Radeloos

13-08-2008 12:52 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Sinds kort ben ook ik regelmatig op het forum te vinden en probeer ik anderen te voorzien van mijn advies.

Zelfs zit ik alleen vol in mijn hoofd dat ik niet meer zo goed weet wat ik nou eigenlijk wil. Daarom zou ik graag jullie advies horen!

Ik woon sinds 1,5 jaar samen met mijn vriend. Mijn vriend heeft alleen sinds 1 jaar een nieuwe baan waar heel veel tijd in gaat zitten en ik lijk een beetje op de tweede plaats te zijn gekomen. Het is altijd werk voor en werk na en tijd voor ons tweeen is er eigenlijk niet meer. Hij is veranderd!

Opeens is hij veel egoistischer en arrogant geworden. Alles moet zoals hij het wil. Als ik iets zeg verbeterd hij het nog even net iets. We hebben samen een hond waar hij altijd heel leuk mee deed en ook dat vindt hij eigenlijk niets meer aan. En tijd hebben we ook niet meer.. hij werkt 2 avonden in de week en de zaterdag en ik werk maandag t/m vrijdag. Ook wil hij zijn vrienden nog zien dus wij houden zondag over. Mits er geen koopzondag is!!

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Ik heb hem gezegd dat hij geen tijd meer aan mij besteedt en hij belooft het te veranderen maar het gebeurt niet.

Het tweede probleem waar ik mee zit is dat zijn ouders nooit interesse in mij hebben. Laatst vroegen ze of ik al bezig was een baan aan het zoeken. Ik heb al lang een baan zei ik! Maar neit vragen van hoe of wat. Gewoon door gaan met de rest en ik ben de rest van de avond genegeert, als ik hier iets over zeg dan antwoord mijn vriend met : je weet toch dat ze zo zijn.

Maar het kwetst. Ik ben toch zijn vriendin.

Ik weet echt niet meer wat ik moet. Soms zou ik wel weg willen uit huis, mijn eigen plekje zoeken en soms wil ik hier blijven en er aan werken,. Die ouders gaan alleen nooit veranderen en ... RADELOSS
Is het een idee dat jij een dag minder gaat werken? Dan hebben jullie een dag door de week voor met z'n tweetjes.
Stevig met jezelf in overleg gaan of dit wel de man is waar je mee wil leven.

Druk of niet druk ten spijt, als jij na zijn werk, na zijn vrienden en na zijn ouders eens een keer op zijn aandachtslijstje staat, zou ik je als vriendin aanraden eens een weekje elders te vertoeven met de hond. Kijken wat het met jou zelf doet en hoe je vriend reageert.
Hey MariaLouise eerst ff dit... ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat je het gevoel hebt dat zijn ouders geen aandacht aan jou besteden. Waarom vertel je zelf niet wat meer over waar je mee bezig bent? Je hoeft toch niet te wachten tot hun een vraag stellen?

Ik vind het een hele goeie tip van Vl43inder. Als jullie dan samen die zondag hebben, ondernemen jullie dan ook iets?
Dat je vriend zo op gaat in zijn baan is op zich mooier dan dat ie iedere dag met tegenzin naar zijn werk gaat.

Probeer in zijn werk te interesseren, zijn interesse te wekken in jou werk en daar ook je samenzijn uit te halen.

Probeer ook samen vrienden te bezoeken, het is heel belangrijk om een sociaal leven te hebben, en hij moet ook zeker zijn vrienden blijven zien maar jij bent er ook nog.

Dat hij arroganter wordt is waarschijnlijk omdat hij ook groeit in zijn werk waardoor hij steeds meer zelfvertrouwen krijgt.

(hoe oud zijn jullie eigenlijk?)

Zelf werk ik 5 avonden in de week 40 a 50 uur(perweekdus). Vriend werkt door de weeks en heeft om het weekend dienst die maakt dus 40 a 60 uur.

Wij hebben nooit een hele dag samen vrij (tenzij we het echt plannen) maar proberen onze rust en het samen dingen doen zo bewust mogelijk te doen. We plannen ook gewoon 'samen'dingen.

We hebben daarnaast allebei nog een druk sociaal leven, maar als hij een borrel heeft met zijn vrienden kom ik na mijn werk ook nog wel eens langs, en als ik naar vriendinnen ga gaat hij met de mannen een pilsje zitten doen.

Om een lang verhaal kort te maken, probeer je weg er in te vinden. Je zult zien dat als je vriend en jij daar je draai in vinden dat je je schoonouders ook beter kunt handelen.
Wat heb je tot nu toe ondernomen om je problemen op te lossen?
Marielouise, ik zie dat radeloze van je niet zo terug in de problemen die je beschrijft.......

Op zich zijn het allemaal dingen die vervelend zijn, maar wel op te lossen zijn.

Allereerst kun je proberen om eens een andere houding aan te nemen inzake de problemen. Het werk van jouw vriend is iets wat je zult moeten accepteren. Of hij nu hier werkt of een andere baan heeft, wanneer hij in een winkel werkt houdt dat ook in dat hij op zaterdagen en koopzondagen moet werken.

Verder je houding richting je schoonouders, sommige mensen hebben het niet in zich om belangstellend te zijn. Je kunt dat soort dingen niet afdwingen. Wat je wel kunt doen is je er niks van aantrekken.

De andere dingen zou je gewoon eens kunnen bespreken met je vriend.
quote:Vl43inder schreef op 13 augustus 2008 @ 13:01:

Is het een idee dat jij een dag minder gaat werken? Dan hebben jullie een dag door de week voor met z'n tweetjes.Dat vind ik een dom advies. TO en vriend gaan misschien uit elkaar. In zo'n situatie is het erg belangrijk dat zij financieel zelfstandig blijft.
quote:wanda_p schreef op 13 augustus 2008 @ 13:27:

[...]

Dat vind ik een dom advies. TO en vriend gaan misschien uit elkaar. In zo'n situatie is het erg belangrijk dat zij financieel zelfstandig blijft.

Uhh, als jij je relatie zou kunnen redden door 1 dag minder te gaan werken zou ik dat toch zeker gaan doen.

Wat is het toch dat mensen als ze het even niet worden kunnen meteen maar uitelkaar moeten gaan?

Dit lijkt mij nou niet een probleem waar niet mee te leven valt, als ze nou een uitzijnneusvretendenietsnut als vriend had die de hele dag op de bank hing en geen tijd voor haar had, maar hij werkt hard. Ik veronderstel dat zei daar ook de vruchten van meeplukt. Het is alleen een kwestie van je tijd anders indelen.
quote:wanda_p schreef op 13 augustus 2008 @ 13:27:

[...]

Dat vind ik een dom advies. TO en vriend gaan misschien uit elkaar. In zo'n situatie is het erg belangrijk dat zij financieel zelfstandig blijft.En van je vriend verwachten dat hij dat doet niet?
Het klinkt niet echt supergezellig allemaal. Ik heb het gevoel dat je je door je vriend (en schoonouders, maar persoonlijk vind ik dat wat minder belangrijk, want daar woon je niet mee samen) niet echt op waarde geschat voelt. Dat is jammer,maar veel werken is geen argument om zo te doen. Heb je het er al eens met hem over gehad? Want dat zie ik niet echt terug in je verhaal.

Je vriend werkt veel en is er daarnaast ook nog veel mee bezig. Maar ik zie niet echt terug dat dat overmatig enthousiasme is. Is hij mss onzeker en probeert hij dat op jou af te reageren?

Door dat dominante gedrag en veel werken probeert hij misschien iets te compenseren. Maar goed, je vraag is geen invul-oefening, dus ik zou het niet weten. Ik kan je alleen aanraden om het er eens met elkaar over te hebben. Als hij 'niet thuis" geeft kun je altijd nog gaan overdenken of dit wel de man voor je is.

Succes en sterkte!
Tja, na zo'n 1,5 jaar relatie kom je er vaak pas echt achter hoe iemand is?

Misschien moet je eens met je vriend praten om 1 avond of dagdeel in de week in te plannen voor een 'samen' activiteit?

En wat betreft zijn ouders, als jij hun zelf niets verteld, kun je dit soort dingen natuurlijk wel verwachten. Waarom heb je hun bijv. niet verteld dat je een baan had?
...
quote:Vl43inder schreef op 13 augustus 2008 @ 13:34:

[...]

En van je vriend verwachten dat hij dat doet niet?TO is bereid haar vrije tijd met haar vriend door te brengen. Vriend ziet liever zijn vrienden dan haar. Dat vindt zij een probleem.
Werkt je vriend en ma t/m za + 2 avonden in de week, of 2 avonden in de week én de zaterdag?

Is het eerste het geval dan zal hij wel 60 uur in de week werken vermoed ik.

Misschien wordt er op het werk veel van hem verwacht? Moet hij overal tegenop boksen en wedijveren met zijn collega's?

dat is zeker niet plezierig en kan iemand (tijdelijk) erg veranderen.

Probeer eens met je vriend uit te zoeken wat er aan de hand is waarom hij zich zo gedraagd en vraag hem wat belangrijker is: jij of zijn werk.

Als het inderdaad zo is dat het werk hem eigenlijk een beetje boven het hoofd groeit, is het misschien een idee om uit te kijken naar iets anders?

het kan ook dat er zoveel positieve feedback wordt gegeven dat hij er een beetje arrogant door is geworden (nogal veel te zien in de tijd van de ICT-ers en veelal jonge, snelle verkopers) en die houding meeneemt naar huis. Praat met hem dat werk werk is en thuis ben jij er en is hij de "doodnormale Pietje Puk".

Als hij 2 avonden werkt + een zaterdag en verder vrij is, lijkt me het een idee voor hem om een baan te zoeken op de tijden die jij ook hebt.

iedereen moet binnen een relatie geven en nemen om die relatie goed en groeiend te houden.

Wat je schoonouders betreft: laat dat ff links liggen, lijkt me nu niet het dringendste probleem. Los eerst dat met je vriend op.

Maar wat je schrijft klinkt niet erg vreselijk. Vaak zijn mensen gewoon niet zo geinteresseerd in anderen en vinden hun eigen leventje al moeilijk genoeg.

maar er werd al advies gegeven om eens wat uit jezelf te vertellen. Lijkt me heel verstandig advies, actie (in dit geval praten) geeft reactie. Door jezelf wat meer open te stellen zou het best kunnen dat je schoonouders ook wat toegankelijker naar jou zijn.

En anders, tsja, je woont toch niet met hen samen?
moeilijk zeg,

mijn vriend heeft een eigen horeca bedrijf waardoor hij 7 dagen in de week werkt.Wij hebben 2 vaste avonden in de week dat onze gezamelijke vrienden allemaal bij ons thuis komen,zodat dat niet verwaterd.Ook als me vriend vrij is dan gaan wij samen met de kinderen gezellige dingen doen waar wij op dat moment zin aan hebben,dat kan zijn dat we lekker gaan shoppen of heerlijk in de tuin aan het werk gaan.Kunnen jullie die dingen ook plannen als je vriend wel vrij is?Ik weet dat het best zwaar is als je vriend veel werkt,maar als hij vrij is,juist van die tijd moeten genieten is erg belangrijk.En qua schoonouders betreft...wees blij dat je niet met hun hoeft te samenwonen!!
quote:Miesteph schreef op 13 augustus 2008 @ 14:37:

Als hij 2 avonden werkt + een zaterdag en verder vrij is, lijkt me het een idee voor hem om een baan te zoeken op de tijden die jij ook hebt.

iedereen moet binnen een relatie geven en nemen om die relatie goed en groeiend te houden.

TO heeft een probleem en daarom moet haar vriend maar ander werk zoeken. Werk waar hij kennelijk veel voor wilt laten. Ik zou het weten hoor, als mijn partner dat van mij zou verwachten na 1,5 jaar verkering.

Er zijn toch veel meer mogelijkheden:

-Zorg dat jullie nog tijd hebben na zijn werk

-Ga mee naar zijn vrienden

-Zorg ervoor dat het aantrekkelijker is om thuis te blijven dan om naar zijn vrienden te gaan

-Pas je eigen rooster aan zodat jij ook meer tijd voor hem hebt.

Er is iets veranderd in jullie leven sinds hij een nieuwe baan heeft. Als hij die baan wilt houden betekent dat dat jullie beiden moeten aanpassen om het net zo leuk te hebben als een jaar geleden. Niet alleen hij.
Bedankt voor jullie reacties.

We hebben echter een langere relatie dan 1,5 jaar, we wonen alleen 1,5 jaar samen, we zijn nu 3,5 jaar samen.

Ik heb er zo vaak met hem over geprobeert te praten maar hij zegt je weet nou eenmaal dat ik dit werk moet doen! en dat is ook alles wat ik er over te horen krijg. Heb vaak aangegeven dat ik me "alleen" voel in de relatie.Maar ook daar krijg ik geen reactie op.

Hij werkt maandag t/m zaterdag en is woensdag (soms) vrij! Ook vervalt dat vaak. Zoals vandaag! Dan heeft hij ook nog twee avonden in de week koopavond. Ik kan alleen niet nog een dag minder voor hem gaan werken en wil dat ook niet. aangezien hij op zijn vrije dag regelmatig op het werk is. en ik hier dan voor niets thuis zit.

Ik ben altijd geinteresseerd in zijn werk en zijn doen maar dat brengt ons ook maar even samen voor het slapen gaan. We eten niet eens samen behalve zondag avond,

en zijn schoonouders: zijn schoonouders hebben overal commentaar op wat ik doe en vinden mij absoluut niet goed genoeg voor hun zoon. Ik ben al niet meer dingen gaan vertellen over wat ik doen. Hoewel mijn vriend wel vertelt heeft van mijn nieuwe baan aan hun maar ze het gewoon weer vergeten. grrrr
Ik ben het wel eens met de suggesties van Vl43inder. Mijn vriend werkt in de luchtvaart (ook vaak in de weekenden), ik 50 uur per week op kantoor. Ook willen we vrienden/familie etc zien, dus vaak samen en anders combineren. Het lijkt mij echt wel op te lossen!
quote:marialouise schreef op 13 augustus 2008 @ 15:42:

Ik heb er zo vaak met hem over geprobeert te praten maar hij zegt je weet nou eenmaal dat ik dit werk moet doen! en dat is ook alles wat ik er over te horen krijg. Heb vaak aangegeven dat ik me "alleen" voel in de relatie.Maar ook daar krijg ik geen reactie op.

Als hij niet meer tijd met jou wil doorbrengen kun je weinig doen behalve je eigen plan trekken.
En die keus is nou juist zo moeilijk.

Ik heb al besloten mijn eigen ding te gaan doen. Ik sport op maandag ondanks dat dat zijn vrije avond is. Verder spreek ik met vriendinnen af wanneer hij er niet is. zodat ik meer tijd met hem zou moeten hebben.

Maar de keus om mijn spullen te pakken en weg te gaan. vind ik heel eng! En waar moet ik overigens heen met mijn hond? Mijn moeder woont 100 kilometer verder op. Niet handig met werk. En vriendinnen zitten echt niet op een hond te wachten
Waarom ga je niet op een andere avond sporten? Jij verwijt je vriend wat je zelf ook doet.
Ach Marialouise, als je er zo over denkt, dan heeft de relatie geen kans van slagen meer toch?

Ik zie toch wel een aantal bruikbare tips voor je staan, maar als je niks ziet zitten, dan houdt het heel snel op.
quote:marialouise schreef op 13 augustus 2008 @ 16:28:

En die keus is nou juist zo moeilijk.

Ik heb al besloten mijn eigen ding te gaan doen. Ik sport op maandag ondanks dat dat zijn vrije avond is. Verder spreek ik met vriendinnen af wanneer hij er niet is. zodat ik meer tijd met hem zou moeten hebben.

Maar de keus om mijn spullen te pakken en weg te gaan. vind ik heel eng! En waar moet ik overigens heen met mijn hond? Mijn moeder woont 100 kilometer verder op. Niet handig met werk. En vriendinnen zitten echt niet op een hond te wachten Je hebt natuurlijk gelijk. Je relatie is slecht maar het leven alleen is nog veel beroerder. Je hebt groot gelijk dat je bij hem blijft, is ook beter voor de hond.
Ik vind dat stellen ten allen tijde voor de hond bij elkaar moeten blijven. Honden hebben niet alleen een moeder nodig, maar ook een vader.
Tja, als jij op zijn vrije avond gaat sporten, dan blijft er idd weinig tijd over samen.

En trouwens als het alleen zijn werk is waarom je je relatie nu ineens niet meer ziet zitten: Wees blij dat hij een baan heeft waar hij het leuk vind. Je kunt toch wel wat tijd samen doorbrengen buiten werk om? Zoals je hierboven leest zijn er veel meer mensen die veel werken. Hij is echt niet de enige.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven