Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??

24-07-2009 20:43 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.

Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!

Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.

Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.

Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.

Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.

Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.

Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.

Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.

Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.

Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.

Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.

Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.

Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!

Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...

Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?

Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
Wat zag jij er in Wereldmeid?

Ik denk dat veel vrouwen het stiekem best een beetje vleiend vinden dat ze in vergelijking met die andere vrouw voor hun gevoel beter voor de dag komen. Want zij zijn leuker, liever, mooier, spannender....bla bla bla... Denken ze. Wordt ze verteld.

Waarom moeten vrouwen toch altijd de betere vrouw zijn
Minny, ik was al een tijdje alleen, ik had behoefte aan aandacht en viel daardoor op de verkeerde vent.
Brown eyes: we hebben elkaar ontmoet in de sport school

en Minny: Dit is natuurlijk mijn verhaal en ik denk dat ik er redelijk goed mee omgesprongen ben.

Maar stel dezelfde vraag is aan zijn Ex... zij vind mij de meest hypocriete persoon op aarde.. ik had met mijn vingers van haar man af moeten blijven.. en gelijk heeft ze in haar opzicht..op dat gebied ben ik voor eigen glorie gegaan...bij beide partijen zit een waarheid.

Zelf weet ik bijna zeker dat ik ook zo zou reageren.

En voor alle andere dames: ook mijn huidige partner vertelde dat hij bij mij echt zichzelf kon zijn, en meer van dat soort zinnen.

Het pleit voor hem dat hij noooit zijn ex heeft afgevallen naar mij of anderen toe.

het kan dus de waarheid zijn als een man zoiets zegt... helaas worden deze zinnen ook vaak misbruikt.
Uiteraard is dit jouw kant Meeesje. Maar omdat jij niet, zoals sommige anderen, zijn ex door het slijk haalt nadat jij haar zoveel ellende hebt bezorgt samen met haar echtgenoot, vind ik dat voor jou pleiten.
[quote]Meeesje schreef op 29 juli 2009 @ 20:22:

En voor alle andere dames: ook mijn huidige partner vertelde dat hij bij mij echt zichzelf kon zijn, en meer van dat soort zinnen.

Het pleit voor hem dat hij noooit zijn ex heeft afgevallen naar mij of anderen toe.

het kan dus de waarheid zijn als een man zoiets zegt... helaas worden deze zinnen ook vaak misbruikt.[/quote]

Als je echt diep ongelukkig bent, dan kun je dat bespreekbaar maken en er aan werken. Als er niets verbetert, dan kun je vertrekken. Veel mannen hebben voor een van beide of voor beide opties geen enkel lef en zoeken het liever buiten de deur, meestal met ellende tot gevolg.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was. Mijn vader heeft na jaren van ruzie de moed opgevat om te vertrekken ondanks alle onzekerheid en verdriet van dien. Als hij er een minnares op na had gehouden dan had dat mijn relatie met hem wrsch onherstelbaar beschadigd.

Ik denk dat ik met name door de scheiding van mijn ouders mezelf heb voorgenomen dat ik liever alleen ben dan ongelukkig met een partner.
Weet je Minny, in dit soort zaken moet je je proberen in de andere partij te verplaatsen.. zijn ex mag van mij dwars liggen, schelden, ons uit elkaar proberen te krijgen met allerhande leugens.. en natuurlijk heb ik het daar zwaar mee... maar nooit zwaarder als dat zij het ooit heeft gehad.. zij is binnen twee jaar haar man, haar zekerheid, vertrouwen en toekomst kwijt. moet haar kind 1x per twee weken uit handen geven aan mij... de vrouw die ze haat.

Ik kan nooit helemaal voelen wat zij voelt.. maar kan wel proberen te begrijpen waarom ze zo doet.
ja wereldmeid je hebt gelijk, ook mijn huidige partner had vantevoren dat lef niet, en moest eerst verliefd worden om er achter te komen dat hij toch niet zo gelukkig was.. mee eens dat hij het beter in een eerder stadium bespreekbaar had kunnen maken met haar.

Lef is misschien niet helemaal het goede woord, hij heeft immers wel meteen opgebiecht verliefd te zijn op mij.

Ze zijn toen samen gaan werken aan de relatie.
quote:Meeesje schreef op 29 juli 2009 @ 20:35:

Weet je Minny, in dit soort zaken moet je je proberen in de andere partij te verplaatsen.. zijn ex mag van mij dwars liggen, schelden, ons uit elkaar proberen te krijgen met allerhande leugens.. en natuurlijk heb ik het daar zwaar mee... maar nooit zwaarder als dat zij het ooit heeft gehad.. zij is binnen twee jaar haar man, haar zekerheid, vertrouwen en toekomst kwijt. moet haar kind 1x per twee weken uit handen geven aan mij... de vrouw die ze haat.

Ik kan nooit helemaal voelen wat zij voelt.. maar kan wel proberen te begrijpen waarom ze zo doet.Helemaal mee eens. Helaas doen veel mensen dat niet en gaan ze in de aanval door de ex compleet door het slijk te halen. Met als ondertoon van "eigenlijk heeft ex het verdient wat ze is een kreng". Daar hou ik niet zo van...
quote:wereldmeid schreef op 29 juli 2009 @ 19:55:

[...]

Ah, dat is gemakkelijk zeg, nog even een flinke trap na richting de echtgenote.

Dat zei mijn ex-minnaar destijds ook, hoewel niet met zo veel woorden. Het kwam er op neer dat zijn vrouw hem al jaren niet meer aanraakte, dat hij bij haar niet meer zichzelf kon zijn enz. en bij mij wel bla bla bla :puke:

Achteraf schaam ik me dood dat ik daar in ben getrapt. Ik vroeg me niet eens af wat zijn aandeel in die zogenaamd ontwrichte huwelijkssituatie was.

Ik vind dit soort slappe excuses van zo'n laag niveau dat ik niet begrijp wat je in zo'n kerel ziet.Dat mag je jezelf dan ook afvragen.
Minny, vind het ook niet leuk hoe ex doet.. kan haar zo af en toe ook wel naar de andere kant van de wereld wensen... gelukkig kan ik mijn gal af en toe spugen bij mijn harts vriendin.. dan gebruik ik ook wel af en toe harde woorden...maar dit blijft bij haar en we weten allebei dat je het zo af en toe kwijt moet... haar openlijk door het slijk halen zal ik nooit doen... ze is ook de moeder van mijn partners kind en vervult die rol perfect.. hun kind is super ... dat is ook haar verdienste... ze is echt wel een goed mens, maar verbitterd en haatdragend naar mij toe... dat is de keerzijde van de medaille en iets waar IK mee moet dealen.
Hallo Dames, ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik even meelees en ook een reactie plaats. Been there.... ik heb ongeveer anderhalf jaar lang een relatie gehad met een man die getrouwd was. De keuze werd maar uitgesteld en uitgesteld, en ik maar wachten en mijn grenzen verleggen. Uiteindelijk zijn wij uit elkaar gegaan doordat bleek dat hij een nogal vervelende karaktertrek had, maar nu besef ik, inmiddels maanden later, dat ik waarschijnlijk nog had zitten wachten. Hoewel ik het toen ik in zak en as zat niet wilde horen, was een van de mooiste opmerkingen die ik kreeg in die periode "je bent het waard om DE NR 1 te zijn" en dat besef begint langzaam te komen. Wat ik zeggen wil: hoe moeilijk ook, stel je grenzen en ga daar niet overheen, dat kost je je waardigheid en je zelfvertrouwen en dat is het niet waard, je verdient meer dan dat. Voor alle dames in deze situatie, kop op en veel sterkte!
dubbel, sorry
Meeesje, wat onwijs fijn om te lezen dat er ook vrouwen zijn die met de situatie omgaan zoals jij dat doet.

Dat zijn ex jou haat is niet verwonderlijk, toch kan jij jezelf recht in de spiegel aankijken. Het feit dat jij je probeert te verplaatsen in haar, haar waardeert als moeder van zijn kind, vind ik enorm goed van je. Respect daarvoor.
quote:roosies schreef op 29 juli 2009 @ 18:35:

[...]

Dus jij was ook zo'n slechte vrouw die geen zin had in sex en aanhankelijkheid? je wees hem af? ..?tut tutKlopt, het vlammetje was uit. Sex is toch een graadmeter van je relatie, vind ik.
quote:minny schreef op 29 juli 2009 @ 20:24:

Uiteraard is dit jouw kant Meeesje. Maar omdat jij niet, zoals sommige anderen, zijn ex door het slijk haalt nadat jij haar zoveel ellende hebt bezorgt samen met haar echtgenoot, vind ik dat voor jou pleiten.

Raar is dat toch, mannen zijn bij voorbaat klootzakken, minder-prettige vrouwen mag je hier niet noemen, dan heet het "door het slijk halen" en dat mag niet. Misschien wordt het tijd om de mannen ook als mensen te zien, en natuurlijk is het nooit goed je partner te belazeren maar er zit altijd een enorme rugzak aan gebeurtenissen bij die bij iedereen verschillend is en waar iedereen anders op reageert. En ik kan goed begrijpen dat iemand verliefd wordt en vreemdgaat.

Vraagje: wat zou je doen als je weet dat je beste vriendin vreemdgaat?
Ik zou mijn beste vriendin zeggen dat het me beter lijkt om open en eerlijk te zijn tegen haar "vaste" partner. Maar verder zijn het mijn zaken niet.

Mannen zijn niet bij voorbaat klootzakken. Degene die vreemd gaat is, in mijn ogen, de klootzak. Of dat nou de vrouw of de man is. Als je relatie niet meer goed is dan moet je weg gaan. Of er aan werken, maar niet vreemd gaan.
quote:Chardonnay schreef op 30 juli 2009 @ 11:39:

Ik zou mijn beste vriendin zeggen dat het me beter lijkt om open en eerlijk te zijn tegen haar "vaste" partner. Maar verder zijn het mijn zaken niet.

Mannen zijn niet bij voorbaat klootzakken. Degene die vreemd gaat is, in mijn ogen, de klootzak. Of dat nou de vrouw of de man is. Als je relatie niet meer goed is dan moet je weg gaan. Of er aan werken, maar niet vreemd gaan.
Nou ik heb een vriendin al 35 jaar lang,dus vanaf ons 7 jaar toen ze bij mij in de klas kwam.

Ik zou eerst met haar praten,en proberen hoe moeilijk ook door te dringen in waar ze mee bezig is,en wat ze allemaal op het spel zet,dan zou ik haar de kans geven het zelf tegen haar man te vertellen. En dan zou ik het haar man vertellen,niet om te steuken ,in de hoop dat hij tot haar doordringt.

En ook als de relatie al heel slecht zou zijn,wat ik natuurlijk zou weten als vriendin.

Vind ik voor vreemdgaan en bewust je partner bedonderen geen enkel excuus goed genoeg.

Dat je verliefd wordt op iemand anders,dat kan je overkomen,maar vervolgens het gevoel wat je daarvan hebt,voor jezelf houden,en daardoor vreemde keuzes gaat maken,en jezelf constand wijsmaken,dat wel verkeerd bezig bent,maar dat je dit ff nodig hebt of vind dat je het op de een of andere manier verdient,is gewoon lafheid

En met mensen spelen,om als exuses te gebruiken,van ja maar moet ik alles in de steek laten,terwijl ik nog niet weet of mijn verliefheid iets blijvends is??

Ach ja over elk nieuw ding zijn we entosiast,todat het ons verveelt,of er een nieuw ding op de markt komt,waar we lyrisch over zijn.
quote:Bianca40 schreef op 30 juli 2009 @ 11:35:

[...]

Raar is dat toch, mannen zijn bij voorbaat klootzakken, minder-prettige vrouwen mag je hier niet noemen, dan heet het "door het slijk halen" en dat mag niet. Misschien wordt het tijd om de mannen ook als mensen te zien, en natuurlijk is het nooit goed je partner te belazeren maar er zit altijd een enorme rugzak aan gebeurtenissen bij die bij iedereen verschillend is en waar iedereen anders op reageert. En ik kan goed begrijpen dat iemand verliefd wordt en vreemdgaat.

Vraagje: wat zou je doen als je weet dat je beste vriendin vreemdgaat?

De enige die steeds opbrengt dat mannen bij voorbaat klootzakken zijn ben jij hoor.

Ik kan heel goed begrijpen dat iemand verliefd wordt ik kan niet begrijpen dat iemand vreemdgaat... nadenken over je handelen heet dat... Iets wat jij blijkbaar nog moet leren.

Als een vriendin van mij vreemdgaat zal ik haar ook aan spreken op haar eigen normen en waarden en samen met haar kijken hoe het anders kan en wat de eventuele consquenties zijn... m.i. gaat daar deze disscussie niet over...

als je elkaar echt leuk vind, ja dat kan gebeuren dan kun je elkaar ook even de ruimte geven dingen af te sluiten...

Je projecteert toch heel erg hoe het bij jou gegaan alsof dat de werkelijkheid is hoe deze dingen gaan. Dat is dus niet zo...

zie de verschillende verschillende verhalen hoe het ook kan, respectvol naar de andere partij en relatie.... en verantwoordelijk voor je eigen handelen van jouw aandeel in de onstane stituatie
Weet je, theoretisch ben ik het geheel met jullie eens. En ik denk dat iedereen met een beetje gezond verstand het er over eens is dat je nooit iemand hoort te bedonderen, op wat voor manier dan ook. Maar de praktijk werkt anders. Het is gewoon een feit dat je binnen een verliefdheid geheel anders gaat denken. Overal valt dan wel een excuus voor te verzinnen. En de een blijft wel zn verstand gebruiken en blijft bij zn normen en waarden, de ander (ik dus ook toendertijd) ziet een heel andere waarheid en werkelijkheid. Om dan gelijk zo hard te oordelen vind ik te kortzichtig. En het lullige, iedereen in je omgeving weet er op een gegeven moment van, behalve de partners in kwestie. Eigenlijk is het net zo asociaal (maar ook heel begrijpelijk) om je mond te houden als je weet dat iemand besodemieterd wordt.
quote:Bianca40 schreef op 30 juli 2009 @ 11:53:

Weet je, theoretisch ben ik het geheel met jullie eens. En ik denk dat iedereen met een beetje gezond verstand het er over eens is dat je nooit iemand hoort te bedonderen, op wat voor manier dan ook. Maar de praktijk werkt anders. Het is gewoon een feit dat je binnen een verliefdheid geheel anders gaat denken. Overal valt dan wel een excuus voor te verzinnen. En de een blijft wel zn verstand gebruiken en blijft bij zn normen en waarden, de ander (ik dus ook toendertijd) ziet een heel andere waarheid en werkelijkheid. Om dan gelijk zo hard te oordelen vind ik te kortzichtig. En het lullige, iedereen in je omgeving weet er op een gegeven moment van, behalve de partners in kwestie. Eigenlijk is het net zo asociaal (maar ook heel begrijpelijk) om je mond te houden als je weet dat iemand besodemieterd wordt.

De waarheid is hard!

En met excuses verzinnen verloochen je ook nog eens jezelf.
Ik heb toevallig een vriendin die het een tijd met een collega deed die getrouwd was. Hij deed ook echt veel voor haar maar beloofde haar ook een hoop wat hij uiteindelijk niet waar bleek te maken. En keer op keer heb ik haar huilend aan de telefoon gehad. En ik steun haar dan maar vertel haar wel dat dit nou eenmaal het lot van minnares is. En dat ze beter verdient.

Inmiddels ben ik gelukkig tot haar door gedrongen en is ze de 'relatie' gestopt. En ze is me dankbaar dat ik haar niet heb afgevallen maar wel eerlijk ben geweest.

Hah, ik heb haar zelfs de bekende lijst toe gemaild. En dat brengt me tot het volgende: bedankt viva dames, mede door jullie heb ik mijn beste vriendin kunnen overtuigen van het feit dat als hij zoveel om haar zou geven en van haar zou houden, hij zijn vrouw zou verlaten voor haar.

Bedankt daarvoor
quote:liselore schreef op 30 juli 2009 @ 11:51:

[...]

De enige die steeds opbrengt dat mannen bij voorbaat klootzakken zijn ben jij hoor. Als je terugleest dan zie je wat ik bedoel, staat namelijk boordevol met oordelen over de vreemdgaande man, die altijd een spelletje speelt enz enz enzIk kan heel goed begrijpen dat iemand verliefd wordt ik kan niet begrijpen dat iemand vreemdgaat... nadenken over je handelen heet dat...

Iets wat jij blijkbaar nog moet leren. Dank je wel mammie, maar ik moet niets!

Als een vriendin van mij vreemdgaat zal ik haar ook aan spreken op haar eigen normen en waarden en samen met haar kijken hoe het anders kan en wat de eventuele consquenties zijn... m.i. gaat daar deze disscussie niet over...

als je elkaar echt leuk vind, ja dat kan gebeuren dan kun je elkaar ook even de ruimte geven dingen af te sluiten...

Je projecteert toch heel erg hoe het bij jou gegaan alsof dat de werkelijkheid is hoe deze dingen gaan. Klopt en is vrij logisch omdat ik niet kan spreken over de ervaringen en daarbij komende gevoelens van anderen. Spreekt iedereen hier niet vanuit eigen meningen, gedachten en ervaringen??

Dat is dus niet zo...

zie de verschillende verschillende verhalen hoe het ook kan, respectvol naar de andere partij en relatie.... en verantwoordelijk voor je eigen handelen van jouw aandeel in de onstane stituatie
Ja maar bianca40,je zegt het toch zelf.

Hoe kan iemand als jij nu verwachten dat iemands zo als ik bv jou begrijpt?

Jij begrijpt toch ook niet waarom iemand die niet de keuzes maakt wat jij hebt gemaakt,jou niet begrijpt.

Iemand die verliefd is,die verkeert toch in een roes van niet toerekenings vatbaar,en dus staat absolut niet open,voor iemands raad dat men verkeerd bezig is,want zelf vinden ze van wel,en daar kom je gewoon niet tussen.wat iedereen ook zegt.

Meestal pas als zo afaire eindigt,en de rose mist optrekt,dan ja dan,en dan is dan te laat.
quote:liselore schreef op 30 juli 2009 @ 11:56:

[...]

De waarheid is hard!

En met excuses verzinnen verloochen je ook nog eens jezelf. Op dat moment niet hoor, alleen als ik terugdenk weet ik dat het niet klopte.. maar ja.. dat is een koe in zn kont kijken. Toch had ik die tijd voor geen goud willen missen! Maar ik zou hem ook voor geen goud meer over willen doen.

Is een hele roerige periode in mn leven geweest met hele hoge pieken en hele diepe dalen, maar daardoor wel verschrikkelijk het gevoel dat ik leefde! Spijt... nee. Zou ik het nu anders doen.. ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven