rare uitspraken partner

19-09-2012 09:16 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik mijn partner duidelijkmaken dat sommige uitspraken echt not done zijn en mijn zin in sex verzieken?

Gisteravond lagen we in bed en we lagen nog wat te praten over werk en de komende dagen. Hij zit voor wat nachten in een hotel.

Zegt hij: 'nou dan ben je morgenavond alleen, kan je mooi krabben.' Ikke: 'wat zeg je??' Hij: 'nou dan ben je morgenavond alleen, kan je mooi vingeren'

T is niet zo dat we lagen te geinen ofzo we hadden niet net sex gehad. Gewoon midden in een normaal gesprek.

Ik heb hem vanochtend duidelijk proberen te maken dat zo'n opmerking me dwarz zit en later aan de telefoon proberen uit te leggen dat hij zulke dingen niet moet zeggen.

Als ik er zin in gehad had dan is dat nu wel vergaan. Iemand een tip hoe ik mijn partner dit af kan leren en mijn zin weer terug kan vinden?
Zelfs ik word een beetje sip van dit topic van al je berichten is er maar 1 positief geweest.
Het klinkt alsof de sfeer tussen jullie behoorlijk verzuurd is. Kunnen jullie nog wel lachen met elkaar? Volgens mij wordt de seks leuker als de relatie leuker wordt. Kun je dat tegen hem zeggen: dat je graag wilt dat jullie seks beter wordt? Als ik een avond leuk uit ben geweest met mijn vriend heb ik meer zin in seks dan na een week met werken, werken, werken en bonte was, witte was, kattenbak legen, boodschappen halen, tandartsafspraak, aangebrande aardappelen. Ik bedoel maar.
Wat eten we vanavond?
Nou ja.. om eerlijk te zijn zou ik ook niet meer zo'n zin hebben in deze zeurpiet. Ik denk dat jullie elkaar wel aansteken met sommige dingen maar ik begrijp dat hij niet bepaald helpt.

Ik denk echt dat er maar één ding op zit en da's toch praten. En dan liefst niet met ruzies en moeilijke discussies maar met de insteek elkaar beter te begrijpen en meer te genieten, zowel in als buiten dat bed. Dat moet hij ook willen, ik begrijp dat het anders verrekte moeilijk wordt om hier iets in te veranderen. Net zoals je seks samen doet, moet je dat ook doen met het praten erover.

En als ie dat dan niet wil, zou het voor mij echt wel even klaar zijn geloof ik. Word al doodmoe als ik alleen maar lees over hoe het bij jullie gaat. Wil niet weten hoe moe jíj ervan bent.
quote:fientje84 schreef op 19 september 2012 @ 16:06:

[...]

Da's moeilijk met een steeds terugkomende depressie aan de ene kant en een halve burnout aan de andere kant. Dat nemt niet weg dat we t wel moeten proberen.

Wordt hier wel wat aan gedaan? Want dit klinkt in al je posts door: moe, geen zin, negatief, geen tijd enzovoorts. Ik word al moe en down als ik dit lees eerlijk gezegd. En ondertussen gaan jullie maar door met werken en werken en geen tijd voor elkaar vrij maken. Tja, dat is wel vragen om verwijdering (en minder/geen zin in seks).

En ja, ik ben dan soms een slappe vaatdoek na zo'n nacht doorkletsen, maar dat heb ik er gráág voor over!
quote:laylalala schreef op 19 september 2012 @ 16:09:

[...]

Dan functioneer je toch even een dagje niet 100%? Als dat niet te vaak is, is er toch niets aan de hand? Even een dagje een beetje doorbijten en de avond erna extra vroeg lekker het bed weer in.

Ik functioneer al nooit goed. Ik ben van mezelf al dood moe. Als ik niet genoeg slaap haal ik het niet eens om de volgende dag een uur naar mn werk te rijden. Dan mot ik halfverwege stoppen omdat ik in slaap val. Ik ben al bezig om wat anders ter zoeken maar dat is erg moeilijk nu.

Als we uitgaan gaan we nooit naar huis als ik in de fijne roes van alles is mooi en alles ie lief en ik ben geil zit. Hij blijft altijd hangen tot t einde en dan ligt een discussie vaker voor de hand dan sex omdat ik dan alweer moe ben en vaak al 2 uur aan t vragen ben of we gaan. Ik wou dat ik eens niet moe was.

Ow en mijn enige vrije dag in de week (momenteel) is gevuld met uitslapen, huishouden en soms als er tijd is samen wandelen. En dan moet hij weer vroeg naar bed want maandag is ook weer vroeg dag voor hem.

Jeez wat ben ik een zeikerd en blijf ik hangen in onmogelijkheden. Maar ik zie gewoon ff geen lichtpuntjes.
Ik kan het niet alleen.
quote:fientje84 schreef op 19 september 2012 @ 16:17:

[...]

Jeez wat ben ik een zeikerd en blijf ik hangen in onmogelijkheden. Maar ik zie gewoon ff geen lichtpuntjes.Echt, je klinkt alsof je (professionele) hulp nodig hebt. Psychisch of medisch, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar dit klinkt niet gezond en het is al helemaal niet gezond voor jullie relatie!
Ik heb een psych zal haar bellen voor een afspraak.
Sorry maar nu word ik zelfs moe van je..

http://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00
quote:fientje84 schreef op 19 september 2012 @ 16:18:

Ik kan het niet alleen.Volgens mij kan je het juist wel alleen. Je partner is nou niet echt je steun en toeverlaat, of wel?
quote:fientje84 schreef op 19 september 2012 @ 16:17:

[...]

Ik functioneer al nooit goed. Ik ben van mezelf al dood moe. Als ik niet genoeg slaap haal ik het niet eens om de volgende dag een uur naar mn werk te rijden. Dan mot ik halfverwege stoppen omdat ik in slaap val. Ik ben al bezig om wat anders ter zoeken maar dat is erg moeilijk nu.

Als we uitgaan gaan we nooit naar huis als ik in de fijne roes van alles is mooi en alles ie lief en ik ben geil zit. Hij blijft altijd hangen tot t einde en dan ligt een discussie vaker voor de hand dan sex omdat ik dan alweer moe ben en vaak al 2 uur aan t vragen ben of we gaan. Ik wou dat ik eens niet moe was.

Ow en mijn enige vrije dag in de week (momenteel) is gevuld met uitslapen, huishouden en soms als er tijd is samen wandelen. En dan moet hij weer vroeg naar bed want maandag is ook weer vroeg dag voor hem.

Jeez wat ben ik een zeikerd en blijf ik hangen in onmogelijkheden. Maar ik zie gewoon ff geen lichtpuntjes.
Ik zit ff in een erg negatieve spiraal. Ik ga dit topic uitprinten en met mn psych er over praten hoe ik hier uit kan komen.

Beetje kut dat ik vanavond en morgen alleen ben.
quote:laylalala schreef op 19 september 2012 @ 16:21:

Sorry maar nu word ik zelfs moe van je..

http://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00Brigitte is leuk dank je voor de glimlach
quote:julius schreef op 19 september 2012 @ 16:23:

[...]

Volgens mij kan je het juist wel alleen. Je partner is nou niet echt je steun en toeverlaat, of wel?

Nee want dat gaat niet want hij zit mogelijk nog dieper in de put dan ik.

Ik stop voor nu. Mijn zakdoeken zijn op
quote:fientje84 schreef op 19 september 2012 @ 16:25:

[...]

Nee want dat gaat niet want hij zit mogelijk nog dieper in de put dan ik.Hij is wel superblij en gelukkig met jou momenteel?
quote:fientje84 schreef op 19 september 2012 @ 16:18:

Ik kan het niet alleen.Nou samen lijkt ook niet echt te lukken. Wat een verschrikkelijke relatie zeg. Voor en door jullie allebei.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Volgens mij zuigen jullie bij elkaar de energie eruit...klinkt als een mismatch. Of er zijn patronen ingeslopen in de afgelopen jaren, waar je alleen nog met hulp en moeite uit kunt komen. Wil je dat nog wel? Wil hij dat nog wel? Het is niet zomaar ineens weer rozengeur en manenschrijn..(nee, geen freudiaanse verspreking).
Zelden een negatiever verhaal gelezen waarbij er geen sprake was van een ongeneeslijke ziekte, sterfgeval of iets dergelijks. Ik blijf bij mijn standpunt, je moet gewoon een punt achter de relatie zetten.

Heb namelijk weleens in een 'vergelijkbare' situatie gezeten in die zin dat mijn partner en ik beiden heel negatief waren c.q. depressief waarbij we elkaar eigenlijk alleen maar naar beneden haalden. We dachten van elkaar te houden, maar eigenlijk waren we elkaars laatste kruk waar we op konden leunen. Dat we die kruk helemaal niet nodig hadden, bleek pas bij de breuk waarna we beiden ineens veranderden in veel positievere personen. Nu heb ik van nature ene negatieve inslag, maar het voelde echt alsof er een last van mijn schouders gevallen was. En hoewel niet al mijn problemen opgelost waren, luchtte het enorm op dat wel alle aan de relatie gerelateerde problemen weg waren.
En ik sluit me aan bij de anderen; jullie zijn allebei zeurpieten, de hele relatie wordt kapot gemaakt door negativiteit en slappe happen gedoe. Van zwartkijkerij wordt geen mens gelukkig.
Shepard, hier nog eentje met zo'n ervaring. De week nadat ex en ik uit elkaar waren, had ik geen last meer van lichamelijke klachten. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ik denk dat het tijd is om je partner te vertellen hoe diep je in de put zit Fientje. Hier ga je niet zelf uitkomen. Bedenk van te voren wat je hem wilt zeggen en vraag hem om je uit te laten praten. Sterkte in ieder geval!
Fientje, veel sterkte toegewenst en . Ik heb even niets meer toe te voegen.
Zowel burnouts als depressies zijn niet niks en kunnen al een enorme wissel op een relatie trekken als één van de twee er last van heeft. Ik begrijp dat jullie op dit moment niet op jullie representatiefst zijn. Ik hoop dat dat binnenkort wat beter wordt.

Maar wb het niet alleen kunnen doen, wrs doe je dat al veel. Een partner met wie je nauwelijks kunt praten, die weinig rekening lijkt te houden met je, seks die ruk is.. goede ingrediënten voor je eenzaam voelen binnen een relatie.

Wellicht wordt het 'm gewoon niet, deze relatie. Of is dat geen optie voor je?
En een minder praktische maar wel gemeende noot: ik vind het verdrietig voor je dat je je zo naar voelt.

Eens met Pastiche; dit zijn heftige zaken binnen een relatie. Maar buiten dat, klinkt het alsof jullie niet het beste bij elkaar naar boven halen. Ook van mij sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven