Privé mail - wat zouden jullie doen?

02-02-2024 12:53 111 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ouders zijn zo slecht met dit digitale tijdperk dat ze zelfs geen mail kunnen doorsturen.
Jaarlijks wordt ons wel eens gevraagd in te loggen en iets af te printen.
Deze keer was de eer aan mijn man.
Door alle spam zoeken naar de juiste mail.
Valt zijn oog op de mail direct daarboven, afkomstig van mijn zus en waarbij de titel en de eerste zin sowieso leesbaar zijn ; een verschrikkelijk bericht over hem...
Wij hebben allemaal een prima band met elkaar, dus man belt mij helemaal overstuur op.

Zouden jullie op de mail geklikt hebben?

Totaal aantal stemmen: 223

Ja (92%)
Nee (8%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk zou ik die lezen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerlijk, ja ik had daar absoluut op geklikt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Het correcte antwoord is natuurlijk 'nee dat doe ik niet, privacy etc'.
Maar ik denk eigenlijk dat ik in zo'n situatie al gekeken zou hebben voor ik er goed over na zou denken of het wel een goed plan was.
En vervolgens zou ik dat dan weer heel snel opbiechten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Absoluut zou ik kijken.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat zou ik ook lezen.

Wat doe je nu? Gesprek met zus?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook kijken. Niet netjes, ik weet het.
Heeft je man gekeken TO?
Of alleen de 1e zin gezien?
tsja.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend naar.... Ik zou zoiets direct willen uitpraten met zowel mijn ouders als zus.

Begrijp ook niet helemaal waarom die zus zoiets gevoeligs mailt naar haar ouders, wetende dat ouders niet digivaardig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het jammer dat ik niet meer inhoud kan delen wegens herkenbaarheid, maar ja hij heeft gekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
niet netjes om te kijken maar ik denk dat ik in zo een situatie ook wel zou kijken.
Ik zou zeker kijken. En me er geen seconde schuldig over voelen.

Jouw ouders geven jullie/jouw man toegang tot hun privé-mails. Niet zo handig als er dit soort berichten tussen staan, maar wel een risico dat ze zelf nemen. Hun probleem, dus.
Ik zou er niet trots op zijn

Maar ja

Ik ben ook maar eens mens.

Ik zou kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tralalax2 schreef:
02-02-2024 13:01
Ik vind het jammer dat ik niet meer inhoud kan delen wegens herkenbaarheid, maar ja hij heeft gekeken.

Maar klopt het wat je zus over je man schrijft?
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trouwens over privacy...
Hij had toch toestemming van je ouders om in hun mailbox te zitten? Da's nog geen toestemming om elke mail te openen, maar toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat naar! Zo'n bericht en tevens dat je het gevoel had goed met elkaar te kunnen. En dan blijkt het toch anders te liggen. Dan zakt de grond onder je voeten weg
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wat levert het je op om te weten hoeveel mensen dit wel/niet zouden doen? Interessanter lijkt me de vraag hoe jullie nu verder gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonder te weten wat er geschreven is... moeilijk oordelen.

Schreef ze dat ze hem een klootzak vindt? Tja, dat is ook maar een mening.

Schrijft ze dingen die niet waar zijn (hij heeft gefraudeerd, aan me gezeten, een overval gepleegd) Dan zou ik op hoge poten naar mijn zus gaan.
poesmetlaarzen wijzigde dit bericht op 02-02-2024 13:06
0.54% gewijzigd
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap ook eigenlijk niet helemaal waarom je zus naar jullie ouders mailt als ze zulke digi-nitwits zijn? Het klinkt niet alsof ze hun mail überhaupt lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
02-02-2024 13:05
Maar wat levert het je op om te weten hoeveel mensen dit wel/niet zouden doen? Interessanter lijkt me de vraag hoe jullie nu verder gaan.
In elk geval een soort bevestiging dat man niet heel gek is dat hij heeft gekeken?
En ja, nu moet TO natuurlijk hier iets mee en haar zus vragen hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou mijn ouders hier echt op aanspreken. Fijn dat je niet zo digitaal onderlegd bent, maar dit hadden ze natuurlijk best zelf kunnen verzinnen hè, dat jij of man die mail tegen zou komen. Ik vind het van hen uit echt een rotactie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmmm ik zou denk ik, ook door de schok misschien, meteen je ouders hebben geconfronteerd: 'zijn jullie je ervan bewust dat er een mail over mij in jullie mailbox zit?'
She was brave and strong and broken, all at once.
Jajaja schreef:
02-02-2024 13:04
Trouwens over privacy...
Hij had toch toestemming van je ouders om in hun mailbox te zitten? Da's nog geen toestemming om elke mail te openen, maar toch.
Nou ja, het is net zoiets als iemand je dagboek laten lezen en erbij zeggen: 'Maar als er dingen staan die over jóu gaan, moet je snel doorbladeren.'
Alle reacties Link kopieren Quote
Samarinde schreef:
02-02-2024 13:12
Nou ja, het is net zoiets als iemand je dagboek laten lezen en erbij zeggen: 'Maar als er dingen staan die over jóu gaan, moet je snel doorbladeren.'
Dat is wat ik bedoel.

Maar to, wat heeft je man of hebben jullie vervolgens gedaan?

Weten je ouders dat hij die mail gezien heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
Was de mail al wel door je ouders gelezen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk ga je dat lezen.
Maar wel erg raar dat je zus nou nét voor communicatie per mail kiest als je ouders zelf geen mail kunnen sturen of lezen. Apart verhaal.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven