Relatie met Poolse man, reacties omgeving

08-09-2012 23:06 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze mijn vraag of er hier ook andere dames zijn die -net als ik- een relatie met een Poolse man hebben?

Hoe zijn bij jullie de reacties van vrienden en familie daarop en (indien niet zo positief) hoe ga je daar mee om?

Ik wacht graag eerst de reactie een beetje af, alvorens uitgebreid mijn situatie uitgebreid uit de doeken te doen
quote:Snyggin schreef op 09 september 2012 @ 00:20:

Als je héél generaliserend wil zijn dan: ja Poolse mannen maar onderschat vrouwen niet, drinken meer alcohol dan een Nederlander (tenzij mijn familie een uitzondering is, kan ook of streek gebonden). Echter heeft zowel Nederland als Polen een christelijke oorsprong, dat scheelt wellicht in de verschillen op dat vlak.

Wat je wel misschien kan opvallen is de mentaliteit van Nederland van de jaren 60-70, mannen zijn wat traditioneler, vergelijkbaar maar US waar de man de "care-taker" is zeker als er kinderen in het geding zijn. Heel veel Poolse mannen kunnen het bijvoorbeeld niet hebben als je als vrouw zijnde meer zou verdienen of succesvoller zou zijn, dat steekt toch wel in riddercomplex dat ze hebben. Familiebanden zijn sowieso erg close te noemen.

Het enige probleem is dat een Pool een andere Pool eerder in het buitenland belazert dan in Polen zelf. De Polen hier zijn er om geld te verdienen, de meeste juist om een familie te onderhouden en als ze meer kunnen verdienen door een anderen niet fair te behandelen....ja dat wil nog weleens voorkomen.

Succes met je Polski facet ook hier weer zo'n bewering die niet klopt. Polen zijn helemaal geen grootzuipers in vergelijking tot andere landen. Nederlandse jongeren drinken bijv. meer dan Poolse.

http://www.nationaalkompa ... rschillen-internationaal/
Ik zeg je alleen wat ik ken van mijn omveld en nee daar heb ik geen statistieken voor bij gegoogld, dat zijn mijn bevindingen van mijn kring daar en hier.
De jongeren wel ja. In de tekst staat juist dat de ouderen meer aan binge-drinking doen.
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 00:21:

[...]

Ik hoop dat je iets anders bedoelt, want je stelling klopt niet. Juist wanneer je niets vertelt, zullen 'vooroordelen' blijven bestaan, zeker wanneer de 'vooroordelen' inhouden dat je als vrouw moet zwijgen.

Nou nee hoor. Ik heb zelf ook ooit een relatie met een (hou je vast!) Turk gehad en werd helemaal schijtziek van al die' goede' adviezen alias meningen puur een alleen gebaseerd op vooroordelen. Ik weet het, ik lees ook kranten, ik ben niet achterlijk.

Ik moest mezelf gewoon constant verdedigen toen en merkte dat mensen niet meer voor vol aanzagen toen. Sommigen dan. Anderen bleven wel loyaal en bij hen legde ik mijn twijfels neer. Het is ook de toon die iemand aanslaat, misschien vooral wel.
in de tekst staat dat de jongen bingen. De Ieren en de Esten zijn de grootste zuiperds, geen verkering mee krijgen dus
quote:amand1969 schreef op 08 september 2012 @ 23:45:

[...]

Ik wil ook niet scherpslijpen; ik wijs slechts op het veel grotere risico (aangaande de kinderen) in het geval er iets misgaat.

Ik zie trouwens geen aanwijzingen dat we de succesverhalen niet willen horen.Het schijnt zo te zijn dat er meer NL vrouwen hun kinderen mee terugnemen naar NL, dan dat er NL kinderen door hun vader worden meegenomen naar het buitenland.
quote:layla1969 schreef op 09 september 2012 @ 00:46:

[...]

Het schijnt zo te zijn dat er meer NL vrouwen hun kinderen mee terugnemen naar NL, dan dat er NL kinderen door hun vader worden meegenomen naar het buitenland.

ook dat.

De kans dat je Nederlandse man je mishandelt is trouwens groter dan de kans dat je buitenlandse man je kinderen ontvoert.
het is sowieso gevaarlijk om relaties te hebben. Elk jaar gaan er vrouwen dood omdat ze vermoord worden door hun man.
quote:zusenzoo schreef op 08 september 2012 @ 23:30:

En als je familie bent, dan ben je helemaal stom want dan zou je veel beter moeten weten dat jouw zus( of weet ik veel) zelf slim genoeg is en jij haar gewoon vertrouwd of haar eigen oordeel.

Mensen die verliefd zijn, zijn nooit slim. Hormonen vertroebelen hun gezond verstand.

Zolang ze niet van plan zijn kinderen te nemen, no harm done, als ze weer bij zinnen komen, dan gaat ieder weer zijns weegs.

Polen hebben wel 'n heel slechte naam, rijden roekeloos (veel bomen hebben hier al herdenkingstekens doordat die lompe polen zichzelf hartstikke dood rijden met hun asociale rijgedrag) en ze wonen huizen compleet uit en leven als tokkies.

Maar misschien heb je 'n nette hoogopgeleid typ gevonden die zijn woning wel onderhoudt en zich verder ook 'n beetje aangepast gedraagt en ach, dan kun je 't gokje best wagen zolang je geen kinderen wil nemen van 'm.
Even specifiek over Polen: mijn zus heeft een Poolse werkster en zij vertelde ons eens dat ze zich doodschaamt voor het gedrag van de Polen in Nederland. Zij is zelf een hardwerkende vrouw, maar ze wil echt niets weten van haar medelandgenoten die ze zelf lompe zuipers noemt.

Overigens worden de Polen hier ook weer schoftig behandeld en uitgeperst door de Nederlandse werkgevers maar dat is weer een andere discussie.
Vragen die ik in de afgelopen 5 jaar kreeg:

- moet je nu een hoofddoek

- mag je wel blijven werken

-mag het wel van zijn ouders

- weten zijn ouders wel dat jullie samenwonen (was na behoooorlijk lange tijd)

- word jij nu ook besneden, dat doen die moslims toch

- ben je niet bang dat hij jullie kinderen ontvoert (we hadden toen net een konijn dus ik zei maar dat hij konijn vast niet mee naar het zomerhuis zou nemen..)

- slaat hij je weleens? Nee? O nou dat komt nog wel

- praat hij wel nederlands? (hij is hier geboren)

En wat mensen op onze bruiloften, dat het toch wel een cultuurshock was en heel Turks.

Alsof de mannen en vrouwen apart zaten en er met pistolen in de lucht werd geschoten ofzo.
Tja Kuzu ik kwam regelmatig voor mijn werk in moskees enzo en daar ging het toch echt heel traditioneel aan toe hoor, net als in zakelijke gesprekken, waar de mannen spraken en de vrouwen zwegen.
Gut mocht je wel naar binnen?

İn een kerk gaat het er ook anders aan toe dan in de gemiddelde huiskamer.

Toen ik er klaar mee was en dingen terug vroeg als' Ben je niet bang dat je vriend je kinderen gaat misbruiken, want dat hoor je toch wel vaak de laatste tijd...' vonden mensen het minder leuk.
Nou Anna, je ziet hier al een staaltje en in het echte leven dus net zo.

Ik zou zeggen deal with it, kies andere, slimmere vrienden uit en familie, tja, die heb je helaas niet voor het kiezen, die kan je hooguit opleiden en bij sommige helaas blijven de vooroordelen bestaan, dat is wel heel erg jammer, zoveel domheid.
quote:amand1969 schreef op 08 september 2012 @ 23:26:

Algemeen gesproken dragen cultuurverschillen niet bij aan een harmonieuze relatie en veroorzaken ze zelfs drama's wanneer er écht belangrijke dingen gebeuren, zoals het krijgen van kinderen of het gezamenlijk verdienen en/of besteden van geld.

Daar waarschuwen mensen voor. Of het nou een Turk, een Marokkaan, een Pool of een mongool is.Vraagt zich af of jouw exen ook gewaarschuwd zijn voor jou
quote:iris1969 schreef op 09 september 2012 @ 08:29:

Tja Kuzu ik kwam regelmatig voor mijn werk in moskees enzo en daar ging het toch echt heel traditioneel aan toe hoor, net als in zakelijke gesprekken, waar de mannen spraken en de vrouwen zwegen.Ik zie toch wel voordelen. En jij voor je werk in de moskee? Wat dan? Hadden ze babygeitjes?
quote:amand1969 schreef op 09 september 2012 @ 09:22:

ben je toch een lekker ding ook he
Het is niet zo'n klein beetje arrogant om te verwachten dat anderen dan jijzelf hun cultuur opgeven omdat het niet in jouw politiek-correcte denkwijze past.
En Amand, ( zie je... ik kan het wel) ik zit je wel eens te plagen, maar dat doe ik alleen bij mensen die ik lief vind. Plagen that is
quote:amand1969 schreef op 08 september 2012 @ 23:45:

[...]

Ik wil ook niet scherpslijpen; ik wijs slechts op het veel grotere risico (aangaande de kinderen) in het geval er iets misgaat.

Ik zie trouwens geen aanwijzingen dat we de succesverhalen niet willen horen.

Want 'de Nederlander' zag z'n kinderen noooit wat aandoen, drinkt nooit teveel alcohol, slaat z'n vrouw nooit, en zo kan ik nog wel even doorgaan. En dan heb ik het over de traditionele blanke Nederlander, die hier al meer dan 5 generaties woont, natuurlijk.

Met Nederlanders, met een andere culturele achtergrond, die ook al 5 generaties in Nederland woont, komt het sowieso nooit meer goed. Dat zie je aan de kleur

Mijn mening en ervaring is, dat er ook tussen mensen, die uit eenzelfde cultuur in een zelfde stad opgroeien, nog steeds grote 'culturele' verschillen kunnen hebben.

TO ik denk eerlijk gezegd dat je met een Pool het voordeel hebt van de kleur. Tenminste, als je een blanke Pool hebt

Als jullie samen op straat lopen, dan valt hij niet gelijk op, zeg maar.

Heel veel succes in elk geval
Later is nu
Met alle respect, maar de verhoudingen tussen man-vrouw in de Poolse cultuur zijn heel anders dan in de (traditionele, even generaliserend) Turkse cultuur. Ik vind dan ook dat je de vergelijking moeilijk kan trekken, behalve als het op vooroordelen aankomt!
quote:waarbij schreef op 09 september 2012 @ 09:27:

En Amand, ( zie je... ik kan het wel) ik zit je wel eens te plagen, maar dat doe ik alleen bij mensen die ik lief vind. Plagen that is En toch doe ik het niet zonder condoom met je. Echt no way.
quote:halfkonijn schreef op 09 september 2012 @ 09:32:

Met alle respect, maar de verhoudingen tussen man-vrouw in de Poolse cultuur zijn heel anders dan in de (traditionele, even generaliserend) Turkse cultuur. Ik vind dan ook dat je de vergelijking moeilijk kan trekken, behalve als het op vooroordelen aankomt!

Waarom kan je het niet laten toch even te generaliseren?

Dat vraag ik mij wel af eigenlijk, aangezien je poep praat en waarschijnlijk alleen ergens een Turkse buurman ergens hebt. Die waarschijnlijk niet eens Turks is maar Koerdisch.

Toch moet ik weer die domheid bestrijden, zelfs na 15 jaar en het verwijderen van mijn nekharen.

Stom.
Godallemachtig, ik kan tig zeer geslaagde & langdurige relaties tussen (niet-westerse) allochtoon en autochtoon noemen, maar dat zijn volgens de bevooroordeelde betweters hier zeker allemaal uitzonderingen?

Dodelijk vermoeiend lijkt het me om je telkens te moeten verantwoorden en antwoord te moeten geven op ronduit onbeschofte vragen en veronderstellingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven