Professor heeft seks met leerling: mag dit?
zondag 12 augustus 2012 om 20:51
Ik ben er net achtergekomen dat een oud professor van mij, die begin 50 jaar is, seks heeft met jongens van 18-25 die lessen van hem volgen. Hij heeft een goedlopend bedrijf en in ruil voor seks, krijgen deze jongens aanbevelingen en een betere baan. Mijn maag draait zich hiervan om. Op de middelbare school is seks met een leerling not done. Zo'n docent komt dan diep in de problemen als het uitlekt. Natuurlijk zijn er wel eens gevallen waarbij de docent en de leerling dit verborgen houden tor de leerling van school af is, maar het feit dat een docent misbruikt maakt van zijn machtspositie maakt het illegaal.
Ik ben verbaasd dat dit op de universiteit wel mag. Zeker omdat ik mij als leerling benadeeld voel achteraf, dat ik hard moest leren voor mijn tentamen en de jongens met wie hij het bed deelde hun cijfer waarschijnlijk gewoon kado kregen. Echter, omdat zij meerderjarig zijn, wordt dit gedoogd...
Ik ben verbaasd dat dit op de universiteit wel mag. Zeker omdat ik mij als leerling benadeeld voel achteraf, dat ik hard moest leren voor mijn tentamen en de jongens met wie hij het bed deelde hun cijfer waarschijnlijk gewoon kado kregen. Echter, omdat zij meerderjarig zijn, wordt dit gedoogd...