Relatie te saai of ik te veeleisend?

14-01-2020 19:10 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ligt het aan mij? Waardeer ik niet wat ik heb? Ik ben inmiddels 5 jaar samen met mijn partner, samen hebben we een nieuw samengesteld gezin van 5 kinderen. Tieners! Voor deze relatie was ik 16 jaar samen met mijn ex partner. Eerlijk gezegd was het een toxische relatie waarin hij alles voor te zeggen had en ik niets. Mijn ex had een voorliefde voor alcohol, vrouwen en verbale/fysieke agressie naar mij toe. Nu is mijn relatie helemaal anders. Mijn man draagt mij op handen, doet heel veel in het huishouden, kookt en luistert! De ideale man dus.... Neen, anders zou ik dit niet schrijven. Hij heeft ook zijn nadelen, hij is een verschrikkelijke saaie huismus! Mijn man houdt zich het liefst bezig met het lezen van boeken, een recentie te schrijven over de gelezen boeken en deze op zijn zelf onderhouden website te plaatsen. Niets mis mee natuurlijk, beter dan cafe hangen en vreemdgaan. En hij mag dan ook een hobby hebben naast zijn fulltime job en hulp in het huishouden. Nu, ik ga ook fulltime werken en help in het huishouden, maar ik vind het zo saai! Ik werk als psychiatrisch verpleegkundige, dus werk veel in het weekend. Als ik dan een weekend thuis ben, wil ik er dan ook alles uithalen... Maar dat is buiten mijn man gerekend. De standaard zinnen staan al klaar. De kids moeten studeren, er moeten boodschappen worden gedaan, de was moet nog gedraaid worden, ik heb nog een boek te recenceren, etc... En voor ik het weet heb ik het gehele weekend tussen 4 muren gezeten en mag ik terug aan mijn werkreeks beginnen. Ik heb het gevoel dat mijn leven enkel nog bestaat uit werken, huishouden, kinderen, slapen, en dan terug allemaal opnieuw. Ik beleef niets meer, waardoor ik ook echt ongelukkig ben. Ik hoor jullie zeggen, bespreek dit met je partner. Geloof me, heb ik al veel gedaan. Het antwoord is steeds dat reizen en weggaan er pas in zal zitten als de kids uit huis zijn. Hij heeft er op zich geen probleem mee als ik een avondje ga stappen (zolang het niet elke week is) met collega's of vrienden, maar een weekend of week alleen (met vriendinnen) op reis mag ik dan weer niet. Ik begrijp het wel, want dan staat hij er helemaal alleen voor om het huishouden te runnen en 5 kinderen te helpen en voor te zorgen. Mijn vrees is dat ik op een dag te oud zal zijn om nog leuke dingen te doen (nu al bijna 40) Soms heb ik het gevoel om gewoon mijn GPS op Spanje te zetten en weg te rijden. Bij momenten denk ik dan dat ik beter alleen was gebleven, dan kon ik gaan en staan waar ik wou. Maar ik wil dan ook een "gouden man" niet laten staan die alles voor me over heeft en zorgt voor mijn kinderen zoals voor de zijne. Wat moet ik hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
15-01-2020 18:45
Wat goed, nu drinken ze niet meer op hun 15e. Balen zeg voor TO.

Zij hebben 5 en niemand zegt dat die alle 5 die leeftijd hebben en dus al bijna volwassen zijn/geheel zelfzorgend zijn.
En gaan ook niet meer op stap als ze 16 zijn? Hebben geen eigen leven? Zitten het hele weekend thuis? Kan ik me niet voorstellen... Er zijn 2 van 16 en 1 van 19, dat is een leeftijd dat je niet meer steeds bij pa en ma zit maar ook met vrienden afspreekt. Dus zorgen voor 5 kinderen klopt gewoon niet. Tenzij het heel verwende kinderen zijn die niks hoeven doen in huis?

Ik heb een vriendin met een samengesteld gezin met 5 (3 tieners, 2 kinderen) en die kan echt gewoon op stap of een weekend weg. Tuurlijk er is veel was en je moet voor veel man koken als iedereen thuis is. Maar de tieners gaan ook veel hun eigen gang, en die van 19 woont inmiddels op kamers.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen helpen in het huishouden, maar studeren veel. Zijn alle 5 studiebollen en hebben graag hulp bij hun voorbereiding. Met andere woorden, opvragen, samenvattingen bekijken, ze doen ook graag elk hun verhaal over hun dag, etc... Dat bedoel ik bij verzorgen, ook hun eten maken, boodschappen doen, de was en strijk, noem maar op. Inderdaad geen luiers meer, maar tieners brengen ook werk met zich mee. De avonden/weekenden dat wij samen thuis zijn is mijn man meestal bezig met zijn recenties, want dat is ook het enige moment waar hij eens rust heeft of hij helpt in het huishouden. Ik werk inderdaad soms 6 dagen na elkaar en ben dan 1 dag thuis om er dan bv weer 4 te werken. Die ene dag probeer ik wat extra te doen in huis zodat niet alles op zijn nek komt. Want dat zegt hij wel, dat het ook veel is voor hem. Kan ik wel inkomen, ik ervaar het ook veel als zwaar. Hij haalt zijn energie uit rust in huis en boeken, en ik haal deze net uit eens weg gaan. Hij begrijpt het zeker en maakt er ook geen punt van, maar wil dat het niet ieder vrij moment van mij in beslag neemt.
appelientjex schreef:
15-01-2020 18:53
En gaan ook niet meer op stap als ze 16 zijn? Hebben geen eigen leven? Zitten het hele weekend thuis? Kan ik me niet voorstellen... Er zijn 2 van 16 en 1 van 19, dat is een leeftijd dat je niet meer steeds bij pa en ma zit maar ook met vrienden afspreekt. Dus zorgen voor 5 kinderen klopt gewoon niet. Tenzij het heel verwende kinderen zijn die niks hoeven doen in huis?

Ik heb een vriendin met een samengesteld gezin met 5 (3 tieners, 2 kinderen) en die kan echt gewoon op stap of een weekend weg. Tuurlijk er is veel was en je moet voor veel man koken als iedereen thuis is. Maar de tieners gaan ook veel hun eigen gang, en die van 19 woont inmiddels op kamers.

Dat zegt helemaal niemand. Maar ze zijn vast niet allemaal 15/16/17.
Een paar van 12- 13-15 kan ook nog he? En ze heeft het vast niet over 19 jarigen.


Dus met 5 puberkinderen thuis, school, werk, sport enz is het gewoon druk.

Als zij veel weekenden werkt en uit gaat en ook nog weekenden weg wil .. Dan zou ik waarschijnlijk ook gaan stijgeren als partner. In welke graad de 5 kinderen zorg nodig hebben en hoe vaak zij er wel of niet is weet alleen TO. En als zij amper weg en nooit wat leuks kan doen.. dan moet ze haar mond open doen en toch gewoon gaan.


Hij wil ook helemaal niks samen doen, lijkt me veel vervelender. Daar kan je zelf niks mee.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 19:03
9.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
15-01-2020 18:35
Ik snap je wel. Ik denk niet dat hij saai is, maar het probleem is dat hij niet op vakantie wil, niet samen iets wil doen zonder de kinderen, niet weg wil mét de kinderen (want huismus dus liever thuis), en jij ook niet weg mag van hem zonder je schuldig te voelen (want je moet bij hem blijven). Ik vind vakanties erg belangrijk, en ga ook geregeld met vriendinnen weg.
Ik vermoed dat ook als de kinderen uit huis zijn, hij niet zal willen reizen. Als hij nu al niet op vakantie wil of een weekendje weg met jou.

Je denkt niet dat hij saai is, ondanks dat hij niet op vakantie wil, niets buitenhuis wil doen en het liefst boeken leest om daar vervolgens recensies over te schrijven?

Damn. Wanneer is iemand in jouw ogen dan WEL saai?
Alle reacties Link kopieren
Tja als je hem blijft verdedigen dan laat je de situatie toch zoals hij is?
Dus die 5 kids zitten het hele weekend thuis te studeren en jullie moeten ze overhoren? Gaan ze zelf ook nooit de hort op? Geen van de tieners wil samen iets met jou doen? Quality time? Weekendje weg met jou, middagje shoppen, samen ergens lunchen?
En ze willen ook niet een keer alleen thuis worden gelaten ‘s avonds of overdag, zijn ze zo afhankelijk?
Mvr-pieker schreef:
15-01-2020 09:47
Sorry maar wat is dit voor racistische kutopmerking? Wat heeft “neger” hiermee te maken? Misschien is haar man wel donker?
Nou inderdaad, alsof een donkere man alleen daarvoor dient.
Alle reacties Link kopieren
Retroneske schreef:
15-01-2020 18:55
Hij haalt zijn energie uit rust in huis en boeken, en ik haal deze net uit eens weg gaan. Hij begrijpt het zeker en maakt er ook geen punt van, maar wil dat het niet ieder vrij moment van mij in beslag neemt.

Hij kan van alles willen. Net als jij. Op welke manier doet hij water bij zijn aanmaaklimonade?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
15-01-2020 19:00
Je denkt niet dat hij saai is, ondanks dat hij niet op vakantie wil, niets buitenhuis wil doen en het liefst boeken leest om daar vervolgens recensies over te schrijven?

Damn. Wanneer is iemand in jouw ogen dan WEL saai?
Haha saai is subjectief, ik ken hem niet. Geen idee of je iemand zo moet noemen. Het gaat er vooral om dat zij weinig voor zichzelf mag doen behalve werken, en hij niet met haar mee wil.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
15-01-2020 19:02
Hij kan van alles willen. Net als jij. Op welke manier doet hij water bij zijn aanmaaklimonade?
En jij wil toch helemaal niet elk vrij moment op stap of weg, TO? Hij moet niet zo overdrijven. Nu ga je nooit weg, zo te lezen. Je mag zelfs niet eens per jaar een weekend of week weg?
Mijn kinderen weten niet beter dan dat je elke dag even de deur uitgaat als je vrij bent. Tenzij naar een clubje, vriendin, familie, even winkelen, of een uitje.
En wij hebben anderhalve vriend en amper familie.
Ik snap dat niet iedereen heel sociaal is, wij zijn dat ook niet, maar tieners zijn toch ook vaker weg?
En ik snap nog steeds niet waarom er geen enkele tiener in huis mee op pad wil, dan ben je er toch ook uit?.
En ik vind dat gezamenlijke herinnering opbouwen erg belangrijk is, je hoeft heus geen dagen op pad en elke maand maar je kunt toch wel iets verzinnen wat je zelf leuk vindt en er een paar meenemen?
Ik heb echt wel dingen die ik vast met bepaalde kinderen doe eens in de zoveel tijd.
En ik ga ook weleens een dagje alleen op pad of een middag met een vriendin naar de sauna ofzo. Het hoeven toch geen enorme activiteiten te zijn van dagen weg en elke week.
Dus je combineert 2 fulltime (drukke) jobs met een huishouden en 5 pubers.

En dan schrik je dat het én druk is én hij niet staat te springen om continu weg te gaan. Als zijn hobby ook nog eens lezen en recenseren is wat ie thuis kan doen.

Ik zou zelf elke 2 weken met vriendinnen afspreken op momenten dat je tijd hebt.

En aanvaarden dat het nog 2 à 3 jaar bikkelen is tot de jongste een jaar of 15 à 16 is.
En de oudsten waarschijnlijk (bijna) het huis uit zijn.


Ik ken mensen genoeg die zelfs 1.5 job met 5 kinderen niet redden qua drukte.
Dan is 2 fulltime jobs met geregeld overuren aan jouw kant toch echt wel een stevige druk op de relatie en het gezin.

En de weinige momenten vrij zijn er dan voor hobby's en vrienden, waarbij zijn hobby dus gewoon "thuis" te doen is.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 19:22
28.06% gewijzigd
Maar wat wil je precies? Wil je dat je man minder saai word? Wil je samen meer doen buitenhuis? Of wil jij zelf meer tijd buitenhuis?

Want een weekendje weg zo af en toe moet gewoon kunnen. Helaas hebben de kinderen geen vader waar ze heen gaan en komt als jij weggaat toch de zorg van hen op hem.

Dat hij daar niet echt hee veel zin in heeft elk weekend snap ik een beetje, zeker met zijn houding mbt de eigen kinderen ook ... maar ik was al niet gaan samenwonen als je zo'n verschil in manier van leven hebt.

Nu ben zelf gewoon moeder maar ik heb ook geen zin om voor andermans kinderen/pubersen het huishouden te zorgen als mijn partner de hele tijd werkt of de hort op is/ of wil met mij. En niet een beetje downtijd samen wil.
Daarom zou ik nooit zo gaan samenleven.

En dit was toch niets nieuws?

Wilde hij voor jullie samen gingen wonen wel weg bij zijn kinderen voor de nachten? Had hij toen wel een heel enerverend sociaal leven/werk/hobby's?

Denk dat jullie eigenlijk te verschillend zijn. En blijkbaar is zijn wens dominanter.
Begin eens met toch meer zelf te doen en je 3 kinderen mee te sleuren. En misschien die van hen soms mee uit nemen, misschien verandert er wat.

Maar als hij echt niks wil en jij je opgesloten voelt en je komt er niet met plannen en praten. Ga weer latten.

Ook fijn voor de kinderen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 19:29
21.01% gewijzigd
Jouw man klinkt heel erg dominant, hij gebruikt de kinderen en je werk om zichzelf het thuis precies zo te willen hebben zoals hij het wil. Daarnaast zou ik sowieso je kinderen zelfstandiger te krijgen wat betreft leren. Als ze naar hoger vervolgonderwijs willen moeten ze van hun onzekerheid af om alles voor te leggen. Als je man zijn hobby/werk apart legt als jij "gezellig" thuis bent dan heeft hij een punt maar dat doet hij dus niet.

Dat jullie kinderen ook nergens meer zin in hebben snap ik wel want als je nooit ergens heen gaat dan ga je gelukkig worden op je kamer. Eerlijk gezegd vind ik jou man helemaal niet zo leuk, het hele gezin moet doen wat hij verantwoord en goed vindt. Oh, en reken er maar op dat als de kinderen er niet meer zijn hij wel een ander excuus vindt en zo zit je tot je dood naast een man op de bank die vooral blij is met niet levende dingen, boeken.
Alle reacties Link kopieren
Eens. Je kan toch even lunchen met je vriendin, ‘s avonds naar de film met een vriendin, dagje sauna doen, naar museum gaan, de stad in, wandelen in het bos/duinen, naar het strand gaan etc etc. Er is genoeg. Je kan dat ook met 1 van je kinderen doen natuurlijk ipv een vriendin! Ik ben er op mijn vrije dagen ook vaak op uit terwijl ik kinderen heb. Met of zonder kinderen. Dat richt je toch zelf in? Verder kan je ook gaan hardlopen of naar sportschool gaan, dan zit je niet aan tijden vast. En als je kids alleen maar thuis willen blijven om te studeren dan is dat hun keus, maar hoef je toch niet steeds bij te zijn? Beetje zelfstandigheid aanleren hoor in het studeren. Ik heb ook altijd alleen geleerd. Af en toe laten overhoren als er een toets aankwam, maar had echt niet steeds mijn ouders nodig. Ik vind ze erg afhankelijk klinken, vooral als je al 16 en 19 bent. Ik kan me herinneren dat mijn ouders ook gewoon gingen sporten of andere dingen deden in het weekend.

Qua huishouden: Ik blijf echt niet thuis omdat “de was” nog gedaan moet worden oid. Dat zijn van die dingen die je snel tussendoor doet. En kinderen zou ik een takenlijstje geven (vanaf bepaalde leeftijd). Bijv eens per week koken, je eigen kamer bijhouden qua opruimen/schoonmaken, vaatwasser inruimen. Of neem een schoonmaker. Jullie hebben 2 fulltime banen dus gun jezelf dat!

En verder wil hij niet dat je weggaat als je vrij bent, maar wil hij ook niks samen met jou doen? Want hij zit toch op zijn eigen kamer achter de computer als jij er bent?
appelientjex wijzigde dit bericht op 15-01-2020 19:34
29.39% gewijzigd
appelientjex schreef:
15-01-2020 19:26
Eens. Je kan even lunchen met je vriendin, ‘s avonds naar de film met een vriendin, dagje sauna doen, naar museum gaan, de stad in, wandelen in het bos/duinen, naar het strand gaan etc etc. Er is genoeg. Je kan dat ook met 1 van je kinderen doen natuurlijk. Ik ben er op mijn vrije dagen ook vaak op uit terwijl ik kinderen heb. Met of zonder kinderen. Dat richt je toch zelf in? Verder kan je ook gaan hardlopen of naar sportschool gaan, dan zit je niet aan tijden vast. En als je kids alleen maar thuis willen blijven om te studeren dan is dat hun keus, maar hoef je toch niet steeds bij te zijn?

Qua huishouden: Ik blijf echt niet thuis omdat “de was” nog gedaan moet worden oid. Dat zijn van die dingen die je snel tussendoor doet. En kinderen zou ik een takenlijstje geven (vanaf bepaalde leeftijd). Bijv eens per week koken, je eigen kamer bijhouden qua opruimen/schoonmaken, vaatwasser inruimen.
De was en strijk van 7 personen "effe tussendoor doen" terwijl je allebei fulltime werkt?
Met dan nog onregelmatige uren. Wanneer dan?

Ik zie elke week 3 manden alleen maar met handdoeken voor mij, elke week 3 manden met lakens, naast elke dag een machine met kleding.
En dus ook minstens elke dag 1 mand met strijk (waarbij de helft dus al niet gestreken wordt).

En dan is er nog niet gekookt (in immense hoeveelheden met 5 pubers in huis), afgewassen, opgeruimd, gepoetst, boodschappen gedaan voor 7 man, ...


Ik snap dus wel dat man het druk vindt en op vrije momenten vooral rust wil.


Met 2 kinderen de boel de boel laten lijkt mij toch echt anders dan met 5 kinderen de boel maar laten ontploffen omdat je een terrasje wil doen.
Marnamai schreef:
15-01-2020 19:34
De was en strijk van 7 personen "effe tussendoor doen" terwijl je allebei fulltime werkt?
Met dan nog onregelmatige uren. Wanneer dan?

Ja, joh. Doe jij dat nooit effe tussen door? Slechte uberhuisman/vrouw.

Klinkt inderdaad als iemand die zelf een heel stuk minder kinderen/pubers in huis heeft EN zo'n baan uren/onregelmatigheid en impact heeft.
Alle reacties Link kopieren
Strijken, joh dat hoeft toch helemaal niet. Waarom? Ik strijk bijna nooit. En de was prop je ‘s ochtends in de wasmachine voor je de deur uitgaat, en hang je op wanneer je even tijd hebt later die dag. Ik blijf er niet voor thuis en zie het ook niet als dagtaak. Ophangen of opvouwen doe ik ‘s avonds of als ik een gaatje ergens hebt (met onregelmatige diensten kan je het dus ‘s ochtends doen als je late dienst hebt). Kom op zeg, die was hoeft niet met de hand gedaan zoals vroeger. Ik laat er mijn terrasje niet voor staan nee :-D .
Verder: handdoeken kunnen meermalen herbruikt worden, en bedden hoeven echt niet wekelijks verschoont. Daarbij kan die van 19 zijn eigen was wel doen, niet?
appelientjex wijzigde dit bericht op 16-01-2020 18:34
56.34% gewijzigd
Kan je niet een gezonder werkweek maken op het werk dmv gezond rooster.
6 dagen werken en 1 dag vrij en dan weer 4. Klinkt als intens!
Retroneske schreef:
14-01-2020 19:10
Ligt het aan mij? Waardeer ik niet wat ik heb? Ik ben inmiddels 5 jaar samen met mijn partner, samen hebben we een nieuw samengesteld gezin van 5 kinderen. Tieners! Voor deze relatie was ik 16 jaar samen met mijn ex partner. Eerlijk gezegd was het een toxische relatie waarin hij alles voor te zeggen had en ik niets. Mijn ex had een voorliefde voor alcohol, vrouwen en verbale/fysieke agressie naar mij toe. Nu is mijn relatie helemaal anders. Mijn man draagt mij op handen, doet heel veel in het huishouden, kookt en luistert! De ideale man dus.... Neen, anders zou ik dit niet schrijven. Hij heeft ook zijn nadelen, hij is een verschrikkelijke saaie huismus! Mijn man houdt zich het liefst bezig met het lezen van boeken, een recentie te schrijven over de gelezen boeken en deze op zijn zelf onderhouden website te plaatsen. Niets mis mee natuurlijk, beter dan cafe hangen en vreemdgaan. En hij mag dan ook een hobby hebben naast zijn fulltime job en hulp in het huishouden. Nu, ik ga ook fulltime werken en help in het huishouden, maar ik vind het zo saai!
Jou man is saai. Het huishouden is saai.
Voordat je ging samenwonen dacht je niet hoe saai het zou kunnen worden. En hoeveel meer was en meer rotzooi er zou komen? En was je huidige partner niet altijd zo... of is alles saaier sinds het samenwonen?
Puur omdat je zoveel mensjes in huis hebt... Lijkt mij logisch dat er meer werk is qua opruimen.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad: wellicht wat minder werken, zodat er meer vrije tijd overblijft. 6 dagen achtereen werken is niet gezond.
Ik heb niet álles gelezen, maar wat is er mis mee eens een keertje te zeggen: 'Joh, Kees, ik waardeer wat je doet voor de kinderen en ik begrijp dat je je hobby hebt. Je hebt er al mijn steun in. Toch zijn we maar één keer jong, dus zullen we afspreken dat we 1x per maand de kinderen een avondje hier laten en wij eens lekker uitgaan en ... gaan doen?'

En dan op zo'n avondje laat hij zijn boeken thuis en vertel jij dat je ook meer zin in vertier hebt en maak je nog eens de afspraak dat je ...X per maand van huis bent zonder hem. Geef je alvast wat data door, zet maar in je agenda Kees en zorg dat je dan bij de kinderen bent, want ík ben weg, doei!

Huishoudster erbij, leerbegeleiding desnoods of ga eens wat uren minder werken.
Of een hulp in de huishouding misschien? Ik kan me moeilijk voorstellen hoe druk het wel niet moet zijn. Maar bij 'een huis vol' krijgen ze het ook voor elkaar om eens wat met elkaar te doen, en dat zijn nog grotere gezinnen.

Zal heus niet makkelijk zijn, maar als het huishouden de weinige energie die er nog is opslikt, valt daar dus winst te halen. Alle kids en volwassenen doen 1 dag per week de was ofzo. Iedereen ruimt achter zich op, haalt een doekje eens over een tafel. En hulp in de huishouding doet het grote werk eens per week als daar financiele ruimte voor is
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
15-01-2020 20:36
Of een hulp in de huishouding misschien? Ik kan me moeilijk voorstellen hoe druk het wel niet moet zijn. Maar bij 'een huis vol' krijgen ze het ook voor elkaar om eens wat met elkaar te doen, en dat zijn nog grotere gezinnen.

Zal heus niet makkelijk zijn, maar als het huishouden de weinige energie die er nog is opslikt, valt daar dus winst te halen. Alle kids en volwassenen doen 1 dag per week de was ofzo. Iedereen ruimt achter zich op, haalt een doekje eens over een tafel. En hulp in de huishouding doet het grote werk eens per week als daar financiele ruimte voor is
Het probleem is vooral dat man dat niet wil, volgensmij. Hij wil thuis zitten en de kinderen willen ook thuis zitten.
Alle reacties Link kopieren
Retroneske schreef:
15-01-2020 18:04
Hobby's zijn er meestal op vaste dagen en uren. Gezien ik geen vaste dag in de week heb en mijn rooster per maand krijg. En de dag kan dan nog worden aangepast naargelang de tekorten in personeel. Ik wil geen geld uitgeven aan een hobby die ik meestal niet kan doen. Mijn vrije dag in de week is voor huishoudelijke taken en uitblazen van een drukke werkreeks. Weggaan op die dag is moeilijk gezien de meeste vrienden dan werken. Date avond of een dagje weg valt allemaal onder buiten huis gaan. Dat is net het probleem, hij gaat absoluut niet graag de deur uit. Ik mag, maar hij waardeert het als ik het op voorhand bespreek als ik eens iets doe met vriendinnen. Hij vind dat ik veel werken ben en een zwaardere job heb als die van hem, daarom probeert hij meer in het huishouden te doen als mij. Daarom is hij er niet altijd voor te vinden als ik weg wil met vriendinnen. Hij wil dan ook die tijd samen hebben.
Jij werkt 6 dagen en het liefst wil je de 7e de hort op en dat kan dus gewoon?

Iets bespreken lijkt mij niet heel onredelijk toch? En dat hij ook eens tijd met jou wil hebben ook niet toch?

Hobby’s hoeven toch helemaal niet op vaste dagen te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Retroneske schreef:
15-01-2020 18:55
Kinderen helpen in het huishouden, maar studeren veel. Zijn alle 5 studiebollen en hebben graag hulp bij hun voorbereiding. Met andere woorden, opvragen, samenvattingen bekijken, ze doen ook graag elk hun verhaal over hun dag, etc... Dat bedoel ik bij verzorgen, ook hun eten maken, boodschappen doen, de was en strijk, noem maar op. Inderdaad geen luiers meer, maar tieners brengen ook werk met zich mee. De avonden/weekenden dat wij samen thuis zijn is mijn man meestal bezig met zijn recenties, want dat is ook het enige moment waar hij eens rust heeft of hij helpt in het huishouden. Ik werk inderdaad soms 6 dagen na elkaar en ben dan 1 dag thuis om er dan bv weer 4 te werken. Die ene dag probeer ik wat extra te doen in huis zodat niet alles op zijn nek komt. Want dat zegt hij wel, dat het ook veel is voor hem. Kan ik wel inkomen, ik ervaar het ook veel als zwaar. Hij haalt zijn energie uit rust in huis en boeken, en ik haal deze net uit eens weg gaan. Hij begrijpt het zeker en maakt er ook geen punt van, maar wil dat het niet ieder vrij moment van mij in beslag neemt.
Maar neemt het ieder vrij moment van jou in beslag? Je kan toch weg met vriendinnen?

Volgens mij hebben jullie het gewoon druk.
Als ik continue bezig ben wil ik die ene dag graag lekker thuis zijn, in die zin snap ik je man goed.

Ik zou aangeven dat je, ook al is het eerst maar een keer in de maand samen iets wil doen.
En daarnaast ga jij gewoon je eigen ding doen. Je bepaalt zelf wat je doet, daar heeft hij niets over te zeggen.

Jij krijgt energie van dingen doen, hij juist van stilte en rust. Beide is niets mis mee, alleen verschillende behoeftes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven