schreef op 09 januari 2017 @ 23:28:

Ja dat kan alleen TO ophelderen.

En nogmaals wat wel of niet logisch is om te voelen is als buitenstaander lastig te bepalen.

Volgens mij is ze beter thuis bij iemand die ervaring heeft met hulpverlening hierin.

Of ik lees er teveel in en TO is raar maar ik de verwarde toon en woordkeuze en ook het ineens dingen niet meer kunnen hebben past wel precies in het plaatjeIk lees het ook zoals jij. Mooi verwoord en helemaal mee eens dat je op moet passen om slachtoffers af te serveren op warrig gedrag. Ik hoop idd dat TO hulp zoekt.
Ikben behoorlijk geschrokken van de reacties hier!

Dat ik hulpmoet zoeken en onduidelijk praat.

Dat komt best hard aan.

Er zijn ook reacties met meer begrip gelukkig.

Dat ik zo verward spreek heeft waarschijnlijk te maken omdat ik hier ook niet vaker over praat.

Conclusies die ik hieruit trek

Het contact verbreken.

Deze mafferd zal zich wel een weg door het leven boksen,

met of zonder professionele hulp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven