problemen met schoonmoeder:S

06-05-2008 22:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben een jongen van 20 en mijn vriendin is ook 20. Ik heb sinds gisteren een jaar met mijn vriendin en ik hou echt heel veel van haar.

Nu is er alleen een probleem.. Ze wordt thuis al heel lang als oud vuil behandeld door haar moeder.

Mijn vriendin heeft een chihuahua en dat beest word altijd helemaal gek van blijdschap als bij de moeder van mijn vriendin is. Die hond moet wel op de kamer van mijn vriendin slapen, omdat het haar hond is en elke keer als ze met dat beest op haar kamer is gaat ze 2 uur lopen piepen en te blaffen omdat ze naar die moeder wil.

Niks mis mee op zich.. alleen heel erg irritant als je wilt gaan slapen, maar als die moeder naar boven gaat om zelf te slapen gaat ze eerst voor de deur die hond roepen zodat dat beest weer gek word en het weer 2 uur duurt voordat het stil is.

Een keer was mijn vriendin heel erg ziek geworden met koorts en alles er op en eraan.. en het enige wat haar moeder deed is haar helemaal verrot schreeuwen dat ze naar haar werk moest terwijl mijn vriendin op de bank zat te huilen.

Ook een keer toen ze doodmoe thuis kwam van haar werk, mocht ze van haar moeder niet naar haar kamer. Toen ze vroeg waar ze dan moest slapen zei ze alsof het doodnormaal was: "we hebben toch een bank?"

Verder nog veel meer van deze dingen gehad tot ik het niet meer aan kon zien en er wat van had gezegt. Ik heb haar alleen gezegt dat me vriendin er heel erg onder leidt allemaal en dat het grote gevolgen kan hebben voor haar toekomst als haar zelfvertrouwen steeds vernietigd word door haar eigen moeder.

Sinds dien mag ik helemaal niet meer langskomen daar en omdat me vriendin iedere keer als ze het huis uit gaat de hond mee moet nemen en mijn moeder er allergisch voor is, kan ze ook niet naar mij toe..

Ik zie dr alleen als we samen de hond uitlaten en dat is nu al meer dan een maand zo.

Ik ben nu op zoek naar een huurhuis, zodat we samen kunnen wonen en in ieder geval van haar moeder af zijn dan, maarja... vind maar is een huis als je nog bezig bent met je studie en nog geen vaste baan hebt..

Ik zie helemaal geen mogelijkheden meer, maar ik wil haar echt niet kwijt! en zeker niet op deze manier!!

:(
Waarom gaat je vriendin niet lekker op zichzelf wonen....
dat gaat dus niet..

kan nergens een huis vinden:S
Inderdaad. Ik hoor jou niet klagen over je thuissituatie. Je vriendin is diegene die het moeilijk heeft thuis. Dus zou het logischer zijn als zij zelf woonruimte gaat zoeken.

En intrekken bij je vriend omdat het thuis niet te harden is, is al helemaal geen goed idee. Dan is het veel verstandiger dat ze eerst een tijdje op eigen benen leert staan en pas gaat samenwonen als ze daar aan toe is.

Op je 20e is er trouwens niets mis met op kamers te gaan wonen.

Waarom zou dat persé gelijk een huis moeten zijn.
Kan die chihuahua niet wat beter opgevoed worden ?

Ik vind het wel lief van je , maar ook erg onhandig om de moeder van je vriendin aan te spreken op haar opvoedkwaliteiten .

Als jouw vriendin naar haar werk / school gaat is die hond toch ook gewoon thuis ? Als ze een keer gaat stappen hoeft dat beest toch ook niet mee ?

Moet dat beest nu ineens mee omdat moeders zegt dat ze er niet op wil passen ofzo ? Wat denk je , gooit ze hem naar buiten als je vriendin hem niet mee neemt als ze naar jou gaat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ze moet de hond altijd meenemen behalve voor school en werk.. uitgaan gaat dus ook niet:(

Het probleem is ook een beetje dat ze tegenover me woont.

een paar weken geleden ging mijn vriendin naar me toe zonder hond mee en zonder iets te zeggen en die avond stond haar vader boos voor de deur en dreigde er een knokploeg bij te halen.. Bijna de politie er bij moeten halen:S

en wat kamers betreft: heb ik ook geen problemen mee.. maar die vind je ook niet zo snel:(
Beetje aparte schoonfamilie heb jij.

Zoals gezegd, zoek een kamer en ga daar samen zitten als het zo erg is. Jullie zijn meerderjarig hoor.
Wat een tokkie zeg die schoonmoeder van je. Kennelijk maak je je zorgen om je vriendin omdat ze het thuis niet zo leuk heeft. De enige oplossing is dat ze elders gaat wonen. Kan ze niet bij jou (en je ouders) gaan wonen? Schrijf je (samen) in bij een woningstichting zou ik zeggen dan kun je misschien samen een huisje krijgen..of zoek een kamer, zo moeilijk is dat niet hoor www.kamernet.nl

En die hond die spoort niet die heeft een opvoedcursus nodig
Als die hond op jouw kamer blijft en jij maakt je eigen kamer schoon,...is dat wat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bij kamerhuur zijn huisdieren ook in 99% van de gevallen verboden.

Haar ouders weten zeker dat je moeder allergisch is voor de hond en daarom moet die hond altijd mee,terwijl als ze naar school gaat of werkt de hond wel thuis mag blijven,ik noem dat gewoon pesterij...

Probeer particulier huren eens,is wat duurder maar je komt dan vaak toch nog wel in aanmerking voor huurtoeslag,studentenbaantjes zijn er genoeg....
Dus je vriendin woont nog gewoon thuis, heeft een hondje zo groot als een kofffiepotje en die mag alleen maar op haar kamer zitten?

Merkwaardig dat ze onder deze omstandigheden toch een hond genomen heeft. Of zit zij ook op kamers?

Jouw moeder is allergisch voor honden, maar is zij ook allergisch voor deze Chihuahua? Is op zich geen vreemde vraag, wanneer het een gladharige is met een dergelijk formaat dan zou het best wel eens mee kunnen vallen........

Verder zou je vriendin eens op cursus moeten gaan met deze hond. Dat blaffen is heel makkelijk af te leren nl.

Andere tip van mij. Wanneer de hond blaft pak dan even een waterpistooltje. Mik op het hoofdje wanneer hij blaft en zo ga je het ongecontroleerde blaffen eruit trainen.

Net als BGB al zei, het is niet verstandig van je geweest om schoonmoe op dergelijke wijze aan te spreken.

Ik zie in je OP maar weinig terug dat je vriendin als oud vuil behandeld wordt. In het huis van schoonmoe gelden regels, net als in ieder ander huis.

Wanneer jij nu al zit te dubben dat je je vriendin door deze toestand mogelijk kwijt gaat raken (waarom?), dan zegt dat ook wel iets over jezelf.

Je zou eens kunnen beginnen met een nieuw gesprek met schoonmoe en hou daarbij in je achterhoofd dat je met honing veel meer bereikt dan met azijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven