Relaties
alle pijlers
Privé mail - wat zouden jullie doen?
vrijdag 2 februari 2024 om 12:53
Mijn ouders zijn zo slecht met dit digitale tijdperk dat ze zelfs geen mail kunnen doorsturen.
Jaarlijks wordt ons wel eens gevraagd in te loggen en iets af te printen.
Deze keer was de eer aan mijn man.
Door alle spam zoeken naar de juiste mail.
Valt zijn oog op de mail direct daarboven, afkomstig van mijn zus en waarbij de titel en de eerste zin sowieso leesbaar zijn ; een verschrikkelijk bericht over hem...
Wij hebben allemaal een prima band met elkaar, dus man belt mij helemaal overstuur op.
Jaarlijks wordt ons wel eens gevraagd in te loggen en iets af te printen.
Deze keer was de eer aan mijn man.
Door alle spam zoeken naar de juiste mail.
Valt zijn oog op de mail direct daarboven, afkomstig van mijn zus en waarbij de titel en de eerste zin sowieso leesbaar zijn ; een verschrikkelijk bericht over hem...
Wij hebben allemaal een prima band met elkaar, dus man belt mij helemaal overstuur op.
vrijdag 2 februari 2024 om 15:06
het is al besproken met ouders.
vrijdag 2 februari 2024 om 15:12
Ik zie dat je info aan het verwijderen bent in de berichten?
Wat kan je zus uitvoeren/doen wat je ouders kunnen verbieden/zeggen niet te doen, mbt je partner?
Aangifte van iets? Uit hun naam ofzo? Want wat kunnen zij je zus verbieden te doen/ uit te voeren?
Dus je ouders hebben het gelezen en zijn mails over gestuurd, dan komt je man en zijn ze vergeten dat deze emails in de inbox staan.
Kan er ook iets van waar zijn?
Wat kan je zus uitvoeren/doen wat je ouders kunnen verbieden/zeggen niet te doen, mbt je partner?
Aangifte van iets? Uit hun naam ofzo? Want wat kunnen zij je zus verbieden te doen/ uit te voeren?
Dus je ouders hebben het gelezen en zijn mails over gestuurd, dan komt je man en zijn ze vergeten dat deze emails in de inbox staan.
Kan er ook iets van waar zijn?
anoniem_672bb4a395dd7 wijzigde dit bericht op 02-02-2024 15:13
8.74% gewijzigd
vrijdag 2 februari 2024 om 15:13
Wat eigenlijk bijna net zo raar is, ja.Lucifee2024 schreef: ↑02-02-2024 15:12
vrijdag 2 februari 2024 om 16:32
Ik had al niet op het voorstel om zelf in te loggen in gegaan.
Omdat ik niet wil weten wat er verder nog speelt in hun digitale leven zou ik dit voorstel dus afwijzen.
Mijn vader komt met zijn laptop hier heen als er iets is waar hij hulp bij nodig heeft. Dan loggen man en hij samen in.
Oké, de kwestie blijkt inmiddels anders te zijn. Origineel niet gelezen.
Omdat ik niet wil weten wat er verder nog speelt in hun digitale leven zou ik dit voorstel dus afwijzen.
Mijn vader komt met zijn laptop hier heen als er iets is waar hij hulp bij nodig heeft. Dan loggen man en hij samen in.
Oké, de kwestie blijkt inmiddels anders te zijn. Origineel niet gelezen.
vrijdag 2 februari 2024 om 16:58
vrijdag 2 februari 2024 om 19:01
vrijdag 2 februari 2024 om 19:05
Ik zou het ook aangeklikt en gelezen hebben, 100%.
Desondanks vind ik dat zus ook wel gelijk heeft als het, los van al het andere, puur en alleen over het briefgeheim gaat.
Stel dat je man een brief had zien liggen tussen een stapel post die hij voor je ouders moest doornemen, en hij had zijn naam zien staan, dan had hij hem waarschijnlijk niet gelezen denk ik?
Mogelijk voelt een brief op papier veel meer privé dan mail. Neemt niet weg dat mail natuurlijk onder briefgeheim valt en net zo privé is als vroeger de papieren post. Daar zou ik ook niet op afdingen, maar gewoon ruiterlijk toegeven dat het niet netjes is. Blijft het feit dat de eerste woorden sowieso te lezen waren omdat dat nu eenmaal zo gaat bij mail. En het doet natuurlijk niets af aan het nare dat je zus heeft gedaan. Die twee zaken, briefgeheim en de wandaad van zus staan los van elkaar en dat zou ik haar ook zeggen.
Desondanks vind ik dat zus ook wel gelijk heeft als het, los van al het andere, puur en alleen over het briefgeheim gaat.
Stel dat je man een brief had zien liggen tussen een stapel post die hij voor je ouders moest doornemen, en hij had zijn naam zien staan, dan had hij hem waarschijnlijk niet gelezen denk ik?
Mogelijk voelt een brief op papier veel meer privé dan mail. Neemt niet weg dat mail natuurlijk onder briefgeheim valt en net zo privé is als vroeger de papieren post. Daar zou ik ook niet op afdingen, maar gewoon ruiterlijk toegeven dat het niet netjes is. Blijft het feit dat de eerste woorden sowieso te lezen waren omdat dat nu eenmaal zo gaat bij mail. En het doet natuurlijk niets af aan het nare dat je zus heeft gedaan. Die twee zaken, briefgeheim en de wandaad van zus staan los van elkaar en dat zou ik haar ook zeggen.
anoniem_65df5944b964c wijzigde dit bericht op 02-02-2024 19:14
35.44% gewijzigd
vrijdag 2 februari 2024 om 19:29
Ja dat heeft ze. Staat ook in andere reacties al.
Ouders hadden de mail gelezen en ook op gereageerd.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in