Polyamorie/open relatie; wie is er bekend mee?

11-06-2017 08:55 193 berichten
Hoi iedereen,

Zoals de titel al zegt: wie is polyamoreus of heeft een open relatie of kent iemand die dit heeft? Hoe wordt dit ervaren? Wat zijn de voor- en de nadelen?

Ik vraag dit omdat ik momenteel single ben maar open relaties en polyamorie hebben me altijd al aangesproken. Het liefst zou ik in een eventuele volgende relatie dit onderzoeken maar ben ook bang dat ik daar een eventueel leuke man mee wegjaag, er hangt nogal een taboe op en ik ken weinig mensen die hier voor open staan.
Het lijkt mij nu, zo single zijnde, heel fijn om van meerdere mannen te mogen houden en daar seks mee te hebben, maar misschien is het in de praktijk ook hartstikke moeilijk en verwarrend.

Daarom zoek ik naar ervaringen van mensen, of misschien hebben jullie wel lees- of kijktips mbt dit onderwerp..
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
12-06-2017 23:16
Wat is het verschl tussen polyamorie en een open relatie?
Open relatie

‘Open relatie’ is niet zozeer een specifieke relatievorm maar meer een paraplubegrip waaronder relaties vallen die op een of andere manier ruimte bieden voor andere liefdesverbindingen of erotische contacten buiten de relatie.

Polyamorie

Polyamorie is het vermogen van mensen om meerdere liefdesrelaties te hebben, waarbij erotiek en intimiteit onderdeel kunnen zijn van de relaties, Alle partners zijn op de hoogte van deze relaties en stemmen ermee in. (uit: De Polyamorie Starterskit)

Polyamorie is een leefwijze waarin mensen meer dan één relatie tegelijkertijd hebben. Dat gebeurt altijd in openheid en eerlijkheid en met instemming van alle geliefden. Polyrelaties zijn vaak, maar ook weer niet altijd seksueel. Er kunnen ook meerdere hartsverbindingen zijn, zonder erotiek. Bij een polyrelatie is wel altijd sprake van liefde en verbondenheid.

Swingen

Swingen of partnerruil is net als polyamorie een vorm van ethische non-monogamie. Echter, in hun ‘pure vorm’ wijken ze op essentiële punten van elkaar af. Bij polyamorie ligt de nadruk ligt op liefdesrelaties, waarbij seks een rol kán spelen. Swingen richt zich primair op seks en vaak tussen twee stellen (‘partnerruil’). Vriendschap kan daarbij ontstaan, verliefdheid en relaties worden echter vaak als bedreigend gezien.

Spelrelatie

Dit is een verbinding tussen twee (of meer) mensen die vaak gericht is op niet-traditionele vormen van erotiek, zoals bijvoorbeeld BDSM of Tantra. Er kan maar hoeft geen diepe emotionele connectie te zijn. De mate waarin en de manier waarop seksualiteit een rol speelt verschilt per relatie. De spelrelatie komt bijvoorbeeld voor bij mensen die zich bezighouden met BDSM en die naast hun vaste (vanille) relatie een spelrelatie zoeken waarin andere erotiek kan worden ervaren. Een ander voorbeeld is het hebben van verschillende Tantra partners, al dan niet naast een traditionele relatie, om daar intieme massages mee uit te wisselen. Ook in ethische spelrelaties is er openheid naar alle betrokkenen.

Vriendschap plus

Vrienden kunnen er natuurlijk gewoon voor kiezen om seks met elkaar te hebben ook als ze zich niet elkaars geliefden voelen. Het verschil tussen een ‘relatie’ en ‘vriendschap’ is niet zo scherp. Het is maar net welke naam je er samen aan geeft.

Vrije liefde

Het begrip Vrije Liefde ontstond in de jaren zestig maar is in bij sommigen nog steeds populair. De ‘vrijheid’ voorop staat en een ‘relatie’ wordt als belemmerd of minder nodig gezien. Afhankelijk van de individuele invulling varieert de balans tussen liefde en seks.

Casual sex

Casual sex of recreatieve seks richt zich vooral op de seks zelf, soms als onderdeel van een vriendschap, soms met losse, eenmalige contacten. Er wordt geen diepere verbinding aangegaan. Soms omdat iemand niet toe is aan een liefdesverbinding of omdat er behoefte is aan experimenteren en vrij-zijn. Zolang dit in openheid en eerlijkheid gebeurt valt dit ook onder de noemer ‘ethische nonmonogamie’.

Mengvormen

Over het nut van deze definities lopen de meningen nogal eens uiteen. Wij zijn voorstander van duidelijke definities omdat dat communicatie verheldert. Door sommigen worden definities als een (verkapt) oordeel beschouwd. Dat is op geen enkele manier onze bedoeling. Ons uitgangspunt is dat je vooral die relatievormen moet kiezen die bij je passen. In de concrete praktijk van vriendschappen en relaties komen regelmatig allerlei mengvormen voor met elementen van de hierboven genoemde vormen. Swingersvriendschappen ontwikkelen zich soms tot liefdesrelaties. Anderen gaan naast polyamoureuze relaties ook soms lossere contacten aan. In dit artikel leggen we uit hoe je verschillende relatievormen kunt zien als ingrediënten voor JOUW leven.

Het hele landschap

Franklin Veaux (www.morethantwo.com) heeft er een hele studie van gemaakt en komt tot het volgende landschap

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de vaste partner in een open relatie altijd de nummer 1. Bij polyamorie is er meer sprake van gelijkwaardigheid. In theorie dan, want volgens mij werkt dat gewoon niet. Je kunt jezelf niet in tweeën delen en soms moet je dus kiezen wie je aandacht krijgt, als beide partners erom vragen of hulp nodig hebben. Bijeen open relatie is dat duidelijk, wie er voor gaat.

Een open relatie zou voor mij nog wel een optie zijn, maar voor mijn huidige vriend niet. Dus gebeurt het niet. En dat is eigenlijk wel lekker rustig.
impala wijzigde dit bericht op 12-06-2017 23:34
16.67% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_348706 wijzigde dit bericht op 27-09-2017 13:27
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
http://sanneisverliefd.blogspot.nl/2014 ... at_14.html


Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vriend en mij is het absoluut niet de bedoeling dat hij gevoeleens krijgt voor iemand anders; bij polyamorie kan dat wel, dan heb je meerdere echte levenspartners met wie je lief en leed deelt.

Bij mijn vriend en ik komt het erop neer dat hij tijdens het uitgaan kan zoenen of met een meisje mee kan gaan, en op straat eventueel een meisje kan versieren en nummers uiwisselen (waarna ik eerst wil zien of ik me ok voel bij het meisje in kwestie). Bijkomende dingen zijn dat ik dingen die ik op seksueel of versier vlak ooit nog zou willen doen niet voorgoed van mn lijst hoef te schrappen en dat het was losser is mbt naar meisjes kijken, mn vriend komt me altijd enthousiast vertellen wanneer hij een mooie vrouw gezien heeft. Zelf kijk ik niet zo naar jongens maar vind het wel fijn dat ik niet gelijk allerlei verwijten krijg als ik even met een jongen sta te praten.

Op een periode na waar hij in een bar werkte en elke avond uit ging (en dus ook flink op meidenjacht) gebeurt er zo n 4x per jaar wat.

Bij ons is het dus echt een klein extraatje.

Naast je huwelijk een volledige extra relatie hebben is heel wat anders, en kan ik me zelf ook weinig bij voorstellen.

De relatievorm die ik nu heb was al wennen in het begin, maar zeeer de moeite waard en heb het idee dat we opener en beter communiceren over zowel seks, liefde, aantrekkingskracht en gevoelens dan als we gewoon klakkeloos dingen aan zouden nemen over de ander ipv afspraken maken. Ik heb het idee dat we daardoor ook makkelijker op andere vlakken in onze relatie dingen oplossen
Alle reacties Link kopieren
Interessante topic. Ik en mijn man zijn beiden een beetje 'bang' om heel ons leven dezelfde sekspartner te hebben. Een open relatie zou een optie kunnen zijn... maar ben bang dat ik te jaloers zal worden of dat ik begin te twijfelen aan mezelf. De grootste schrik dat ik heb is dat onze relatie erdoor stuk zou gaan, dat de gevoelens voor een ander te groot zijn...
Alle reacties Link kopieren
cactusss schreef:
13-06-2017 01:13
Bij mijn vriend en mij is het absoluut niet de bedoeling dat hij gevoeleens krijgt voor iemand anders;
Dit snap ik nooit. Natuurlijk heb je gevoelens voor die ander, anders wil je er toch niks mee?

En ten tweede kun je wel willen dat de gevoelens voor je nummer 1 sterker blijven, maar dat heb je niet altijd in de hand. Als je seks en intimiteit hebt met iemand , maak je (vooral vrouwen) stoffen aan die je doen hechten, je verliefd maken en vragen om meer.
Het is dus altijd spelen met vuur.

Ik zou er trouwens als nummer 2 totaal geen trek in hebben om het speeltje te worden van iemand die geen gevoelens voor me heeft en die ook niet mag hebben. Dan zou ik me een goedkope hoer voelen. Of narcistisch voer, alleen goed om zijn ego te pimpen.
.
Alle reacties Link kopieren
@cactuss bedoel je verliefde gevoelens of helemaal geen gevoelens?

Ik heb zelf bijvoorbeeld gevoelens voor iedereen met wie ik seks heb, vaak ook gevoelens van liefde, maar geen verliefde gevoelens. Dat is een ander soort liefde.
Wat doe je als hij gevoelens krijgt trouwens?

Ik denk trouwens dat er hierbij wel een verschil zit, tussen een open en een poly relatie. Maar als ik fwb ben van iemand in een relatie, voel ik mij geen nummer2. Even ingaande op Impala's opmerking. Ik ben dan gewoon één van zijn vrienden, misschien wat dieper dan een gewone vriendschap, maar nog steeds vriendschap. En dus niet vergelijkbaar met zijn vriendin.

Ik ben wel nummer 2 geweest in een poly. Dat was binnen die relatie goed, ik had namelijk niet de behoefte haar plek in te nemen. Daarvoor was wat zij hadden te mooi, maar ik ben uiteindelijk wel tot de conclusie gekomen dat ik graag nummer 1 wil zijn en die positie niet wil delen. Dus ook een gelijkwaardigepoly (niet iedereen denkt/ervaart verschillende posities) is voor mij geen optie. Tenzij ik zelf al misschien iemands nummer 1 ben, maar die behoefte staat voor mij bovenaan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
"Maar als ik fwb ben van iemand in een relatie, voel ik mij geen nummer2. Even ingaande op Impala's opmerking. Ik ben dan gewoon één van zijn vrienden, misschien wat dieper dan een gewone vriendschap, maar nog steeds vriendschap. En dus niet vergelijkbaar met zijn vriendin."


Dan is zij toch gewoon nummer 1? Zijn prioriteit ligt bij zijn vriendin. Met haar viert hij kerst en nieuwjaar, bij wijze van spreken.
.
Alle reacties Link kopieren
@Impala klopt, zij is nummer 1, maar ik heb geen nummer, want we hebben geen relatie. Dus als niemand anders een nummer heeft, is nummeren niet nodig.
Er is wel een vorm van commitment, maar geen liefdesrelatie.

Vaak wordt er pas over nummers gepraat, als iemand echt meerdere relaties heeft.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
cactusss schreef:
13-06-2017 01:13
Bij mijn vriend en mij is het absoluut niet de bedoeling dat hij gevoeleens krijgt voor iemand anders; bij polyamorie kan dat wel, dan heb je meerdere echte levenspartners met wie je lief en leed deelt.

Bij mijn vriend en ik komt het erop neer dat hij tijdens het uitgaan kan zoenen of met een meisje mee kan gaan, en op straat eventueel een meisje kan versieren en nummers uiwisselen (waarna ik eerst wil zien of ik me ok voel bij het meisje in kwestie). Bijkomende dingen zijn dat ik dingen die ik op seksueel of versier vlak ooit nog zou willen doen niet voorgoed van mn lijst hoef te schrappen en dat het was losser is mbt naar meisjes kijken, mn vriend komt me altijd enthousiast vertellen wanneer hij een mooie vrouw gezien heeft. Zelf kijk ik niet zo naar jongens maar vind het wel fijn dat ik niet gelijk allerlei verwijten krijg als ik even met een jongen sta te praten.

Op een periode na waar hij in een bar werkte en elke avond uit ging (en dus ook flink op meidenjacht) gebeurt er zo n 4x per jaar wat.

Bij ons is het dus echt een klein extraatje.

Naast je huwelijk een volledige extra relatie hebben is heel wat anders, en kan ik me zelf ook weinig bij voorstellen.

De relatievorm die ik nu heb was al wennen in het begin, maar zeeer de moeite waard en heb het idee dat we opener en beter communiceren over zowel seks, liefde, aantrekkingskracht en gevoelens dan als we gewoon klakkeloos dingen aan zouden nemen over de ander ipv afspraken maken. Ik heb het idee dat we daardoor ook makkelijker op andere vlakken in onze relatie dingen oplossen
Sorry maar ik vind dit niet gelijkwaardig klinken. En ook heel naar. Je vriend trekt gewoon onder jouw ogen een random meid van straat ?

En dat je zegt: Ik kan nu tenminste ook gewoon met jongens praten zonder jaloerse reactie... Meisje toch, dat zou gewoon normaal moeten zijn. In elke relatie.
.
Alle reacties Link kopieren
Eendje123456 schreef:
13-06-2017 01:26
Interessante topic. Ik en mijn man zijn beiden een beetje 'bang' om heel ons leven dezelfde sekspartner te hebben. Een open relatie zou een optie kunnen zijn... maar ben bang dat ik te jaloers zal worden of dat ik begin te twijfelen aan mezelf. De grootste schrik dat ik heb is dat onze relatie erdoor stuk zou gaan, dat de gevoelens voor een ander te groot zijn...
Wij swingen, beleven het heel erg samen. Zoeken samen een vrouw of een stel om mee te vrijen. Zijn ontzettend open naar elkaar over onze wensen en verlangens, en wat goed voelt en wat niet. Zodra 1 van ons twijfelt geven we dat aan en dan zoeken we verder naar een ander. Het maakt onze relatie juist sterker. En met die stevige basis is de kans op te grote gevoelens voor een ander klein, denk ik. Mocht hij toch ooit liever bij een ander zijn dan bij mij, dan laat ik hem gaan, ik wil als levenspartner iemand die mij het liefst heeft.

Wij zijn dus niet polyamoureus, dat lijkt me te ingewikkeld. Bij het swingen heb je redelijk oppervlakkig contact, gaat het niet erg ten koste van de tijd voor je levenspartner. Dat lijkt me bij polyamorie moeilijker.
Tot op heden heb ik binnen onze swingrelatie 1x alleen gedate, zonder vriend, en dat was met een vrouw. We hebben (nog) niet de behoefte gehad om verder los van elkaar te daten, maar we sluiten dat niet uit in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
13-06-2017 08:08
@Impala klopt, zij is nummer 1, maar ik heb geen nummer, want we hebben geen relatie. Dus als niemand anders een nummer heeft, is nummeren niet nodig.
Er is wel een vorm van commitment, maar geen liefdesrelatie.

Vaak wordt er pas over nummers gepraat, als iemand echt meerdere relaties heeft.
Oh die codes ken ik niet.

Is het trouwens niet andersom: Met de 'bijvrouw' of -man (of áls bijvrouw) heb je wel een liefdesrelatie maar geen commitment.
impala wijzigde dit bericht op 13-06-2017 09:03
1.84% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
@Impala het kan zijn dat het voor sommigen zo werkt, maar bij mijn weten is er naar de nummer 2 vaak wel degelijk een commitment. Die was er ook zeker toen ik die plek had. Ik ga geen relatie aan met iemand die wel ziet, wanneer hij me ziet. Ook als nummer 2 heb ik mijn behoeftes om een relatie te kunnen laten werken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
13-06-2017 08:18
@Impala het kan zijn dat het voor sommigen zo werkt, maar bij mijn weten is er naar de nummer 2 vaak wel degelijk een commitment. Die was er ook zeker toen ik die plek had. Ik ga geen relatie aan met iemand die wel ziet, wanneer hij me ziet. Ook als nummer 2 heb ik mijn behoeftes om een relatie te kunnen laten werken.
Dat snap ik. Maar waarom wil je het woord liefdesrelatie dan niet gebruiken? Er is een vorm van liefde, er is zelfs commitment...
impala wijzigde dit bericht op 13-06-2017 09:05
1.25% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
13-06-2017 07:51


Ik denk trouwens dat er hierbij wel een verschil zit, tussen een open en een poly relatie. Maar als ik fwb ben van iemand in een relatie, voel ik mij geen nummer2. Even ingaande op Impala's opmerking. Ik ben dan gewoon één van zijn vrienden, misschien wat dieper dan een gewone vriendschap, maar nog steeds vriendschap. En dus niet vergelijkbaar met zijn vriendin.
Vind dit wel een mooie inderdaad. Als ik of vriend een scharrel hebben, bij gebrek aan beter woord, zijn of worden dat ook vrienden. Met wat extra's. Werkt voor ons helemaal prima. Vriend is altijd m'n verkering en tijd nummer één.
Alle reacties Link kopieren
@Impala
Probeer je het écht te begrijpen of ben je aan het trollen omdat je het niet/nooit eens kunt zijn met meervoudige liefdes e.d? Ik vraag dit zonder je veroordelen hoor! Ik kan het gewoonweg niet helemaal uit je vraagstelling halen, that's it.

Een poging om het je te doen laten begrijpen wat lollypopje probeert je uit te leggen. Je hebt in je zonnestelsel (laten we het zo maar noemen) één of meerdere planeten en soms wat kometen. Met de planeten heb je 'liefdesrelaties'. Sommigen staan dichter bij je dan anderen. Zo kun je bijvoorbeeld met slechts 1 persoon 's nachts slapen terwijl je overdag toch echt wel met je gedachten bij 2 personen bent. Soms gaat men het liefst met 2 personen 'latten'. Kan ook allemaal.

Ik noem trouwens even het getal '2' omdat je vaak ziet dat er dan polysaturatie plaatsvind. Met meer dan 2 personen een liefdesrelatie hebben zie je niet vaak.

Dan heb je nog de zogenaamde kometen. Dat zijn mensen die je dierbaar zijn, vrienden, die je te pas en te onpas ziet. Die kunnen geen tijd 'opeisen', daar heb je het vooral gezellig mee als het zo uitkomt en je stoort ze als het ware niet met diepe, zware persoonlijke issues.

@Lollypopje, heb ik het zo een beetje goed uitgelegd?
Alle reacties Link kopieren
Max74 schreef:
13-06-2017 08:53
@Impala
Probeer je het écht te begrijpen of ben je aan het trollen omdat je het niet/nooit eens kunt zijn met meervoudige liefdes e.d?
Excuse me? Lees mijn eerste post (nog) eens.
.
Alle reacties Link kopieren
@Impala
Niet boos worden! :rolling: Ik heb je eerste post opgezocht en begrijp dat je niet trollt! Sorry! Het is gewoon dat er véél mensen tegen zijn en die halen alles uit de kast om je ongelijk te geven wanneer je poly bent. Terwijl menigeen die poly is, totaal niet tegen mono is.
Alle reacties Link kopieren
Max74 schreef:
13-06-2017 09:07
@Impala
Niet boos worden! :rolling: Ik heb je eerste post opgezocht en begrijp dat je niet trollt! Sorry! Het is gewoon dat er véél mensen tegen zijn en die halen alles uit de kast om je ongelijk te geven wanneer je poly bent. Terwijl menigeen die poly is, totaal niet tegen mono is.
Misschien moet je eerst even lezen wat iemand zégt, voor je in de aanval gaat.
Ja, daar word ik best wel pissig van.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
13-06-2017 07:36
Dit snap ik nooit. Natuurlijk heb je gevoelens voor die ander, anders wil je er toch niks mee?

En ten tweede kun je wel willen dat de gevoelens voor je nummer 1 sterker blijven, maar dat heb je niet altijd in de hand. Als je seks en intimiteit hebt met iemand , maak je (vooral vrouwen) stoffen aan die je doen hechten, je verliefd maken en vragen om meer.
Het is dus altijd spelen met vuur.

Ik zou er trouwens als nummer 2 totaal geen trek in hebben om het speeltje te worden van iemand die geen gevoelens voor me heeft en die ook niet mag hebben. Dan zou ik me een goedkope hoer voelen. Of narcistisch voer, alleen goed om zijn ego te pimpen.
Misschien was het niet de bedoeling, maar het klinkt net alsof je met argumenten mijn relatie onderuit probeert te halen?

En het fenomeen one night stands is niet beperkt tot open relaties hoor, dus alles wat je noemt kan je ook tegenaan lopen als je als single casual seks hebt.

Er is dus geen vaste nummer 2, het gaat vooral om als hij bijvoorbeeld op vakantie is kan zoenen tijdens het uitgaan.

Ik zelf zoen niet met mensen waar ik geen gevoelens voor heb, heel veel mensen, waaronder mijn vriend, doen dat wel.

Een deel van de open relatie is leren te vertrouwen op het verschil tussen een 'klik', en de band die je hebt als je jaren bij elkaar bent.

En mocht hij na een one night stand nog een keer met een meisje willen afspreken, dan zegt hij dat hij een vriendin heeft. Die meisjes kunnen zelf bepalen of ze daar zin in hebben of niet. Maar er zijn zat meisjes die op zoek zijn naar iets vrijblijvends, ook dat is geen nieuw fenomeen.

En nogmaals, ik reageer omdat TO op zoek is naar tips en ervaring. Mijn relatie is hier geen onderwerp van discussie - het werkt erg fijn zo en ik zou niet anders willen. Je kan best schrijven dat je je er niks bij voor kan stellen, maar de dingen dienje noemt zijn natuurlijk de allereerste dingen waar je over nadenkt als je een open relatie aan gaat, dus je post komt een beetje aanmatigend over.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
13-06-2017 09:08
Misschien moet je eerst even lezen wat iemand zégt, voor je in de aanval gaat.
Ja, daar word ik best wel pissig van.
Ik ging de eerste keer al niet in de aanval... Het is ook een kwestie van hoe JIJ het leest. Ik veroordeelde je de eerste keer al niet...

Zijn we nu dan weer oké? Ik wel hoor! :hug:

Hebben we het hier over meervoudige liefdes, ga ik geen ruzie staan maken hoor, haha!
Alle reacties Link kopieren
cactusss schreef:
13-06-2017 09:10
Misschien was het niet de bedoeling, maar het klinkt net alsof je met argumenten mijn relatie onderuit probeert te halen?

En het fenomeen one night stands is niet beperkt tot open relaties hoor, dus alles wat je noemt kan je ook tegenaan lopen als je als single casual seks hebt.

Er is dus geen vaste nummer 2, het gaat vooral om als hij bijvoorbeeld op vakantie is kan zoenen tijdens het uitgaan.

Ik zelf zoen niet met mensen waar ik geen gevoelens voor heb, heel veel mensen, waaronder mijn vriend, doen dat wel.

Een deel van de open relatie is leren te vertrouwen op het verschil tussen een 'klik', en de band die je hebt als je jaren bij elkaar bent.

En mocht hij na een one night stand nog een keer met een meisje willen afspreken, dan zegt hij dat hij een vriendin heeft. Die meisjes kunnen zelf bepalen of ze daar zin in hebben of niet. Maar er zijn zat meisjes die op zoek zijn naar iets vrijblijvends, ook dat is geen nieuw fenomeen.

En nogmaals, ik reageer omdat TO op zoek is naar tips en ervaring. Mijn relatie is hier geen onderwerp van discussie - het werkt erg fijn zo en ik zou niet anders willen. Je kan best schrijven dat je je er niks bij voor kan stellen, maar de dingen dienje noemt zijn natuurlijk de allereerste dingen waar je over nadenkt als je een open relatie aan gaat, dus je post komt een beetje aanmatigend over.
.

Lekker dan. Hij wil iemand zoenen en zelfs neuken waar hij geen gevoelens voor heeft. En zegt dan pas daarná dat hij een vriendin heeft.
Het zou mijn vriend niet zijn. En als zijn 'slachtoffer' zou ik me ook flink genaaid voelen.
impala wijzigde dit bericht op 13-06-2017 09:15
0.06% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
13-06-2017 08:09
Sorry maar ik vind dit niet gelijkwaardig klinken. En ook heel naar. Je vriend trekt gewoon onder jouw ogen een random meid van straat ?

En dat je zegt: Ik kan nu tenminste ook gewoon met jongens praten zonder jaloerse reactie... Meisje toch, dat zou gewoon normaal moeten zijn. In elke relatie.
Zelfde verhaal, "meisje toch" is wat aanmatigend, of het onder mijn ogen gebeurt hangt van de settig af maar ik zelf vind het geen probleem en leuk voor hem.

En nogmaals, mijn relatie is niet naar. Dat kan je op basis van 15 regeltjes ook een stuk slechter inschatten dan ikzelf op basis van de afgelopen jaren, dus dat kan je gewoon van me aannemen. Alles gebeurt in goed overleg, met respect naar iedereen die betrokken is, en keuzes die gemaakt zijn binnen onze relatie zijn gemaakt omdat we het beiden op die manier het prettigst vonden.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
13-06-2017 08:36
Dat snap ik. Maar waarom wil je het woord liefdesrelatie dan niet gebruiken? Er is een vorm van liefde, er is zelfs commitment...
Ik gebruik het woord niet, om onderscheid te maken met een gewone liefdesrelatie, omdat het soort liefde anders is. Net als dat de liefde die je voor je man, kinderen of vrienden voelt anders is.
Dus puur om verwarring te voorkomen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven