Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??

24-07-2009 20:43 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.

Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!

Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.

Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.

Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.

Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.

Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.

Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.

Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.

Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.

Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.

Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.

Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.

Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!

Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...

Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?

Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
Het is in het belang van de kinderen als ze een hekel aan hun moeder hebben? Als je met kinderen de infantiele types bedoelt die liever hun partner bedriegen dan als volwassenen met relatieproblemen omgaan, dan zal je vast gelijk hebben. Anders niet.
quote:liselore schreef op 29 juli 2009 @ 17:09:

[...]

en jouw excuus, dat van hem doe je hier uit de doeken... en waarom kon jij jezelf niet meer beheersen?Omdat de sex tussen mij en mijn ex al heel lang op een laag pitje stond. Omdat we daar heel vaak over hebben gepraat maar het gevoel lag heel moeilijk. Omdat hij toen 06 lijnen is gaan bellen om toch aan zijn trekken te komen. Ik ben daar achtergekomen door de telefoonrekening. Ik was er van overtuigd dat we altijd eerlijk tegen elkaar waren. Dus toen ik een paar jaar daarna verliefd werd op een ander interesseerde het me geen hol wat hij er van vond en ben ik puur egoistisch alleen aan mijn eigen genot gaan denken.
Joh, kap toch Bianca.

Het is een kopie van het verhaal van mijn vriendin. Althans, de situatie waar zij voor gekozen heeft. Hij heeft een zeurende kenera thuis en mijn vriendin is de vrolijke, en strakgetrokken minnares, (buikwandoperatie na afvallen). Maar nu heeft meneer kanker en waar is ie? gewoon thuis hoor want hij kan het zijn gezin niet aan doen om nu weg te gaan. En mocht hij beter worden dan gaat hij wel weg. Yeahhh sure. Hij is in het ziekenhuis en daar dongelt hij met mijn vriendin braakkkk. Ik word er tureluurs van terwijl ik echt mijn handen niet in onschuld kan wassen.
quote:Bianca40 schreef op 29 juli 2009 @ 17:09:

[...]

De kinderen tegen haar opgezet zijn??? Kinderen zijn over het algemeen niet achterlijk en zien zelf ook bepaalde dingen nu ze wat ouder worden. Ik haal haar door het slijk omdat niemand mij en haar hier kent. En ja... ik ben een naar persoon. Sorry, maar ik ben in elk geval geen zeikerd, zeg wat ik denk en probeer me niet beter voor te doen dan ik ben.Dat probeer je wel, door haar omlaag te halen. Want dan ben je niet medeplichtig aan het bedriegen van een lieve vrouw, maar aan het redden van een zielige man die getrouwd is met een kreng.

Helaas, al was zij de naarste persoon op aarde, het praat niet goed wat jullie gedaan hebben.
quote:Bianca40 schreef op 29 juli 2009 @ 17:11:

[...]

Omdat de sex tussen mij en mijn ex al heel lang op een laag pitje stond. Omdat we daar heel vaak over hebben gepraat maar het gevoel lag heel moeilijk. Omdat hij toen 06 lijnen is gaan bellen om toch aan zijn trekken te komen. Ik ben daar achtergekomen door de telefoonrekening. Ik was er van overtuigd dat we altijd eerlijk tegen elkaar waren. Dus toen ik een paar jaar daarna verliefd werd op een ander interesseerde het me geen hol wat hij er van vond en ben ik puur egoistisch alleen aan mijn eigen genot gaan denken.Dat vind ik wel een heeeel slap excuus zeg. Verantwoording nemen voor je eigen akties is moeilijk voor je he? Het ligt altijd aan de ander...

Waarom heb je een paar jaar nog gewacht?

[...]

Omdat de sex tussen mij en mijn ex al heel lang op een laag pitje stond. Omdat we daar heel vaak over hebben gepraat maar het gevoel lag heel moeilijk. Omdat hij toen 06 lijnen is gaan bellen om toch aan zijn trekken te komen. Ik ben daar achtergekomen door de telefoonrekening. Ik was er van overtuigd dat we altijd eerlijk tegen elkaar waren. Dus toen ik een paar jaar daarna verliefd werd op een ander interesseerde het me geen hol wat hij er van vond en ben ik puur egoistisch alleen aan mijn eigen genot gaan denken.

Dus omdat hij niet eerlijk was dacht je weet je wat, dan ben ik ook niet eerlijk....doet zijn oneerlijkheid dan iets af aan jou eerlijkheid?

Je had ook eerlijk kunnen blijven als dat je eigen normen en waarden zijn.. je had andere keuzes kunnen maken.. je had dat tegen hem kunnen zeggen en de eventuele consequenties voor je rekening nemen...
quote:minny schreef op 29 juli 2009 @ 17:12:

[...]

Dat probeer je wel, door haar omlaag te halen. Want dan ben je niet medeplichtig aan het bedriegen van een lieve vrouw, maar aan het redden van een zielige man die getrouwd is met een kreng.

Helaas, al was zij de naarste persoon op aarde, het praat niet goed wat jullie gedaan hebben.

Ik haal haar niet omlaag, ik vertel zoals het gegaan is. En natuurlijk is ze niet altijd zo geweest en zijn er redenen waarom ze zo teleurgesteld was in haar huwelijk en in hem. En hij was absoluut geen zielige man die gered moest worden. Bovendien vond ik hem door haar verhalen zo'n rotvent dat ik behalve sex helemaal nooit wat met hem zou willen.

En nogmaals, het is ook niet goed, maar het is nou eenmaal gebeurd en op dat moment leek het goed.
Waarom leek het goed dan?
quote:liselore schreef op 29 juli 2009 @ 17:14:

[...]

Dus omdat hij niet eerlijk was dacht je weet je wat, dan ben ik ook niet eerlijk....doet zijn oneerlijkheid dan iets af aan jou eerlijkheid?

Je had ook eerlijk kunnen blijven als dat je eigen normen en waarden zijn.. je had andere keuzes kunnen maken.. je had dat tegen hem kunnen zeggen en de eventuele consequenties voor je rekening nemen...karamba wat wordt alles hier aangevallen zeg. Maar goed dat ik zo'n geduldig persoontje ben wat alles weer keer op keer wil blijven uitleggen. Dat is inderdaad wat ik dacht Liselore. Een aantal jaren daarvoor werd ik namelijk verliefd op een ander, heb dat eerlijk tegen mijn man verteld en ben niet vreemdgegaan en de verliefdheid sleet natuurlijk wel. Dus toen hij mij maandenlang voorloog en ik verschrikkelijk voor lul stond bij die vent van de kpn die met een lijst met gebelde nrs bij me thuis kwam omdat ik bezwaar had gemaakt tegen de zoveelste hoge telefoonrekening, ja... toen knapte er iets. Maar er knapte toch niet genoeg om bij hem weg te gaan omdat ik ook wel wist dat het door ons sexleven kwam dat hij dat deed en voelde ik me er zelf ook schuldig voor. Toen ik hem 2 jaar later (huisje gekocht, kindje gekregen) weer een keer betrapte op hetzelfde... en vervolgens verliefd werd op een ander... ja...toen heb ik wel voor mezelf gekozen op de meest gemene manier, maar nog steeds niet met het idee om bij hem weg te gaan.
quote:minny schreef op 29 juli 2009 @ 17:18:

Waarom leek het goed dan?Ik vrolijker en meer zin in sex (ook met mijn man). Hij vrolijker en geduldiger om thuis alles aan te horen. Dus het leek alsof elke partij er baat bij had. Nu weet ik dat dat natuurlijk niet zo is en dat het puur de roze wolk is die alles goed lijkt te maken.
quote:Bianca40 schreef op 29 juli 2009 @ 17:21:

[...]

Ik vrolijker en meer zin in sex (ook met mijn man). Hij vrolijker en geduldiger om thuis alles aan te horen. Dus het leek alsof elke partij er baat bij had. Nu weet ik dat dat natuurlijk niet zo is en dat het puur de roze wolk is die alles goed lijkt te maken.Door die roze bril denkt men vaak dat de bedrogen partner er ook gelukkiger van wordt. Niks is minder waar. De ander merkt echt wel dat er iets niet klopt, alleen dat zie je niet omdat je op een roze wolk zweeft.

Ben ik toch benieuwd...wat vind je nu van het leed dat jij en schatje veroorzaakt hebben?
quote:minny schreef op 29 juli 2009 @ 17:14:

[...]

Dat vind ik wel een heeeel slap excuus zeg. Verantwoording nemen voor je eigen akties is moeilijk voor je he? Neehoor, ik heb de volledige verantwoording genomen voor mijn eigen geluk. Maar ik weet zeker dat ik dat nooit had gedaan als die eerlijkheid tussen ons hoog was blijven staan.
quote:minny schreef op 29 juli 2009 @ 17:26:

[...]

Ben ik toch benieuwd...wat vind je nu van het leed dat jij en schatje veroorzaakt hebben?[/fgcolor]Heel asociaal.. vooral de intuitie van de exen die zei dat er iets mis was hebben we verloochend, dat vind ik het ergste want je intuitie moet iets zijn waar je altijd op kan vertrouwen.
quote:Bianca40 schreef op 29 juli 2009 @ 17:31:

[...]

Heel asociaal.. vooral de intuitie van de exen die zei dat er iets mis was hebben we verloochend, dat vind ik het ergste want je intuitie moet iets zijn waar je altijd op kan vertrouwen.Niet voor herhaling vatbaar dan?
quote:Bianca40 schreef op 29 juli 2009 @ 17:20:

[...]

karamba wat wordt alles hier aangevallen zeg. Maar goed dat ik zo'n geduldig persoontje ben wat alles weer keer op keer wil blijven uitleggen. Dat is inderdaad wat ik dacht Liselore. Een aantal jaren daarvoor werd ik namelijk verliefd op een ander, heb dat eerlijk tegen mijn man verteld en ben niet vreemdgegaan en de verliefdheid sleet natuurlijk wel. Dus toen hij mij maandenlang voorloog en ik verschrikkelijk voor lul stond bij die vent van de kpn die met een lijst met gebelde nrs bij me thuis kwam omdat ik bezwaar had gemaakt tegen de zoveelste hoge telefoonrekening, ja... toen knapte er iets. Maar er knapte toch niet genoeg om bij hem weg te gaan omdat ik ook wel wist dat het door ons sexleven kwam dat hij dat deed en voelde ik me er zelf ook schuldig voor. Toen ik hem 2 jaar later (huisje gekocht, kindje gekregen) weer een keer betrapte op hetzelfde... en vervolgens verliefd werd op een ander... ja...toen heb ik wel voor mezelf gekozen op de meest gemene manier, maar nog steeds niet met het idee om bij hem weg te gaan.Ik val je niet aan. Ik spreek je aan op het verloochenen van je eigen normen en waarden met betrekking tot eerlijkheid....
Totaal OFF-topic maar wat betekent "dongelen" met elkaar ??
Moniekk,

Een dongel is een ding wat je bij Primafoon kunt kopen en dan kun je overal het internet op. Her ziekenhuis waar hij ligt, tussen de operaties door, heeft geen internet en er moet toch gemnst worden. Zal maar niet zeggen wie dat ding moet halen..
Dank Isabelle, vraag was/is overigens niet volledig off-topic, mijn vriend "dongelde" vorig jaar namelijk ook met zijn ex-"minnares", ik zag het (werk)woord:-) hier ineens voorbij komen en vroeg me af wat het nu precies betekende.

[...]

Omdat de sex tussen mij en mijn ex al heel lang op een laag pitje stond. Omdat we daar heel vaak over hebben gepraat maar het gevoel lag heel moeilijk. Omdat hij toen 06 lijnen is gaan bellen om toch aan zijn trekken te komen. Ik ben daar achtergekomen door de telefoonrekening. Ik was er van overtuigd dat we altijd eerlijk tegen elkaar waren. Dus toen ik een paar jaar daarna verliefd werd op een ander interesseerde het me geen hol wat hij er van vond en ben ik puur egoistisch alleen aan mijn eigen genot gaan denken.Dus jij was ook zo'n slechte vrouw die geen zin had in sex en aanhankelijkheid? je wees hem af? ..?tut tut
Hi Mutsie,

wat jammer dat we niets meer van je horen,heb veel van de reacties gelezen, niet alles.

Ook ik was (en ben) zo'n vrouw met het motto dat je van een gebonden man met kinderen afblijft.

Totdat het me zelf overkwam... zowel hij als ik tot over onze oren verliefd.. het enige punt is dat we niet met elkaar naar bed gingen.

Dus wat dan??? Hij een kind ik een kind en nog allebei een partner.

Zelf ben ik meteen eerlijk geweest t.o.v mijn partner en zijn we in therapie gegaan, hij deed hetzelfde.

Vooralsnog moet je er eerst met je partner uitkomen, of afsluiten.

In mijn geval werd het een afsluiting en ben ik alleen gaan wonen.

Voor hem daarentegen werd het een strijd van jewelste (met zichzelf) wel te verstaan

Schuldgevoel, een verdrietige vrouw enz.

Ook hij is alleen gaan wonen en heeft op zijn eigen manier het traject doorlopen.

Wat bij mij 3 maanden duurde, duurde bij hem twee jaar.

Hij is nooit terug gegaan, maar heeft veel getwijfeld, en gepiekerd.

Ik heb hem altijd zij gang laten gaan, ook toen hij met zijn gezin nog alles ondernam zoals vakanties, dagjes uit enz..

Zij wist van mijn bestaan en heeft er alles aan gedaan om haar relatie te redden.

En ik?... ik bleef op de achtergrond omdat ik zeker was van mijn liefde voor hem... het heeft me bloed, zweet en tranen gekost maar ik wist dat dit de weg moest zijn.

Uiteindelijk zijn we nu 4 jaar samen, ik heb een geweldig contact met mijn ex, dit ging ook gepaard met woede en verdriet van zijn kant (ex)

Hij heeft ook een goed contact met zijn ex en zijn kind, ze haat mij..

en zal me nooit accepteren, en dat hoeft ook niet.

Ze is lief voor mijn partner en voor zijn kind.

Soms ligt ze dwars en soms ook niet.

Ik begrijp heel goed dat ze mij ziet als de indringster, klote wijf en wat al niet meer.

Ik zou net zo reageren.

Ik heb me laten leiden door mijn gevoel en ben voor 100% voor deze relatie gegaan.. maar zonder mijn verstand te verliezen en alle partijen geprobeerd in hun waarde te laten.

We wonen nog steeds apart en doen rustig aan..het is niet nix voor de kids en de ex partners.

Wat ik eigenlijk wil zeggen door mijn verhaal te vertellen is:je bent op verkeerde gronden begonnen met deze relatie mutsie en daarom krijg je ook zoveel commentaar.

Iets wat als een geintje begon zoals jij het zegt is geen geintje.

Je speelt met andermans gevoelens en dat mag je nooit te licht opnemen.

Wil trouwens niet met dit verhaal mezelf vrij pleiten..ik heb veel verdriet veroorzaakt, doordat ik mijn hart heb gevolgd... erg egoistisch.. maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest.. en compleet met deze man. en onze kinderen.......
quote:Bianca40 schreef op 29 juli 2009 @ 16:56:

[...]

En dat is denk ik het moeilijke. Want je gevoel is nooit helemaal weg voor de moeder (of vader) van je kinderen. En natuurlijk is vreemdgaan geen oplossing, maar soms wel begrijpelijk.

Dit is niet altijd zo. Er zijn zat gevallen,waarbij er 0,0% gevoel is.

(zeker als de kinderen geen bewuste keus waren)
[quote]Isabelle41 schreef op 29 juli 2009 @ 17:58:

Moniekk,

Een dongel is een ding wat je bij Primafoon kunt kopen en dan kun je overal het internet op. Her ziekenhuis waar hij ligt, tussen de operaties door, heeft geen internet en er moet toch gemnst worden. Zal maar niet zeggen wie dat ding moet halen..[/quote]
quote:Meeesje schreef op 29 juli 2009 @ 18:47:

Hi Mutsie,

wat jammer dat we niets meer van je horen,heb veel van de reacties gelezen, niet alles.

Ook ik was (en ben) zo'n vrouw met het motto dat je van een gebonden man met kinderen afblijft.

Totdat het me zelf overkwam... zowel hij als ik tot over onze oren verliefd.. het enige punt is dat we niet met elkaar naar bed gingen.

Dus wat dan??? Hij een kind ik een kind en nog allebei een partner.

Zelf ben ik meteen eerlijk geweest t.o.v mijn partner en zijn we in therapie gegaan, hij deed hetzelfde.

Vooralsnog moet je er eerst met je partner uitkomen, of afsluiten.

In mijn geval werd het een afsluiting en ben ik alleen gaan wonen.

Voor hem daarentegen werd het een strijd van jewelste (met zichzelf) wel te verstaan

Schuldgevoel, een verdrietige vrouw enz.

Ook hij is alleen gaan wonen en heeft op zijn eigen manier het traject doorlopen.

Wat bij mij 3 maanden duurde, duurde bij hem twee jaar.

Hij is nooit terug gegaan, maar heeft veel getwijfeld, en gepiekerd.

Ik heb hem altijd zij gang laten gaan, ook toen hij met zijn gezin nog alles ondernam zoals vakanties, dagjes uit enz..

Zij wist van mijn bestaan en heeft er alles aan gedaan om haar relatie te redden.

En ik?... ik bleef op de achtergrond omdat ik zeker was van mijn liefde voor hem... het heeft me bloed, zweet en tranen gekost maar ik wist dat dit de weg moest zijn.

Uiteindelijk zijn we nu 4 jaar samen, ik heb een geweldig contact met mijn ex, dit ging ook gepaard met woede en verdriet van zijn kant (ex)

Hij heeft ook een goed contact met zijn ex en zijn kind, ze haat mij..

en zal me nooit accepteren, en dat hoeft ook niet.

Ze is lief voor mijn partner en voor zijn kind.

Soms ligt ze dwars en soms ook niet.

Ik begrijp heel goed dat ze mij ziet als de indringster, klote wijf en wat al niet meer.

Ik zou net zo reageren.

Ik heb me laten leiden door mijn gevoel en ben voor 100% voor deze relatie gegaan.. maar zonder mijn verstand te verliezen en alle partijen geprobeerd in hun waarde te laten.

We wonen nog steeds apart en doen rustig aan..het is niet nix voor de kids en de ex partners.

Wat ik eigenlijk wil zeggen door mijn verhaal te vertellen is:je bent op verkeerde gronden begonnen met deze relatie mutsie en daarom krijg je ook zoveel commentaar.

Iets wat als een geintje begon zoals jij het zegt is geen geintje.

Je speelt met andermans gevoelens en dat mag je nooit te licht opnemen.

Wil trouwens niet met dit verhaal mezelf vrij pleiten..ik heb veel verdriet veroorzaakt, doordat ik mijn hart heb gevolgd... erg egoistisch.. maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest.. en compleet met deze man. en onze kinderen.......Mooi verhaal, mag ik vragen hoe je hem ontmoet hebt?
@Meeesje: Ondanks wat ik van dit soort dingen vind, het moge inmiddels duidelijk zijn, vind ik het voor je pleiten dat je geen nare dingen over zijn ex zegt en dat je je terdege realiseert wat voor ellende jullie veroorzaakt hebben. Verliefd worden heb je niet in de hand, wat je ermee doet wel.
quote:Bianca40 schreef op 29 juli 2009 @ 15:40:

Misschien omdat een man ook gevoel heeft? Verliefd kan worden? Behoefte heeft aan intimiteit (niet alleen aan sex). Volgens mij lul ik tegen een enorme chinese muur met een dikte van ongeveer 70 cm gemiddeld. Vrouwen mogen zeuren, zeiken, geen zin hebben in sex, afwijzen, bepalen wanneer er sex is, zich niet mooi voelen enz. enz. enz.... En man moet altijd ja, nee en amen zeggen. Gek he dat ie dan verliefd kan worden op een ander??

Ah, dat is gemakkelijk zeg, nog even een flinke trap na richting de echtgenote.

Dat zei mijn ex-minnaar destijds ook, hoewel niet met zo veel woorden. Het kwam er op neer dat zijn vrouw hem al jaren niet meer aanraakte, dat hij bij haar niet meer zichzelf kon zijn enz. en bij mij wel bla bla bla :puke:

Achteraf schaam ik me dood dat ik daar in ben getrapt. Ik vroeg me niet eens af wat zijn aandeel in die zogenaamd ontwrichte huwelijkssituatie was.

Ik vind dit soort slappe excuses van zo'n laag niveau dat ik niet begrijp wat je in zo'n kerel ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven