Relaties
alle pijlers
Positieve gebruikerservaringen met datingapps/sites
donderdag 7 november 2024 12:15
Ik ben benieuwd naar recente (zeg laatste twee jaar) gebruikerservaringen met datingapps/sites. Ik hoor om me heen en lees (trustpilot) veel slechte ervaringen; vandaar dat ik het hier vraag.
Dus: wie heeft zelf of in directe omgeving postitieve ervaringen met een site/app en zo ja welke? Recent is relevant omdat ik veel hoor dat bijv het Tinder van nu onvergelijkbaar is met het Tinder van 10 jaar geleden.
En met positief bedoel ik:
- Amper nep profielen
- Reacties van echte mensen
- Prima om een betaald abo te moeten sluiten (geeft ook meer serieuze leden) maar wel helder hebben wat de voorwaarden zijn en hoe lang je eraan vast zit enzo
En of je dan wel of niet je nieuwe lief hebt gevonden… Tsja, dat weet je nooit…. Maar dan geef ik het een kans..
Dus: wie heeft zelf of in directe omgeving postitieve ervaringen met een site/app en zo ja welke? Recent is relevant omdat ik veel hoor dat bijv het Tinder van nu onvergelijkbaar is met het Tinder van 10 jaar geleden.
En met positief bedoel ik:
- Amper nep profielen
- Reacties van echte mensen
- Prima om een betaald abo te moeten sluiten (geeft ook meer serieuze leden) maar wel helder hebben wat de voorwaarden zijn en hoe lang je eraan vast zit enzo
En of je dan wel of niet je nieuwe lief hebt gevonden… Tsja, dat weet je nooit…. Maar dan geef ik het een kans..
donderdag 7 november 2024 12:34
In mijn omgeving hoor ik over Tinder, Bumble en Hinge. Je hebt nooit garanties. Overal zitten vervelende mensen. Wat je moet doen is daar doorheen leren gaan. Als vrouw (zeker met een normale foto en leuke tekst)ben jij in het voordeel met heel veel reacties. Serieuze apps zijn lexa parship (hoger opgeleiden). Maar daar zitten minder mensen op.
donderdag 7 november 2024 13:06
Er zijn overal nep-profielen, mensen die liegen over hun status, er enkel gebruik van maken om hun ego te strelen, erg veel om een rebound te vinden...
Je gaat het kaf van het koren moeten scheiden sowieso. Je gaat gehost worden, geen reactie krijgen,...
Als ik iets moet aanraden is het Bumble, serieuzere profielen. Ik zie geen reden om een betaald abonnement te nemen.
Je gaat het kaf van het koren moeten scheiden sowieso. Je gaat gehost worden, geen reactie krijgen,...
Als ik iets moet aanraden is het Bumble, serieuzere profielen. Ik zie geen reden om een betaald abonnement te nemen.
donderdag 7 november 2024 13:31
Ik heb 1.5 jaar geleden mijn huidige vriend op Tinder gevonden en in 2020 mijn inmiddels-ex vriend.
Een vriendin heeft haar inmiddels partner van Tinder en heeft nu een kind met hem en een ander familielid heeft inmiddels 3 jaar een relatie met iemand van Tinder.
Ik als vrouw kreeg zat reacties van echte mensen. Voor mannen schijnt het wel problematischer te zijn.
Een vriendin heeft haar inmiddels partner van Tinder en heeft nu een kind met hem en een ander familielid heeft inmiddels 3 jaar een relatie met iemand van Tinder.
Ik als vrouw kreeg zat reacties van echte mensen. Voor mannen schijnt het wel problematischer te zijn.
donderdag 7 november 2024 14:01
Ik heb in 2015 mijn inmiddels ex op Tinder leren kennen. Tinder van nu is minder laagdrempelig (mijn ervaring) en dus ben ik daar niet op terug gegaan.
Zelf vind ik meetme en Lovoo fijn maar of iedereen daar echt is weet ik niet. Ik zit vooral nog in de chatfase.
Soms lees je het in de profielen al dat het geen serieuze heren zijn. Wat me ook vaak irriteert is de zin: 'ik zit hier niet zo vaak dus als je het leuk vind om mij te spreken zullen we dan 06 uitwisselen?' Ik hou het vooral in het begin graag bij chatten via de pagina zodat je privé nog even echt privé blijft. Je weet tenslotte nooit wie er aan de andere kant van het scherm zit.
Van mannen hoor ik vaak terug dat er veel nep dames zitten die dan een duur 0900- nummer met boxnummer geven waar heren naartoe kunnen bellen voor contact. Ik heb dat zelf andersom nooit zo ervaren van mannen die geven gewoon hun 06
Zelf vind ik meetme en Lovoo fijn maar of iedereen daar echt is weet ik niet. Ik zit vooral nog in de chatfase.
Soms lees je het in de profielen al dat het geen serieuze heren zijn. Wat me ook vaak irriteert is de zin: 'ik zit hier niet zo vaak dus als je het leuk vind om mij te spreken zullen we dan 06 uitwisselen?' Ik hou het vooral in het begin graag bij chatten via de pagina zodat je privé nog even echt privé blijft. Je weet tenslotte nooit wie er aan de andere kant van het scherm zit.
Van mannen hoor ik vaak terug dat er veel nep dames zitten die dan een duur 0900- nummer met boxnummer geven waar heren naartoe kunnen bellen voor contact. Ik heb dat zelf andersom nooit zo ervaren van mannen die geven gewoon hun 06
donderdag 7 november 2024 14:40
Ik hoor goede verhalen over Breeze, maar omdat je niet kunt chatten, zul je wel dan wel moeten instellen op flink wat dates.
En speeddaten. Je weet dat ze serieus zijn, anders durfden ze daar niet te zitten. Je voelt meteen iemands vibe en na 3 minuten weet je echt wel of je iemand nog een keer wat langer wil spreken.
En speeddaten. Je weet dat ze serieus zijn, anders durfden ze daar niet te zitten. Je voelt meteen iemands vibe en na 3 minuten weet je echt wel of je iemand nog een keer wat langer wil spreken.
donderdag 7 november 2024 15:03
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik ken meerdere koppels die elkaar online hebben leren kennen op Lexa en Badoo. Sommigen al jaren getrouwd en hebben kinderen.
Een kennis van me was jaren geleden in zo'n romance scam getrapt op Badoo. Toen ze mij vertelde dat ze zo'n leuke man had ontmoet uit Amerika en mij er over vertelde gingen bij mij meteen alle alarmbellen af. Ze wilde het absoluut niet horen en ze zag het ook gewoon echt niet want het was een ex van iemand die ze kende via online dus betrouwbaar?! Die persoon was dus ook een scammer, zelfde persoon ofzo. Kennis kreeg pas argwaan toen hij steeds om geld bleef vragen voor een kapotte auto, begrafenissen, medische behandelingen etc. Ze had immers verteld dat ze een bijstandsuitkering had, het niet breed had en niet financieel kon helpen. Ze heeft hem zover ik weet nooit geld gegeven en het afgekapt toen hij maar bleef zeuren om geld. Maar goed inmiddels wist de scammer wel allerlei prive details natuurlijk.
Die kennis is echter best beïnvloedbaar en ziet niet snel dat mensen niet de beste bedoelingen hebben.
Oh ik bedenk me net dat ik wel ooit een week Lexa heb gehad en het toen weer verwijderd heb. Kreeg alleen maar mannen die uit waren op sex en een oudere man van 75 die een surrogaat (klein)dochter zocht om leuke uitstapjes mee te doen zoals theater enzo maar ik had zoiets van daar is Lexa toch helemaal niet voor. Was toen wel zo slim om wat dingen te verdraaien want ik kreeg ook wat berichten dat men mij niet op Facebook kon vinden. Ja natuurlijk niet want ik had een andere geboortedatum opgegeven en een andere woonplaats in de buurt.
Een kennis van me was jaren geleden in zo'n romance scam getrapt op Badoo. Toen ze mij vertelde dat ze zo'n leuke man had ontmoet uit Amerika en mij er over vertelde gingen bij mij meteen alle alarmbellen af. Ze wilde het absoluut niet horen en ze zag het ook gewoon echt niet want het was een ex van iemand die ze kende via online dus betrouwbaar?! Die persoon was dus ook een scammer, zelfde persoon ofzo. Kennis kreeg pas argwaan toen hij steeds om geld bleef vragen voor een kapotte auto, begrafenissen, medische behandelingen etc. Ze had immers verteld dat ze een bijstandsuitkering had, het niet breed had en niet financieel kon helpen. Ze heeft hem zover ik weet nooit geld gegeven en het afgekapt toen hij maar bleef zeuren om geld. Maar goed inmiddels wist de scammer wel allerlei prive details natuurlijk.
Die kennis is echter best beïnvloedbaar en ziet niet snel dat mensen niet de beste bedoelingen hebben.
Oh ik bedenk me net dat ik wel ooit een week Lexa heb gehad en het toen weer verwijderd heb. Kreeg alleen maar mannen die uit waren op sex en een oudere man van 75 die een surrogaat (klein)dochter zocht om leuke uitstapjes mee te doen zoals theater enzo maar ik had zoiets van daar is Lexa toch helemaal niet voor. Was toen wel zo slim om wat dingen te verdraaien want ik kreeg ook wat berichten dat men mij niet op Facebook kon vinden. Ja natuurlijk niet want ik had een andere geboortedatum opgegeven en een andere woonplaats in de buurt.
donderdag 7 november 2024 15:41
Mijn ervaring is uit 2003, ook toen waren er al veel nepprofielen en griezels online. Toch gelukt om die parel er tussen te vinden. En sinds die tijd heel gelukkig samen.
Je hebt maar 1 goede match nodig, maar net als in het sprookje, je moet soms wel heel wat kikkers kussen voordat jij je prins tegen komt.
Je hebt maar 1 goede match nodig, maar net als in het sprookje, je moet soms wel heel wat kikkers kussen voordat jij je prins tegen komt.
donderdag 7 november 2024 15:45
Ik heb mijn man leren kennen via Lexa toen het nog alleen een datingsite was, dus dat is al 17 jaar geleden. Ik heb daar in die tijd ook een paar vriendschappelijke contacten opgedaan. Maar ja er zaten toen ook al vage types op. Ook een fwb gevonden via daar voordat ik mijn man leerde kennen.
Ik hoor over Feeld dat het vooral interessant is voor mensen die niet naar standaard dates zoeken. Er zouden veel stellen op zitten die op zoek zijn naar een trio (daar is Feeld ooit voor opgestart) maar ook veel mensen met open relaties die apart van elkaar daten.
Ik zat zelf op Turn Up maar daar zitten echt enorm veel Duitsers op. Veel mannen en niet zoveel vrouwen. Het is gericht op het vinden van vriendschappen en dates op basis van je muzieksmaak. Ik heb er wel redelijk positieve ervaringen mee.
Ik hoor over Feeld dat het vooral interessant is voor mensen die niet naar standaard dates zoeken. Er zouden veel stellen op zitten die op zoek zijn naar een trio (daar is Feeld ooit voor opgestart) maar ook veel mensen met open relaties die apart van elkaar daten.
Ik zat zelf op Turn Up maar daar zitten echt enorm veel Duitsers op. Veel mannen en niet zoveel vrouwen. Het is gericht op het vinden van vriendschappen en dates op basis van je muzieksmaak. Ik heb er wel redelijk positieve ervaringen mee.
donderdag 7 november 2024 15:52
Krijg ik allemaal depressieve weirdos.
Maarja die date ik irl ook, misschien is dat gewoon mijn type.
donderdag 7 november 2024 15:53
Hoeveel kikkers heb jij gekust?WaterGirl schreef: ↑07-11-2024 15:41Mijn ervaring is uit 2003, ook toen waren er al veel nepprofielen en griezels online. Toch gelukt om die parel er tussen te vinden. En sinds die tijd heel gelukkig samen.
Ik moet zeggen dat dit me toch wel weerhoudt van daten.
donderdag 7 november 2024 16:04
Hahaha ja dat zou kunnen natuurlijk.
Maar inderdaad er zitten wel heel wat aparte mannetjes op. Veel metalheads. Die luisteren natuurlijk ook wel naar duistere muziek.
donderdag 7 november 2024 17:29
Lijkt op de mijne, de twee jaren er na. Uiteindelijk in 2007 heb ik haar gevonden op Parship (bestaat nog !) en ben er nog steeds mee. En, ja, ook toen had je rare figuren (lees: rare wijven) en ook vrouwen die op sex uit waren, zelfs op Parship. Maar goed, ik keek er doorheen.WaterGirl schreef: ↑07-11-2024 15:41Mijn ervaring is uit 2003, ook toen waren er al veel nepprofielen en griezels online. Toch gelukt om die parel er tussen te vinden. En sinds die tijd heel gelukkig samen.
Het vetgedrukte deel zou ik niet te lang doen, binnen 1 à 2 weken sprak ik af. Op een neutrale plek uiteraard. De enkele keer dat ze dat niet wilde, kapte ik af. Immers een ontmoeting in het echt zegt meer dan tientallen videocalls, laat staat chats.Sherry750106 schreef: ↑07-11-2024 14:01Soms lees je het in de profielen al dat het geen serieuze heren zijn. Wat me ook vaak irriteert is de zin: 'ik zit hier niet zo vaak dus als je het leuk vind om mij te spreken zullen we dan 06 uitwisselen?' Ik hou het vooral in het begin graag bij chatten via de pagina zodat je privé nog even echt privé blijft. Je weet tenslotte nooit wie er aan de andere kant van het scherm zit.
En, ja, toen hadden veel sites ook veel meer mannen maar de meesten waren zonder foto en nauwelijks profiel. En dat laatste is heel belangrijk, ik besteedde daar veel aandacht aan.
donderdag 7 november 2024 18:05
Ik heb alleen Tinder geprobeerd en dat is ondanks alle horror verhalen over daten die je vaak leest wel goed bevallen. Ik had geen abonnement. Dan kan je niet ziet wie jou liked. Maar in principe maakt dat toch niet uit als jij ze niet gekozen hebt.
Bij mijn derde match was het al raak. Binnen 2 uur na de match op date gegaan en ondertussen bijna een jaar samen. Maar ook de eerdere dates waren heel gezellig ondanks dat er toen geen romantische klik was.
Bij mijn derde match was het al raak. Binnen 2 uur na de match op date gegaan en ondertussen bijna een jaar samen. Maar ook de eerdere dates waren heel gezellig ondanks dat er toen geen romantische klik was.
donderdag 7 november 2024 18:48
Haha, dat vond ik heel verwarrend toen mijn date dat bleek te hebben gedaan. Nee, ik ben niet Piet, ik ben Dave. Nee, ik woon niet in die stad, ik woon in dat gat. Nee hoor, ik werk niet bij x, ik werk bij z. Ben geen 28, maar 25. Meh. Ik ben wel Yinna van (toen) 30 uit de stad.
Dit was Tinder overigens en bijna 8-9 jaar geleden.
donderdag 7 november 2024 18:53
Ik heb er geen ervaring mee, maar is speeddaten niet leuker? Mij lijkt het helemaal niks om op papier een leuke klik te hebben en in het echt is het niks. Mijn ervaring is dat hoe je in het echt overkomt en hoe je in een chat overkomt kan verschillen als dag en nacht. En aangezien je geen relatie of leuke tijd zoekt met een chatvariant, maar de echte variant, zie ik liever mensen IRL. Of dat nu gaat om vriendschap, dates, seks of wat dan ook.
donderdag 7 november 2024 23:17
Ik heb mijn huidige vriend via Badoo ontmoet, een half uur nadat ik ingeschreven stond, op aandringen van vriendinnen dat het toch wel het proberen waard kon zijn Moet wel zeggen dat ik al 3 jaar daarvoor door deze zelfde man benaderd was voor een drankje via de Franse versie van NMLK, ik had me net na mijn scheiding daarop ingeschreven maar meer om gewoon activiteiten te doen voor afleiding en nieuwe mensen leren kennen en absoluut geen zin had in daten, dat dus duidelijjk gezegd en tja drie jaar later toen ik me inschreef op Badoo was hij ook weer vrijgezel en toevallig die dag online, hij herkende mijn foto en schreef een grappig bericht in de trend van 2e kans, niet geschoten altijd mis, een paar dagen gechat, gebeld, gevideobeld, vrij snel afgesproken en nu al weer bijna 4 jaar samen. Een van mijn dochters heeft haar vriend via Tinder leren kennen, een hele fijne, lieve jongen.
vrijdag 8 november 2024 08:27
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in