Praten over ex

13-11-2019 14:35 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net aan het daten met iemand, een paar weken ofzo, maar ik merk dat hij wel vaak anekdotes heeft of iets verteld over zijn ex. Ik heb daar eigenlijk totaal gaan boodschap aan, en denk dat hij gewoon nog niet over haar is.

Wat vinden jullie over praten over een ex? Kan het of net niet?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is die relatie over ?
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
13-11-2019 14:36
Hoe lang is die relatie over ?
Om eerlijk te zijn, geen idee, ik heb er nog niet naar gevraagd, ik heb gewoon geen zin om die ex zelf ook nog eens op te brengen...
Alle reacties Link kopieren
Ligt geheel aan de situatie. Hoe lang is die persoon al zijn Ex, hoe lang heeft hij iets met haar gehad? Want wanneer hij echt jarenlang een relatie had en veel heeft meegemaakt als koppel, dan is het logisch dat ze ter sprake komt wanneer ervaringen worden besproken. Als je 10 keer naar Frankrijk op vakantie bent geweest met een en dezelfde persoon, dan komt die persoon echt wel te sprake wanneer het onderwerp Vakantie en/of Frankrijk ter sprake komt.

Is het echter iemand waar hij maar 6 maanden of zo mee is geweest en daarna is gedumpt, dan is het ook wel iets anders, want dan is hij er nog niet klaar mee. Dus nog bezig met verwerken en vergelijken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
13-11-2019 14:40
Ligt geheel aan de situatie. Hoe lang is die persoon al zijn Ex, hoe lang heeft hij iets met haar gehad? Want wanneer hij echt jarenlang een relatie had en veel heeft meegemaakt als koppel, dan is het logisch dat ze ter sprake komt wanneer ervaringen worden besproken. Als je 10 keer naar Frankrijk op vakantie bent geweest met een en dezelfde persoon, dan komt die persoon echt wel te sprake wanneer het onderwerp Vakantie en/of Frankrijk ter sprake komt.

Is het echter iemand waar hij maar 6 maanden of zo mee is geweest en daarna is gedumpt, dan is het ook wel iets anders, want dan is hij er nog niet klaar mee. Dus nog bezig met verwerken en vergelijken.
Precies, dat was in mijn geval toen ik mijn partner leerde kennen. Hij vroeg naar ervaringen en of ik daar was met vriendinnen. Uhhh nee. Oh met je ouders of? Nee mijn ex. En dat niet 1 of 2x maar heel vaak. Ik kon aan hem zien dat hij zich daar aan ergerde. Ik heb ook gezegd dat ik zolang een relatie gehad heb en heel veel dingen heb gedaan met hem of waar ook bij was. Het is een onderdeel van mijn leven geweest en ook aangegeven dat ik het ook vervelend vind dat hij weer ten sprake komt.
Sindsdien hielden we beide rekening mee maar helemaal vanaf kom je niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven