Raar onderbuikgevoel......

27-01-2009 13:19 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie raad en advies… Wellicht ben ik veel te achterdochtig en zie ik spoken, misschien ook wel terecht. In het kort de situatie.

Ben gelukkig getrouwd, heb een hartstikke fijn huwelijk. Manlief kwam laatst thuis en vertelde dat hij onderweg prachtige foto’s had gemaakt. Ze waren werkelijk erg mooi, winterlandschappen met besneeuwde bomen e.d. Ik vroeg hem waar hij ze gemaakt had en hij reageerde heel gepikeerd, zei dat dat toch niet uitmaakte, en dat hij het niet precies meer wist. Ik vond het een beetje vreemde reactie, maar heb het laten rusten.

Laatst zag ik in zijn contactpersonen van zijn emailaccount (we hebben twee accounts, maar weten van elkaar de wachtwoorden en dergelijke, zijn heel open in dat soort dingen en mail staat hele dag open) de naam van een onbekende vrouw met een hotmailadres. En geloof me, ik zocht daar echt niks achter, was alleen wel nieuwsgierig en vroeg mijn man dan ook wie dat was. Volgens hem een “mailmaatje” waarin hij in zijn vrijgezelle periode wel eens mee mailde maar ik kon dat adres er wel uitgooien volgens hem want ze hadden al jaren geen contact meer. (Wij zijn nu trouwens 3,5 jaar samen) Prima, niks aan het handje. Toch was ik wel nieuwsgierig naar deze dame (eerlijk is eerlijk) en heb haar eens gegoogled en gehyved. En nu heeft ze inderdaad hyves. Een gesloten profiel, maar wel met een hele mooie achtergrondfoto… Je raadt het al. Precies die foto die mijn man mij enkele weken geleden liet zien.

Weet niet wat ik hiervan moet denken. Misschien maak ik me wel veel te druk. Moet het denk ik maar rechtstreeks vragen…….
Just like Alan Garner
Volgens mij is hyves juist gebasseerd op dit gedrag
Wel een lastige situatie inderdaad.

Ik kan me voorstellen dat je er mee zit dat hij nu denkt dat je hem niet vertrouwt.

Misschien kun je het nog even aankijken en afwachten of je dat onderbuikgevoel houdt en/of er nog andere vreemde signalen komen?
Is jouw man bezig met amateurfotografie? Is het mogelijk dat ie die foto van internet heeft gepikt om aan jou of de buitenwereld te laten zien dat ie goed kan fotograferen?

Een rar verhaal blijft het en hij liegt iig over dat contact. Aan hem vragen lijkt me de beste optie. Als ie boos wordt weet jij ook genoeg.
Klopt Jules, maar dan Hyve je uit 'gewone nieuwsgierigheid'. TO hyvde omdat ze een onderbuikgevoel had en het niet vertrouwde. Ik kan me voorstellen dat ze het daarom lastiger vindt te bespreken. De enige oplossing om antwoorden te krijgen is echter om er toch naar te vragen.

Sterkte
Peas on earth!
Ik ga het ook ter sprake brengen. Ik ga vanavond thuis voor de zekerheid de foto's nog eens naast elkaar leggen ,maar weet nagenoeg zeker dat het dezelfde is. Vind het zo stom van hem. ALs hij gewoon maar een plaatsnaam geroepen had toen ik het vroeg had ik hem op z'n woord geloofd...

En waarom slaat hij haar wel op als contactpersoon terwijl hij weet dat ik ook in zijn mail kan.

Ik ben gewoon boos! Vind dit echt zo stom. En vooral omdat zoals ik al zei, hij de boel waarschijnlijk gaat omdraaien, dat ik hem neit vertrouw enzo.

Zit al helemaal te denken dat ze die foto's wel samen gemaakt zullen hebben enzo, ben mezelf al lekker gek aan het maken. Niet doen! ik weet het. Maar het is zo kut.
Just like Alan Garner
Return of kreng, goeie! Dat kan ook verklaren waarom hij zo gepikeerd was over de vraag waar de foto gemaakt was.

Maar... één ding is dan wel raar. Hoe kan die foto op een site komen van iemand waarmee hij heeft gemaild. Of zou hij dan haar foto hebben "gejat"?

Klady, als je nou geen duidelijkheid van je vriend krijgt, dan zou ik gewoon die vrouw eens een hyves berichtje sturen waar die foto gemaakt is.
Ik neem aan dat je wel zijn hyvesvriendje bent, dan kan je toch ook kijken of zij in zijn vriendenlijst staat? Foto's rippen van een andere hyves kan iedereen. Heeft hij die winterse foto's op zijn hyves gezet?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Prinses, dit is toch ook "nieuwsgierigheid" . Maar ik snap inderdaad dat dit om iets anders gaat. Lastig, als je nu al weet dat je vriend je daar op gaat pakken, terwijl de essentie heel iets anders is.

Klady, misschien moet je tegen je vriend zeggen dat het checken van een contactpersoon ook niet goed is, maar dat je die discussie graag ná het gesprek over die foto wil voeren.
Heeft jouw man die foto's niet op zijn hyves gezet en dat zij ze vervolgens heeft gekopieerd??
Ai ai ai, dat lijkt inderdaad niet te kloppen.

Of hij vreemdgaat kan je niet concluderen, maar als hij zegt dat hij geen contact met die dame heeft maar zij heeft wel zijn foto.... plus dat hij raar deed over waar die gemaakt was.....

Ik zou het hem vragen en geen genoegen nemen met zo'n geirriteerd antwoord, want dat is vaak het afweermechanisme van een man als hij op een leugen betrapt wordt.....

Moeilijk voor je hoor! Ik leef met je mee.
tja, soms kan je vermoeden ernaast zitten.

Ik heb hier ooit een heel drama gehad omdat er een grote maat herenoverhemd in huis lag. (man is gemiddeld qua lengte) Zag het ding liggen, dacht 'even aan man vragen van wie het is' en legde het weg.

Kom ik thuis, zit man woest op me te wachten: 'wat is DIT!?! WIE is hier geweest en heeft zijn overhemd uit gehad?!'

Nou, ik ook woedend want ik ben een trouwe hond, dat weet hij. Ik heb nooit aanleiding gegeven tot wantrouwen.

Heel gedoe en gezeur, ruzie, beschuldigingen, ik ook woedend dat hij me niet vertrouwde.

Wat bleek?

Het overhemd was bij het weggaan uit de kroeg het vorige weekend achtergebleven. Een vriend heeft het toen maar in mijn tas gepropt, zodat het in ieder geval bij een van ons zou blijven. Ik heb toen bij thuiskomst wat kleding uit mn tas in de was gemikt, zonder het 'vreemde' shirt op te merken.

pfff..
quote:return_of_kreng schreef op 27 januari 2009 @ 13:44:

Is jouw man bezig met amateurfotografie? Is het mogelijk dat ie die foto van internet heeft gepikt om aan jou of de buitenwereld te laten zien dat ie goed kan fotograferen?

Een rar verhaal blijft het en hij liegt iig over dat contact. Aan hem vragen lijkt me de beste optie. Als ie boos wordt weet jij ook genoeg.

Nee helemaal niet.. Maar hij heeft altijd wl een camera bi jzihc voor zijn werk. En eht was zo'n stralende winterdag dat hij is uitgestapt en foto's heeft gemaakt. Heb ze ook gezien op z'n camera, en op de pc.

Aaargh wat baal ik hier van!!
Just like Alan Garner
Ik vind het een hele goede tip van de dames: laat je niet afleiden van het onderwerp door zijn boosheid of verontwaardiging. Ik liet dat vaak toe waardoor ik in het gesprek de boosdoener werd en met schuldgevoel bleef zitten. Laat dat niet gebeuren. Je vraagt om een simpele opheldering!
quote:Fame schreef op 27 januari 2009 @ 13:49:

Ik neem aan dat je wel zijn hyvesvriendje bent, dan kan je toch ook kijken of zij in zijn vriendenlijst staat? Foto's rippen van een andere hyves kan iedereen. Heeft hij die winterse foto's op zijn hyves gezet?Manlief heeft geen hyves....
Just like Alan Garner
Is het niet mogelijk om het gesprek open in te gaan, waarbij je gelijk al aangeeft dat je er juist NIET op uit bent om hem van dingen te gaan verdenken. En juist om te voorkomen dat je jezelf allerlei waanbeelden in je hoofd haalt, je van hem wilt horen over het hoe en wat van deze foto.

Probeer hem een stap voor te zijn in zijn evt. beschuldigingen. Geef aan dat dat juist iets is wat je niet wilt, hem valselijk beschuldigen.
En wat je zelf al zegt: voordat je iets zegt vanavond, bekijk eerst die beide foto's nog eens goed!! Misschien lijken ze erg op elkaar (wat al eerder is gezegd: besneeuwde winterlandschappen kunnen erg op elkaar lijken op een foto) en zie je bij nadere bestudering dat ze toch verschillend zijn.

Wellicht (hopelijk!) maak je je druk om niks!
quote:yayaatje schreef op 27 januari 2009 @ 14:00:

En wat je zelf al zegt: voordat je iets zegt vanavond, bekijk eerst die beide foto's nog eens goed!! Misschien lijken ze erg op elkaar (wat al eerder is gezegd: besneeuwde winterlandschappen kunnen erg op elkaar lijken op een foto) en zie je bij nadere bestudering dat ze toch verschillend zijn.

Wellicht (hopelijk!) maak je je druk om niks!Ja dat hoop ik ook echt! Ik heb het al uitgeprint en alles, het papiertje brandt gewoon in mijn tas... Ik hoop zo dat ik me vanavond de ogen uit de kop kan schamen omdat ik hem hiervan verdacht heb. Toch blijft zijn reactie op mijn vraag wel raar. Maar ik hoop zo dat het niks is, want ik had eindelijk het gevoel echt gelukkig te zijn in de liefde...
Just like Alan Garner
Die vrouw vragen waar die foto's gemaakt zijn heeft geen zin. Als hij echt vreemdgaat zal zij ook weten dat hij een vrouw heeft en dus vast weten dat het weleens een achterdochtige echtgenote kan zijn.

Daarbij, misschien heeft hij die foto's wel op een fotopagina gezet, heeft ze hem daarvanaf gehaald, of heeft hij die foto's niet zelf gemaakt. (al kun je ze dan denk ik niet op je camera krijgen?).

Niet meteen het ergste denken, gewoon navragen. Wordt hij boos, dan is dat jammer voor hem, maar blijf een antwoord verwachten.
Of je brengt het als toeval, maar dat kan haast niet werken denk ik... zo van 'goh, ik zat vandaag te hyven en ik zag dat iemand jouw foto gejat heeft als profielfoto, wat beláchelijk dat iemand zomaar jóuw prachtige foto gebruikt als eigen foto, mag ik hem nog eens zien? Ik heb de foto uitgeprint, even kijken of het echt dezelfde is....'

Zónder dat je namen noemt......

Dan beschuldig je hem nergens van....
quote:Eowynn_ schreef op 27 januari 2009 @ 14:07:

Of je brengt het als toeval, maar dat kan haast niet werken denk ik... zo van 'goh, ik zat vandaag te hyven en ik zag dat iemand jouw foto gejat heeft als profielfoto, wat beláchelijk dat iemand zomaar jóuw prachtige foto gebruikt als eigen foto, mag ik hem nog eens zien? Ik heb de foto uitgeprint, even kijken of het echt dezelfde is....'

Zónder dat je namen noemt......

Dan beschuldig je hem nergens van....

Ja dat had ik ook al bedacht.. maar dat valt teveel op omdat ik laatst letterlijk aan hem heb gevraagd wie dat was aangezien ze in de contactpersonen stond.......

Heb net die foto nog eens bekeken en weet het nagenoeg zeker. ..
Just like Alan Garner
Heeft ze geen gemeenschappelijke vrienden op hyves, met jou?
nee ze weet haar naam toch van hem,

ik zou heel eerlijk zeggen dat je haar naam in hyves hebt getypt,uit nieuwschirigheid hoe ze eruit zag wie bij die naam hoort,uit zijn verleden,

en dat je toen die foto weer bent tegengekomen,en dat je dingen afvraagtt

tip: bereid je goed voor op dit gesprek,dat helpt om niet bozig of zorgelijk over te komen,hoe meer hij het iedee heeft dat hij veilig is om het evt te vertellen,hoe eerde je kans hebt op de waarheid,zonder gekonkel
quote:Eowynn_ schreef op 27 januari 2009 @ 14:12:

Heeft ze geen gemeenschappelijke vrienden op hyves, met jou?kan ik niet zien omdat ze een gesloten profiel heeft... Ze komt wel bij ons uit de buurt en werkt bij een grote klant van mijn man (dat heb ik gevonden op www.wieowie.nl) Bah, ik lijk sherlock holmes wel.

ben al vrienden van mij aan het checken die uit die plaats komen of zij in die lijst staat maar daar ben ik mee gestopt want op het laatst wist ik neiteens meer wat ik nou precies aan het zoeken was...
Just like Alan Garner
Nadeel van hyves: je weet op een gegeven moment niet meer wat je oorspronkelijk doel was...
Ik vind dat je terecht een raar onderbuikgevoel hebt. Bij mij gaan alle alarmbellen rinkelen! Sorry.

Ik zou hem er direct mee confronteren, met alle feiten. In de zin van: schat, ik zit ergens heeel ergg mee..ik heb dit en dit en dit gezien/gevonden. Hoe zit het?

Heel veel mensen vinden het niet netjes als je iemand zijn mail checkt, ik vind dat het juist geen enkel probleem mag zijn als je partner in je mail kijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven