Relatie uit door depressie

12-01-2021 12:30 253 berichten
Mijn vriend heeft het uitgemaakt. Ik ben letterlijk een last voor hem wegens mijn depressie. Ik voel me enorm gekwetst, toen hij ziek was stond ik de hele tijd voor hem klaar. Ik heb afgedwongen dat ik meer medicatie slik en vaker therapie ga volgen. Ik ben er zo kapot van dat ik nu bij mijn moeder logeer, maar ik wil hem bewijzen dat ik beter kan worden en geen paniekaanvallen en huilbuien meer in zijn buurt heb.

Na lang smeken krijg ik nu nog een kans, alsin, ik mag langskomen en we zien wel, maar hij gelooft niet meer in de relatie en dat ik beter wordt. Hij zei zondag dat hij me echt zat was. Vandaag en gisteren is zjjn toon wat gematigd maar ik ben nog steeds kapot ervan.

Ik heb nooit naar hem geschreeuwd, gescholden, geslagen of iets anders dat niet kan. Ik heb alleen last van huilbuien...
Ik begrijp dat het voor jou zwaar is, maar voor jouw vriend kan het ook zwaar zijn om met iemand te leven die kampt met depressie.

Als je de relatie echt wilt laten werken dan zou ik inderdaad meer uitreiken naar je therapeut en de donkere kanten aan hem/haar overlate en proberen zo veel mogelijk blij te zijn met je vriend. Je kan eventueel ook op relatie therapie gaan.
OohBoy schreef:
27-01-2021 22:59
Zeg tegen je moeder en vriendin dat ze jou niet moeten belasten met die informatie, en vraag er zelf ook niet naar. Jij kan er - behalve je erover opwinden - helemaal niks mee. Zij handelen het voor je af, hoe ze dat doen is aan hen.
Ja, goed idee. Ik maak me nu boos over respectloosheid naar mijn moeder toe ipv door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
28-01-2021 00:02
Ja, goed idee. Ik maak me nu boos over respectloosheid naar mijn moeder toe ipv door te gaan.
Olie, vuur.

Vraag of ze jou erbuiten laten, en spreek af dat jij de spullen volgende maand ophaalt bij je moeder. Op die manier geef je jezelf even wat rust. Dan kun je tzt hopelijk met wat minder emotie de spullen ophalen en weer neerzetten waar ze ‘horen’.

Sterk zijn is niet altijd alles zelf doen. Sterk zijn is weten wanneer je om hulp mag of zelf moet vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven