Relatie advies

29-01-2018 13:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beginnen bij het begin is misschien wel het makkelijkst.
Dit jaar 14 jaar samen, nu ik ouder en wijzer ben weet ik dat ik achter hem aan liep en hij niet hetzelfde voelde voor mij. De liefde is gegroeid naar mij vanuit hem zegt hij.
We hebben samen 2 dochters, zijn een aantal maanden geleden verhuist naar de andere kant van het land voor de rust, ruimte en gemoedelijkheid.
Ik ben iemand die snel tevreden is, in de zin van ik hoef niet veel spullen, geef niet om kleding en een uitje is voor mij ook gewoon een boswandeling. Mijn partner daarentegen is wat materialist , houd vsn mooie spullen en wil oom graag doen overkomen of hij het allemaal goed heeft. Ik heb hem dik een jaar geleden voor de keus gezet dat ik zo'n leven niet wilde en als hij met mij verder wil dit zal moeten veranderen. Ik praat niet graag over geld en hou niet van pochen, dit is het enige wat hij alleen maar lijkt te doen. Hij beloofde verandering en wilde zo zelf ook niet verder. Toch nu eenmaal verhuist naar een dorp waar het gewoon wat meer down to earth is, laat hij zich alweer opnaaien door collega's in de stad, familie en vrienden uit het westen. Hij wil met alles voor een stuiver op de eerste rij zitten.
Ik merk dat ik echt op me plek ben hier in het huis en het dorp alleen het lijkt allemaal niets waard als je niet gelukkig bent met je relatie..
Mag ik vragen wat je precies merkt aan dat 'poch'-gedrag tegenover collega's en vrienden? Geeft hij geld uit dat hij niet heeft om toch nieuwe spullen te hebben? Of is het gewoon een obsessie met alles dat mooi, duur, nieuw en hip is?
Jij hebt hem gezegd te veranderen, anders wil je niet verder met de relatie
Hij verandert niet.... dus???
En als je hem er nu weer op aanspreekt? Misschien heeft hij niet eens echt door dat hij weer in zijn oude gewoonte zit, terwijl hij er zelf ook mee wilde stoppen. Wellicht is het best lastig voor hem om dit in één keer goed te doen...
Heb je hem er al mee geconfrontreerd dat hij weer dat gedrag vertoont?
En vindt hij jouw boswandelingen en minimalisme wel tof ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mag ik vragen wat je precies merkt aan dat 'poch'-gedrag tegenover collega's en vrienden? Geeft hij geld uit dat hij niet heeft om toch nieuwe spullen te hebben? Of is het gewoon een obsessie met alles dat mooi, duur, nieuw en hip is?
[/quote]

Meer dat hij doet overkomen of alles zo dik is. Het liefst heeft hij ook alles anders ben je in zijn ogen niet succesvol.
We wonen nu in een huis waarbij de keuken en badkamer vernieuwd moet worden en dat noemt hij een grote bende, armoede etc
Hoe wil je dan dat hij het noemt als hij het geen bende mag noemen ? ( mag hij het wel een bende vinden ? )

Is hij nou veranderd of jij ?
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 29-01-2018 14:03
90.79% gewijzigd
Is dit iets van de laatste tijd of is hij altijd al zo geweest?
Want iemand veranderen, dat gaat niet. Vroeg of laat komt zijn ware ik weer boven. En gelukkig maar, veranderen voor een ander is raar en kan je niet vragen van iemand.
Always look on the bright side of life
blijfgewoonbianca schreef:
29-01-2018 14:00
En vindt hij jouw boswandelingen en minimalisme wel tof ?
Hij vindt mij daarin naïef en je kunt zo niet leven. Hij vindt het vervelend als iemand dan aan hem vraagt wat heb je gedaan van het weekend dat hij dat dan moet antwoorden.
Tja mss is het gewoon dat ik erachter kom steeds meer dat ik compleet anders in het leven sta dan hij. Voorheen ging ik overal maar in mee wat hij wilde omdat ik elke keer dacht als dat hem gelukkig maakt dan komen we er. Echter lijkt niets hem gelukkig te maken en kan ik niet meer opbrengen om alles maar naar zijn wensen te doen.
Billes schreef:
29-01-2018 14:02
Hij vindt mij daarin naïef en je kunt zo niet leven. Hij vindt het vervelend als iemand dan aan hem vraagt wat heb je gedaan van het weekend dat hij dat dan moet antwoorden.
Maar vindt hij het wandelen in het bos wel leuk ? Of dat ook niet ?

Wie stelt dat wandelen voor: jij? Komt hij dan met een ander idee ?
Billes schreef:
29-01-2018 14:05
Tja mss is het gewoon dat ik erachter kom steeds meer dat ik compleet anders in het leven sta dan hij. Voorheen ging ik overal maar in mee wat hij wilde omdat ik elke keer dacht als dat hem gelukkig maakt dan komen we er. Echter lijkt niets hem gelukkig te maken en kan ik niet meer opbrengen om alles maar naar zijn wensen te doen.
En daar kom je pas na 14 !!!! jaar achter ?
blijfgewoonbianca schreef:
29-01-2018 14:09
En daar kom je pas na 14 !!!! jaar achter ?
Nou idd.
@Bianca 14 jaar geleden was ik nog een puper, nu ben ik volwassen. Heb een hoop meegemaakt de afgelopen 4 jaar, dat veranderd een mens. Niet op elk moment van je leven ben je zo bewust van wie je bent of wilt zijn in het leven.
Ik heb altijd al geweten dat wij verschillend waren maar heb mij de gehele relatie hierop aangepast omdat ik wilde dat hij gelukkig was maar ten koste van wat? Ik ben zelf totaal niet happy..
En mijn verstand zegt nu weer tegen mij, kies een ander pad. Maar mijn hart wat erg veel van hem houd, wil een oplossing en zegt pas je aan neem het voor lief.
Ik poste dit bericht omdat ik hoopte dat het mij opluchting zou geven en luisterend oor zou kunnen bieden. Ik heb geen sociale kring dus met je eigen gedachten constant lopen is weleens teveel.
Misschien passen jullie gewoon niet meer bij elkaar.
Dus nu heb je je man zover gekregen dat hij voor jou naar de andere kant van het land is verhuist om n een dorp te gaan wonen.

Terwijl dit van hem niet had gehoeven en nu ga je weer iets nieuws verzinnen waar hij aan moet voldoen.

Je noemt jezelf snel tevreden. Ik vind je eerder veeleisend. Iedereen moet maar meegaan in wat jij wil.

Laat die man lekker genieten van mooie spullen als hij het kan betalen.

Nu vindt jij het leuk om te consuminderen. Nu het een spelletje is.

Ben benieuwd of je het ook nog zo leuk vindt als je man bij je weg is en je gedwongen wordt.
Mensen kunnen het heel lang volhouden door hoop te houden. Jarenlang, decennia lang. Vooral mensen die gewend zijn te geven en zich aan te passen aan de ander in de foutieve veronderstelling dat al dat aanpassen zich ooit zal uitbetalen. Deze mensen leven van de kruimels. Elke goede periode geeft weer hoop om door te gaan maar wel steeds een beetje minder. Maar pas op ! Al dat geven is niet belangeloos. Van de ander wordt verwacht dat hij dankbaar is en evenveel terug zal geven. De ander is zich echter niet bewust van dit eenzijdige contract. Ben jij ook zo iemand TO ?

Het klinkt alsof je het hebt opgegeven. De realiteit heeft ingezet en je ogen zijn geopend. Hij verandert niet. Dat kun je niet meer terugdraaien. Als je het ziet, kun je het niet meer wegstoppen. Ik vermoed dat het einde relatie is.
Ik zou jou wel aan willen raden om hulp te gaan zoeken om tevoorkomen dat je in een eventuele volgende relatie weer in de valkuil van teveel geven trapt. Meestal heb je zo’n persoonlijkheidskenmerk niet voor niets en is het niet helpend. Ook zou ik me afvragen hoe het komt dat jij een afhankelijke houding aanneemt naar je man toe. Je verwacht dat hij veranderd want dan kun jij gelukkig worden. Waarom pak je zelf de regie niet over je eigen geluk ?
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 14:32
10.06% gewijzigd
Tarataz he kom je er in godsnaam bij dat To te veel geeft. Het is eerder a andersom. Haar man moet naar haar pijpen dansen.
sugarmiss schreef:
29-01-2018 14:26
Dus nu heb je je man zover gekregen dat hij voor jou naar de andere kant van het land is verhuist om n een dorp te gaan wonen.

Terwijl dit van hem niet had gehoeven en nu ga je weer iets nieuws verzinnen waar hij aan moet voldoen.

Je noemt jezelf snel tevreden. Ik vind je eerder veeleisend. Iedereen moet maar meegaan in wat jij wil.

Laat die man lekker genieten van mooie spullen als hij het kan betalen.

Nu vindt jij het leuk om te consuminderen. Nu het een spelletje is.

Ben benieuwd of je het ook nog zo leuk vindt als je man bij je weg is en je gedwongen wordt.
Zo zegt dit was een slecht idee om een luisterend oor te vragen.
Het was mijn man zijn idee om hierheen te verhuizen niet het mijne.
sugarmiss schreef:
29-01-2018 14:30
Tarataz he kom je er in godsnaam bij dat To te veel geeft. Het is eerder a andersom. Haar man moet naar haar pijpen dansen.
Dat zegt zij zelf. In de OP staat dat ze het hem in haar beleving altijd naar de zin heeft gemaakt om hem gelukkig te maken.
Maar ik zie 't probleem van zijn pocherigheid gewoon niet in? So what, he likes nice things en jij niet. Laat hem lekker met z'n gadgets spelen en probeer 'm iets minder te vormen naar hoe jij dat wilt. Een relatie is ook elkaar accepteren.

En als je zelf al 't gevoel hebt dat je een andere kant op gaat, dan is dat ook een 'red flag'. Dan is het tijd om daadwerkelijk daad bij woord te voegen en daadwerkelijk te realiseren dat jullie andere dingen willen in het leven.
Billes schreef:
29-01-2018 14:31
Zo zegt dit was een slecht idee om een luisterend oor te vragen.
Het was mijn man zijn idee om hierheen te verhuizen niet het mijne.
Het voordeel van dit forum is dat je verhaal door veel mensen wordt gelezen en geïnterpreteerd. Zij verschillen onderling erg van elkaar. Daardoor wordt je een spiegel voorgehouden en kun je je eigen visie eens van verschillende kanten bekijken. Je kunt er heel veel uit halen als je openstaat voor andere zienswijzen.
bedoel je dat hij niet gelukkig is nu?
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven