Relatie en Geloof [Geen OP]

07-04-2020 19:25 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag is beantwoord :)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 10:51
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
95.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sarza schreef:
08-04-2020 08:25
Waar moet ik mijn vrije tijd anders in steken? Het lijkt me toch logisch dat je de tijd die je over hebt besteed aan dingen die je leuk vind en die je interesseren? Naast schoonmaken/koken/met familie zijn is dit wat ik doe. Ik zie daar eerlijk gezegd het kwaad niet van in.
Hiermee bevestig je wat ik eerder zei. Je interesseveld beperkt zicht intussen tot je geloof. Er zijn zat andere dingen die 'leuk' kunnen zijn: Een instrument leren bespelen, lezen over geschiedenis, kunst, cultuur, wetenschap... Breien, je eigen kleding ontwerpen, je woonkamer opfrissen, nieuwe recepten proberen, bordspelletjes spelen met je lief en elkaar daardoor ook nog eens wat beter leren kennen... ik noem maar wat. De lijst is zowat eindeloos, ook nu met veel tijd en geen mogelijkheden buiten de deur.
De 'andere wereld' beschrijf jij alsof die alleen gaat over feesten en beesten. Ik ben niet gelovig en heb toch een behoorlijk rijk en zinvol leven. Vooral omdat ik ook 'naar buiten' kijk en zie waar ik mijn steentje voor de ander bij kan dragen. Praktiseren ipv theoriseren.
oudblond wijzigde dit bericht op 08-04-2020 08:36
13.83% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Misschien zoek ik inderdaad naar problemen die er niet zijn, puur uit onzekerheid en angst. Daar geef ik je groot gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Sarza schreef:
08-04-2020 08:25
Waar moet ik mijn vrije tijd anders in steken? Het lijkt me toch logisch dat je de tijd die je over hebt besteed aan dingen die je leuk vind en die je interesseren? Naast schoonmaken/koken/met familie zijn is dit wat ik doe. Ik zie daar eerlijk gezegd het kwaad niet van in.
Nee, je doet er geen kwaad mee, maar je kunt zoveel meer doen.
Wat voor interesses had je voorheen dan? Werk je niet?

Een paar suggesties:
Waarom bijvoorbeeld niet elke dag gaan wandelen? Dan geniet je van al het moois op Gods aarde?
Actief contact zoeken met anderen? Niet alleen nu, maar ook normaal hebben we behoefte aan contact met anderen. Dat is goed voor de zielenheil, zowel die van jou als voor die van anderen! Bijvoorbeeld vrijwilligerswerk met ouderen? Contact zoeken met mensen uit jouw geloofshuis (zieken, ouderen, eenzamen)? Nu zou je bijvoorbeeld een kaartje kunnen sturen naar dat soort mensen. Of online/telefonisch contact met ze hebben.
Actief zijn in je geloofshuis. Wat ik van mijn kerk weet is dat er altijd wel mensen nodig zijn, voor onderhoud, administratieve diensten, organisatorische hulp, wat extra handjes enz. enz.
Waarom je niet aansluiten bij een studiegroepje voor je geloof? Om samen meer te leren over het geloof.

Nu ben ik beinvloed door hetgeen in ik mijn eigen kerk/omgeving zie. Daar is wel ruimte voor zelfstudie, maar er wordt veel belang gehecht om het geloof samen te beleven, te bespreken, uit te oefenen en te vieren!

Mijn leven is gevuld met genieten van het leven, nieuwe leren en ontdekken, omgaan met anderen, plezier maken. Daar is het leven voor gemaakt en dat kan allemaal prima binnen de richtlijnen van de meeste geloven. Elk geloof heeft zijn hoogtijdagen, belangrijke momenten die gevierd moeten worden en meer. Je kunt voor meer plezier en voldoening zorgen in zowel jouw leven als in dat van anderen. Je kunt zoveel meer met jouw geloof dan enkel thuis te zitten en de geschriften te lezen. Ook al blijven we ivm de richtlijnen meer thuis.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een streng christelijk geloof met veel dogma's kan net zo schadelijk zijn als een streng islamitisch of streng Joods of streng Hindoe geloof.

In de meeste gevallen is de positie van de dochter en van de vrouw in het algemeen niet goed.

Je vriend kan ook bang zijn dat jij strenger in de leer wordt.

Uit je berichten proef ik toch dat je vindt dat jouw geloof "beter" is.


Wat ik ook lees is dat jij toen je jonger was, veel gefeest en geflirt hebt. En dat jij vooral niet wil dat je dochter dit ook gaat doen. Je kinderen normen en waarden meegeven heeft echt niet zo veel met geloof te maken. En of dat je kinderen deze normen en waarden ook gaan toepassen ook niet. Heel fijn dat jij houvast hebt gevonden aan je geloof.

Laat dus los, kinderen (zeker pubers) maken hun eigen keuzes. En dat keuzes waar ouders het niet altijd mee eens zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
08-04-2020 08:48

Uit je berichten proef ik toch dat je vindt dat jouw geloof "beter" is.
dat vindt toch elke gelovige?
Sarza schreef:
08-04-2020 08:17
Waar lees je iets over dwangmatig bezig zijn dan?
Ik lees dat hier: Ik merk dat ik steeds strenger begin te worden in mijn geloof. Nu ik thuis zit doe ik eigenlijk niks anders dan lezen over het geloof en alles er om heen.

En dat in combinatie met dat je vindt dat jouw vriend vooral niet ook zijn geloof mee mag geven.
Alle reacties Link kopieren
Oh, nou, fijn dat je je reacties hebt leeggehaald. Dat zal ik ook maar even doen dan. Ik zit hier serieus te reageren, graag gedaan hoor. :facepalm:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
07-04-2020 22:48
Ongeveer alles; in zoverre dat 95% van wat een kind gelooft wordt bepaald door de ouders.
Hindu-ouders krijgen geen christelijke kindjes en omgekeerd. Wat je gelooft en wat de correcte religie is wordt voor 95% bepaald door waar je wieg staat.
Die overige 5% is voor het éne voorbeeld dat je op internet hebt gelezen waar het niet zo was.
Maar door die 95% blijven religies in stand. Het zou wat worden zeg, als alle kinderen zelf zomaar wat geloven.
Tja, ze heten niet allemaal Bernadette Soubirous
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
08-04-2020 09:03
Oh, nou, fijn dat je je reacties hebt leeggehaald. Dat zal ik ook maar even doen dan. Ik zit hier serieus te reageren, graag gedaan hoor. :facepalm:
Misschien zit ze nu ook haar bijbel te gummen.

*Maar niet heus. De reacties passen niet in het Heilige Boek volgens de interpretatie van TO. En die is natuurlijk onwrikbaar juist*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Zo kinderachtig. Als je geen discussie wilt aangaan, start hem dan ook niet op.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
08-04-2020 10:50
Zo kinderachtig. Als je geen discussie wilt aangaan, start hem dan ook niet op.
Vanuit rigoureus geloof kan er niet gediscussieerd worden. De hekjes naar buiten zijn namelijk ook nog eens afgedekt met hel en verdoemenis.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
08-04-2020 10:53
Vanuit rigoureus geloof kan er niet gediscussieerd worden. De hekjes naar buiten zijn namelijk ook nog eens afgedekt met hel en verdoemenis.
Meestal is het zo dat mensen die ineens helemaal in de here gaan zijn dat uit een trauma doen. Dus in die zin wil je dan ook niet dat het ter discussie komt te staan. Je zou het een beetje met verslaving kunnen vergelijken.
.
Alle reacties Link kopieren
De reden dat ik het topic heb leeggehaald is dat de vraag die ik stelde alleen door mij zelf beantwoord kan worden. De aandacht begon te verschuiven naar andere onderwerpen maar daar wil ik uiteraard nog wel op inhaken.

Net als ieder ander persoon leeg ik een heel normaal leven. Ik sta s’ochtend op, ik ga wandelen/met mijn familie kletsen of een spelletje spelen/koken/schoonmaken/tv kijken. Buiten die dingen om ben ik veel bezig met lezen, studeren en informatie vergaren over mijn geloof, zodat ik ook weet waar ik over praat. Het is niet zo dat ik mij helemaal blind staat daarop, net als ieder ander doe ik ook gewoon nog ‘normale’ dingen. Zeker buiten de corona tijd om heb ik veel minder tijd om mij bezig te houden met mijn geloof, vandaar dat ik nu mijn kansen goed benut.
Om welk geloof gaat het eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Sarza schreef:
08-04-2020 12:20
De reden dat ik het topic heb leeggehaald is dat de vraag die ik stelde alleen door mij zelf beantwoord kan worden. De aandacht begon te verschuiven naar andere onderwerpen maar daar wil ik uiteraard nog wel op inhaken.

Net als ieder ander persoon leeg ik een heel normaal leven. Ik sta s’ochtend op, ik ga wandelen/met mijn familie kletsen of een spelletje spelen/koken/schoonmaken/tv kijken. Buiten die dingen om ben ik veel bezig met lezen, studeren en informatie vergaren over mijn geloof, zodat ik ook weet waar ik over praat. Het is niet zo dat ik mij helemaal blind staat daarop, net als ieder ander doe ik ook gewoon nog ‘normale’ dingen. Zeker buiten de corona tijd om heb ik veel minder tijd om mij bezig te houden met mijn geloof, vandaar dat ik nu mijn kansen goed benut.
Amen.
Schatkaart schreef:
08-04-2020 16:49
Amen.
Dat is pas on topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal reacties gegeven die geheel on topic waren, maar daar ga je niet op in.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
08-04-2020 17:58
Ik heb een aantal reacties gegeven die geheel on topic waren, maar daar ga je niet op in.
Ik heb ook op enkele daarvan gereageerd. De andere reacties die je gaf kwamen overeen met de rest en heb ik dus in het algemeen op gereageerd. Ook gaf ik aan dat je aarsig vijandig reageerde, de reden daarvan blijft me onduidelijk.

Excuses dat ik niet al je antwoorden 1 op 1 heb beantwoord hoor :roll:
Sarza schreef:
08-04-2020 18:15
Ik heb ook op enkele daarvan gereageerd. De andere reacties die je gaf kwamen overeen met de rest en heb ik dus in het algemeen op gereageerd. Ook gaf ik aan dat je aarsig vijandig reageerde, de reden daarvan blijft me onduidelijk.

Excuses dat ik niet al je antwoorden 1 op 1 heb beantwoord hoor :roll:

Om welk geloof gaat het?
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
08-04-2020 18:35
Om welk geloof gaat het?
Wedden dat het niet om een natuurgod gaat of om polytheïsme
Alle reacties Link kopieren
Sarza schreef:
08-04-2020 18:15
Ik heb ook op enkele daarvan gereageerd. De andere reacties die je gaf kwamen overeen met de rest en heb ik dus in het algemeen op gereageerd. Ook gaf ik aan dat je aarsig vijandig reageerde, de reden daarvan blijft me onduidelijk.

Excuses dat ik niet al je antwoorden 1 op 1 heb beantwoord hoor :roll:
Hè? Vijandig? Hooguit kritisch. En dat is toegestaan op een forum.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof het allemaal wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven