Puber en relatieprobleem

27-02-2011 18:54 129 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je man niet 'gewoon' gereageerd uit frustratie? Dat kan ik me namelijk wel voorstellen. Want je schreef eerder dat hij alweer bijtrok.

Ik vind niet dat je man je kind het huis uit heeft gezet. Hij heeft hem naar zijn vader 'geduwd'.

Ik vind het allemaal niet zo'n vreemd verhaal. Alleen de reactie van je man vind ik wat overdreven. Maar als dit uit frustratie/machteloosheid voort is gekomen, dan is het ook heel begrijpelijk.

Duidelijk zijn en met zijn alleen 1 lijn trekken. Laat je man en zoon samen praten over dat (zogenaamde) slaan. Laat ze het uitpraten. En praat samen met hem over de grenzen.

Komt wel goed joh! Sterkte
1 keer is genoeg
quote:misspoez schreef op 27 februari 2011 @ 20:13:

[...]

Ze moest dus met haar nieuwe man iets anders doen.Ja? So? Wat bedoel je met deze opmerking? Dat ze maar thuis had moeten zijn?
quote:misspoez schreef op 27 februari 2011 @ 20:13:

[...]

Ze moest dus met haar nieuwe man iets anders doen.nee, kind had bij zijn vader moeten zijn. Wat moeder en vriend dan doen is helemaal niet van toepassing. Ze waren weg, dat kan als je kinderen niet thuis zijn.
quote:rozenstruikje schreef op 27 februari 2011 @ 20:14:

Mogen de kinderen ook gewoon wegblijven van jou?

Wat is er mis met regels?Regels zijn regels, als je bij papa bent ben je bij papa. Maar het is aan papa om te zorgen dat dat dan gebeurt, iemand de sleutel van zijn eigen huis afnemen vind ik een uiterste.
Misspoez. Jij maakt het heel erg persoonlijk nu. Het gaat niet over jouw situatie. TO heeft co-ouderschap met haar man, dan mag je aannemen dat de relatie tussen vader en moeder op zn minst 'ok' is, want anders werkt het niet. Vanuit dat oogpunt reageren wij, betrek het nou niet op jouw situatie die duidelijk anders is.
Ok, jullie feestje! Als jullie het prima vinden dat een kind verbannen wordt uit zijn eigen huis, dan zal ik me er niet meer mee bemoeien.
TO, je man reageert overdreven. De partner die bepaalt of mijn kind wel of niet thuis woont is exit.

Ik lees tussen de regels door dat stiefvader en zoon eigenlijk geen band hebben. Laat je man daarin investeren. Levert meer op dan ruziemaken.
TO, je man reageert overdreven. De partner die bepaalt of mijn kind wel of niet thuis woont is exit.

Ik lees tussen de regels door dat stiefvader en zoon eigenlijk geen band hebben. Laat je man daarin investeren. Levert meer op dan ruziemaken.
alsof ouders minuut tot minuut weten wat hun kinderen doen. Als zoon zegt naar een vriend te gaan en stiekem in het huis van TO een feestje geeft?

Deze puber is niet op zijn woord te vertrouwen, breek de regels en dan ben je je sleutel kwijt. Pech gehad! Daar leert hij van.
quote:misspoez schreef op 27 februari 2011 @ 20:16:

[...]

Regels zijn regels, als je bij papa bent ben je bij papa. je spreekt jezelf tegen. Eerst mogen ze zelf bepalen waar ze zijn en nu zeg je dat ze wel bij papa horen te zijn?
Misspoez, je overdrijft en leest dingen die er niet zijn. 'Verbannen'...kom op! Kind moet alleen voorlopig zijn sleutels inleveren wanneer hij naar zn vader gaat. Zn vaders huis is OOK zijn huis.

En moeder moet met nieuwe partner zonodig weg? Nieuw is ie na 11 jr echt niet meer!
quote:misspoez schreef op 27 februari 2011 @ 20:16:

[...]

Regels zijn regels, als je bij papa bent ben je bij papa. Maar het is aan papa om te zorgen dat dat dan gebeurt, iemand de sleutel van zijn eigen huis afnemen vind ik een uiterste.

We hebben het hier over iemand van 15 hoor. Geen 10-jarige. Er is hem nooit een sleutel afgenomen, totdat hij stiekem zijn vrienden uitnodigde in het husi van zijn moeder (waarvan hij natuurlijk wist dat ze weg was) en een feest heeft gegeven.

Dat verdient toch straf? Hij heeft het vertrouwen van zijn ouders geschonden. En als je 15 bent moet je daar de (tijdelijke) consequenties van dragen. En dus wordt de sleutel afgepakt, want puberzoon heeft er misbruik van gemaakt.

Is toch geen drama? Hier wordt toch niet mee gezegd dat dat hij niet meer welkom is? Hij mag alleen geen misbruik maken van de situatie.
Nee hoor, als je zegt dat je naar papa gaat dan ga je, en dan is het aan papa te zorgen dat dat ook zo is. Als je zegt dat je niet wil, dan ga je niet. Ook prima, dan ga je mee met wat ik doe.

Maar tis prima, ik zal me er niet meer tegenaan bemoeien.
Hmm ik heb geen ervaringen met gescheiden ouders, maar dat ik puber was is nog niet zo lang geleden.

Stel je voor dat je je sleutels moet inleveren omdat je een keer een feest hebt gegeven, jee blij dat jij mijn moeder niet was ;). Dan had ik echt veel straf gehad. Illegaal feest, dat klinkt wel heel zwaar zeg, joh hoort bij de pubertijd.....

Laat me raden: jouw zoon mag zeker ook niet drinken voor zijn 16e en moet dadelijk om 1 uur thuis zijn?

Dat je man je zoon uit huis stuurt, tjee compleet onacceptabel. Het is zijn huis, hij kan nergens anders terecht (ja zijn vader)!
@misspoesz volgens mij ben jij een topmoeder als ik het zo lees.
quote:misspoez schreef op 27 februari 2011 @ 20:24:

Nee hoor, als je zegt dat je naar papa gaat dan ga je, en dan is het aan papa te zorgen dat dat ook zo is. Als je zegt dat je niet wil, dan ga je niet. Ook prima, dan ga je mee met wat ik doe.

Oftewel, kind bepaald wat er gebeurd? Ik dacht het niet.

Maar tis prima, ik zal me er niet meer tegenaan bemoeien.Dat is een kinderachtige reactie.
Karen, wat is er onredelijk aan wat jij schrijft?
quote:rozenstruikje schreef op 27 februari 2011 @ 20:26:

[...]

Dat is een kinderachtige reactie.Sgoed.
quote:Karen24 schreef op 27 februari 2011 @ 20:25:

Hmm ik heb geen ervaringen met gescheiden ouders, maar dat ik puber was is nog niet zo lang geleden.

Stel je voor dat je je sleutels moet inleveren omdat je een keer een feest hebt gegeven, jee blij dat jij mijn moeder niet was ;). Dan had ik echt veel straf gehad. Illegaal feest, dat klinkt wel heel zwaar zeg, joh hoort bij de pubertijd.....

Laat me raden: jouw zoon mag zeker ook niet drinken voor zijn 16e en moet dadelijk om 1 uur thuis zijn?

Dat je man je zoon uit huis stuurt, tjee compleet onacceptabel. Het is zijn huis, hij kan nergens anders terecht (ja zijn vader)!Jij was vast een hele brave puber als je denkt dat een illegaal feestje zwaar klinkt en bij de pubertijd hoort....
quote:Karen24 schreef op 27 februari 2011 @ 20:25:

maar dat ik puber was is nog niet zo lang geleden.

nee dat is ook duidelijk te zien aan je reactie
quote:mimootje schreef op 27 februari 2011 @ 20:33:

[...]

nee dat is ook duidelijk te zien aan je reactie
quote:Noerie schreef op 27 februari 2011 @ 20:34:

[...]

Héél volwassen.
niet zo zuur misspoez
quote:misspoez schreef op 27 februari 2011 @ 20:42:

[...]

Héél volwassen.Dank je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven