Rebound

11-01-2009 16:21 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Geen probleem, maar even een ''afvragertje'':

wat verstaan jullie onder een rebound? Een keertje sex, sexrelatie, contact wat aan de buitenkant lijkt op een relatie maar van binnen niet voelt als een relatie..of?

En na zo'n rebound, behoor je je dan beter te voelen, of minder slecht..?
afvragertje?

rebound?
Hai!

In mijn ervaring is een rebound een relatie (2) na de relatie (1) die eigenlijk geen volwaardige of "eerlijke" relatie is, omdat je het einde van relatie 1 nog niet hebt verwerkt. En dat weet je zelf eigenlijk wel, maar wil het even nog niet zien. Want je wilt graag nog wat warmte, bent eigenlijk ook een beetje verloren zo alleen, etc.

Vaak heeft de reboundpartner alle eigenschappen die je bij je vorige partner miste. Keuze voor die partner is dus een manier van (onbewust) reageren op de voorganger. Overigens hoeft niet elke relatie die vlak na het beëindigen van een vorige relatie ontstaat een rebound te zijn, hoor. Maar vaak wel....

Heb zelf twee rebounds gehad en vriendinnen kennen het principe ook maar al te goed... :-)

Hardnekkig fenomeen, hehehe.

Of je je beter of slechter behoort te voelen, weet ik niet. Je voelt zoals je voelt natuurlijk. Ik voelde me even beter (aandacht, lig nog in de markt, etc) , maar uiteindelijk beroerd (hem moeten kwetsen, jezelf verliezen, lastige verhoudingen, etc). Als het een rebound is, komt het toch wel tot een einde, denk ik.

Herkenbaar?
Ja, je uitleg is wel duidelijk. Ik heb contact met iemand waarvan ik weet: neh, dat gaat em niet worden.. Maar vind hem uiterlijk gezien lekker en hij blijkt ook nog es lief te zijn. Maar andere eigenschappen die ik in een ''echte'' relatie wil heb ik nog niet kunnen ontdekken.. maar daar zit ik momenteel niet mee, omdat ik inderdaad nog niet over m'n relatie/ex heen ben.

In jouw geval wisten jou rebounders niet dat ze dat waren? Of was je duidelijk naar ze?
quote:[message=2555918,noline]noammeke schreef op 11 januari 2009 @ Overigens hoeft niet elke relatie die vlak na het beëindigen van een vorige relatie ontstaat een rebound te zijn, hoor. Maar vaak wel....Wat noemen jullie " vlak na"..? Is 3 maanden "vlak na"?
quote:Zamirah schreef op 11 januari 2009 @ 16:38:

[...]

Wat noemen jullie " vlak na"..? Is 3 maanden "vlak na"?Ik denk dat dat voor iedereen anders kan zijn ik vind "vlak na" binnen 1-2-3 maanden...
Hoewel ik na 3 maanden alweer minder "vlak na" vind dan zeg maar binnen een week of maand..
Volgens mij wordt er met een rebound een relatie bedoeld, kort na het verbreken van een andere relatie, als soort van troostrelatie maar gedoemd om te mislukken omdat de eerste verbroken relatie nog niet verwerkt is...
Ben op zoek naar een rebound waar ik me op kan storten nadat ik mijn relatie heb verbroken....slecht?
quote:Tobeloved schreef op 11 januari 2009 @ 17:07:

Ben op zoek naar een rebound waar ik me op kan storten nadat ik mijn relatie heb verbroken....slecht?Nee hoor niet als je de betreffende man gewoon vertelt dat hij niet meer is dan dat en als hij dat ook prima vind of jou ook als niet meer dan een rebound ziet dan is er niks aan de hand toch?
Een rebound is vergeetsex, en da's altijd nog beter dan zitten sombermansen
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Vind ik ook.
quote:Tobeloved schreef op 11 januari 2009 @ 17:07:

Ben op zoek naar een rebound waar ik me op kan storten nadat ik mijn relatie heb verbroken....slecht?Hoi Tobeloved.... Heb je de knoop toch doorgehakt of ben je nog aan het twijfelen?
rebound = ook nieuw leven blazen in ex
rebound = ook arbeids re-integratie
maar misschien lees ik te weinig Libelle
Helemaal eens met noammeke,

Heb zelf ook voor het eerst in mijn leven een rebound gehad, was wel ok voelde me even beter maar verdriet kwam zeker wel weer terug.

Verder denk ik dat de tijd die tussen de ex en de rebound zit er niet echt toe doet maar het feit dat je er nog niet aan toe bent wel. Denk dat als je het nog niet verwerkt hebt, je na een half jaar nog steeds een rebound kan hebben
anoniem_59129 wijzigde dit bericht op 12-01-2009 12:34
Reden: spelfouten
% gewijzigd
Ik was zelf de rebound girl van mijn vriend. Al wilde hij dat zelf nog niet inzien. Ik heb hem daar op moeten wijzen en hij heeft me daarna gelijk gegeven. Het heeft mij 2 jaar gekost om aan het idee te wennen en hem te vergeven voor het feit dat hij voor 2 personen op hetzelfde moment iets voelde. Alleen in het begin had hij nog contact met haar via msn. Ze hadden alleen maar ruzie over hun relatie enz. Maar ja ik merkte goed dat hij er nog niet overheen was. Voordat we een relatie kregen waren we vrienden en ik zag toen hoe veel hij om haar gaf en hoe verdriet hij had. Toen heb ik hem het contact met haar verboden en dat heeft hij dan ook op gevolgd. Ik had al die tijd het vermoeden dat hij niet over haar heen was maar ik zei er nooit wat van omdat ik geen conflict wilde. Naast dat gaf hij me zoveel liefde en aandacht dat ik zoiezo bij hem wilde blijven. Toen zij erachter kwam dat wij wat hadden begon ze weer contact te zoeken met mailtjes enz. Hij heeft toen een keer een mail terug gestuurd met dat hij haar miste. Ik ben door het lint gegaan en hij heeft dagen moeten bellen en smaken. Mijn vertrouwen was helemaal kapot en ik was heel verdrietig. Ik heb hem alles verteld wat ik voelde en gevoeld heb en nu bevestigd was.

We zijn nu al meer dan een jaar verder nadat voor val en ik kan zeggen dat het eerste jaar van onze relatie me veel energie heeft gekost omdat ik teveel bezig was met zijn ex en hem. Ik weet nu dat hij de relatie met mij veel leuker vind en zich ook nog nooit zo gevoeld heeft ook niet met haar. Hij is ook maar een mens en ik kan hem niet afrekenen op wat er toen gebeurd is. Het liefst zou ik zijn eerste zijn enz.. maar ja hij is ook niet mijn eerste en ik heb ook een verleden. Ik weet nu zeker dat hij over haar heen is en we een mooie relatie hebben. Jammer genoeg heb ik het gevoel dat we nu pas oprecht verder kunnen. Het is een breuk geweest en een zware beproefing maar goed niet alle rebound relaties hoeven dus tot mislukking te leiden! Ik heb er nog wel heel wat moeite mee gehad gelukkig heeft hij alle begrip gehad en naar alles willen luisteren en hij was telkens bereid om alle onduidelijkheden mij uit te leggen. Zo zijn we er samen toch uitgekomen gelukkig want hij is de liefde van mijn leven =)
net van de week te horen gekregen dat ik ook een rebound was....of zoals hij het zo "mooi" zegt: zijn eye-opener :puke:
ooowwww pinkeltje, ik hoop dat ik over een tijdje hetzelfde verhaal als jij kan vertellen....dat ie toch weer terugkomt ipv naar ex-hex te gaan....

het eerste deel van je posting klopt precies, nu het tweede nog over een tijdje....hopelijk....
Knuff, mamalief!! Kl*te voor je, heb je niet verdiend!

Dacht dat je je portie shit wel gehad had, zo onderhand...

Hang in there, girl!!
quote:yayaatje schreef op 27 januari 2009 @ 15:23:

Knuff, mamalief!! Kl*te voor je, heb je niet verdiend!

Dacht dat je je portie shit wel gehad had, zo onderhand...

maar t blijft maar doorgaan...dat denk ik elke keer als ik weer wat naars heb meegemaakt

Hang in there, girl!!thanx!
heej ja ik hoop het ook voor je niemand wil een rebound girl zijn... en zij is inderdaad een heks! Is hij nu al bij je weg voor haar ? of ben je er bang voor?
is nog niet geheel duidelijk.....hangt er volgens mij vanaf of zij wel of niet weer wil maar wil ik m nog wel als zij nietwil...... snappietnog?

btw. ex is geen heks hoor, zij kan er ook niks aan doen, t is geheel vriends idee.

typte t net even n een vlaag van kwaadheid maar ik moet kwaad zijn op hem, niet op haar.

en kwaad op hem eigenlijk ook niet, hij zit er ook mee in z'n maag, eigenlijk is het gewoon n klotesituatie waar niemand iets aan kan doen, behalve afwachten hoe 't verloopt....
anoniem_15696 wijzigde dit bericht op 27-01-2009 19:22
Reden: niet versturen voor je klaar bent mamalief....
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven