Professor heeft seks met leerling: mag dit?
zondag 12 augustus 2012 om 20:51
Ik ben er net achtergekomen dat een oud professor van mij, die begin 50 jaar is, seks heeft met jongens van 18-25 die lessen van hem volgen. Hij heeft een goedlopend bedrijf en in ruil voor seks, krijgen deze jongens aanbevelingen en een betere baan. Mijn maag draait zich hiervan om. Op de middelbare school is seks met een leerling not done. Zo'n docent komt dan diep in de problemen als het uitlekt. Natuurlijk zijn er wel eens gevallen waarbij de docent en de leerling dit verborgen houden tor de leerling van school af is, maar het feit dat een docent misbruikt maakt van zijn machtspositie maakt het illegaal.
Ik ben verbaasd dat dit op de universiteit wel mag. Zeker omdat ik mij als leerling benadeeld voel achteraf, dat ik hard moest leren voor mijn tentamen en de jongens met wie hij het bed deelde hun cijfer waarschijnlijk gewoon kado kregen. Echter, omdat zij meerderjarig zijn, wordt dit gedoogd...
Ik ben verbaasd dat dit op de universiteit wel mag. Zeker omdat ik mij als leerling benadeeld voel achteraf, dat ik hard moest leren voor mijn tentamen en de jongens met wie hij het bed deelde hun cijfer waarschijnlijk gewoon kado kregen. Echter, omdat zij meerderjarig zijn, wordt dit gedoogd...
zondag 12 augustus 2012 om 21:20
quote:liselore3punt0 schreef op 12 augustus 2012 @ 21:16:
[...]
Bij de tweede wereld oorlog ook niet
Voor een universiteit student kun je erg slecht inhoudelijk beargumenteren waarom jij hier wat mee zou moeten en waarom het jouw benadeelt heeft.
Je klinkt eerder jaloers dat jij dingen niet op een presenteerblaadje hebt gekregen en dat is nogal kinderachtig
Nee, ik heb gewoon een morele besef en ik walg hiervan.
Ik hoef niks te krijgen van een vent van 50. Bah. ook niet als hij 25 was een een adonis. Dan nog zou ik hem een smeerlap vinden.
[...]
Voor een universiteit student kun je erg slecht inhoudelijk beargumenteren waarom jij hier wat mee zou moeten en waarom het jouw benadeelt heeft.
Je klinkt eerder jaloers dat jij dingen niet op een presenteerblaadje hebt gekregen en dat is nogal kinderachtig
Ik hoef niks te krijgen van een vent van 50. Bah. ook niet als hij 25 was een een adonis. Dan nog zou ik hem een smeerlap vinden.
zondag 12 augustus 2012 om 21:21
quote:liselore3punt0 schreef op 12 augustus 2012 @ 21:16:
[...]
Je klinkt eerder jaloers dat jij dingen niet op een presenteerblaadje hebt gekregen en dat is nogal kinderachtigWat een belachelijke reacties hier. Die prof doet iets wat absoluut niet kan en iemand die dit aan de kaak stelt wordt als jaloers afgeschilderd.
[...]
Je klinkt eerder jaloers dat jij dingen niet op een presenteerblaadje hebt gekregen en dat is nogal kinderachtigWat een belachelijke reacties hier. Die prof doet iets wat absoluut niet kan en iemand die dit aan de kaak stelt wordt als jaloers afgeschilderd.
zondag 12 augustus 2012 om 21:25
quote:lovedkny schreef op 12 augustus 2012 @ 21:20:
[...]
Nee,Nee, wat?quote: ik heb gewoon een morele besef en ik walg hiervan.
Ik hoef niks te krijgen van een vent van 50. Bah. ook niet als hij 25 was een een adonis. Dan nog zou ik hem een smeerlap vinden.Prima dat je er van walgt. Mag kan en is acceptabel en daarna sla je door, niks benadelen van jou en niks van jou om aangifte over te kunnen doen.
[...]
Nee,Nee, wat?quote: ik heb gewoon een morele besef en ik walg hiervan.
Ik hoef niks te krijgen van een vent van 50. Bah. ook niet als hij 25 was een een adonis. Dan nog zou ik hem een smeerlap vinden.Prima dat je er van walgt. Mag kan en is acceptabel en daarna sla je door, niks benadelen van jou en niks van jou om aangifte over te kunnen doen.
zondag 12 augustus 2012 om 21:25
zondag 12 augustus 2012 om 21:31
quote:hanZie schreef op 12 augustus 2012 @ 21:21:
[...]
Wat een belachelijke reacties hier. Die prof doet iets wat absoluut niet kan en iemand die dit aan de kaak stelt wordt als jaloers afgeschilderd.
Ze stelt aan de kaak dat ze benadeelt is, dat is ze mijn inziens niet, in tegendeel.
Dat je daarover gaat jammeren ja dat vind ik kinderachtig, agossie heb je moeten werken voor je cijfers.
[...]
Wat een belachelijke reacties hier. Die prof doet iets wat absoluut niet kan en iemand die dit aan de kaak stelt wordt als jaloers afgeschilderd.
Ze stelt aan de kaak dat ze benadeelt is, dat is ze mijn inziens niet, in tegendeel.
Dat je daarover gaat jammeren ja dat vind ik kinderachtig, agossie heb je moeten werken voor je cijfers.
zondag 12 augustus 2012 om 21:31
Nee, volgens mij is dat niet strafbaar in de zin van dat je ermee naar de politie kunt. Ze zijn meerderjarig. Zou je alle bazen die iets met hun jongere secretaresse hebben ook wel kunnen aangeven.
Maar deze man zet wel zijn baan op het spel. Als het waar zou zijn kan de universiteit zeker stappen nemen.
Maar, wat wil jij ermee? Waarom raakt dit jou? Waarom richt je je morele besef niet op mannen die aan kinderprostitutie doen in Thailand?
Maar deze man zet wel zijn baan op het spel. Als het waar zou zijn kan de universiteit zeker stappen nemen.
Maar, wat wil jij ermee? Waarom raakt dit jou? Waarom richt je je morele besef niet op mannen die aan kinderprostitutie doen in Thailand?
zondag 12 augustus 2012 om 21:32
zondag 12 augustus 2012 om 21:32
zondag 12 augustus 2012 om 21:33
quote:liselore3punt0 schreef op 12 augustus 2012 @ 21:32:
[...]
Nou blijkbaar iemand die mijn mening niet deelt en inhoudelijk daar niks mee kan en dus op de man wil spelen dat is al bijna net zo sneu als jammeren dat je benadeelt bent omdat je gewoon hebt moeten werken voor je cijfersDenk het ook, eens dus.
[...]
Nou blijkbaar iemand die mijn mening niet deelt en inhoudelijk daar niks mee kan en dus op de man wil spelen dat is al bijna net zo sneu als jammeren dat je benadeelt bent omdat je gewoon hebt moeten werken voor je cijfersDenk het ook, eens dus.
zondag 12 augustus 2012 om 21:36
quote:lovedkny schreef op 12 augustus 2012 @ 21:20:
[...]
Jij wilt dus gewoon dat we met je mee lullen, want nu er andere meningen komen begin je van je af te slaan. Maar...
Het zijn jouw zaken niet, bemoei je er gewoon niet mee!!
[...]
Jij wilt dus gewoon dat we met je mee lullen, want nu er andere meningen komen begin je van je af te slaan. Maar...
Het zijn jouw zaken niet, bemoei je er gewoon niet mee!!
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
zondag 12 augustus 2012 om 21:38
Als je hier iets mee wilt zul je een melding moeten maken bij de universiteit. Seks met studenten is volgens mij niet toegestaan i.v.m. machtsverhoudingen en nog wat regeltjes. Als het, zoals jij zegt, openlijk wordt "toegegeven" wil dat nog niet zeggen dat het toegestaan is. Ik krijg trouwen het idee dat deze roddel door een ex van hem in de wereld is geholpen.
zondag 12 augustus 2012 om 21:39
quote:lovedkny schreef op 12 augustus 2012 @ 21:34:
Ik heb mn OP niet aangepast.
En ik zat op de universiteit, dus het is dichterbij dan kindprostitutie in Thailand.Ja klopt maar in principe is het gewoon seks met wederzijdse instemming. Snap dat het niet leuk is als het lijkt alsof andere voorgetrokken worden maar het zijn niet jouw zaken.
Ik heb mn OP niet aangepast.
En ik zat op de universiteit, dus het is dichterbij dan kindprostitutie in Thailand.Ja klopt maar in principe is het gewoon seks met wederzijdse instemming. Snap dat het niet leuk is als het lijkt alsof andere voorgetrokken worden maar het zijn niet jouw zaken.
zondag 12 augustus 2012 om 21:48
quote:lovedkny schreef op 12 augustus 2012 @ 21:15:
[...]
Ik heb het van een ex van hem gehoord, maar was er zelf ook niet bij.
Dus de ex heeft gezegd dat hij seks heeft gehad met de prof. Waarvan akte, want je was er niet bij.
En hij heeft ook gezegd dat hij een baan heeft gekregen daardoor? Dus dat hij in feite zijn lichaam heeft verkocht?
Waarvan akte, want ook daar was je niet bij.
Zolang je geen bewijs zwart op wit hebt van het een of het ander, zul je weinig voeten aan de grond krijgen bij de universiteit.
[...]
Ik heb het van een ex van hem gehoord, maar was er zelf ook niet bij.
Dus de ex heeft gezegd dat hij seks heeft gehad met de prof. Waarvan akte, want je was er niet bij.
En hij heeft ook gezegd dat hij een baan heeft gekregen daardoor? Dus dat hij in feite zijn lichaam heeft verkocht?
Waarvan akte, want ook daar was je niet bij.
Zolang je geen bewijs zwart op wit hebt van het een of het ander, zul je weinig voeten aan de grond krijgen bij de universiteit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 12 augustus 2012 om 22:13