Relatie met een (veel) oudere man

21-10-2020 21:16 76 berichten
Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik op oudere mannen val.
En niet een beetje ouder maar toch wel fors ouder. Zeg maar tussen de 20 en 30 jaar ouder.
Ik vind hun levenservaring (en wijsheid) heel aantrekkelijk samen met het feit dat ze vaak goed weten waar ze staan en wat ze willen.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. As we speak ben ik er weer verliefd op eentje, maar er zit bijna 30 jaar tussen.

Wat ik wil met dit topic?
Ik ben nieuwsgierig naar jullie verhalen. Zijn er wellicht enkele van jullie die ook mannen van tientallen jaren ouder hebben? En hoe zijn jullie samen gekomen? Gaat het goed? Wat vindt jullie omgeving ervan? Ik ben zelf enorm aan het worstelen met eventuele oordelen van buitenaf als ik er werk van zou maken, echter merk ik wel dat er vanuit zijn kant ook interesse is. Ik hoop dat er een aantal verhalen komen!

Liefs, prazo.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heeft hij interesse, een lekker groen blaadje.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ervoor gaan ! als het goed voelt ,voelt het goed ! wat kan jou de buitenwereld schelen met hun meningen , ze hebben altijd wel wat te zeuren .
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-10-2020 21:19
Natuurlijk heeft hij interesse, een lekker groen blaadje.
Dat is inderdaad een valkuil voor jonge meiden rond de 30 die een man van 50+ daten.
Alle reacties Link kopieren
doinkie schreef:
21-10-2020 21:20
Gewoon ervoor gaan ! als het goed voelt ,voelt het goed ! wat kan jou de buitenwereld schelen met hun meningen , ze hebben altijd wel wat te zeuren .
Behalve als hij al gebonden is natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
De eerste vraag die ik heb is: hoe oud ben jij?

Even vanuit mijn point of view... Inhoudelijk gezien heb ik als man van bijna 40 niks aan een vrouw die 20 jaar jonger is. De gesprekken en interesses zijn van een heel ander niveau en ik zou daar zelf doodongelukkig van worden. Andersom denk ik ook niet dat je zit te wachten op 'hoe mijn werkdag was', laat staan over het gedoe met kinderen (of in jouw geval misschien zelfs kleinkinderen).

In bed zou ik me daarentegen prima kunnen vermaken van iemand van begin 20. Maar terwijl ik dit zo typ denk ik ook wel... Hmm... Klinkt ranzig he.

Dus ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
21-10-2020 21:21
Behalve als hij al gebonden is natuurlijk
uiteraard maar ik geloof niet dat dat aan de orde is
Het is zoals het is
Ik kan het alleen maar vanaf de andere kant vertellen. Ja, er zijn oordelen, met name van vrouwen van rond mijn leeftijd. Die zijn er vaak zeer negatief over.

Maar ik raad je aan om daar je schouders over op te halen. Uiteindelijk telt alleen de mening van jou en van hem.
Hij is niet gebonden en tsja uiterlijk zou een hogere wegingsfactor kunnen hebben dan ik nu denk, want ik zit er natuurlijk in en ervaar een hele prettige klik (door onze karakters). Maar juist daarom is jullie kijk op de zaak wel goed voor me denk ik, om mee te nemen. Ik zou er graag voor gaan want voel toch wel vlinders.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 22:33
99.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
21-10-2020 21:25
Hij is niet gebonden en tsja uiterlijk zou een hogere wegingsfactor kunnen hebben dan ik nu denk, want ik zit er natuurlijk in en ervaar een hele prettige klik (door onze karakters). Maar juist daarom is jullie kijk op de zaak wel goed voor me denk ik, om mee te nemen. Ik zou er graag voor gaan want voel toch wel vlinders.
Go for it! Echt.
FitsSprits schreef:
21-10-2020 21:23
De eerste vraag die ik heb is: hoe oud ben jij?

Even vanuit mijn point of view... Inhoudelijk gezien heb ik als man van bijna 40 niks aan een vrouw die 20 jaar jonger is. De gesprekken en interesses zijn van een heel ander niveau en ik zou daar zelf doodongelukkig van worden. Andersom denk ik ook niet dat je zit te wachten op 'hoe mijn werkdag was', laat staan over het gedoe met kinderen (of in jouw geval misschien zelfs kleinkinderen).

In bed zou ik me daarentegen prima kunnen vermaken van iemand van begin 20. Maar terwijl ik dit zo typ denk ik ook wel... Hmm... Klinkt ranzig he.

Dus ik weet het niet.
ik durf het bijna niet te zeggen maar het gaat om 28 en 59.
Goede gesprekken met hem heb ik wel, daardoor zijn de vlinders wat losgekomen zelfs.
Ik denk dat mensen het vies zullen vinden, zo'n leeftijdsverschil, het is écht een groot verschil.
Minto schreef:
21-10-2020 21:26
Een vriendin van me werd verliefd op een twintig jaar oudere man.
Ze kreeg twee bonuskinderen erbij. Toendertijd 12 en 14 jaar.
Na tien jaar nog steeds bij elkaar. Huisje, boompje, beestje.

Hoeveel kinderen heeft de man op wie jij verliefd bent?
De man heeft geen kinderen en is niet gebonden, woont alleen. Fantastisch dat het bij jouw vriendin zo heeft uitgepakt!
Alle reacties Link kopieren
Ik viel ook op oudere mannen, +20. Nu ik zelf tweede helft 40 ben beginnen bij hen de erectieproblemen en vergeetachtigheid. Dat vind ik zelf nog niet zo'n probleem. Wat ik wel vreselijk vind is dat ze afscheid beginnen te nemen van van alles. Werk, hobby's die niet meer kunnen, dingen die ze voorheen gaaf vonden maar nu 'fratsen', dingen die meer energie kosten dan ze op kunnen/willen brengen. Heel deprimerend opeens. En daarmee ook onaantrekkelijk.
Prazo36 schreef:
21-10-2020 21:28
ik durf het bijna niet te zeggen maar het gaat om 28 en 59.
Goede gesprekken met hem heb ik wel, daardoor zijn de vlinders wat losgekomen zelfs.
Ik denk dat mensen het vies zullen vinden, zo'n leeftijdsverschil, het is écht een groot verschil.
Maar wat maakt het uit wat anderen ervan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
21-10-2020 21:28
ik durf het bijna niet te zeggen maar het gaat om 28 en 59.
Goede gesprekken met hem heb ik wel, daardoor zijn de vlinders wat losgekomen zelfs.
Ik denk dat mensen het vies zullen vinden, zo'n leeftijdsverschil, het is écht een groot verschil.
Je zou het volgende moeten afvragen:

Als je op de lange termijn kijkt is de kans groot dat je zijn mantelzorger wordt. Over 21 jaar is hij 80 en jij 49. Met 80 kun je goed gezond zijn, maar ook allerlei kwalen hebben.
En is hij niet gewoon een 'ouwe bok' die gewoon een 'strak groen blaadje' zoekt ?
Of is het ook *echte* liefde en niet alleen een hoge lust factor (vooral bij hem) ?
En vergeet niet dat bij veel mannen van 60+ (en dat is hij al bijna) werkt het 'apparaat' vaak niet goed meer. Hoe belangrijk vind je dat ? Maar misschien is dat geen probleem bij hem.

Overigens van je omgeving hoef je je niks aan te trekken, het is jouw (jullie !) leven.
creativeguy wijzigde dit bericht op 21-10-2020 21:35
4.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En hoe denk jij over een toekomst samen? Met dit grote verschil in leeftijd? Ik kende 1 koppel met 30 jaar leeftijdsverschil, dat was een mooie en warme relatie, maar wel veel verdriet. Ze kregen een baby die is overleden en paar jaar later overleed hij ook. 50-80 is echt een wereld van verschil. Seks is niet zo vanzelfsprekend, je krijgt een verzorgende rol voor je man, hem helpen wassen, hem helpen aankleden. Als de relatie stand blijft houden ga je niet een leven tegemoet samen, slechts een periode, statisch gezien.
Prazo36 schreef:
21-10-2020 21:28
ik durf het bijna niet te zeggen maar het gaat om 28 en 59.
Goede gesprekken met hem heb ik wel, daardoor zijn de vlinders wat losgekomen zelfs.
Ik denk dat mensen het vies zullen vinden, zo'n leeftijdsverschil, het is écht een groot verschil.
Alleen jij en deze man kunnen beoordelen of er mogelijk een relatie in zit, het voor jullie beiden werkt en de emotionele verbinding er is. Wel is het zo dat iemand die decennia ouder is al verschillende dingen heeft doorgemaakt en soms dan anders in het leven staan.

Wat andere mensen er van vinden, tja. Dat mogen ze vinden en bij zich houden. Als ik rekening moet houden met iedereen die zijn/haar mening geeft, kom ik het huis niet eens meer uit. Trek je daar niet teveel van aan dus.
DS1971 schreef:
21-10-2020 21:31
Maar wat maakt het uit wat anderen ervan vinden?
Het zou eigenlijk niet zo zwaar moeten wegen, maar ik kan me al hele scenario's indenken dat de relatie nooit zal worden geaccepteerd en bij wijze van spreken elke gelegenheid wordt aangegrepen voor commentaar, en ik daar erg gestressed door zal raken. Terwijl als ik het opschrijf ik me realiseer dat het krom is.
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare vergelijk maar.. Mijn schoonvader is ook 30 jaar ouder dan ik maar als ik zie wat voor “oude man” dat al is geworden, ondanks dat hij er nog wel goed uitziet voor zijn leeftijd.
Het worden vanaf die leeftijd wel echt opa’s.

Een paar jaar geleden stond hij nog midden in het leven, maar nu beginnen de kwaaltjes. Lichamelijk en geestelijk. Copd, langzaam, snel moe, nergens meer zin in, rare nieuwe gewoontes, slecht horen (en zien), niet meer zo adrem etc. Ik zou daar op 28 geen trek in hebben. Dan is het misschien een paar jaar leuk, maar daarna begint het feest der aftakeling.
Sjulia schreef:
21-10-2020 21:34
En hoe denk jij over een toekomst samen? Met dit grote verschil in leeftijd? Ik kende 1 koppel met 30 jaar leeftijdsverschil, dat was een mooie en warme relatie, maar wel veel verdriet. Ze kregen een baby die is overleden en paar jaar later overleed hij ook. 50-80 is echt een wereld van verschil. Seks is niet zo vanzelfsprekend, je krijgt een verzorgende rol voor je man, hem helpen wassen, hem helpen aankleden. Als de relatie stand blijft houden ga je niet een leven tegemoet samen, slechts een periode, statisch gezien.
Ja, dat houdt me ook wel bezig, ik moet er met de gedachte in stappen dat ik dan ook een groot verdriet te verwerken krijg (als wat jij zegt, hij veel slechter wordt en ook een stuk eerder zal komen te overlijden dan ik). Ik heb er nog niet zo diep over nagedacht, het gevoel is ook nog erg pril.
Sjulia schreef:
21-10-2020 21:34
En hoe denk jij over een toekomst samen? Met dit grote verschil in leeftijd? Ik kende 1 koppel met 30 jaar leeftijdsverschil, dat was een mooie en warme relatie, maar wel veel verdriet. Ze kregen een baby die is overleden en paar jaar later overleed hij ook. 50-80 is echt een wereld van verschil. Seks is niet zo vanzelfsprekend, je krijgt een verzorgende rol voor je man, hem helpen wassen, hem helpen aankleden. Als de relatie stand blijft houden ga je niet een leven tegemoet samen, slechts een periode, statisch gezien.
80 jarigen hebben verzorging nodig? Sommigen vast wel, maar dat is niet standaard.

En 20 goede jaren is de meeste relaties al niet eens gegund.
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
21-10-2020 21:40
Ja, dat houdt me ook wel bezig, ik moet er met de gedachte in stappen dat ik dan ook een groot verdriet te verwerken krijg (als wat jij zegt, hij veel slechter wordt en ook een stuk eerder zal komen te overlijden dan ik). Ik heb er nog niet zo diep over nagedacht, het gevoel is ook nog erg pril.
Als je verliefd bent kun je alles makkelijk romantiseren. Ik zou me helemaal niet bezig houden met de reacties van andere, maar vooral wat het voor jou betekent. En realistisch proberen te denken hoe het moet zijn om met een opa een relatie te hebben. Natuurlijk is het nu nog pril, dus lastig na te denken over zulke zaken, maar die aftakeling begint gauw. Hoe komt het dat je op oudere mannen valt denk je? Heb je een volwassen ouder vaderfiguur gemist in je leven?
Prazo36 schreef:
21-10-2020 21:36
Het zou eigenlijk niet zo zwaar moeten wegen, maar ik kan me al hele scenario's indenken dat de relatie nooit zal worden geaccepteerd en bij wijze van spreken elke gelegenheid wordt aangegrepen voor commentaar, en ik daar erg gestressed door zal raken. Terwijl als ik het opschrijf ik me realiseer dat het krom is.
Dat valt ook wel weer mee hoor. Sommigen hebben er moeite mee, de meeste mensen gunnen je geluk.
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
21-10-2020 21:28
ik durf het bijna niet te zeggen maar het gaat om 28 en 59.
Goede gesprekken met hem heb ik wel, daardoor zijn de vlinders wat losgekomen zelfs.
Ik denk dat mensen het vies zullen vinden, zo'n leeftijdsverschil, het is écht een groot verschil.
Meisje ga er gewoon voor !! leven is te kort om ergens spijt van te krijgen .
Het is zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven