Rebound of?

22-05-2017 14:46 23 berichten
Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden ben ik weer vrijgezel na een 6 jarige relatie te hebben gehad.

Nu ben ik sinds 1 maand aan het afspreken met een meid waarmee ik het erg gezellig heb.
We doen samen leuke dingen, maar het gevoel van verliefdheid ontbreekt......... Kan dit komen omdat ik sinds een paar maanden weer vrijgezel ben, en nog niet 100% over mijn ex heen ben?
Kan je überhaupt verliefd worden op iemand anders, terwijl je ex af en toe nog door je hoofd spookt?

Ik wil haar geen valse hoop geven en heb ook al aangegeven dat ik op dit moment nog niet toe ben aan een nieuwe relatie, maar wel om haar geef en leuke dingen met haar wil blijven doen, dit vond ze zelf prima zolang ik maar open en eerlijk blijf.

Is dit nou een gevalletje rebound "relatie" om mijn ex te vergeten? Of kan het zo maar zijn dat ik over 2 of 3 maanden alsnog verliefd word op haar?
Alle reacties Link kopieren
:fortune: alles kan nog gebeuren
Lorem Ipsum
Waarom wil je dat weten?
Veranderd het iets?
Nee hoor veranderd niets, maar deze situatie is nieuw voor mij.
Dus ben benieuwd of dit normaal is, of dat ik haar aan het gebruiken ben om mijn ex helemaal te vergeten? Ook al hebben we het erg gezellig samen
En is het uberhaupt mogelijk verliefd te worden op iemand terwijl je ex nog door je hoofd spookt?
Of moet je dat hoofdstuk eerst helemaal afsluiten?
Je vindt haar niet leuk genoeg, maar vindt het wel leuke afleiding.
Wachten op die verliefdheid vind ik kansloos. Ik geloof daar niet in. Je weet vanaf het begin of iemand het voor je is of niet. Deze vrouw dus niet.
Ik vind het een hele leuke meid, maar vraag mezelf af of je al verliefd kan worden op iemand anders terwijl je ex nog door je hoofd spookt?
Dit is voor mij allemaal nieuw dus ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen
Zolang je nog verliefd bent op je Ex, is het moeilijk om daarnaast ook nog verliefd te zijn op een ander.

Maar zolang jij eerlijk bent naar haar en eerlijk blijft naar haar, dan is er niets verkeerds aan het samen leuk hebben. Er staat nergens dat het verboden is om het leuk te hebben nadat je relatie is beëindigd. Je bent niet verplicht om zoveel maanden achter gesloten gordijnen weg te kwijnen van verdriet.

En ja, die verliefdheid kan inderdaad opeens weer komen, voor de vrouw waar je nu tijd mee doorbrengt, of voor een ander. Maar het heeft geen zin om dit te forceren. Het moet niet. Zolang beide weten waar jullie aan toe zijn, dus niet de ander aan het lijntje houden, merk je vanzelf wel of deze persoon ook iemand is die meer gaat betekenen dan alleen een goede vriend.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Verliefdheid kan groeien, maar dat gebeurt mijns inziens juist als je niet aan het daten bent en plots denkt: "Goh, ik vind deze collega/vriend/persoon toch wel heel leuk ineens." Maar dat is mijn ervaring. Nu zet je al druk achter de gevoelens, dan gaat het ook niet gebeuren.
Nee precies dat vind ik ook, ben daarom ook vanaf het begin af aan helemaal open en eerlijk geweest.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zit er absoluut geen druk achter.
Mijn stukgelopen relatie is te kort dag, om me nu al in een nieuwe relatie te gaan mengen, dit zou ik niet eerlijk tegenover haar vinden en ik ben er zelf ook nog helemaal niet klaar voor.
Buiten dit om, doet het me wel goed om leuke dingen met haar te doen en samen te zijn, dus wie weet hoe alles gaat lopen.
Ja je kunt verliefd worden als je ex nog door je hoofd spookt, of dat deze vrouw wordt is de vraag.
Ze weet dat je niet verliefd bent zeg je, heb je dat letterlijk zo gezegd?
Dat zou eerlijk zijn maar zo niet en je ontwijkt dit door te zeggen dat je haar heel lief en leuk vindt ofzo dan kan zij dit opvatten als verliefd zijn.
Donna1971 schreef:
23-05-2017 11:20
Ja je kunt verliefd worden als je ex nog door je hoofd spookt, of dat deze vrouw wordt is de vraag.
Dat zou eerlijk zijn maar zo niet en je ontwijkt dit door te zeggen dat je haar heel lief en leuk vindt ofzo dan kan zij dit opvatten als verliefd zijn.
Nee ik heb haar eerlijk gezegd dat ik nu niet verliefd ben en op dit moment ook nog niet opensta voor een nieuwe relatie.
heb wel gezegd dat ik haar leuk vind en dat we zullen zien hoe alles lopen gaat, dus ben volgens mij behoorlijk transparant geweest
Donna1971 schreef:
23-05-2017 11:20
Dit. Heb je letterlijk gezegd iets gezegd als "ik vind het leuk om dit en dit met je te doen, maar meer zit er niet in omdat ik nog met mijn ex in mijn hoofd zit. Ik heb geen verliefde gevoelens voor je en dit loopt niet uit op een relatie".
Ja ik heb gewoon tegen haar gezegd dat ik nu nog niet verliefd kan worden, omdat het met mijn ex nog te kort dag is en ik er niet niet volkomen overheen ben.
Dit vond ze niet erg zolang ik maar eerlijk tegen haar blijf.
Zou ook niet weten waarom dit niet op een relatie kan uitlopen, geef nu al om haar ben alleen NOG niet verliefd.... Maar dat komt denk ik omdat ik er nu ook nog niet voor opensta om verliefd te worden op iemand anders
Hebben jullie exclusiviteit besproken?
henkgeheim schreef:
23-05-2017 11:24
Nee ik heb haar eerlijk gezegd dat ik nu niet verliefd ben en op dit moment ook nog niet opensta voor een nieuwe relatie.
heb wel gezegd dat ik haar leuk vind en dat we zullen zien hoe alles lopen gaat, dus ben volgens mij behoorlijk transparant geweest
Goed, dat je dat gezegd hebt is al wat.
Toch kan het voor haar overkomen op hoop dat je later misschien wel een relatie met haar wilt en verlieft wordt.
Zeker als jij je op een bepaalde manier naar haar gedraagt, zeker als je haar knuffelt, lieve woorden en misschien wel meer.
Weet niet hoe jij met haar omgaat?
Gedrag is vaak ook iets waardoor iemand denkt dat de ander verliefd is.

Zou het puur vriendschappelijk houden verder niks.
ja we hebben besproken dat we het niet leuk zouden vinden als we iets met iemand anders zouden doen, dus ook afgesproken om dit niet te doen.
Ik weet niet. Het voelt niet zo fair om op zo'n close manier met iemand af te spreken en diegene te laten wachten tot je misschien wel of misschien niet verliefd wordt, ook al ben je daarin eerlijk en kan zij daarin prima voor zichzelf beslissen. Ook dat exclusief zijn met elkaar.

Waarom niet gewoon een simpele scharrel of fwb zoeken? Lijkt me een stuk minder gecompliceerd, vooral ook voor de vrouw waarmee je aan het daten bent en die er misschien wel al veel meer in ziet.
Timetraveler schreef:
23-05-2017 11:54
Ik weet niet. Het voelt niet zo fair om op zo'n close manier met iemand af te spreken en diegene te laten wachten tot je misschien wel of misschien niet verliefd wordt, ook al ben je daarin eerlijk en kan zij daarin prima voor zichzelf beslissen. Ook dat exclusief zijn met elkaar.

Waarom niet gewoon een simpele scharrel of fwb zoeken? Lijkt me een stuk minder gecompliceerd, vooral ook voor de vrouw waarmee je aan het daten bent en die er misschien wel al veel meer in ziet.
Goed punt. En heeft zij aangegeven verliefd te zijn?
Timetraveler schreef:
23-05-2017 11:54

Ik snap niet wat er niet fair aan is eigenlijk.
Ik heb vanaf het begin open kaart gespeeld, als ze dat niet fair had gevonden had ze dat aangegeven en hadden we overal mee gestopt, echter was dit dus niet het geval.

We hebben afgesproken dat we wel zullen zien waar het schip strand en stap voor stap alles zullen aankijken.

Het idee was eigenlijk ook dat het meer een scharrel was, echter werd het toch wel steeds erg gezellig als we samen waren en zijn we zo wat meer leuke dingen gaan doen
Tadderak30 schreef:
23-05-2017 11:56
Goed punt. En heeft zij aangegeven verliefd te zijn?
Nope dat heeft ze niet aangegeven, heb er ook niet om gevraagd oid..
henkgeheim schreef:
23-05-2017 13:13
Nope dat heeft ze niet aangegeven, heb er ook niet om gevraagd oid..
Als je echt zou willen weten of dit fair is en of je dit kunt maken, zul je haar moeten vragen wat haar gevoelens voor jou zijn. Ik snap dat je dit gesprek graag uit de weg zou willen gaan, maar lijkt mij voor jullie beide wel broodnodig. Als jullie gevoelens gelijkwaardig zijn dan is er geen vuiltje aan de lucht, maar als jullie gevoelens dat niet zijn dan is de "relatie" dat ook niet.
Ja dat kan sowieso geen kwaad, zal binnenkort wel even vragen wat haar gevoelens zijn voor mij en hoe ze alles graag zou zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven