"werken aan je relatie" wat is dat?

13-11-2008 13:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn 10 jaar samen en we hebben 2 kinderen, mooi huis, leuke banen, leuke vrienden, voldoende geld etc..

Maarrrrrrrrrrrrrr..."het" is er niet meer. Ik hou niet meer van hem. Dan zegt iedereen:"Je moet aan je relatie wérken".

Mijn tegenvraag: wat is dat?

Kijk, de simpele dingen kan ik ook wel verzinnen: samen weg (we zijn net nog naar Venetie geweest, met z'n tweeen), lekker koken etc. Maar dat helpt niet.

wat is werken aan je relatie en hoe leer je weer van iemand houden?

Voor alle duidelijkheid: hij slaat niet, bedriegt me niet, gokt niet, drinkt niet te veel, is lief voor mij en de kinderen...we maken eigenlijk nooit ruzie, maar ik hou gewoon niet meer van hem!
quote:vraagmaar schreef op 13 november 2008 @ 13:33:

Dan zegt iedereen:"Je moet aan je relatie wérken".

Mijn tegenvraag: wat is dat?

Kijk, de simpele dingen kan ik ook wel verzinnen: samen weg (we zijn net nog naar Venetie geweest, met z'n tweeen), lekker koken etc. Maar dat helpt niet.

Die dingen doen die je vroeger als vanzelf uit verliefheid deed, en waar je je nu toe moet zetten omdat het niet meer vanzelf gaat. Omdat het niet meer "natuurlijk" voelt om het te doen.

Elkaar complimentjes geven. Dingetjes voor elkaar doen. Met aandacht naar zijn verhalen luisteren. Enthousiast bedanken als hij je een kopje thee brengt. Elkaars lievelingseten maken. Naar zijn sportwedstrijd komen kijken.

Niet één keer een groot gebaar van een quasi-romantisch duur weekendje weg, dat is geen kunst. Maar elke dag die kleine moeites voor elkaar doen.

Als het niet meer zo leuk en spannend is heb je daar niet zoń zin in, en dan voelt het algauw als "jamaar dat is nep want ik meen het niet". En daarom is het wérken. Het gaat niet vanzelf. Maar het helpt wel.
lees het boek: de vier inzichten. (er is ook een website van zag ik de 4 inzichten---> kijken!

Mijn tip; WERK AAN JEZELF ipv aan de RELATIE. Accepteer jezelf en ook anderen zoals ze zijn en het leven zoasl het is. Zoek eerlijk naar wat echt IS en BEN zoals je BENT.

ja, i know....makkelijker gezegd dan gedaan...maar toch!
Wat een rare inzichten,

Of ligt dat aan mij?
quote:iry schreef op 13 november 2008 @ 21:10:

Wat een rare inzichten,

Of ligt dat aan mij?

vooral inzicht 1, respectloos.

dus ja het is een inzicht, maar hoe kun je dat inzicht niet hebben!

Ik denk dat jezelf volledig open en eerlijk tegenover je partner opstellen het speciaal houdt. Als je andere verlangens gaat krijgen omdat je veranderd of je partner veranderd, altijd delen! Anders groei je vanaf dat punt al (langzaam) uit elkaar..

Je hebt altijd een kans dat je partner niet meegroeit maar dat komt dan hoe dan ook (langer: des te pijnlijker misschien zelfs) boven tafel.
Waren wijze inzichten van de Tolteken , die .................uitgestorven zijn
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je bent heel duidelijk vraagmaar. Je bent gegroeid en hij is niet mee gegroeid. Lijkt me toch dat je wel gemerkt zou hebben als jullie op 1 lijn met elkaar zouden zitten. Dat hij dat diepe gesprekken 'nutteloos' vindt, zegt toch ook iets over de diepte die hij mist en wat jij weer ervaart als een gat.

Ik zou niet 1,2,3 weten wat je zou moeten/kunnen doen. Wil alleen even zeggen dat ik je (denk ik) begrijp. Als je als vriendinnen uit elkaar groeit, doet pijn maar soit, je gaat verder. Maar je man waarmee je samen kinderen hebt...dat is van een andere orde.
Dejavu: Hij heeft personeel. Hij is heel trots op zijn bedrijf en dat mag ook, hij werkt er ontiegelijk hard voor en dat werpt financieel gezien ook zeker zijn vruchten af. Daar ben ik dan ook weer blij mee, want we kunnen veel leuke dingen samen of met de kinderen erbij doen.

Hij weet dat ik het moeilijk vind als hij s avonds weg is. 6 dagen werken ma tm za dat kan ik wel aan. Maar die avonden dat vind ik moeilijk. Hij is geregeld thuis, maar dan komen er weer klanten voor offertes, personeel met vragen, relaties voor besprekingen. Als hij thuis is doet hij zoveel als mogelijk, ik kan alles aan hem vragen. Hij doet dus echt wel zijn best. Maar zijn leven bestaat gewoon vooral uit heel hard werken, en dit is in zijn familie al generatie op generatie zo.

Ik zie het probleem ook wel bij mij liggen. Ik ben vooral heel kneuterig, mijn gezin staat bij mij op nr 1 en daar mis ik hem dan in. Ik sport niet, heb geen hobby's, geen echte vriendinnen. Ik ben veel op mijzelf en wil het eigenlijk ook niet anders. Ik houd namelijk niet van oppervlakkige contacten zeg maar, ben een beetje mensenschouw. Al zouden bekenden dit misschien niet bevestigen. Ik zou wel een leuke hobby willen hebben, iets wat ik echt leuk vind, waar ik tijd aan kan besteden, maar ik vind niks echt leuk! Gek he. Ik ben gewoon het liefste bij mijn man. Mijn man zegt ook: ga iets leuks doen, zoek een leuke baan buiten de deur, je mag van mij alles, ik belemmer je nergens in.

In sept 09 gaat ook onze jongste naar school. Ik zou dan heel graag weer gaan werken. Ik denk dat ik daarvan behoorlijk zal opknappen en me de oude zal voelen. Mijn man heeft altijd zoveel gewerkt, zolang ik hem ken, maar ik heb er sinds er kinderen zijn meer problemen mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven