Ratio versus verliefdheid

18-09-2008 21:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik een man ontmoet die in ieder opzicht ideaal bij mij past. Hij is lief voor mij, wil echt voor mij gaan. We vinden dezelfde dingen leuk, kunnen samen lachen, kunnen overal over praten maar er is een maar.

Ik vind hem lichamelijk absoluut niet aantrekkelijk.

Soms denk ik dat ik beter met hem kan kappen al was het alleen maar omdat hij beter verdient. Een vrouw die hem wel aantrekkelijk vind en wel verliefd op hem kan worden.

Maar aan de andere kant denk ik helemaal perfect bestaat niet en op zijn karakter val ik wel. Misschien kan ik wel een knappere man vinden maar zeker niet een man die qua karakter zo goed bij mij zou passen als hij doet. De leuke kanten van hem wil ik eigenlijk niet meer missen maar ja die buitenkant.

Vriendinnen zeggen tegen mij dat innerlijk belangrijker is dan uiterlijk en ze hebben gelijk. Maar tegelijkertijd snappen ze ook niet wat ik in hem zie. 3

Ik zou zo graag echt verliefd op hem willen worden.
Helaas pindakaas liefde laat zich niet dwingen
Snap ik, maar schoonheid vergaat....
ai ja dat is moeilijk.. ik denk dat ik het niet zou kunnen om een relatie te hebben met iemand tot wie ik me echt totaal niet aangetrokken zou voelen! Dan is het eigenlijk gewoon je beste vriend toch? Dat ene speciale, die aantrekkingskracht.. ja als het er niet is vrees ik dat het ook niet gaat komen
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Uiterlijk is misschien niet belangrijk, maar aantrekkingskracht wel.

Soms kan iemand er niet super aantrekkelijk uitzien, maar wel ontzettend verliefd zijn vanwege die aantrekkingskracht. (dus dat je er niet eens meer over nadenkt)

Nu kan je misschien beter bevriend blijven.
Mijn Leuke Man heeft niet het lijf waar ik normaal gesproken van zou gaan kwijlen. Mijn ex heeft dat wel.

Maar omdat Leuke Man in dat lijf zit, vind ik hem prachtig mooi! Dat vetje op zijn buik vind ik heerlijk zacht. Zijn niet vreselijk gespierde armen vind ik ontroerend en heerlijk om in te liggen... Ik kijk naar hem, en ik weet hoe lekker en lief en leuk en heerlijk het is om tegen dat lijf aan te liggen en te kroelen. Pffoei, daar krijg ik het helemaal warm van.

Mijn ex (echt prachtig, gespierd, afgetraind lijf..) was hier gister, en ik zou hem dan nog graag een klapje op zijn heerlijke 'behind' geven. En ik kijk er graag even naar, dat mooie lijf. Maar that's it.

Als ik mag kiezen waar ik saafs tegen aan kruip, waar ik warm van word, dan weet ik het wel.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Go with the flow....je lichaam moet het er ook mee eens zijn.

Moeilijk .....
Vaag bericht als ik het zo teruglees. Rewind

Wat ik bedoel te zeggen: kijk het gewoon aan. Als je het niet zeker weet dan moet je een beetje afstand bewaren, anders kwets je hem er alleen maar mee als je te close bent, terwijl je er eigenlijk nog niet helemaal uit bent.

Persoonlijk ben ik wel van het uiterlijk maar ik kan niet garanderen dat ik nooit op een niet-aantrekkelijke man zou vallen. Liefde laat zich niet dwingen of stoppen.
Als je hem "absoluut niet aantrekkelijk" vindt, zoals je schrijft, denk je dan dat je met hem kunt vrijen?

Zo nee, dan kun je toch sowieso een relatie uitsluiten, want er zijn maar weinig mannen die een sexloze relatie willen, als je dat zelf al zou willen...

En als je wel met hem zou kunnen vrijen, met misschien enige overwinning van de onaantrekkelijkheids hobbel, is het dan wat je wilt, zonder spetterende opwinding van spanning van de verliefdheid?

Beetje verliefdheid moet er wel zijn vind ik en dat heeft zeker met aantrekkingskracht te maken, die twee zijn familie van elkaar.
...
Ik ben eens wat begonnen met mijn beste vriend. Omdat zijn innerlijk perfect bij mij was in mijn ogen, verder vond ik hem totaal niet aantrekkelijk. Mijn grootste fout die ik gemaakt heb in mijn leven. Aantrekkingskracht moet er ook zijn. Uiterlijk hoeft niet perfect te zijn, maar als je gek op iemand bent vind je iemand vanzelf aantrekkelijk, dan ga je op de mooie punten letten.

Inmiddels is de vriendschap wonderlijk genoeg weer hersteld, maar ik zou de gok nooit nog een keer wagen.

Heel andere situatie, maar zo'n duidelijk voorbeeld van dat echte liefde ook aanwezig moet zijn om een relatie tot een succes te kunnen maken.

Liefs (f),

Gizmo
Ik snap zo goed wat jij bedoelt. Maar het gaat niet!

Het gaat gewoon niet. En uiteindelijk ben jij diegene die met hem in bed moet liggen in het donker en met hem moet vrijen. Niet je moeder , niet je zus, vriendin....JIJ ...wil jij dat?

Misschien toch nog even geduld? Wie weet komt die lekkere mooie. lieve , slimme man langs en je ziet hem niet eens staan omdat je e hebt gegeven aan de man die je eigenlijk niet wilde...

Wat ik dus doe is gewoon wel kontakt houden , maar wel op afstand en waarbij ik wel aangeef dat ik niet meer kan geven dan vriendschap!
quote:Poezewoes schreef op 18 september 2008 @ 22:08:

Mijn Leuke Man heeft niet het lijf waar ik normaal gesproken van zou gaan kwijlen. Mijn ex heeft dat wel.

Maar omdat Leuke Man in dat lijf zit, vind ik hem prachtig mooi! Dat vetje op zijn buik vind ik heerlijk zacht. Zijn niet vreselijk gespierde armen vind ik ontroerend en heerlijk om in te liggen... Ik kijk naar hem, en ik weet hoe lekker en lief en leuk en heerlijk het is om tegen dat lijf aan te liggen en te kroelen. Pffoei, daar krijg ik het helemaal warm van.

Mijn ex (echt prachtig, gespierd, afgetraind lijf..) was hier gister, en ik zou hem dan nog graag een klapje op zijn heerlijke 'behind' geven. En ik kijk er graag even naar, dat mooie lijf. Maar that's it.

Als ik mag kiezen waar ik saafs tegen aan kruip, waar ik warm van word, dan weet ik het wel.Zó herkenbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven