Praten

25-03-2010 11:25 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil hier even mijn verhaal kwijt omdat ik denk dat de mening van anderen goed is in deze situatie, en omdat ik zelf ook niet goed meer weet wat ik nu moet doen.

Ik heb nu bijna een maand met mn vriend, ken hem al langer, waren eerst goede vrienden.

Het loopt al een tijdje niet lekker, omdat hij niet lekker in z'n vel zit, zit aan anti-depressiva en heeft veel aan zijn hoofd. Hij zei een week geleden ook dat hij twijfelde. Nu weet ik ook dat als je in de 3e week van een relatie al twijfelt het niet goed zit, omdat de eerste weken en zelfs eerste maanden goed en leuk horen te zijn.

Gisteravond had hij contact met mijn zusje(ze hebben elkaar op hyves en msn) dat hij niet goed wist wat hij wilde. Mn zusje antwoordde; ben je ziek of bedoel je wat anders? Hij; ik weet niet of ik nog verder met je zus wil. En een heel verhaal dat hij niks meer voor me voelde op relatie niveau maar wel op vriendschappelijk niveau. Heb hem al eerder verteld dat ik vind dat hij dat soort dingen tussen hem en mij moet houden en vooral niet tegen mijn zusje van 15 hoort te vertellen.

Ik wist niet dat hij 'niks' meer voor me voelde. Wel dat hij twijfelde, maar ben daarvoor maandagavond naar hem toegegaan en wilde daarover praten met hem. Waar hij over twijfelde, hoe dat kwam, wat ik eraan kon doen om die twijfel weg te nemen enz.

Hij smste me gisteravond met dat hij niet wilde dat ik het zo te horen kreeg en dat hij het alleen tegen mijn zusje zei om te vragen wat hij moest doen om het mij te vertellen.

Ik heb dit vorig jaar ook met een jongen meegemaakt, en het kwam gisteravond allemaal omhoog. Was helemaal overstuur omdat hij blijkbaar wel dingen tegen mijn zusje verteld maar niet tegen mij.

Hij zei dat ik altijd bij hem terecht kan als er wat is en dat hij me als goede vriendin wil houden.

Maar dat kan ik niet. Ik kan geen vrienden blijven met iemand waar ik nog zoveel voor voel. Heb hem een tijdelijke break voorgesteld, zodat hij aan zichzelf kan werken. Heeft een drukke baan, zit met zichzelf in de knoop en heeft gezeur met een rechtzaak. Als hij wat tijd nodig heeft, zonder mij, om zich te concentreren op die dingen, dan geef ik hem die tijd.

Ga vanavond naar hem toe om het uit te praten voor zover dat kan. Ik wil deze jongen niet opgeven. Ben nog nooit zo verliefd geweest.

Heb het sterke vermoeden dat het hem allemaal te veel is geworden, alles bij elkaar, en dat hij daarom mij aan de kant zet. Want kan me niet voorstellen dat die gevoelens na al 3 weken weg zijn!

Ga vanavond dus naar hem toe, om te kijken of het nog een kans heeft. Wil praten, als hij aan zichzelf wil werken en dit nog een kans wil geven hoe we dat aan moeten pakken. Afspraken maken, en aan dingen werken. Ik ben daartoe bereid, nu hij nog.

Mijn vraag is, wat kan ik het beste doen en is het slim wat ik vanavond wil doen?
quote:Heb het sterke vermoeden dat het hem allemaal te veel is geworden, alles bij elkaar, en dat hij daarom mij aan de kant zet.

Dat klinkt logisch.

Want kan me niet voorstellen dat die gevoelens na al 3 weken weg zijn!

Maar waren ze er eigenlijk wel? Of heeft hij zich mee laten slepen door een wens verliefd te zijn. Jullie waren vrienden dus eerst waren die gevoelens van verliefdheid er niet. Toen 3 weken wel en nu niet meer. Wellicht was hij niet echt verliefd.

Ga vanavond dus naar hem toe, om te kijken of het nog een kans heeft. Wil praten, als hij aan zichzelf wil werken en dit nog een kans wil geven hoe we dat aan moeten pakken.

Hij geeft aan niet meer verliefd te zijn en eigenlijk geen relatie meer te willen. Wat maakt dat je denkt dat het een kans heeft. Hij had al een drukke baan, hij zit aan de medicijnen, er loopt al een rechtzaak en nu is een gewone vriendin ook nog ineens een partner geworden. Wordt hem teveel dus wil hij terug naar een vriendschap met jou ipv een relatie. Dan kan hij de rest gaan aanpakken.

Afspraken maken, en aan dingen werken. Ik ben daartoe bereid, nu hij nog.

Jullie hebben 3 (!!!) weken een relatie. En nu wil je afspraken gaan maken, aan "dingen" werken. Hoe stel je deze relatie over 2 jaar voor. Permanente relatietherapie? Hij is niet verliefd en zijn werk en privé leven liggen even overhoop. Die jongen wil gewoon rust aan zijn hoofd ipv met een vriendin ineens gaan "werken" aan een relatie door "afspraken en dingen te veranderen"...
Als antwoord op de vraag of hij echt verliefd was; hij was/is echt gek op mij. Ik denk niet dat je smsjes, gesprekken en dat soort dingen faked. Zulke dingen zeg je ook niet tegen een 'gewone' vriendin. Hij bleef ook zeggen dat hij gek op me was, ik zijn meisje was, en dat hij ontzettend veel om me gaf, niet alleen op vriendschappelijk gebied maar ook op relatie gebied.

Ik ben redelijk onzeker van mezelf, dat is iets waar ik aan moet werken. Daar is hij het ook mee eens. Ik weet dat dat niet op een nacht slapen over is. Maar ik denk; geef me ff de tijd. Ik wil het niet alleen veranderen omdat het tegenzit in de relatie en er ook tegenaan loop, maar ook in het 'normale' leven zeg maar.

Heb hem gisteravond ook gezegd; als jij tijd nodig hebt om je op je werk en die dingen te richten is dat goed. Ik geef je die tijd.
Miss 20, jullie hebben 3 weken een relatie. Natuurlijk is relatie een 'werkwoord'. Maar dat is het pas na een langere tijd. Het zweet op je rug werken na 3 weken is simpelweg een gevalletje not meant to be. Hij is niet verliefd op je dus waarom zou die knul ergens aan moeten werken. Als het gevoel er niet is, dan is het er gewoon niet. NIet meer en niet minder. Dan kan je jezelf suf werken, maar dat levert niks op.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij meer je eigen gevoelens op hem hebt geprojecteerd en dat hij helemaal nooit zo heel veel gevoelens voor je heeft gehad. Ga zelf verder. Dit wordt nooit een relatie, dit is/wordt een lijdensweg.
@Mips: ik vind je reactie een beetje eenzijdig. Je begint met zijn 2en aan een relatie en als er van zijn kant vanaf begin af aan geen 'liefdes'gevoelens waren, dan valt dat hem te verwijten. Wanneer iemand een relatie met je aangaat, ga je er toch ook vanuit dat diegene gevoelens voor je heeft? Daar twijfel je in het eerste stadium niet aan! Dat maakt dat hij niet eerlijk is geweest en daarom snap ik de frustratie en gevoelens van Miss wel!

Daarentegen ben ik het er wel mee eens dat 'er een punt achter zetten' het verstandigst is. Als het nu al zo begint, dan biedt dat weinig goeds voor de toekomst.
Carpe diem
Je hebt vier weken verkering en het loopt al een tijdje niet goed.

Sorry hoor maar waar ben je dan mee bezig??
Meid, een break voorstellen lijkt me in deze situatie niet zo handig. Jullie hebben pas een maand. Als hij niet dezelfde gevoelens heeft als jou heeft houdt t gewoon op.

Als ik jou was zou ik vanavond de eer aan mezelf houden en dit ook gewoon zo zeggen. Ga niet vragen om een break of iets, want daarmee laat je jezelf aan een lijntje houden. Een break is misschien meer iets voor wanneer er sprake is van een langer durende relatie. En natuurlijk kunnen zijn gevoelens weg zijn, veranderd zijn of er gewoon niet zijn. Hij hoeft niet hetzelfde als jou te voelen, hoe vervelend dat ook voor jou is.

Sterkte vanavond.
quote:pijnboompitje schreef op 25 maart 2010 @ 11:42:

@Mips: ik vind je reactie een beetje eenzijdig. Je begint met zijn 2en aan een relatie en als er van zijn kant vanaf begin af aan geen 'liefdes'gevoelens waren, dan valt dat hem te verwijten. Wanneer iemand een relatie met je aangaat, ga je er toch ook vanuit dat diegene gevoelens voor je heeft? Daar twijfel je in het eerste stadium niet aan! Dat maakt dat hij niet eerlijk is geweest en daarom snap ik de frustratie en gevoelens van Miss wel!

Daarentegen ben ik het er wel mee eens dat 'er een punt achter zetten' het verstandigst is. Als het nu al zo begint, dan biedt dat weinig goeds voor de toekomst.Wie zegt dat hij een relatie met haar aanging? Dat hij tijd met haar doorbrengt en eventueel het bed met haar deelt wil niet zeggen dat hij zijn leven met haar wil delen. Ik denk dat TO niet wil zien dat "vriendlief" helemaal geen zin heeft in een relatie of dat de vriend van TO niet eerlijk tegen TO is. Either way, uit het verhaal haal ik dat haar vriend helemaal geen relatie is aangegaan, slechts leuk tijdsverdrijf zonder te willen opdraaien voor de "lasten"
@pijnboompitje; Heb dat hem gisteravond ook gezegd. Hij zal er langere tijd mee gezeten hebben want dit is niet iets wat ineens komt. Maar ik snap niet dat hij dat niet verteld heeft, eerlijkheid staat voor mij hoog.

Ik weet; voor 3 weken 'wat hebben' is dit niet goed. Dit hoort niet zo snel al te komen.
quote:Miss_20 schreef op 25 maart 2010 @ 11:40:

Heb hem gisteravond ook gezegd; als jij tijd nodig hebt om je op je werk en die dingen te richten is dat goed. Ik geef je die tijd.Je plaatst jezelf in een bepaalde positie met zo'n opmerking. En dat is niet de positie waar je in wilt zitten na 4 weken samen. Dat schiet echt niet op.
quote:Nyima schreef op 25 maart 2010 @ 11:45:

[...]

Je plaatst jezelf in een bepaalde positie met zo'n opmerking. En dat is niet de positie waar je in wilt zitten na 4 weken samen. Dat schiet echt niet op.

Als je vier weken verkering hebt hoor je straalverliefd te zijn en de sterren van de hemel te neuken, niet bezig zijn met elkaar ruimte en tijd geven....komop zeg.

Edit to add: Neuken misschien niet eens persee maar toch wel heftig zoenen en heel graag bij elkaar willen zijn.
.
TO hoe oud ben je?
Ik vraag me af in welke van de 4 hele weken dat jullie een relatie hebben het "al een tijdje niet zo goed" gaat.....??

Je hebt nog niet eens "al een tijdje" een relatie, hoe kan het dan "al een tijdje" niet zo goed gaan?

Ik zou zeggen: quit en zoek iemand anders. Als je na 4 weken al een topic moet openen op een forum dan lijkt het niet dat je met hem je diamanten bruiloft gaat vieren....
Wat naar voor je!

Gevoelens kun je niet afdwingen met 'afspraken' en 'er aan werken'. Als hij na 3 weken al zegt dat hij alleen nog maar vriendschappelijke gevoelens heeft, houdt het helaas op. Trouwens wel heel raar dat hij dit met je 15-jarige zus bespreekt

Zou vanavond niet op te veel hopen. Waarschijnlijk wil hij het gewoon netjes afsluiten.

Ik weet, en heel veel vrouwen ook, dat dit soort dingen heel pijnlijk zijn, maar helaas niets aan te doen.

Heb je een goede vriendin waar je vanavond uit kunt huilen? Misschien kan je er meteen na gesprek heen?

Veel sterkte!
Ben 20. Weet; het is niet het einde van de wereld. Ook al voelt het nu wel zo. En wil hem zeker niet als goeie vriend kwijt, alleen kan ik nu nog even geen goede vrienden meer met hem zijn, daar zal wat tijd overheen gaan. Want waardeer(de) de vriendschap erg.
quote:Hij; ik weet niet of ik nog verder met je zus wil. En een heel verhaal dat hij niks meer voor me voelde op relatie niveau maar wel op vriendschappelijk niveau.quote:Hij zei dat ik altijd bij hem terecht kan als er wat is en dat hij me als goede vriendin wil houden.

Heel vervelend maar volgens mij is hij echt hartstikke duidelijk. Hij wil vrienden zijn maar geen relatie met je.

quote:Hij bleef ook zeggen dat hij gek op me was, ik zijn meisje was, en dat hij ontzettend veel om me gaf, niet alleen op vriendschappelijk gebied maar ook op relatie gebied.

Was gek op je.. niet "is gek op je".. Je bent waarschijnlijk een dierbare vriendin maar hij wil duidelijk geen relatie.

quote: Ik wil deze jongen niet opgeven. Ben nog nooit zo verliefd geweest.

Heb het sterke vermoeden dat het hem allemaal te veel is geworden, alles bij elkaar, en dat hij daarom mij aan de kant zet.

JIJ wil hem niet opgeven, JIJ bent nog nooit zo verliefd geweest. JIJ denkt dat het hem teveel is geworden. Maar HIJ wil vrienden zijn en geen relatie. HIJ weet niet hoe hij je moet vertellen niet meer verder met de relatie te willen. Dat komt nergens overeen, als één van de twee geen relatie wil is dat de doorslaggevende stem. Je kan iemand niet dwingen om verliefd te zijn. En ook niet voor hem denken omdat JIJ een relatie wil

quote:Heb hem gisteravond ook gezegd; als jij tijd nodig hebt om je op je werk en die dingen te richten is dat goed. Ik geef je die tijd.quote:Als hij wat tijd nodig heeft, zonder mij, om zich te concentreren op die dingen, dan geef ik hem die tijd.

Als hij geen relatie wil waarom denk je dat hij zit te wachten op iemand die op de achtergrond staat te springen een relatie met hem te beginnen. Aan jezelf werken met de wetenschap dat iemand op je zit te wachten is niet echt een ontspannen situatie. Daarbij: waarom wil je jezelf als deurmat opstellen. Gaan zitten wachten totdat hij misschien in de toekomst klaar is voor een relatie met jou. Daar ga je toch niet op zitten wachten? Je eigen leven on hold zetten? Ga liever zelf aan je onzekerheid werken ipv je leven om iemand heen bouwen die niet met je samen wil zijn..

Spijtig maar realiteit.
quote:Miss_20 schreef op 25 maart 2010 @ 11:25:

Wil hier even mijn verhaal kwijt omdat ik denk dat de mening van anderen goed is in deze situatie, en omdat ik zelf ook niet goed meer weet wat ik nu moet doen.

Ik heb nu bijna een maand met mn vriend, ken hem al langer, waren eerst goede vrienden.

Het loopt al een tijdje niet lekker,

Een tijdje???

Jullie relatie bestaat net een tijdje, dus eigenlijk loopt je hele kersverse relatie niet al na een maand omdat hij niet lekker in z'n vel zit, zit aan anti-depressiva en heeft veel aan zijn hoofd. Hij zei een week geleden ook dat hij twijfelde. Nu weet ik ook dat als je in de 3e week van een relatie al twijfelt het niet goed zit, omdat de eerste weken en zelfs eerste maanden goed en leuk horen te zijn.

Trek je conclusie zou ik zo zeggen, als iemand twijfelt is dat nooit een goed teken!

Gisteravond had hij contact met mijn zusje(ze hebben elkaar op hyves en msn) dat hij niet goed wist wat hij wilde. Mn zusje antwoordde; ben je ziek of bedoel je wat anders? Hij; ik weet niet of ik nog verder met je zus wil. En een heel verhaal dat hij niks meer voor me voelde op relatie niveau maar wel op vriendschappelijk niveau. Heb hem al eerder verteld dat ik vind dat hij dat soort dingen tussen hem en mij moet houden en vooral niet tegen mijn zusje van 15 hoort te vertellen.

Het zou mijn persoonlijk niet uitmaken of degene aan wie hij het vertelde 14, 24, of 84 zou zijn, als hij een probleem heeft komt hij daarmee bij mij!

Ik wist niet dat hij 'niks' meer voor me voelde. Wel dat hij twijfelde, maar ben daarvoor maandagavond naar hem toegegaan en wilde daarover praten met hem. Waar hij over twijfelde, hoe dat kwam, wat ik eraan kon doen om die twijfel weg te nemen enz.

Das een beetje een fout die veel vrouwen maken.

JIJ kan de twijfel niet wegnemen, dat kan alleen hijzelf en zoals ik het lees is hij dat niet van plan.

Hij smste me gisteravond met dat hij niet wilde dat ik het zo te horen kreeg en dat hij het alleen tegen mijn zusje zei om te vragen wat hij moest doen om het mij te vertellen.

Ik heb dit vorig jaar ook met een jongen meegemaakt, en het kwam gisteravond allemaal omhoog. Was helemaal overstuur omdat hij blijkbaar wel dingen tegen mijn zusje verteld maar niet tegen mij.

Hij zei dat ik altijd bij hem terecht kan als er wat is en dat hij me als goede vriendin wil houden.

Maar dat kan ik niet. Ik kan geen vrienden blijven met iemand waar ik nog zoveel voor voel. Heb hem een tijdelijke break voorgesteld, zodat hij aan zichzelf kan werken.

Een tijdelijke break?

Misschien moet je de dingen een beetje in perspectief gaan zien, jullie hebben net een maand verkering, tijdelijke breaks ontstaan meestal na een lange relatie.

Dit is een verkering die niet overloopt in een relatie.

Das ontzettend kut, maar daar gaat echt geen tijdelijke break verandering aan brengen hoor Heeft een drukke baan, zit met zichzelf in de knoop en heeft gezeur met een rechtzaak. Als hij wat tijd nodig heeft, zonder mij, om zich te concentreren op die dingen, dan geef ik hem die tijd.

Ga vanavond naar hem toe om het uit te praten voor zover dat kan. Ik wil deze jongen niet opgeven.Hij wil jou blijkbaar wel opgeven

Wil jij bij iemand zijn die niet 100% voor jou gaat?

Wil jij blijven trekken aan een dood paard?

Dat gaat voor nog meer verdriet zorgen dan dat je nu al hebt hoor.

Ben nog nooit zo verliefd geweest.

Heb het sterke vermoeden dat het hem allemaal te veel is geworden, alles bij elkaar, en dat hij daarom mij aan de kant zet. Want kan me niet voorstellen dat die gevoelens na al 3 weken weg zijn!

Ja hoor dat kan, niet iedereen waar je verkering mee krijgt wordt een langlopende relatie.

Nogmaals, dat is ontzettend lullig, zeker als jij wel die vlinders nog hebt

Maar echt...een verkering hoor echt de eerste maanden alleen maal leuk te zijn

Jullie hebben in 1 maand al de problemen van een heel leven.

Ik kan me wel voorstellen dat hij er een punt achter wil zetten.

Verliefd zijn is namelijk leuk, en als ik het zo lees is het bij jullie verre van leuk!

Ga vanavond dus naar hem toe, om te kijken of het nog een kans heeft. Wil praten, als hij aan zichzelf wil werken en dit nog een kans wil geven hoe we dat aan moeten pakken. Afspraken maken, en aan dingen werken. Ik ben daartoe bereid, nu hij nog.

Mijn vraag is, wat kan ik het beste doen en is het slim wat ik vanavond wil doen?Mijn advies...laat hem met rust.

Liefde kan je niet dwingen, dat is er of dat is er niet (meer)

Jij kan hem niet dwingen bij je te blijven alleen omdat jij nog wel verliefd bent

Als hij van je houdt, dan komt hij wel terug

(al ben ik van mening dat dat niet na een maand al kan)

Nogmaals, IT SUCKS!

Weet ik ook wel, maar als ik je stukje zo lees zie ik er gewoon geen heil in

Verlaag je niet door je smekend aan zijn voeten te werpen

Los je per saldo niets mee op

Je wilt toch iemand die uit liefde voor je gaat en niet uit medelijden?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Miss_20 schreef op 25 maart 2010 @ 11:45:

@pijnboompitje; Heb dat hem gisteravond ook gezegd. Hij zal er langere tijd mee gezeten hebben want dit is niet iets wat ineens komt. Wat is "langere" tijd als je 3 weken verkering hebt?
Oh...zie dat ik een beetje heztelfde zeg als Mips
TO wat maakt het dat jullie een relatie hebben volgens jou? Hebben jullie het bed gedeeld, of alleen gezoend, of besproken dat jullie verkering hebben?
Ik wilde het niet inwrijven Summer maar je was redelijk mosterd ja
.
@ dangeensuus; hebben gezoend, seks gehad, en ik heb na een week gevraagd aan hem; hoe zit het tussen ons nu? Toen was zijn antwoord; jij bent nu mijn meisje. Dacht dat dat toch wel reden was om aan te nemen dat we relatie hebben.
quote:dangeensuus schreef op 25 maart 2010 @ 11:52:

Ik wilde het niet inwrijven Summer maar je was redelijk mosterd ja

Jajajajaja.....ik ga wel lunchen of zo,.,,

Lekker boterhammetje met oude kaas EN mosterd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven