portret kapotmaken

21-05-2008 09:41 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een poosje heeft mijn vriendin als een verrassing voor mij een abstracte portret gemaakt van mijn vader. Mijn vader is op mijn 16de overleden aan kanker.

Ik vond mijn vriendin's gebaar zo fijn en had de portret ook in de woonkamer hangen. Ze vertelde het zelfs aan mijn moeder met trots dat ze een portret had gemaakt. Paar dagen later hadden we ruzie en uit kwaadheid heeft ze het portret kapotgemaakt.

Ik voelde dit als minachting naar mijn overleden vader en nog belangrijker dat ze me op deze manier het hardst kon raken aangezien mijn vader voor mij heel veel betekende.

Wat vinden jullie er hier van? Is dit normaal of is dit laag?
Als ik het zo lees denk ik dat ze vooral spijt had dat ze die moeite heeft gedaan en dat je haar niet eens genoeg waardeerde oid. Gevoelsmatig een slechte deal.

Ik zou alsnog nooit zoiets doen maar ik kan me voorstellen dat als jullie erg destructief naar elkaar toe waren het flink op de spits gedreven is.
Als ik jou was zou ik ook maar zuinig zijn op bertje. Het aantal levens van Bertje is de laatste tijd al drastisch verminderd
.
.
Ik vind het altijd min als mensen een ruzie niet met woorden kunnen oplossen maar dingen moeten kapot gooien of slaan.

Goed te praten is het niet van je ex. Maar je weet zelf wat je eigen aandeel erin geweest is.

Ik zou door een andere schilder/kunstenaar iets laten maken/schilderen van je vader en dat ophangen.

Het is nu eenmaal gebeurd, kalf is al verdronken, streep eronder. Het is niet voor niets je ex nu. Je schiet er niets mee op om bevestiging hier te zoeken want ik denk dat iedereen het stukmaken van het schilderij min vindt, maar we weten ook niet van de rest er omheen. Het klinkt iig niet dat het een harmonieuze relatie was.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Het was ook geen gezonde relatie. Daar ben ik nu inmiddels ook wel achter gekomen Mylenevalerie.

Maar door de discussie met mijn moeder raakte het me weer even. Maar inderdaad discussie kan gesloten worden!

@Feliciaatje, ik waardeerde het degelijk wel. Anders zou het toch geen plekje in de woonkamer krijgen. Of het nu mooi was of niet het hing er en haar gebaar werd zeker gewaardeerd. Ik heb volgens mij zelfs nog een brok in mijn keel van gehad omdat het een verrassing was! (net niet gaan huilen)
quote:mylenevalerie schreef op 21 mei 2008 @ 11:46:

Ik zou door een andere schilder/kunstenaar iets laten maken/schilderen van je vader en dat ophangen.Daar gaat het om niet om. Ik heb foto's van mijn vader in huis en dat vind ik voldoende!
quote:saynomore schreef op 21 mei 2008 @ 13:13:

@Feliciaatje, ik waardeerde het degelijk wel. Anders zou het toch geen plekje in de woonkamer krijgen. Of het nu mooi was of niet het hing er en haar gebaar werd zeker gewaardeerd. Ik heb volgens mij zelfs nog een brok in mijn keel van gehad omdat het een verrassing was! (net niet gaan huilen)

Dat bedoelde ik niet. Ik ben zelf kunstenaar. Als ik iets heel persoonlijks zou maken voor mijn partner, echt iets wat ik met veel liefde maak en er zouden dingen gebeuren die duidelijk maken dat diegene niet echt van mij houdt, dan zou ik kunnen concluderen dat diegene het niet waard is, het niet verdient door zijn houding.

Dat is niets rationeels, juist iets heel emotioneels. Dat bedoel ik met een slechte deal, zij geeft jou op een bepaalde manier het beste, het meest betrokkene van zichzelf en ze krijgt een grote bek terug. Jullie zullen er beiden wel om gevraagd hebben wat je zo hebt beschreven, het klinkt nou niet gezellig en liefdevol. Dus ik heb het ook niet over schuld. Hooguit over de irrationele logica van een bepaald gevoel.

Ik zou het zelf niet doen. Maar als het gevoel wat ze erbij had idd zoiets is als wat ik beschrijf, zou ik het wel kunnen begrijpen.
quote:Feliciaatje schreef op 21 mei 2008 @ 13:25:

[...]

Dat bedoelde ik niet. Ik ben zelf kunstenaar. Als ik iets heel persoonlijks zou maken voor mijn partner, echt iets wat ik met veel liefde maak en er zouden dingen gebeuren die duidelijk maken dat diegene niet echt van mij houdt, dan zou ik kunnen concluderen dat diegene het niet waard is, het niet verdient door zijn houding.

Dat is niets rationeels, juist iets heel emotioneels. Dat bedoel ik met een slechte deal, zij geeft jou op een bepaalde manier het beste, het meest betrokkene van zichzelf en ze krijgt een grote bek terug. Jullie zullen er beiden wel om gevraagd hebben wat je zo hebt beschreven, het klinkt nou niet gezellig en liefdevol. Dus ik heb het ook niet over schuld. Hooguit over de irrationele logica van een bepaald gevoel.

Ik zou het zelf niet doen. Maar als het gevoel wat ze erbij had idd zoiets is als wat ik beschrijf, zou ik het wel kunnen begrijpen.oo zo bedoel je het. De ruzie was paar weekjes later en ging om vaak iets wat achteraf niet de moeite waard was. Persoonlijk heb ik ook bijzondere dingen gedaan zoals op de muur een boodschap geschreven "ik hou van je <haar naam>, X <mijn naam>. Dit heb ik toch ook niet telkens direct weggeverfd na een ruzie.
Nee wat ik al zei, ik zou zoiets zelf ook niet doen, ik zou het niet koppelen aan elkaar. Maar ik begrijp de koppeling wel op de een of andere manier denk ik. Ik vind het een extreme en kinderachtige reactie en tegelijkertijd denk ik dat je haar diep gekwetst moet hebben of dat ze al erg kwetsbaar was.

Het lijkt me voor jullie beiden goed dat het uit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven