Profielteksten datingsites

09-07-2026 01:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik zo n 12 jaar geleden scheidde heb ik een aantal jaren fanatiek gedate. Best leuk maar iets serieus is er niet uitgekomen. Uiteindelijk ben ik ermee opgehouden. Als je wat ouder wordt (ik ben 60 plus) en recente foto’s gebruikt, krijg je weinig aandacht. En eigenlijk vind ik het zelf ook wel goed om alleen te zijn.
Zelfs toen ik niet meer wilde daten, ben ik nog een tijd lid gebleven van e matching (wat ik een fijne site vond) omdat ik het vermakelijk vond om profielen te bekijken en vooral te lezen. Zo n beetje om dezelfde reden waarom ik ook graag luister naar gesprekken in de trein.
Van de week verveelde ik me en heb om die reden weer een account aangemaakt. En ik vermaak me weer kostelijk. Ik kan nl nu niet slapen omdat ik vanmiddag een lange dut deed.
Voor de goede orde: ik heb niets tegen daten of datingsites of mannen die daarop schrijven. Er zijn veel mensen die er heel gelukkig van geworden zijn, ik ken ze. Ik hoor graag voorbeelden van vermakelijke of verassende profielteksten. En natuurlijk de vreselijke cliché s zoals het goede glas wijn en de invulling maar niet de aanvulling. (Of andersom)
evelien2010 schreef:
12-07-2026 16:20
Naast teksten verbaas ik mij nog veel meer over foto's. Dat is toch de eerste indruk. Dus waarom zou een foto van onderaf genomen met dubbele onderkin en neusgaten dan aantrekkelijk zijn? Dat veel mensen totaal niet kijken naar de achtergrond (een toilet, smerige keuken of afgeleefd huis). Dat vrouwen geen zin hebben in een zoekplaatje tussen allerlei (veel leukere) vrienden. En dat een sportfoto altijd goed is. Maar een foto met rood opgezwollen hoofd, verbeten blik en volledig bezweet toch niet zo heel fijn is om naar te kijken.

En in deze tijd met AI kan je toch alle hulp krijgen met een beetje redelijke tekst?

Lengte is wat mij beter wel belangrijk. Gewoon basisinformatie net zoals opleiding, woonplaats en welke sector iemand werkt.

Iemand die volledig buiten zijn eigen leeftijdscategorie zoekt heeft waarschijnlijk heel weinig kans op een gelijkwaardige match. En zonder bijkomende pluspunten (lees geld, roem of uitzonderlijke eigenschappen) überhaupt geen kans.
Hahaha.
Vergeet de selfie in de badkamer niet waarbij je gelijk weet dat hij goedkope tandpasta gebruikt.
evelien2010 schreef:
Naast teksten verbaas ik mij nog veel meer over foto's. Dat is toch de eerste indruk. Dus waarom zou een foto van onderaf genomen met dubbele onderkin en neusgaten dan aantrekkelijk zijn? Dat veel mensen totaal niet kijken naar de achtergrond (een toilet, smerige keuken of afgeleefd huis). Dat vrouwen geen zin hebben in een zoekplaatje tussen allerlei (veel leukere) vrienden. En dat een sportfoto altijd goed is. Maar een foto met rood opgezwollen hoofd, verbeten blik en volledig bezweet toch niet zo heel fijn is om naar te kijken.

En in deze tijd met AI kan je toch alle hulp krijgen met een beetje redelijke tekst?

Lengte is wat mij beter wel belangrijk. Gewoon basisinformatie net zoals opleiding, woonplaats en welke sector iemand werkt.

Iemand die volledig buiten zijn eigen leeftijdscategorie zoekt heeft waarschijnlijk heel weinig kans op een gelijkwaardige match. En zonder bijkomende pluspunten (lees geld, roem of uitzonderlijke eigenschappen) überhaupt geen kans.
Hahaha.
Vergeet de selfie in de badkamer niet waarbij je gelijk weet dat hij goedkope tandpasta gebruikt.
Miro45 schreef:
Ik ben wel verveeld door wat ik lees onder het kopje Wat zoek ik?
Willen alle (oudere) mannen een spontane vrouw, die zorgt en verzorgd wil worden, zelfstandig is en sportief? En natuurlijk humor, altijd maar die humor.
Ze willen met haar goede gesprekken voeren maar ook kunnen zwijgen, op de bank series kijken. En kunnen huilen en lachen.
Ik vrees dat jij in een leeftijdscategorie zit waarin mannen gewend zijn om verzorgd te worden. Die komen uit een andere generatie en hebben altijd een partner gehad (of woonden lang thuis). En nog een heel ander beeld van vrouwen dan de huidige generatie. Ze willen iemand die lief en zorgzaam is. Niet mondig en zelfstandig. De vrouwen hebben zich intussen ontwikkeld en mannen volgen daarin. Maar langzaam. Ik hoor ook maar zelden dat ze willen blijven latten bijvoorbeeld (bij mannen). Toch weer het plaatje.
evelien2010 schreef:
12-07-2026 16:27
Ik vrees dat jij in een leeftijdscategorie zit waarin mannen gewend zijn om verzorgd te worden. Die komen uit een andere generatie en hebben altijd een partner gehad (of woonden lang thuis). En nog een heel ander beeld van vrouwen dan de huidige generatie. Ze willen iemand die lief en zorgzaam is. Niet mondig en zelfstandig. De vrouwen hebben zich intussen ontwikkeld en mannen volgen daarin. Maar langzaam. Ik hoor ook maar zelden dat ze willen blijven latten bijvoorbeeld (bij mannen). Toch weer het plaatje.
Nou ja. Ik ben ook weer geen 80 plus hoor.
En mij valt juist op dat in al die profielen staat dat ze een onafhankelijke en zelfstandige vrouw willen. Zal wel zijn omdat ze bang zijn dat de nieuwe vrouw op hun zak gaat teren.
Maar in grote lijnen heb je gelijk. Het valt mij bijvoorbeeld op dat mannen die alleen komen te staan in no time weer samen wonen.
Miro45 schreef:
12-07-2026 16:23
Het is wel zo dat mannen krimpen bij het ouder worden. Ik vis in de oude mannen vijver dus ik kan het weten.
Heeft te maken met kraakbeen en hormonen. Ze gaan qua kaaklijn en ingevallen billen steeds meer op vrouwen lijken. Ik wil je verder niet ontmoedigen hoor.
😁
In welke vijver vis jij? Ik 53-60
Flandrien schreef:
12-07-2026 17:27
😁
In welke vijver vis jij? Ik 53-60
60 - 70.
En eigenlijk vis ik niet echt.
Vanaf het moment dat de 6 in mijn leeftijd stond, was het afgelopen met leuke gesprekken en afspraken. Ik werd benaderd door 80 plus of mannen die zo ongeschikt waren. De types die overgebleven zijn zeg maar.
Als je graag een relatie wilt, moet je opschieten denk ik.
Op e matching heb je ook een soort forum en daar lees ik echt van iedere 65 plus vrouw dit verhaal.
Ik vind het eigenlijk ook niet zo erg meer.
Leuk topic. Ik zou ooit wel een keer weer een relatie willen. Dating lijkt mij vreselijk. Geen foto's van vieze wc's en bij de kruitvat de duurste tandpasta kopen om de blits te maken op mijn profiel. Dat is wat ik nu alvast heb geleerd.
Miro45 schreef:
12-07-2026 16:35
Maar in grote lijnen heb je gelijk. Het valt mij bijvoorbeeld op dat mannen die alleen komen te staan in no time weer samen wonen.
In de praktijk valt dat mee. Binnen 5 jaar na een scheiding woont 40% van de mannen samen tegen 35% van de vrouwen (https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/stati ... -conclusie). Dat vind ik een klein verschil.
Miro45 schreef:
12-07-2026 16:23
Het is wel zo dat mannen krimpen bij het ouder worden. Ik vis in de oude mannen vijver dus ik kan het weten.
Heeft te maken met kraakbeen en hormonen. Ze gaan qua kaaklijn en ingevallen billen steeds meer op vrouwen lijken. Ik wil je verder niet ontmoedigen hoor.
Ja idd.
En oude vrouwen gaan steeds meer op mannen lijken!
Inclusief baard.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven