Relatie beëindigd...

11-04-2017 21:56 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Mijn relatie van 7,5 maand is gisteren helaas uitgegaan.

Gewoon op goede wijze, geen ruzies o.i.d.

De relatie was op het laatst vrijwel een goede vriendschap,

met enige 'relationele verplichtingen'. We merkten beide dat

de dingen dìè we deden, je ook 'gewoon als vrienden kon doen'.

We zijn, beide, best opgelucht - en het is natuurlijk ook nog geen 24-uur geleden.

Echter, logisch, klapt het af en toe beeest wel heftig 'terug'.

Het begint steeds meer tot me door te dringen.

We wilden beide erg goede vrienden blijven - en we zijn beide vastberaden,

dit ook daadwerkelijk door te drijven (dus niet zo van; ''ja, iedereen zegt het'').

Iemand enige verwerkingstips? Om het toch ff ieeeets makkelijker te maken?
N.V.T.
Zo iets slijt.. het word vanzelf normaal.

Ga leuke dingen doen met vriendinnen en geef jezelf de tijd.
Afstand nemen
quote:Lampie1986 schreef op 11 april 2017 @ 22:01:

Zo iets slijt.. het word vanzelf normaal.

Ga leuke dingen doen met vriendinnen en geef jezelf de tijd.

Ik denk dat *vrienden meer in mijn straatje ligt ;p

Maar, okey - ik begrijp wat je bedoelt. Dit ben ik zeker ook van plan.
N.V.T.
quote:dmer schreef op 11 april 2017 @ 22:08:

[...]

Ik denk dat *vrienden meer in mijn straatje ligt ;p

Maar, okey - ik begrijp wat je bedoelt. Dit ben ik zeker ook van plan.

Haha! Ja ik vulde gewoon even in dat je een vrouw was.

Maar dan ga je gewoon met je maten even wat leuks doen natuurlijk! Komt wel goed. Kost soms tijd en gaat steeds een stukje beter.
Ervaring is dat afstand voor je vrienden blijft makkelijker is om echt los van elkaar te komen.
In jouw geval, twee dagen geduld hebben.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
quote:nbk schreef op 11 april 2017 @ 22:22:

In jou geval, twee dagen geduld hebben.

Jouw geval...

En het is 'beiden' bij personen

Het wordt met dt dus...
quote:sinnombre schreef op 11 april 2017 @ 22:24:

[...]

Jouw geval...

En het is 'beiden' bij personen

Het wordt met dt dus...

Damn, je hebt gelijk, slordige fout

Bij het tweede stukje volg ik je niet?

De boodschap is duidelijk, toch?
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Wat jammer.

Neem afstand, dat is de tip die ik je kan geven.

Sterkte
afstand nemen en als het echt tot je doordringt jezelf klem zuipen in de kroeg.

mannen mogen dat
Als je echt vriendschap voor elkaar voelt dan blijft dat. Spreek af over zes maanden, een vriendschappelijk etentje te hebben. En verder je eigen gang gaan, afstand nemen, verdrieten, je eigen leven weer nieuw leven in blazen.

Over zes maand zie je dan wel wat die vriendschap waard is.
Een hobby zoeken, iets waar je je op kan storten.
quote:patchouli_ schreef op 11 april 2017 @ 22:54:

Als je echt vriendschap voor elkaar voelt dan blijft dat. Spreek af over zes maanden, een vriendschappelijk etentje te hebben. En verder je eigen gang gaan, afstand nemen, verdrieten, je eigen leven weer nieuw leven in blazen.

Over zes maand zie je dan wel wat die vriendschap waard is.Dit! Echt een waardevol advies. Geen contact, maar elkaar echt met rust laten en dan na die 6 mnd verder zien.
Het klinkt nogal dwangmatig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Luna_ schreef op 11 april 2017 @ 22:22:

Ervaring is dat afstand voor je vrienden blijft makkelijker is om echt los van elkaar te komen.Yep, ik denk ook dat dat het juiste is nu...
N.V.T.
quote:minnimouse schreef op 11 april 2017 @ 22:49:

Wat jammer.

Neem afstand, dat is de tip die ik je kan geven.

Sterkte Zal ik doen. Bedankt
N.V.T.
quote:patchouli_ schreef op 11 april 2017 @ 22:54:

Over zes maand zie je dan wel wat die vriendschap waard is.Op dit moment zijn de gevoelens bij beide natuurlijk wat dwarrelig. Mijn 'ex' (wat een kutwoord) zoekt - naar mijn mening - best veel contact. Ik denk dat mij dit het niet echt makkelijker gaat maken, dus heb haar gevraagd om "iiiiets meer afstand te nemen". Die vriendschap voelen we echt wel voor elkaar - alleen ik nu niet zo, na nog geen 24 uur...
N.V.T.
quote:viva-amber schreef op 12 april 2017 @ 06:47:

Het klinkt nogal dwangmatig.Wat klinkt dwangmatig?
N.V.T.
Niet dat het je vraag is maar ben gewoon benieuwd waarom jullie goede vrienden willen zijn. Is a) niet handig als je los van elkaar moet komen en b) waarom nou net goede vrienden met je ex. Ik zie het volgende topic al voor me: nieuwe vriendin heeft moeite met mijn ex
Vergeet die illusie van goede vrienden blijven maar. Je kunt misschien, zoals eerder gezegd, na een lange tijd zonder contact, weer een vriendschap opbouwen. Maar nu afschalen is vrijwel onmogelijk, door de gevoelens hè.
En sterkte ook nog. Heb geen tips behalve haar vragen ook afstand te nemen
quote:Vivavivi schreef op 12 april 2017 @ 08:17:

Niet dat het je vraag is maar ben gewoon benieuwd waarom jullie goede vrienden willen zijn. Is a) niet handig als je los van elkaar moet komen en b) waarom nou net goede vrienden met je ex. Ik zie het volgende topic al voor me: nieuwe vriendin heeft moeite met mijn ex

Het is niet zo dat we dat 'voorgenomen' hebben. Ik weet ook dat heel veel met die uitspraak komen - vlak na een breakup.

Het is echter zo, dat onze relatie in de laatste 1,5 maand, gewoonweg een vriendschap is geworden. Het is dus best 'makkelijker' om daar zo in te vloeien.

Ik heb een ex van ongeveer 2,5 jaar geleden - waar ik nu (echt oprecht) een hele hechte vriendschap heb. Haar heb ik ook vanuit de relatie nog bijna dagelijks gesproken. Ik weet dat het niet het meest handige beeld is, maar ik zie het eigenlijk wel gebeuren - die vriendschap met 'deze ex'.
N.V.T.
quote:humanista schreef op 12 april 2017 @ 08:17:

Vergeet die illusie van goede vrienden blijven maar. Je kunt misschien, zoals eerder gezegd, na een lange tijd zonder contact, weer een vriendschap opbouwen. Maar nu afschalen is vrijwel onmogelijk, door de gevoelens hè.

Dat vind ik dus ook...

Ik heb mijn ex ook duidelijk gemaakt, dat je zo'n vriendschap moet opbouwen, in plaats van vervangen met je relatie...
N.V.T.
quote:dmer schreef op 12 april 2017 @ 08:32:

[...]

Het is niet zo dat we dat 'voorgenomen' hebben. Ik weet ook dat heel veel met die uitspraak komen - vlak na een breakup.

Het is echter zo, dat onze relatie in de laatste 1,5 maand, gewoonweg een vriendschap is geworden. Het is dus best 'makkelijker' om daar zo in te vloeien.

Ik heb een ex van ongeveer 2,5 jaar geleden - waar ik nu (echt oprecht) een hele hechte vriendschap heb. Haar heb ik ook vanuit de relatie nog bijna dagelijks gesproken. Ik weet dat het niet het meest handige beeld is, maar ik zie het eigenlijk wel gebeuren - die vriendschap met 'deze ex'.Mmm is het dan zo dat je de neiging hebt een relatie te beginnen met iemand met wie je beter vrienden kunt blijven of ben ik nou kort door de bocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven