Raar contact met zwager
dinsdag 14 april 2009 om 19:25
Hallo Forumleden,
Er wordt zo meegeleefd met iedereen, dat ik ook maar eens om advies ga vragen.
Al vanaf het begin heb ik moeilijk contact met mijn zwager.
(Niet getrouwd overigens, praat wel wat makkelijker)
De ontmoeting met mijn zwager was in het cafe. Ik maakte een praatje met de jongen waarvan ik dacht dat het mijn zwager is (tjah broers he). Dit contact liep heel goed, praatje gemaakt, lachje erbij. Ik vroeg of hij de broer was van mijn vriend. Toen heb ik me voorgesteld als de vriendin van zijn broer.
Daarna heb ik geen goed contact meer gehad met mijn zwager.
Bij familiegelegenheden vraagt hij net hoe is het omdat hij vriendelijk wilt zijn, verder komt er niks uit.
Met iedereen maakt hij lekker een praatje. Omdat ik geen reactie van hem krijg, stel ik aan hem vragen. Heel kortaf beantwoord hij mijn vragen. Als mijn schoonmoeder toevallig precies dezelfde vraag stelt, legt hij wel ineens alles uit.
Hoe kan ik het contact met mijn zwager verbeteren zonder dat ik ruzie krijg met mijn schoonfamilie?
Er wordt zo meegeleefd met iedereen, dat ik ook maar eens om advies ga vragen.
Al vanaf het begin heb ik moeilijk contact met mijn zwager.
(Niet getrouwd overigens, praat wel wat makkelijker)
De ontmoeting met mijn zwager was in het cafe. Ik maakte een praatje met de jongen waarvan ik dacht dat het mijn zwager is (tjah broers he). Dit contact liep heel goed, praatje gemaakt, lachje erbij. Ik vroeg of hij de broer was van mijn vriend. Toen heb ik me voorgesteld als de vriendin van zijn broer.
Daarna heb ik geen goed contact meer gehad met mijn zwager.
Bij familiegelegenheden vraagt hij net hoe is het omdat hij vriendelijk wilt zijn, verder komt er niks uit.
Met iedereen maakt hij lekker een praatje. Omdat ik geen reactie van hem krijg, stel ik aan hem vragen. Heel kortaf beantwoord hij mijn vragen. Als mijn schoonmoeder toevallig precies dezelfde vraag stelt, legt hij wel ineens alles uit.
Hoe kan ik het contact met mijn zwager verbeteren zonder dat ik ruzie krijg met mijn schoonfamilie?
dinsdag 14 april 2009 om 23:37

woensdag 15 april 2009 om 09:31
Ik zou zeggen, blaas het niet teveel op. Ik zou hem niet er te direct mee confronteren. Het is toch niet dat hij je dwarsboomt of opzettelijk te kakken zet of zo.
Naast de oorzaak is het misschien ook goed te accepteren dat mischien niet iedereen je aardig vindt. Je zegt dat je het nog nooit eerder hebt meegemaakt, toen dacht ik; Oh, dus gewoon een knauw voor haar ego. Klinkt misschien een beetje kort door de bocht, maar daar hebben we allemaal wel eens last van, nietwaar?
Naast de oorzaak is het misschien ook goed te accepteren dat mischien niet iedereen je aardig vindt. Je zegt dat je het nog nooit eerder hebt meegemaakt, toen dacht ik; Oh, dus gewoon een knauw voor haar ego. Klinkt misschien een beetje kort door de bocht, maar daar hebben we allemaal wel eens last van, nietwaar?
woensdag 15 april 2009 om 12:23
Ik wil niet ego overkomen. Begrijp me niet verkeerd.
Er zijn personen die mij niet mogen en andersom.
De 1e avond heb ik lol gehad met mijn zwager.
Na die avond heb ik geen goed contact met mijn zwager.
Als ik iets vertel moet ik ook alles vertellen:
Mijn zwager heeft onlangs een hyveslijst ingevuld (zo'n lijst wat iedereen naar elkaar stuurt) en daar stond in dat we beste vrienden zijn.
Iemand die geen interesse in mij toont, vind ik dat dat geen beste vriend is.
Je mag iemand of je mag iemand niet.
Ook als mijn zwager wat alcohol heeft genuchtigd, komt hij ook veel losser naar mij over.
We hebben dan zo goed contact met elkaar dat we wel als beste vrienden met elkaar omgaan. Ik baal er dan ook weer van dat de dagen erna weer als vanouds zijn.
Mijn zwager weet als enigste het antwoord.....
Wel wil ik jullie mening weten.
Er zijn personen die mij niet mogen en andersom.
De 1e avond heb ik lol gehad met mijn zwager.
Na die avond heb ik geen goed contact met mijn zwager.
Als ik iets vertel moet ik ook alles vertellen:
Mijn zwager heeft onlangs een hyveslijst ingevuld (zo'n lijst wat iedereen naar elkaar stuurt) en daar stond in dat we beste vrienden zijn.
Iemand die geen interesse in mij toont, vind ik dat dat geen beste vriend is.
Je mag iemand of je mag iemand niet.
Ook als mijn zwager wat alcohol heeft genuchtigd, komt hij ook veel losser naar mij over.
We hebben dan zo goed contact met elkaar dat we wel als beste vrienden met elkaar omgaan. Ik baal er dan ook weer van dat de dagen erna weer als vanouds zijn.
Mijn zwager weet als enigste het antwoord.....
Wel wil ik jullie mening weten.
woensdag 15 april 2009 om 13:30
Als ik in jouw positie zou zitten zou ik denk ik hem er niet op aanspreken, hooguit een keer subtiel. Want wat is de consequentie hiervan?
Scenario 1: Je spreekt hem op zijn gedrag aan. Hij blijkt je gewoon niet echt leuk/aardig/whatever te vinden en moet dan aan jou uitleggen waarom. Lijkt me geen leuke situatie. (Niemand vindt het leuk om negatieve eigenschappen van zichzelf te horen).
Scenario 2: Je spreekt hem op zijn gedrag aan. Hij blijkt je leuker dan leuk te vinden en moet dit nu wel toegeven. Gevolg: rare situatie tussen jou, hem en je vriend.
Als je écht éch écht wilt weten hoe de vork in de steel zit, dan zou ik een keer tijdens een gezellige borrelavond het subtiel naar voren brengen. Iets in de trant van: "hey schoonbroer, ik vind je eigenlijk veel leuker als je een biertje gedronken hebt! Met mij kan je overdag/in nuchtere toestand ook leuk slap ouwehoeren hoor!"
Ik kan me voorstellen dat het steekt als hij met iedereen gezellig kan doen, behalve met jou. Maar misschien is het toch beter om niet de onderste steen boven te willen halen in dit geval. (Tenzij je zelf al jarenlang hopeloos verliefd bent op je zwager en alleen een relatie met z'n broer bent aangegaan om dichter bij hem in de buurt te komen )
Scenario 1: Je spreekt hem op zijn gedrag aan. Hij blijkt je gewoon niet echt leuk/aardig/whatever te vinden en moet dan aan jou uitleggen waarom. Lijkt me geen leuke situatie. (Niemand vindt het leuk om negatieve eigenschappen van zichzelf te horen).
Scenario 2: Je spreekt hem op zijn gedrag aan. Hij blijkt je leuker dan leuk te vinden en moet dit nu wel toegeven. Gevolg: rare situatie tussen jou, hem en je vriend.
Als je écht éch écht wilt weten hoe de vork in de steel zit, dan zou ik een keer tijdens een gezellige borrelavond het subtiel naar voren brengen. Iets in de trant van: "hey schoonbroer, ik vind je eigenlijk veel leuker als je een biertje gedronken hebt! Met mij kan je overdag/in nuchtere toestand ook leuk slap ouwehoeren hoor!"
Ik kan me voorstellen dat het steekt als hij met iedereen gezellig kan doen, behalve met jou. Maar misschien is het toch beter om niet de onderste steen boven te willen halen in dit geval. (Tenzij je zelf al jarenlang hopeloos verliefd bent op je zwager en alleen een relatie met z'n broer bent aangegaan om dichter bij hem in de buurt te komen )
woensdag 15 april 2009 om 17:27
- Hij zegt tegen schoonmoeder dat hij ook graag een vriendin wil hebben zoals jij.
- Hij zet je in zijn hyves-lijst als beste vriendin.
- Op de eerste avond hebben jullie o zo gezellig staan praten.
- Als hij wat drank op heeft, is hij wel gezellig tegen je.
Verbind de punten en kleur de plaatjes.
Het houdt je nogal bezig he, wat je zwager van je vindt?
- Hij zet je in zijn hyves-lijst als beste vriendin.
- Op de eerste avond hebben jullie o zo gezellig staan praten.
- Als hij wat drank op heeft, is hij wel gezellig tegen je.
Verbind de punten en kleur de plaatjes.
Het houdt je nogal bezig he, wat je zwager van je vindt?
woensdag 15 april 2009 om 18:42
Hallo,
Ik zit er nu wel mee waarom hij raar doet.
Ik ben zelf er niet achtergekomen dat mijn zwager mij ook leuk zou vinden. Dit hoor ik nu van jullie.
Heb met mijn vriend een relatie van vijf jaar en gaat gewoon uitstekend.
Begon er dieper over na te denken na die rare situatie bij pasen.
Gewoon de situatie laten zoals het is.
Ik hoop dat hij dan snel een vriendin krijgt.
Dan kan hij mij beetje vergeten LOL
Ik ben zelf er niet achtergekomen dat mijn zwager mij ook leuk zou vinden. Dit hoor ik nu van jullie.

woensdag 15 april 2009 om 18:50
woensdag 15 april 2009 om 18:54
quote:McGeek wrote on 15 April 2009 @ 18:42:
Hallo,
Dan kan hij mij beetje vergeten LOL
Uhm, dat hoor je nu van 'ons', omdat je dit vertelde:
quote:Mijn zwager vertelt tegen mijn schoonmoeder dat hij het liefst iemand zou ontmoeten zoals mij.Wat een omslachtige manier om het over de crush van je zwager te hebben. Zeg dan gewoon meteen dat je denkt dat het zo is en dat je dat énorm interessant vind...
Hallo,

Uhm, dat hoor je nu van 'ons', omdat je dit vertelde:
quote:Mijn zwager vertelt tegen mijn schoonmoeder dat hij het liefst iemand zou ontmoeten zoals mij.Wat een omslachtige manier om het over de crush van je zwager te hebben. Zeg dan gewoon meteen dat je denkt dat het zo is en dat je dat énorm interessant vind...
woensdag 15 april 2009 om 19:12
Speculaties zijn er altijd.
Mijn schoonmoeder vertelde dat tegen mijn vriend en mijn vriend vertelde het tegen mij. Naar mijn mening zonder bijbedoeling?
Als mijn schoonmoeder iets zegt dan ga ik er niet gelijk vanuit dat het waar is.
Mijn gevoel zegt nog altijd dat hij met mijn voeten aan het rammelen is.
Ach... gewoon laten doen dus. Misschien wordt het contact vanzelf beter als hij een vriendin heeft.
Ben blij dat jullie meegedacht hebben!
Mijn schoonmoeder vertelde dat tegen mijn vriend en mijn vriend vertelde het tegen mij. Naar mijn mening zonder bijbedoeling?
Als mijn schoonmoeder iets zegt dan ga ik er niet gelijk vanuit dat het waar is.
Mijn gevoel zegt nog altijd dat hij met mijn voeten aan het rammelen is.
Ach... gewoon laten doen dus. Misschien wordt het contact vanzelf beter als hij een vriendin heeft.
Ben blij dat jullie meegedacht hebben!

donderdag 16 april 2009 om 09:32
quote:princessofthefnggalaxy schreef op 16 april 2009 @ 07:04:
Duidelijk een gevalletje van 'mijn ego moet gestreeld worden'. Het lijkt erop dat McGeek het vivaforum de woorden in de mond legt om vervolgens haar ego flink te laten strelen.
Nou nou, je brengt het wel een beetje overdreven.
Geek wil je je zwager er nog op aanspreken dan, of laat je het rusten?
Duidelijk een gevalletje van 'mijn ego moet gestreeld worden'. Het lijkt erop dat McGeek het vivaforum de woorden in de mond legt om vervolgens haar ego flink te laten strelen.
Nou nou, je brengt het wel een beetje overdreven.
Geek wil je je zwager er nog op aanspreken dan, of laat je het rusten?
donderdag 16 april 2009 om 09:56
Ok, nu gaan we allemaal wel heel erg in één richting denken; dat TO hopeloos verliefd is op haar zwager en dat dat nu eindelijk aan het licht is gekomen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het gewoon vervelend is wanneer je regelmatig contact hebt met je schoonfamilie en er één persoon is (man of vrouw) die jou duidelijk anders behandeld dan de rest. Als het een schoonzus was geweest had TO het vast ook vervelend gevonden. Misschien dat het nu iets minder vervelend is omdat de gedachte dat hij dit zou kunnen doen omdat hij haar leuk vindt vleiend is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het gewoon vervelend is wanneer je regelmatig contact hebt met je schoonfamilie en er één persoon is (man of vrouw) die jou duidelijk anders behandeld dan de rest. Als het een schoonzus was geweest had TO het vast ook vervelend gevonden. Misschien dat het nu iets minder vervelend is omdat de gedachte dat hij dit zou kunnen doen omdat hij haar leuk vindt vleiend is.
donderdag 16 april 2009 om 13:32
Ik vraag gewoon wat jullie denken.
Gelijk reacties dat ik dit doe om aandacht te trekken.
Nou, als ik aandacht te kort heb, dan ga ik wel even naar dat pompstation toe om ook iets te "laten zien"
Mijn zwager en mijn vriend zijn broers van elkaar en sinds dat ik een relatie met mijn vriend heb, zijn ze ook boezem vrienden van elkaar geworden.
Soms voel ik me wel eens het vijfde (derde) wiel van de wagen (fiets).
Ik ben onzeker geworden door het gedrag van mijn zwager.
Is het zo vreemd dat ik vraag wat de oorzaak kan zijn van zijn vreemde gedrag
Naar mijn mening ben ik niet het type persoon waar mijn schoonbroer op valt. Het overvalt mij dan ook dat hij verliefd op mij zou kunnen zijn.
Ik verschil 13 jaar met mijn schoonbroer (leeftijd tot er niet toe als het andere topic lees)
Waarom zou ik gevoelens hebben-krijgen voor iemand die mij negeert! Oke, afgezien van zijn afgeleefde hoofd ziet hij er niet slecht uit
Maar nee, ik krijg het er nu niet warmer van.
Enfin ff terug ON TOPIC...
Ik ga er niks van zeggen - doen.
Als ik het er met hem over zou hebben, dan zal mijn zwager dit alleen maar ontkennen. Mijn probleem is daarmee nog niet opgelost.
Ik kan alleen maar wachten tot hij een vriendin heeft en kijken hoe de situatie dan word.
Mijn schoonmoeder is al druk bezig om hem te koppelen.
Trouwens.... bij de eerste ontmoeting had hij ook net een maand of twee maanden een vriendin.
Daar heeft hij bijna een jaar een relatie mee gehad.
Ik kom dan ook niet op het idee dat hij mij `leuk` zou vinden.
Gelijk reacties dat ik dit doe om aandacht te trekken.
Nou, als ik aandacht te kort heb, dan ga ik wel even naar dat pompstation toe om ook iets te "laten zien"
Mijn zwager en mijn vriend zijn broers van elkaar en sinds dat ik een relatie met mijn vriend heb, zijn ze ook boezem vrienden van elkaar geworden.
Soms voel ik me wel eens het vijfde (derde) wiel van de wagen (fiets).
Ik ben onzeker geworden door het gedrag van mijn zwager.
Is het zo vreemd dat ik vraag wat de oorzaak kan zijn van zijn vreemde gedrag
Naar mijn mening ben ik niet het type persoon waar mijn schoonbroer op valt. Het overvalt mij dan ook dat hij verliefd op mij zou kunnen zijn.
Ik verschil 13 jaar met mijn schoonbroer (leeftijd tot er niet toe als het andere topic lees)
Waarom zou ik gevoelens hebben-krijgen voor iemand die mij negeert! Oke, afgezien van zijn afgeleefde hoofd ziet hij er niet slecht uit

Enfin ff terug ON TOPIC...
Ik ga er niks van zeggen - doen.
Als ik het er met hem over zou hebben, dan zal mijn zwager dit alleen maar ontkennen. Mijn probleem is daarmee nog niet opgelost.
Ik kan alleen maar wachten tot hij een vriendin heeft en kijken hoe de situatie dan word.
Mijn schoonmoeder is al druk bezig om hem te koppelen.
Trouwens.... bij de eerste ontmoeting had hij ook net een maand of twee maanden een vriendin.
Daar heeft hij bijna een jaar een relatie mee gehad.
Ik kom dan ook niet op het idee dat hij mij `leuk` zou vinden.
donderdag 16 april 2009 om 23:01
Om iemand te plezieren kun je ook op hyves invullen dat het beste vriend betreft. Mijn vriend en zijn broer zijn beste vrienden. Mijn vriend heeft geen hyves. Misschien dat de reden dat hij mij als beste vriend heeft genoemd.
Mijn vriendin is niet bij de familiefeestjes geweest. Zij heeft mijn zwanger maar een paar keer gezien.
Ik geef commentaar dat: MOCHT mijn zwager verliefd op me zijn, dat hij dit niet zou zeggen omdat ik een relatie hebt met zijn broer.(lijkt mij dan)
Jaloers is ook goed mogelijk. Zijn immers beste vrienden van elkaar. Ze hebben veel (iedere dag) telefonisch contact met elkaar. Ze zien elkaar ook 1x in de twee weken.
Mijn vriendin is niet bij de familiefeestjes geweest. Zij heeft mijn zwanger maar een paar keer gezien.
Ik geef commentaar dat: MOCHT mijn zwager verliefd op me zijn, dat hij dit niet zou zeggen omdat ik een relatie hebt met zijn broer.(lijkt mij dan)
Jaloers is ook goed mogelijk. Zijn immers beste vrienden van elkaar. Ze hebben veel (iedere dag) telefonisch contact met elkaar. Ze zien elkaar ook 1x in de twee weken.