Radeloos

29-01-2017 23:18 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_328467 wijzigde dit bericht op 29-01-2017 23:44
Reden: voldoende meningen
% gewijzigd
Hem loslaten en iemand zoeken die er net zo over denkt als jij.

Je kunt mensen niet dwingen kinderen te willen.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Ja Joe... dit beslis jij niet alleen he? Nog even en je bent straks 25 zonder kinderen èn zonder vent (de horror!) als je zo door gaat.
Hoe zag je dat voor je : studeren icm een, twee kleine kinderen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Helemaal wat nbk zegt
Maak het uit en zoek iemand die ook vroeg kinderen wil. Hij mag van jou niet in zijn eentje beslissen dat hij pas later kinderen zou willen, maar jij mag wel afdwingen dat het nu moet gebeuren? 23 of 29 en de compromis is 24? Als ik hem was geweest was ik eerlijk gezegd allang weggeweest. Je maakt het er allemaal niet leuker en spontaner op.
Zo, jij klinkt als een leuke partner.

Soms kan je wat dingen betreft van gedachten veranderen. Helemaal als je het 10 jaar vooruit hebt "gepland".

Maak het uit.
Als je een nieuw iemand zoekt moet je ook jaren wachten. Overigens vind ik je vriend heel normaal om tot 29 te willen wachten
Don't worry, be happy!
quote:Lou- schreef op 29 januari 2017 @ 23:22:

Ja Joe... dit beslis jij niet alleen he? Nog even en je bent straks 25 zonder kinderen èn zonder vent (de horror!) als je zo door gaat.Ik weet dat ik het niet alleen beslis, daarom dwing ik hem ook niks, anders had ik de condooms wel lekgeprikt. Maar heeft hij dan wel het recht voor mij wanneer ik kinderen wil? (Wel objectief blijven ;) )
Deze pad moet dit pad zijn

Ik zou hem loslaten, gaat hem niet worden
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hij mag van mening veranderen he? Zeker als hij zo jong is. Zo gek is dat niet dat een jongen van 18 er anders over denkt dan een jongen van 28.

Praat erover en trek dan je conclusies. Als jullie beiden iets anders willen dan moet je op zoek naar iemand anders.
quote:Hopeloze-romanticus schreef op 29 januari 2017 @ 23:26:

[...]

Ik weet dat ik het niet alleen beslis, daarom dwing ik hem ook niks, anders had ik de condooms wel lekgeprikt. Maar heeft hij dan wel het recht voor mij wanneer ik kinderen wil? (Wel objectief blijven ;) )Het condoom lekgeprikt?

[...]

Ik weet dat ik het niet alleen beslis, daarom dwing ik hem ook niks, anders had ik de condooms wel lekgeprikt. Maar heeft hij dan wel het recht voor mij wanneer ik kinderen wil? (Wel objectief blijven ;) )

Als je het condoom lek prikt dwing je niet af, maar belazer je hem.

En ja, hij heeft dat "recht". Een weldenkend mens begint niet aan kinderen als hij/zij dat niet wil.

En een weldenkend mens dwingt dat niet af. Ook niet passief agressief.

En stop alsjeblieft met dat "meneer".

[...]

Ik weet dat ik het niet alleen beslis, daarom dwing ik hem ook niks, anders had ik de condooms wel lekgeprikt. Maar heeft hij dan wel het recht voor mij wanneer ik kinderen wil? (Wel objectief blijven ;) )Wat een mal iets. Hij heeft het 'recht' niet om jou nu kinderen te ontzeggen? Dat heeft hij zeker wel als het om zijn kinderen gaat. Er zit ergens een kink in je kabel.
Je klinkt niet echt als een Hopeloze-romanticus meer als iemand die eigen doelen voor ogen heeft en die de neiging heeft om een ander te dwingen om dat doel te bereiken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik wil, ik wil......

Dat is wat ik hoor...

En met sommigen dingen, kan je niet tot een compromis komen.

Als ik dit zo hoor wil jij alles, en je niet aanpassen!

En kijkt je vriend meer naar de lange termijn, en dat vind ik veel verstandiger. En als jij mn vriendin was, had ik je gedumpt!

En vroeg kinderen....dan moet je iig beide uit gestudeerd zijn, een baan hebben, en kan 1 van beide de 1e 2-3 jaar thuis zijn. Dat geeft stabiliteit, voor zon kind, want beide werken en kind elke dag uitbesteden, is geen kinderen nemen/opvoeden, vind ik.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2017 @ 23:23:

Hoe zag je dat voor je : studeren icm een, twee kleine kinderen ?Nee dat zeker niet, het was eigenlijk ook de bedoeling dat we eerder klaar waren met onze studie. Maar dat met mij niet besproken was dat het nog lang niet zou gebeuren is wat mij het meest dwarszit
Je studeert nog, waarom zou je nu dan aan kinderen beginnen?

Omdat het in jouw cultuur blijkbaar normaal is om vroeg kinderen te krijgen, wil dat niet zeggen dat jij dat dan ook maar moet doen.

Verder denk ik dat je vooral zo door moet gaan met jouw eigen willetje aan hem opdringen. Dan denk ik dat je heel snel met lege handen komt te staan. Dan kan je dat vroeg trouwen en kinderen krijgen helemaal wel op je buik schrijven. Geeft niks, want laat trouwen en kinderen krijgen is ook gewoon heel erg leuk hoor. Relax een beetje en neem het zoals het komt.

[...]

Ik weet dat ik het niet alleen beslis, daarom dwing ik hem ook niks, anders had ik de condooms wel lekgeprikt. Maar heeft hij dan wel het recht voor mij wanneer ik kinderen wil? (Wel objectief blijven ;) )Ja dat heeft hij. Wel als je ze met hem wil. Want hij wil ze (nog) niet.
Als hij het niet wil dan kan je hem niet dwingen daarin, en geloof me dat wil je ook.niet want stel je word zwanger en hij staat er niet achter dan word de relatie er nier beter op.

Maar zijn jullie al klaar met jullie studie?? Ik ben zelf heel jong ongepland moeder geworden, maar het was zeer welkom daar niet van, ik ben nu 33 en heb 3 kinderen de oudste word 14, als ik het allemaal over kon doen was ik veeeeeeeel later aan kinderen begonnen, ik had dan mijn school afgemaakt en was ok eerst gaan reizen en van het leven genieten. En begrijp me niet verkeerd ik hou van mijn kinderen en zou niet zonder hun kunnen, maar ik adviseer altijd wel om eerst te gaan genieten en dan pas aan kinderen te beginnen , het is allemaal hartstikke leuk en soms ook echt wel zwaar want de jongste was een huilbaby 2 jaar lang!!!! En dan echt 20 uur per dag huilen, nou geloof me op die momenten heb ik vaak gedacht waar ben ik in godsnaam aan begonnen.

Maar goed stel je zou de relatie verbreken, eer dat je dan een nieuwe liefde heb en zover in de relatie zit om überhaupt over kinderen na te denken met die persoon dan ben je mischien ook al 29. Het is heel frustrerend als je zelf er al klaar voor bent en de andere niet dat kan ik mij heel goed voorstellen, maar helaas zijn dit van die beslissingen die je samen moet maken en er ook samen 100% achter moet staan anders komt het je relatie niet ten goede..
Uit welke cultuur kom je?
quote:Hopeloze-romanticus schreef op 29 januari 2017 @ 23:29:

[...]

Nee dat zeker niet, het was eigenlijk ook de bedoeling dat we eerder klaar waren met onze studie. Maar dat met mij niet besproken was dat het nog lang niet zou gebeuren is wat mij het meest dwarszitMisschien omdat hij het ook niet wist? Niet iedereen is zoals jij, doelen behalen die aan een leeftijd verbonden zijn en dus nogal doelgericht. Er zijn mensen die echt niet zo leven en dus ook niet gedwongen willen worden om zo te leven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat wil je voor advies? Jullie zitten niet op één lijn, je enige twee opties zijn ongelukkig blijven of je zin doordrukken. Maar of je daar nu gelukkig van wordt volgens mij is hij zo pleite als jij met een zwangere buik op de proppen komt.

Ik denk ik zeg het maar even, ik weet waartoe sommige vrouwen instaat zijn. De kinderwens is soms groter dan hun gezond verstand.
quote:Bblientje schreef op 29 januari 2017 @ 23:32:

Jullie zitten niet op één lijnIk denk dat dit het grootste probleem is.
Werkt jouw vriend? Werk jij?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven