Relatie en vriendinnen

20-05-2019 07:41 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,
Zoals mijn naam al aangeeft twijfel ik al een tijdje met het volgende. Ik ben heel benieuwd naar de reacties.
Ik heb sinds een half jaar een relatie. Een maand of 3 geleden stond deze ernstig onder druk en had ik er bijna een punt achter gezet omdat hij heel jaloers is. Hij vind het een drama als ik alleen op stap ga, toen vond hij het ook een drama dat ik alleen met een vriendin naar de sauna ga. We hebben veel gepraat en hij kwam tot de conclusie dat tie me vrij moest laten omdat ik helemaal voor hem ga.
Nu is gisteren weer de discussie begonnen. Ik heb nog 2 feestjes gepland dit jaar en dit vind hij eigenlijk al teveel. Hij geeft aan dat ik mijn vriendinnen teveel zie en dat dit niet normaal is. En de feestjes geven hem stress dus eigenlijk is de vraag niet meer naar feestjes gaan.
Ter beeldvorming: ik ben 37, heb om de week 2 kids, heb een grote vriendengroep en een eikel van een ex waar ik al helemaal niets van mocht. Ik wil prima rekening houden met mn nieuwe vriend maar 2 a 3 x per jaar naar een feest (festival of dergelijke) is toch niet teveel gevraagd?
En in de week zonder kids vind ik het dood normaal om door de week een sauna te pakken of een etentje etc met vriendinnen daar hoeft hij niet altijd bij te zijn. Samenwonen willen we nu niet en ik zie hem in de week zonder kids zowat 6 dagen per week. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Uitmaken
Als je dit al eens mee hebt gemaakt met iemand zou ik hier niet snel weer aan beginnen. Jaloezie en controledrang is het ergste wat er is in een relatie.

Kies voor jezelf.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 08:04
5.85% gewijzigd
Hmm wat raar. Waarom zou je niet naar de sauna of een festival kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je zelf? :nut:

Je kent het spreekwoord 'een ezel stoot zich in het algemeen geen 2 keer aan dezelfde steen'?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
je hebt al een eikel van een ex, en je tolereert weer een eikel in je leven
why????
zoek eens antwoord op die vraag, word je gelukkig van
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een half jaar een relatie die 3 maanden geleden (dus na 3 maanden!!) al ernstig onder druk stond.

Rode vlag!
Als dit al na een half jaar speelt, hoe zie jij dan de komende tien jaar voor je? En de komende veertig?

Dit is geen exemplaar voor jou voor de rest van je leven. Aan jou de keus hoe lang jij je dan wel wil aanpassen!
Alle reacties Link kopieren
Heel hard wegrennen.
Je weet het antwoord al, je wil het alleen niet weten.

Jij dacht dat zijn jaloerse gedrag over was, en dat is het dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Jaloezie blijft atijd, maak het uit.

Ik vind het zorgwekkend dat je niet allang bent weggerend, waarom laat je zo'n man in jou leven?
Alle reacties Link kopieren
Kom op zeg, je weet zelf het antwoord. Ik vind het echt heel apart dat je dit accepteert.....en dat voor een tweede keer!

Waarom een relatie als hij jou niet gelukkig maakt. Ik begrijp dat niet zo goed. Wees blij met jezelf, je kinderen en je vriendinnen. Heerlijk dat je ze hebt, dat gaat zo'n engerd toch niet voor jou verpesten???
Alle reacties Link kopieren
Het antwoord is zoooo simpel. Lees even je eigen topic terug.
Dit is toch niet serieus hè? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Wegwezennnnnnnn
Alle reacties Link kopieren
Dat je dit topic opent zegt al genoeg. Je weet het antwoord zelf al.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij vertoont hetzelfde gedrag waarvan je bij je afschuwelijke ex zo blij bent dat je er vanaf bent, en jij vraagt je nog serieus af wat je met/in deze relatie moet doen?
Maak dat je heel snel weg komt bij die man. Zulk gedrag wordt over het algemeen alleen maar erger. Je bent een volwassen vrouw die hele normale dingen in haar leven wil doen, laat je niet door zo’n flapdrol aanpraten dat het abnormaal is.
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft niets te maken met je vriendinnen zien of naar een feestje gegaan, maar alles met controle.

wil jij dat je partner je controleert en bepaalt wat je wel of niet mag? Blijf dan gezellig in deze relatie.

Wil je als zelfstandige vrouw door het leven gaan, dan uit maken.

Wat voor voorbeeld geef je aan je kinderen? Dat je je maar moet schikken aan je partner, want deze bepaalt wat wel of niet mag?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
lilalinda schreef:
20-05-2019 07:58
je hebt al een eikel van een ex, en je tolereert weer een eikel in je leven
why????
zoek eens antwoord op die vraag, word je gelukkig van

Dit. Waarom kies je telkens voor zulke jaloerse, controlerende mannen?
Ben je zo verschrikkelijk dat je alleen dit soort mannen kan krijgen? Je hebt al zo’n ex en blijkbaar niets bijgeleerd, want je doet het gewoon nog eens. Tof voor je koters ook, zo’n voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ben je echt zo bang om door het leven te gaan zonder man?

Je bent 37, maar toen ik je OP las dacht ik dat het om een meisje ging dat nét puber- af is.

Maak het uit en blijf voorlopig gewoon even vrijgezel. In ieder geval tot je je eigenwaarde weer terug hebt gevonden, want anders maak je zo 3 keer dezelfde fout achter elkaar.
Alle reacties Link kopieren
curlycurla schreef:
20-05-2019 08:23
Ben je echt zo bang om door het leven te gaan zonder man?

Je bent 37, maar toen ik je OP las dacht ik dat het om een meisje ging dat nét puber- af is.

Maak het uit en blijf voorlopig gewoon even vrijgezel. In ieder geval tot je je eigenwaarde weer terug hebt gevonden, want anders maak je zo 3 keer dezelfde fout achter elkaar.
Dit , scheelt mij typen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit is niet normaal.

Wegwezen dus.
En ‘hij moet me vrijlaten, omdat ik helemaal voor hem ga’ is echt bullshit. Je bent zijn kind niet, het is niet aan hem of hij je vrij laat of niet. Je bent een volwassen vrouw met een eigen leven, hij heeft daar 0,0 over te zeggen.
Beste Twijfel1981,

Je kunt kiezen:

Optie 1: Je kiest voor deze man en je wijdt je hele leven aan hem. Alleen als hij toestemming geeft, spreek je af met vriendinnen. Hij zal de spil zijn waar je hele leven om draait.

Optie 2: Je beëindigt de relatie met deze man, kiest voor autonomie en je bepaalt je eigen levensgeluk, en die van je kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven