Profielteksten datingsites

09-07-2026 01:00 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik zo n 12 jaar geleden scheidde heb ik een aantal jaren fanatiek gedate. Best leuk maar iets serieus is er niet uitgekomen. Uiteindelijk ben ik ermee opgehouden. Als je wat ouder wordt (ik ben 60 plus) en recente foto’s gebruikt, krijg je weinig aandacht. En eigenlijk vind ik het zelf ook wel goed om alleen te zijn.
Zelfs toen ik niet meer wilde daten, ben ik nog een tijd lid gebleven van e matching (wat ik een fijne site vond) omdat ik het vermakelijk vond om profielen te bekijken en vooral te lezen. Zo n beetje om dezelfde reden waarom ik ook graag luister naar gesprekken in de trein.
Van de week verveelde ik me en heb om die reden weer een account aangemaakt. En ik vermaak me weer kostelijk. Ik kan nl nu niet slapen omdat ik vanmiddag een lange dut deed.
Voor de goede orde: ik heb niets tegen daten of datingsites of mannen die daarop schrijven. Er zijn veel mensen die er heel gelukkig van geworden zijn, ik ken ze. Ik hoor graag voorbeelden van vermakelijke of verassende profielteksten. En natuurlijk de vreselijke cliché s zoals het goede glas wijn en de invulling maar niet de aanvulling. (Of andersom)
Miro45 schreef:
15-07-2026 20:09
Ik las zojuist in een profiel op een grote datingsite : een andere huidskleur is totaal geen probleem.
Ben ik nu heel gevoelig dat ik dit raar vind?
Ik val zelf eigenlijk nooit op bijvoorbeeld een donkere huidskleur.

Ik zou dat uiteraard zelf nooit in een advertentie zetten, maar ik zie het probleem ook weer niet direct als mensen dat juist geen probleem vinden.

Maar het ziet er wel een beetje gek uit. Zo'n expliciete vermelding.
aurora79 schreef:
17-07-2026 12:15
Waarom mag je het dan geen relatie noemen?
Dus als je geen behoefte aan seks hebt, heb geen recht op een relatie/ samenwonen/ etc.?
Het is niet alleen seksualiteit maar ook intimiteit. Prima als je dat niet wilt. Niemand zal je dat verplichten. Maar noem het dan wat het is. Een diepgaande en fijne vriendschap. En met vrienden kan je natuurlijk ook gewoon samenwonen.
evelien2010 schreef:
17-07-2026 19:41
Het is niet alleen seksualiteit maar ook intimiteit. Prima als je dat niet wilt. Niemand zal je dat verplichten. Maar noem het dan wat het is. Een diepgaande en fijne vriendschap. En met vrienden kan je natuurlijk ook gewoon samenwonen.
Maar wat versta jij onder intimiteit?
Miro45 schreef:
15-07-2026 20:09
Ik las zojuist in een profiel op een grote datingsite : een andere huidskleur is totaal geen probleem.
Ben ik nu heel gevoelig dat ik dit raar vind?
Het klinkt zo wel alsof een ‘andere huidskleur’ een soort handicap is waar diegene wel mee kan omgaan. Niet heel erg uitnodigend!
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Mannen die in hun profiel hadden staan dat ze iemand zoeken 'zonder rugzak' of "ik zoek een zorgzame vrouw die net als ik van knuffelen houdt" (met of zonder knipoog erachter) gingen meteen naar links. Net als jongens van 25 jaar jonger, mannen van 20 jaar ouder en mannen die een 'open relatie'hadden.

Dan bleef er al snel weinig over ;-D
Sterrenstof74 schreef:
17-07-2026 21:01
Mannen die in hun profiel hadden staan dat ze iemand zoeken 'zonder rugzak' of "ik zoek een zorgzame vrouw die net als ik van knuffelen houdt" (met of zonder knipoog erachter) gingen meteen naar links. Net als jongens van 25 jaar jonger, mannen van 20 jaar ouder en mannen die een 'open relatie'hadden.

Dan bleef er al snel weinig over ;-D
Oh die kloterugzak. Hou op!
Maar ook heel erg vond ik de stedentrips, het theaterbezoek en de spontane ochtendwandeling langs de kust’ die mij werden beloofd in het profiel. Je wilt niet weten hoe vaak ik er achter ben gekomen dat deze mijnheer echt nooit van zijn leven geld uitgaf aan stedentrip, nog nooit in het theater was geweest en laat dat strand dan ook maar zitten.
Net als dat ‘goede glas wijn bij het haardvuur’ , terwijl er geen haard in zijn huis te bekennen was.
Hoe moet het dan wel? Bij welk profiel denk je WOW! Ik ga schrijven en als ik daarvoor een abonnementje op deze site moet nemen doe ik dat!!
Miro45 schreef:
17-07-2026 21:09
Oh die kloterugzak. Hou op!
Maar ook heel erg vond ik de stedentrips, het theaterbezoek en de spontane ochtendwandeling langs de kust’ die mij werden beloofd in het profiel. Je wilt niet weten hoe vaak ik er achter ben gekomen dat deze mijnheer echt nooit van zijn leven geld uitgaf aan stedentrip, nog nooit in het theater was geweest en laat dat strand dan ook maar zitten.
Net als dat ‘goede glas wijn bij het haardvuur’ , terwijl er geen haard in zijn huis te bekennen was.
Als alle mensen die claimen van theaterbezoek te houden daadwerkelijk naar theaters gingen dan waren alle voorstellingen uitverkocht en waren er geen subsidies meer nodig....

En dat goede glas wijn is in Nederland vaak de aanbieding van AH van 5,99. Prima te drinken maar doe niet of het iets bijzonders is.
Appletje schreef:
17-07-2026 22:26
Als alle mensen die claimen van theaterbezoek te houden daadwerkelijk naar theaters gingen dan waren alle voorstellingen uitverkocht en waren er geen subsidies meer nodig....

En dat goede glas wijn is in Nederland vaak de aanbieding van AH van 5,99. Prima te drinken maar doe niet of het iets bijzonders is.
:rofl:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven