Relatie twijfels
donderdag 1 februari 2018 om 14:49
Hallo,
Graag zou ik advies willen over het volgende: ik ben 25 jaar en heb drie jaar een relatie gehad. Deze relatie heb ik vorig jaar verbroken omdat ik twijfels had, er veel ruzies waren en de communicatie slecht verliep. Daarnaast werkt zij parttime en studeert daarnaast. Ikzelf studeer, zit bij een commissie, werk in de kroeg en heb een groot sociaal leven. Onze levens verschillen daardoor erg van elkaar.
Na enige tijd begon ik haar heel erg te missen en in te zien dat ik vooral met mezelf in de knoop had gezeten en dat vooral bij haar had neergelegd. Ik heb toen contact gezocht maar ze gaf na twee dates aan dat het teveel pijn had gedaan en het nu niet het moment was voor haar.
Afgelopen oktober zijn we weer in contact met elkaar gekomen en hebben we beide gemerkt dat er nog veel gevoelens zijn en we nog steeds verliefd op elkaar zijn. We zijn rustig aan begonnen met daten en gaan veel beter met elkaar om. Maar weer slaat de twijfel toe: ik ben gek op haar en zie ook absoluut een toekomst samen. Maar ben ook ben dat ik haar tegenhoud omdat ik nog niet in de fase zit waar zij in zit en wil zelf ook gewoon nog dit leven leiden.Weet zelf niet wanneer ik toe ben aan een volgende stap.
Ik heb dit bij haar aangegeven, ze vond dit erg moeilijk en gaf aan dat dit bij haar voor weer onzekerheid zorgt over ons. Zelf kan ik de vinger niet opleggen waar de twijfel in zit: bindingsangst, zeker willen weten dat ik de juiste keuze maak of toch iets in mijn gevoelens voor haar/ons. Nu afgesproken hier beide een week over na te denken en dan weer in gesprek met elkaar te gaan. Gevraagd aan haar of ze in ieder geval nu met mijn twijfels kan leven.
Maar ik weet niet hoe het nu verder moet, of ik dit van haar kan vragen en hoe ik erachter kan komen waar de twijfels vandaan komen.
Iemand enig advies?
Graag zou ik advies willen over het volgende: ik ben 25 jaar en heb drie jaar een relatie gehad. Deze relatie heb ik vorig jaar verbroken omdat ik twijfels had, er veel ruzies waren en de communicatie slecht verliep. Daarnaast werkt zij parttime en studeert daarnaast. Ikzelf studeer, zit bij een commissie, werk in de kroeg en heb een groot sociaal leven. Onze levens verschillen daardoor erg van elkaar.
Na enige tijd begon ik haar heel erg te missen en in te zien dat ik vooral met mezelf in de knoop had gezeten en dat vooral bij haar had neergelegd. Ik heb toen contact gezocht maar ze gaf na twee dates aan dat het teveel pijn had gedaan en het nu niet het moment was voor haar.
Afgelopen oktober zijn we weer in contact met elkaar gekomen en hebben we beide gemerkt dat er nog veel gevoelens zijn en we nog steeds verliefd op elkaar zijn. We zijn rustig aan begonnen met daten en gaan veel beter met elkaar om. Maar weer slaat de twijfel toe: ik ben gek op haar en zie ook absoluut een toekomst samen. Maar ben ook ben dat ik haar tegenhoud omdat ik nog niet in de fase zit waar zij in zit en wil zelf ook gewoon nog dit leven leiden.Weet zelf niet wanneer ik toe ben aan een volgende stap.
Ik heb dit bij haar aangegeven, ze vond dit erg moeilijk en gaf aan dat dit bij haar voor weer onzekerheid zorgt over ons. Zelf kan ik de vinger niet opleggen waar de twijfel in zit: bindingsangst, zeker willen weten dat ik de juiste keuze maak of toch iets in mijn gevoelens voor haar/ons. Nu afgesproken hier beide een week over na te denken en dan weer in gesprek met elkaar te gaan. Gevraagd aan haar of ze in ieder geval nu met mijn twijfels kan leven.
Maar ik weet niet hoe het nu verder moet, of ik dit van haar kan vragen en hoe ik erachter kan komen waar de twijfels vandaan komen.
Iemand enig advies?
donderdag 1 februari 2018 om 14:54
donderdag 1 februari 2018 om 14:57
Het is meer eigenlijk dat ik mezelf nu niet met een relatie zie, ik wilde eigenlijk geen relatie maar vind haar zo leuk dat ik het wel weer met haar wilde aangaan. Maar misschien is dat ook juist waar het 'm nu in zit..Timetraveler schreef: ↑01-02-2018 14:54Ik zou zeggen gun haar iemand die niet telkens twijfelt of hij wel bij haar wil zijn.
Nu hou je haar steeds aan het lijntje. En zij laat zich aan het lijntje houden, dat ook. Het klinkt ook alsof je niet alleen kan zijn en daarom haar maar op een soort reservebankje zet.
donderdag 1 februari 2018 om 15:12
Ik zou mezelf nog meer gaan beschermen tegen een twijfelaar.
Dat zijn de alarmbellen.
En TO, waar jij ook door twijfelt, dat doet er niet toe.
Het is er. En dat hoort er niet te zijn in een leuke liefdesrelatie. Die jezelf weer bent aangegaan.
Dat zijn de alarmbellen.
En TO, waar jij ook door twijfelt, dat doet er niet toe.
Het is er. En dat hoort er niet te zijn in een leuke liefdesrelatie. Die jezelf weer bent aangegaan.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 1 februari 2018 om 15:13
Goed dat je haar dit eerlijk hebt verteld. Wel lullig voor haar dat dit zo loopt terwijl jullie al eerder een relatie hebben gehad en jij toen ook al twijfelde.Maar weer slaat de twijfel toe: ik ben gek op haar en zie ook absoluut een toekomst samen. Maar ben ook ben dat ik haar tegenhoud omdat ik nog niet in de fase zit waar zij in zit en wil zelf ook gewoon nog dit leven leiden.Weet zelf niet wanneer ik toe ben aan een volgende stap.
Ik heb dit bij haar aangegeven,
Als je het ook nu nog steeds niet weet (tweede keer) zijn jullie elkaar misschien te vroeg tegengekomen. Zij zit in een andere fase dan jij en daar ben jij niet aan toe. Van haar verwachten dat ze weer rekening houdt met jouw onzekerheid vind ik echt niet kunnen. Laat haar los zodat zij verder kan met haar leven.
donderdag 1 februari 2018 om 15:24
donderdag 1 februari 2018 om 15:28
Bedoel je dat zij al aan samenwonen denkt? En jij dat nog niet wilt?
"en zie ook absoluut een toekomst samen. " Maar nu nog niet. Dat is toch niet zo vreemd? 25 is nog jong en jullie zijn net 4 maanden weer samen.
"dat ik haar tegenhoud" Waarin? Is ze ouder en al toe aan kinderen o.i.d?
En dat ze dat evt met een ander wel al op relatief korte tijd zou kunnen hebben? - wat ook niet heel wijs is m.i. om binnen bv 2 jaar al te gaan samenwonen/kinderen- maar misschien is dit niet aan de orde.
Waar gaan je twijfels over?
"en zie ook absoluut een toekomst samen. " Maar nu nog niet. Dat is toch niet zo vreemd? 25 is nog jong en jullie zijn net 4 maanden weer samen.
"dat ik haar tegenhoud" Waarin? Is ze ouder en al toe aan kinderen o.i.d?
En dat ze dat evt met een ander wel al op relatief korte tijd zou kunnen hebben? - wat ook niet heel wijs is m.i. om binnen bv 2 jaar al te gaan samenwonen/kinderen- maar misschien is dit niet aan de orde.
Waar gaan je twijfels over?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
donderdag 1 februari 2018 om 15:35
Ik kan me wel voorstellen dat er angst is om je 'al' te binden als je nog maar een paar maanden -weer- bij elkaar bent. Tweede keer relatie of niet. Om al te gaan samenwonen, dingen uit je eigen leven te veranderen/op te geven e.d. Dat hoeft toch niet al zo snel? Ook niet bij de juiste partner- maar hoe weet je dat al na pas een paar maanden samen?
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
donderdag 1 februari 2018 om 15:35
JIJ moet daarmee aan de slag. Maar niet vanuit een relatie.Rowen_april schreef: ↑01-02-2018 15:24Ik snap jullie reacties absoluut en ben ook bang dat we tot die conclusie moeten komen volgende week. Maar is er niet een manier om achter te komen waar die twijfels vandaan komen? Als het bindingsangst is het wel iets waar ik/wij mee aan de slag kunnen.
donderdag 1 februari 2018 om 15:39
Het gaat ook niet om op de korte termijn samen te gaan wonen en dergelijke, eerder in onze vorige relatie hebben we het hier wel over gehad. Maar zij is 27 en wil dit ook niet terecht, maar heeft wel aangegeven dat op een gegeven moment (over één of anderhalf jaar) wel te willen. Ik merk dat ik nog een beetje allergisch ben voor het huisje boompje beestje idee.
Wat ze eigenlijk zegt is: ik vind het prima zoals het nu verloopt en op het moment dat ik dat niet meer vind is het aan mij om dan mijn keuze te maken. Wat ze wil is dat ik 100% voor haar ga en een toekomst samen voor mij zie. Die toekomst zie ik wel maar toch zijn er die twijfels.
Twijfels dat we hier vol ingaan en ik haar misschien toch weer kwets, dat we er over een halfjaar achter komen dat onze levens toch teveel uiteen liggen of dat we toch teveel uit elkaar zijn gegroeid de afgelopen tijd.
Wat ze eigenlijk zegt is: ik vind het prima zoals het nu verloopt en op het moment dat ik dat niet meer vind is het aan mij om dan mijn keuze te maken. Wat ze wil is dat ik 100% voor haar ga en een toekomst samen voor mij zie. Die toekomst zie ik wel maar toch zijn er die twijfels.
Twijfels dat we hier vol ingaan en ik haar misschien toch weer kwets, dat we er over een halfjaar achter komen dat onze levens toch teveel uiteen liggen of dat we toch teveel uit elkaar zijn gegroeid de afgelopen tijd.
donderdag 1 februari 2018 om 15:42
Ik wil haar absoluut niet dumpen, ik wil hier uit komen maar weet zelf niet hoe maar vind het niet fair om haar aan een lijntje te houden en ze zich zo onzeker voelt over ons door mij.
donderdag 1 februari 2018 om 15:44
En dat is precies waarom je haar moet loslaten.Rowen_april schreef: ↑01-02-2018 15:42Ik wil haar absoluut niet dumpen, ik wil hier uit komen maar weet zelf niet hoe maar vind het niet fair om haar aan een lijntje te houden en ze zich zo onzeker voelt over ons door mij.
donderdag 1 februari 2018 om 15:51
Een goede vriend van mij is ondertussen 40 en heeft door zijn getwijfel al heel wat relaties versleten.
Waar twijfel je over? Ben je verliefd? Hou je van haar? Dan zou de rest toch niet zoveel moeten uitmaken. Geniet ervan voor nu. Lukt dat niet dan is het wellicht voor jezelf interessant om dit een verderuit te zoeken met behulp van coach/psycholoog.
Waar twijfel je over? Ben je verliefd? Hou je van haar? Dan zou de rest toch niet zoveel moeten uitmaken. Geniet ervan voor nu. Lukt dat niet dan is het wellicht voor jezelf interessant om dit een verderuit te zoeken met behulp van coach/psycholoog.
donderdag 1 februari 2018 om 15:55
Ja ik ben verliefd en ik hou van haar maar ik denk dat ik op zoek ben naar een bepaalde zekerheid. Zekerheid dat dit voor ons beide het juiste keuze is.
Ik zit met niemand liever avonden te borrelen, samen wandelen, samen op vakantie gaan en op avontuur. Af en toe een avond op de bank is prima maar ben ook bang voor de sleur op de bank.
Ik zit met niemand liever avonden te borrelen, samen wandelen, samen op vakantie gaan en op avontuur. Af en toe een avond op de bank is prima maar ben ook bang voor de sleur op de bank.
donderdag 1 februari 2018 om 15:56
Is hij achter de oorzaak van zijn getwijfel gekomen?Lisa077 schreef: ↑01-02-2018 15:51Een goede vriend van mij is ondertussen 40 en heeft door zijn getwijfel al heel wat relaties versleten.
donderdag 1 februari 2018 om 15:58
Sjonge, ze zijn maar sinds okt weer bij elkaar, moet hij nu al weten of hij over pakweg anderhalf jaar met haar gaat samenwonen etc? Nergens uit zijn posts blijkt dat hij haar weer gaat dumpen, bindt es even wat in zeg. En het lijkt eerder andersom, zij zet hem onder druk en lijkt hem te gaan dumpen als hij niet binnen een week al weet hoe hun toekomst eruit gaat zien!
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
donderdag 1 februari 2018 om 15:59
Maar je gaat wederom niet 100% voor haar.Wat ze eigenlijk zegt is: ik vind het prima zoals het nu verloopt en op het moment dat ik dat niet meer vind is het aan mij om dan mijn keuze te maken. Wat ze wil is dat ik 100% voor haar ga en een toekomst samen voor mij zie. Die toekomst zie ik wel maar toch zijn er die twijfels.
Jullie doen het deze keer heel rustig aan.Twijfels dat we hier vol ingaan
en ik haar misschien toch weer kwets, dat we er over een halfjaar achter komen dat onze levens toch teveel uiteen liggen of dat we toch teveel uit elkaar zijn gegroeid de afgelopen tijd.
Geen idee waarom je te veel uit elkaar zou zijn gegroeid. Jullie zien elkaar alweer vier maanden dus dan weet je toch wel of je de draad weer kunt oppikken?
Als jij nu in een fase zit dat je met studie, commissiewerk, uitgaan, etc. moet je daar toch van genieten? Dit is jouw tempo, jouw leven.
Overigens kun je met een heel druk leven ook een relatie hebben, maar dan moet de invulling daarvan wel met je vriendin overeenkomen. Dat is het nu niet, begrijp ik.
Kan gerust zo zijn dat als jij werkt ook nog helemaal niet toe bent aan huisje, boompje, beestje, of dat jullie elkaar ook dan niet goed aanvullen.
Misschien zijn jullie elkaar te vroeg tegengekomen. Iemand aantrekkelijk, leuk, grappig vinden betekent nog niet dat je met elkaar een relatie kunt hebben. Daar is de algehele situatie, dus ook de levensfase, een medefactor in.