"Ik hou van je" zeggen

13-05-2008 12:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hiervan?

Mijn vriend zegt zeer regelmatig "Ik hou van jou." Maar hij zegt het vaak op een raar kinderachtig snel toontje. Hij kijkt me dan ook niet recht in de ogen aan. Ik heb al eens tegen hem gezegd dat als hij het op die manier zegt, het van mij niet hoeft. Het komt op mij dan niet als "echt" over. Toch doet ie het nu weer en dan antwoord ik op het zelfde kinderachtige toontje.

Gister was het weer eens raak en toen vroeg ik aan hem "Hou je echt van me?" en eerst zei hij "tuurlijk" maar keek weer langs me heen. Daarna keek hij me aan en zei "ja"." Daarna keek hij me aan en zei: "Ik hou niet van je." Op een toon alsof hij een grapje maakte.

Ik vond het dus helemaal geen leuk grapje. Heb hem dat ook vertelt. Hij heeft z'n excuses aangeboden dus kan er nu ook niet meer over doorzeuren. Maar toch zit het me dwars.

Al met al klinkt dit als een vaag verhaal, vinden jullie ook niet? Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moeten vinden... Verder gaat alles goed met ons, dus moet ik dit gewoon niet zo serieus nemen ofzo?
Hoe lang zijn jullie samen als ik vragen mag?
Ik heb liever eens in de zoveel tijd een keer "ik hou van je", dan dagelijks. Ik heb een ex gehad die het wel tig keer op een dag zei. Ik kreeg er de kriebels van. Het deed me ook niets meer want echt gemeend klinkt het niet echt als je het al 19 keer eerder die dag hebt gehoord. De "exclusieve" betekenis gaat er zo vind ik vanaf.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hij wil wel , maar krijgt het blijkbaar moeilijk / niet normaal zijn strot uit ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:yoyo2 schreef op 13 mei 2008 @ 12:00:

Hoe lang zijn jullie samen als ik vragen mag?

1 1/2 jaar.

Verder zegt hij het ook wel eens op een normale manier. HVJ op het kinderachtige toontje zeggen doet ie ook niet vanaf het begin. Misschien sinds een half jaartje ofzo...
quote:mylenevalerie schreef op 13 mei 2008 @ 12:05:

Ik heb liever eens in de zoveel tijd een keer "ik hou van je", dan dagelijks. Ik heb een ex gehad die het wel tig keer op een dag zei. Ik kreeg er de kriebels van. Het deed me ook niets meer want echt gemeend klinkt het niet echt als je het al 19 keer eerder die dag hebt gehoord. De "exclusieve" betekenis gaat er zo vind ik vanaf.Ja, dat vind ik dus ook... Maar heb jij dat destijds gewoon tegen je ex gezegd?
Sja................. in het ergste geval wil hij niet liegen en heeft hij het idee dat hij niet liegt als hij het niet serieus zegt . Maar misschien heeft hij zich dat stomme toontje aangeleerd en vindt hij het zelf heel lief en schattig klinken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn vriend zegt ook vrij makkelijk tegen me dat hij van me houdt. Maar die woorden doen me veel minder dan de manier waarop hij het (onbewust) laat merken. LAat jouw vriend in zijn gedrag wel duidelijk merken hoeveel hij van je houdt?
quote:summersummer schreef op 13 mei 2008 @ 12:10:

[...]

Ja, dat vind ik dus ook... Maar heb jij dat destijds gewoon tegen je ex gezegd?

Ja, ook wel eens gezegd, nou weten we het wel. Het gaf mij ook een gevoel alsof hij iets goeds te maken had. Ik zei wel eens dat ik wel eens aan zijn eerlijkheid tweifelde. Net of het een compensatie moest zijn om je vertrouwen te winnen. Zolang je maar zegt dat je van haar houdt dan heeft ze geen argwaan. Gelukkig naar mijn eigen gevoel geluisterd en achter gekomen dat hij echt niet eerlijk was.

Dus ook een beetje persoonlijk als ik zeg dat ik er de kriebels krijg als iemand dat continu zegt, en zeker als bij jou het zegt op zo'n raar toontje. Doe normaal, zeg dan niets. Het speciale van die woorden gaan eraf zo.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat bedoel je met 'een kinderachtige toontje'? Ik kan me daar niet zo goed iets bij voorstellen. Bedoel je dat het cynisch / vals klinkt? En heb je hem gevraagd waarom hij het op dat toontje zegt?
quote:revival schreef op 13 mei 2008 @ 12:20:

Mijn vriend zegt ook vrij makkelijk tegen me dat hij van me houdt. Maar die woorden doen me veel minder dan de manier waarop hij het (onbewust) laat merken. LAat jouw vriend in zijn gedrag wel duidelijk merken hoeveel hij van je houdt? Ja, dat dan weer wel..
quote:Reiger100 schreef op 13 mei 2008 @ 12:51:

Wat bedoel je met 'een kinderachtige toontje'? Ik kan me daar niet zo goed iets bij voorstellen. Bedoel je dat het cynisch / vals klinkt? En heb je hem gevraagd waarom hij het op dat toontje zegt?Moeilijk te omschrijven zonder het voor te kunnen doen... Het klinkt een beetje als een vijf-jarig kind...
En waarom zegt hij het op zo'n toontje?
Net als dat een vriend me steeds liverd noemt, en vaak zeg:Je bent een geweldige vrouw..Ik voelde me gewoon een beetje speciaal.

Tot ik hem dat tegen iedere vrouw hoorde zeggen...

Liever 1x in de maand een echtIk hou van jou, dan elke dag als een gewoonte.
Bedankt voor jullie reacties tot zover. Ik weet eigenlijk gewoon dat ik het er met hem over moet hebben. Dat ik het zo niet leuk vind. Zo vaak zeggen en op zo'n irri toontje. Ik kan dat gewoon niet serieus nemen. Ik ga het er vanavond maar eens over hebben.
quote:Reiger100 schreef op 13 mei 2008 @ 12:55:

En waarom zegt hij het op zo'n toontje?Ja, misschien moet ik dat maar eens vragen... Ik ga het er vanavond maar eens over hebben..
Mijn ex ging dat op een gegeven moment ook doen, dat toontje.

Ik hoor het hem precies nog zeggen.

Achteraf was zijn liefde toen al over, en kon hij het niet meer serieus zeggen. Hij is vertrokken na een tijd...

Niet om je bang te maken hoor, maar het kan een reden zijn?

En zijn 'grapje' dus eigenlijk serieus?
quote:Vinyl schreef op 13 mei 2008 @ 12:59:

Mijn ex ging dat op een gegeven moment ook doen, dat toontje.

Ik hoor het hem precies nog zeggen.

Achteraf was zijn liefde toen al over, en kon hij het niet meer serieus zeggen. Hij is vertrokken na een tijd...

Niet om je bang te maken hoor, maar het kan een reden zijn?

En zijn 'grapje' dus eigenlijk serieus?

Mmm... Ik hoop van niet.

Nadat hij zijn excuses aanbood zei hij wel "Je weet toch wel dat ik van je hou." En toen keek hij me wel recht aan en zei het toen wel serieus.

Maar ja, toch knaagt het dus...
Misschien voorbarig, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je zijn antwoord serieus neemt. Als hij zegt dat dat toontje niets te betekenen heeft en écht wel van je houdt, geloof en vertrouw hem daar dan in. Als het daarna nog aan je blijft knagen, maak je alleen maar jezelf gek. Als je er dan over door blijft gaan wordt het een vreselijk beladen onderwerp, en kan je het er waarschijnlijk helemaal niet meer op normale wijze over hebben. Gewoon even een tip....
quote:revival schreef op 13 mei 2008 @ 13:29:

Misschien voorbarig, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je zijn antwoord serieus neemt. Als hij zegt dat dat toontje niets te betekenen heeft en écht wel van je houdt, geloof en vertrouw hem daar dan in. Als het daarna nog aan je blijft knagen, maak je alleen maar jezelf gek. Als je er dan over door blijft gaan wordt het een vreselijk beladen onderwerp, en kan je het er waarschijnlijk helemaal niet meer op normale wijze over hebben. Gewoon even een tip....

Dank je voor de tip. Ik moet hem ook wel vertrouwen. En dat ie van me houdt laat ie ook wel op andere manieren blijken. Hij zegt het soms ook wel op normale toon.

Ik denk dat ik hem gewoon moet vertellen dat het toontje me onzeker maakt en dat ik het niet leuk vind en dan einde onderwerp..
Misschien vindt hij het gewoon moeilijk om deze woorden tegen je te zeggen en gebruikt hij daarom dat rare stemmetje? Beetje uit verlegenheid?
summersummer

heb je er nog iets mee gedaan?
quote:sjaaaantje schreef op 14 mei 2008 @ 12:49:

summersummer

heb je er nog iets mee gedaan?

We hebben een goed gesprek gehad gisteravond. Heb hem gevraagd waarom hij het op die manier zegt. Het komt erop neer dat hij het vaak wil zeggen en wil kunnen zeggen maar het moeilijk vindt. In het gezin waarin hij is opgegroeid zijn ze heel erg nuchter en spreken ze (bijna) niet over gevoelens. Ik weet dat ie in onze relatie juist onzettend z'n best doet om te praten over gevoelens.

Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik liever juist heb dat hij het niet te vaak zegt omdat het zo niet meer bijzonder is. En als ie het wel doet dan op normale toon. Hij zou proberen hier rekening mee te houden. Tis wel een beetje een gewoonte geworden dus ik ben benieuwd... Maar als het wel gebeurd dan ga ik er niet moeilijk meer over doen. Weet nu waar het aan ligt.

Verder heeft hij me duidelijk gemaakt dat hij echt en oprecht veel van me houdt.

Bedankt voor jullie reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven