Relatie: Hij heeft kids.

04-01-2012 10:50 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een topic om ervaringen te delen:

Ik heb sinds kort een fijne relatie. Het gaat tot nu toe hartstikke goed tussen ons. Hij heeft een zoontje van vijf uit een eerdere relatie. Dit zoontje heb ik nog niet ontmoet en omdat onze relatie nog zo pril is, hebben we besloten hier nog even mee te wachten tot we zeker weten dat alle partijen (en vooral het zoontje) hier aan toe zijn. Ik ben de eerste vriendin van zijn vader sinds de relatie met zijn moeder over is en ook ik heb geen ervaringen met relaties waarin kinderen zijn betrokken. Mijn vraag aan vrouwen (zonder kinderen) die hier wel ervaring mee hebben is; hoe ging zo’n ontmoeting bij jullie? En hoe gaat de relatie nu? Hebben jullie je veel moeten aanpassen/inleven? Ik heb het één en ander op internet opgezocht en stuitte op het onderwerp jaloezie binnen zo’n relatie. Zelf kan ik me niet voorstellen dat ik jaloers zou zijn op het zoontje van mijn vriend, maar hoe ging dat bij jullie.

Ik ben gewoon benieuwd naar wat ervaringen.
quote:salala schreef op 04 januari 2012 @ 16:29:

Nogmaals bedankt voor jullie ervaringen.

Ik weet dat ik nooit zijn moeder kan vervangen. Dat wil ik niet en is ook helemaal niet nodig want hij heeft een moeder. Neemt niet weg dat ik het beste met alle partijen voor heb en zeker met mezelf.

@Evenaar; het lijkt me indd lastig om een goede balans te vinden tussen jezelf blijven en je best doen om bij het kind in de smaak te vallen (in reactie op je eerdere post). Ik denk dat dit ook mijn valkuil zou KUNNEN zijn. Je wilt toch niet die ‘boze stiefmoeder’ worden.

Verwacht niets. Verwacht niet dat je in de smaak valt. Je bent de vriendin van hun vader. Meer (in eerste instantie) echt niet!